Dołączył: 24 Paź 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacki Posiadane auto: Skoda Oktawia II
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 30 Lis 2013, 22:18
Temat postu:
Kod błędu P1645 Peugeot 407 2006r.
Witam. Mam taki błąd P1645 Kalkulator sterujący silnikiem Stały bląd. Błąd sygnału punktu oporu przyspieszenia dla Ograniczenia prędkości pojazdu Spójność
Często zaswieca sie kontrolka taki silniczek i komunikat problem z dopalaniem spalin cos w tym rodzaju.
I czasem silni ma ograniczenie obrotów tylko do 3tys.
Czy to chodzi o jakis czujnik który trzeba wymienic czy to inny problem.
Z góry dziekuję za wszelkie sugestie.
Kod błędu, wyjaśnienie oraz tłumaczenie brzmi następująco: P1645 Fuel pump resistor switch circuit malfunction / Uszkodzony obwód przekaźnika pompy zasilającej elektrycznej paliwa (tylko system wtryskowy BOSCH).
Przyczyną Twoich problemów jest zatem usterka w układzie niskiego ciśnienia paliwa, a konkretnie w przekaźniku pompy elektrycznej zanurzonej w zbiorniku. W dodatku komputer wyraźnie wskazuje, że niekoniecznie uszkodzony jest sam przekaźnik lecz jego "obwód elektryczny", a w nim jakiś opornik lub kable i styki. Pół godziny pracy dla każdego, kumatego elektryka.
Jeżeli usuniesz usterkę, to zniknie "tryb awaryjny pracy" i kontrolka "check engine".
Kolega wyżej ma rację, spróbuj odłączyć kostkę od czujnika w pedale gazu, nic sie nie stanie. Mozliwe, że zamyka on jeszcze jakiś obwód ale raczej to nie to. Czujka owszem, może być uszkodzona ale nie wywoła trybu awaryjnego.
Zacznij może od dokładnego opisu jaki to silnik, jaka jest jego moc, czy ma fap.
Nikt tutaj nie jest jasnowidzem. _________________ Prosze pytać na pw.
Silnik 1,6 HDI moc 80KW. Jak sprawdzałem komputer PP2000 był jeszcze jeden błąd przejściowy " błąd przejsciowy.Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego.Ciesnienie mniejsze od wartosci zadanej"
dokladnie tak jak napisalem.
Skasowalem wszystkie błędy i ten właśnie się skasował ,pozostał tylko ten jeden co opisalem powyzej.
Wsrode bedę miał wiecej czasu i popatrze na ten czujnik pod pedałem i podepnę ponownie PP2000 i sprawdzę czy te oba błędy są ponownie.
Ale zaznaczam ze jak czasmi silnik nie idzie na obroty powyżej 3tyś. to na tablicy nie mam zadnego komunkiatu o trybie awaryjnym ,świeci sie tylko ta kontrolka silniczka -"helikopterk"
Tak auto ma FAB ma też przejechane 215 tyś.km.ale PP2000 po dwóch odczytach w odstępie miesiaca pokazało przy pierwszym zanieczyczenie litra cząstek stałych 40% a po miesiacu po wypaleniu 6%.
Plyn w zbiorniczku EOLYS też jest bo sprawdzilem.
Witam ponownie. Wracam ponownie do tematu b o problem nadal istnieje.
Po ostatnim odczycie były dokładnie tej treści błędy:
.Kalkulator sterujący silnikiem ."Stały bląd. Błąd sygnału punktu oporu przyspieszenia dla Ograniczenia prędkości pojazdu Spójność "
" błąd przejsciowy .Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego.Ciesnienie mniejsze od wartosci zadanej i zbyt duża wartosć zadana wydatku napełniania dla pompy"
" błąd przejsciowy . Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego ,cisnienie w koilektorze cisnieniowym nizsze od cisnienia minimalnego lub przy kolejnym odczycie cisnienie nizsze od wartosci zadanej."
Po skasowaniu dwa błędy przejsciowe znikają a pozostaeje tylko pierwszy stały błąd,kontrolka silnika gaśnie . Za dwa .trzy dni konrtolka znów sie zaświeca . Co ciekawe ze za kolejne dwa dni sama gaśnie i tak się to powtarza co kilka dni juz od 3 miesiecy. Autem jeżdzi żona do pracy okolo 100km. tygodniowo.
Sprawdzilem tylko ten przycisk pod pedałem gazu ,jest sprawny dobrze przełącza ,nie bardzo sie orientuję jaką on spełnia funkcję i kiedy powinno się go uzyć,proszę o info znawców w tej kwestii i co jeszcze sam mogę zrobić aby znaleść przyczynę. Może macie namiary na dobrego fachowca w okolicy Tarnowa,Mielca lub Kolbuszowej.
Z góry dziekuję za każde zainteresowanie.
[/list][/code][/list][/url][/youtube]
Nie wiem, skąd bierzesz te opisy błędów, być może z jakiejś innej planety, bo przykładowo kod usterki P1645 to typowe uszkodzenie w obwodzie paliwa, a nie pedału gazu, co przetłumaczyłem na niebiesko w pierwszym wejściu.
Dlatego proponuję posługiwać się numerami kodów usterek, a nie ich kiepskim, niezrozumiałym tłumaczeniem na polski, bo wychodzi "kaszana" jak wyżej.
Na razie jednak przyjmijmy, że Twoje tłumaczenia są mniej więcej wiarygodne:
Cytat:
1) "Stały błąd. Błąd sygnału punktu oporu przyspieszenia dla Ograniczenia prędkości pojazdu Spójność "
2) "Błąd przejsciowy .Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego. Ciesnienie mniejsze od wartosci zadanej i zbyt duża wartosć zadana wydatku napełniania dla pompy"
3) "Błąd przejsciowy . Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego ,cisnienie w koilektorze cisnieniowym nizsze od cisnienia minimalnego lub przy kolejnym odczycie cisnienie nizsze od wartosci zadanej."
Jest więc "stały błąd" i dotyczy faktycznie "ogranicznika prędkości jazdy", który wcale nie funkcjonuje w pedale gazu oraz dwa "błędy przejściowe" w obszarze regulacji ciśnienia paliwa w zasobniku.
Piszesz również:
Cytat:
Po skasowaniu dwa błędy przejsciowe znikają a pozostaeje tylko pierwszy stały błąd,kontrolka silnika gaśnie . Za dwa .trzy dni konrtolka znów sie zaświeca . Co ciekawe ze za kolejne dwa dni sama gaśnie i tak się to powtarza co kilka dni już od 3 miesiecy.
Oczywiście gaszenie i świecenie kontrolki jest uzależnione od cyklu powtarzalności błędów. Jeżeli kilkakrotnie przekroczysz punkt ograniczenia prędkości, np. 180 km/h przez dłuższy okres czasu, to komputer przechodzi w "tryb awaryjny pracy" i wtedy wiadomo: "kiszka z gazem". Silnik "zdycha" aż do kilkakrotnego zapalenia z kluczyka. Po czym jedzie normalnie, aż znowu przekroczysz ograniczenie prędkości kilka razy. I tak w kółko Macieju...
Jeżeli kasujesz tylko błędy, a nie usuwasz usterki, to cykl będzie się powtarzał do usr... śmierci. To tak jakbyś wyrzucał przez okno ponaglenie o spłacie długów w banku. Kasujesz "błąd", a bynajmniej "usterka" (dług) nie znika...
Przy czym "odmowa kasacji" pierwszego błędu (stałego) wynika z bezpieczeństwa. Oznacza, że komputer nie pozwala na normalną jazdę, tylko "ograniczoną", bo stanowisz wciąż zagrożenie dla siebie i innych, skoro nie usuwasz tej poważnej niedogodności.
Sądzę, że żona ma ciut "przyciężką" nogę... Gdyby jeździła spokojniej i nie pałowała tak silnika, to nie pojawiałyby się te błędy.
Radzę więc zająć się pierwszą usterką, która wymusza stale tryb awaryjny i "zdech" silnika. Przecież nawet jej wykasować nie możesz. Albo drugi wariant usunięcia niedogodności: ograniczyć temperament żony...
Dopiero gdy uporasz się z nią (usterką), można przejść w dalszej kolejności do dwóch pozostałych, o ile znów "wyskoczą" po usunięciu pierwszej.
Moim zdaniem dobry elektryk/elektronik się kłania, raczej sam się z tym nie uporasz.
KotBury dziękuję za zainteresowanie, zgadzam się że ten pierwszy stały błąd aby zniknął to najpierw trzeba znaleść usterke i ją usunać.
Dlatego szukam podpowiedzi gdzie jest przyczyna.
Ta prędkość i ciężka noga żony odpada bo wręcz przeciwnie jeżdzi w mieście i ostrożnie. Ja czasem jadę za miasto ale nie przekraczam 110km
Piszę dokładnie treści błędów co odczytuje Planet 2000 bo mam nadzieje że ktoś miał taki przypadek i wie co jest konkretnie uszkodzone w obwodzie paliwa.
Jak tu nie znajdę podpowiedzi to nie będę miał wyjścia tylko muszę poszukać fachowca .
Piszę dokładnie treści błędów co odczytuje Planet 2000 bo mam nadzieje że ktoś miał taki przypadek i wie co jest konkretnie uszkodzone w obwodzie paliwa.
Trzeba wyjaśnić zdecydowanie jedną rzecz: silnik nie wchodzi w tryb awaryjny z powodu usterki w obwodzie paliwa, tylko z powodu usterki "ogranicznika prędkości jazdy". Ponieważ tylko "stały błąd" wywołuje tryb awaryjny, nie "błąd przejściowy". Nawet jeśli 100 razy pojawi się jakikolwiek "błąd przejściowy", to nic się nie dzieje, oprócz odnotowania w pamięci trwałej komputera.
Dlatego musisz się zająć "błędem stałym", bo tylko z jego powodu tracisz moc i zapalają się kontrolki ostrzegawcze.
Wracam ponownie do problemu. Odłączyłem przewód od tego przycisku ograniczenia prędkości od pedału gazu i nic to nie dało Ten stały bląd nadal był. Postanowilem programem Planet 2000 wyłączyć tą funkcje ograniczenia predkowści i skasowalem błąd . Dopiero po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym sprawdzeniu błędów ten stały błąd zniknał.Oczywiście temopmat mam sprawny a to ograniczenie pretkości to sam nie wiem po co ono jest i co daje .
Ale problem z kontrolka silnika jest nadal szukalem dalej i znalazłem że czwarty wtrysk troche leje ma parametry około -1.10 a pozostałe mają 0.08 0.59 i 0.50 .
Myślę że przyczyna może być ten czwarty wtrysk -co sądzicie ,spada wowczas cisnienie i dlatego pkazuja sie te blędy teraz tylko przejsciowe:
2) "Błąd przejsciowy .Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego. Ciesnienie mniejsze od wartosci zadanej i zbyt duża wartosć zadana wydatku napełniania dla pompy"
3) "Błąd przejsciowy . Obwód regulacji wysokiego cisnienia oleju napedowego ,cisnienie w koilektorze cisnieniowym nizsze od cisnienia minimalnego lub przy kolejnym odczycie cisnienie nizsze od wartosci zadanej."
Mam wplanie kupic ten wrysk i wymienic. Czy mam racie czy nie.
Może ktoś mi poda jakie mają byc te parametry na wszystkich wtryskach przy sprawnym dobrym silniku to bedę wdzięczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.