Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 18:18
Temat postu:

Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Witam

mam problem z temperatura Oleju przy szybkiej jezdzie od 170 Km/h +
wzrasta temperatura Oleju 2,7 HDI rok 2009 270.000 Km
w serwisie zaproponowano najpierw wymianne Oleju i tak zrobilem bo czasami Filtr Oleju sie zapycha byl spokoj az do wczoraj po 2000 Km znowu ten sam problem ? czasami na wolnych obrotach w dni deszczowe
smierdzi w kabinie na spaliny chlodniczka raczej niechodzi oleju raczej niechodzi w gre bo do 160 KM/h Temperatura jest ok wiec wykluczam to a pozatym koszt wymianny to okolo 3000 zl !!!

ma ktos pomysl ?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 19:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Jeśli w serwisie zaproponowano wymianę oleju, to dlaczego nie zrobiono od razu próby z czystością starego oleju, co aż się prosi przy tej okazji?
Należało przelać stary olej przez gęste sito na okoliczność opiłków i innych twardych zanieczyszczeń, co dałoby jakieś wstępne pojęcie o przyczynie zwyżki temperatury.
Zanieczyszczenia te prawdopodobnie zatkały również po drodze wszystko, co się dało zatkać, a więc przede wszystkim króćce dolotowe i wylotowe do/z turbosprężarki. Pogrubiam to słowo, gdyż sytuacja jest wysoce niebezpieczna dla niej z powodów oczywistych: jeżeli tak dalej pójdzie, to skończy się na spaleniu turbo i kosztach dalece przekraczających 3000 zł.
Świadczy także o tym smród spalin w kabinie, gdyż pochodzi od palącej się właśnie turbosprężarki.

W domyśle być może kolega kierowca nie traktuje jej przyzwoicie, gdyż albo pali opony przy starcie - wówczas jest początkowy proces niszczenia turbo, gdyż olej np. podczas porannego rozruchu nie dociera natychmiast do łożysk turbo, tylko z opóźnieniem. Albo gasi natychmiast silnik po intensywnej jeździe, gdzie likwiduje ciśnienie oleju obiegowego turbo, ale nie likwiduje temperatury 700-900 stopni C.

A czy przylepiona jest naklejka po angielsku przed oczami w tej sprawie i czy się ją czyta oraz rozumie?

Krótko mówiąc, przy braku odpowiedzi na pytanie, "co ze starym olejem", pozostaje żmudne dłubanie krok po kroku w możliwych miejscach "korków" olejowych, a więc jednoczesnego spadku ciśnienia ze wzrostem temperatury.
Być może również szwankuje czujnik temperatury oleju?
Jednak nie byłbym takim optymistą, bo ten smród nie jest dobrym prognostykiem i nie ogranicza kwestii tylko do czujnika...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 24 Kwi 2014, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 20:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


KotBury napisał:
Jeśli w serwisie zaproponowano wymianę oleju, to dlaczego nie zrobiono od razu próby z czystością starego oleju, co aż się prosi przy tej okazji?
Należało przelać stary olej przez gęste sito na okoliczność opiłków i innych twardych zanieczyszczeń, co dałoby jakieś wstępne pojęcie o przyczynie zwyżki temperatury.
Zanieczyszczenia te prawdopodobnie zatkały również po drodze wszystko, co się dało zatkać, a więc przede wszystkim króćce dolotowe i wylotowe do/z turbosprężarki. Pogrubiam to słowo, gdyż sytuacja jest wysoce niebezpieczna dla niej z powodów oczywistych: jeżeli tak dalej pójdzie, to skończy się na spaleniu turbo i kosztach dalece przekraczających 3000 zł.
Świadczy także o tym smród spalin w kabinie, gdyż pochodzi od palącej się właśnie turbosprężarki.

W domyśle być może kolega kierowca nie traktuje jej przyzwoicie, gdyż albo pali opony przy starcie - wówczas jest początkowy proces niszczenia turbo, gdyż olej np. podczas porannego rozruchu nie dociera natychmiast do łożysk turbo, tylko z opóźnieniem. Albo gasi natychmiast silnik po intensywnej jeździe, gdzie likwiduje ciśnienie oleju obiegowego turbo, ale nie likwiduje temperatury 700-900 stopni C.

A czy przylepiona jest naklejka po angielsku przed oczami w tej sprawie i czy się ją czyta oraz rozumie?

Krótko mówiąc, przy braku odpowiedzi na pytanie, "co ze starym olejem", pozostaje żmudne dłubanie krok po kroku w możliwe miejsca "korków" olejowych, a więc jednoczesnego spadku ciśnienia ze wzrostem temperatury.
Być może również szwankuje czujnik temperatury oleju?
Jednak nie byłbym takim optymistą, bo ten smród "w gaciach" nie jest dobrym prognostykiem i nie ogranicza kwestii tylko do czujnika...

Pzdr KotBury





Czesc

dzieki za szybka odpowiedz hm z ta Turbosprezarka troche mnie zmartwiles

on ma dwie Shocked a co do mojej jazdy to bardzo dbam o Turbosprezarke

i o silnik zanim ruszam silnik chodzi 3-4 min zeby olej sie dobrze

rozszedl po zjezdzie z autostrady zawsze czekam z wylaczeniem auta

hm co proponujesz od czego zaczac sprawdzanie ? ma 270.000 Km

wszystkie Serwisy w Peugeot mam go od nowego

czy mozna sparwdzic Turbosprezarki jakos ?

albo od czego ma Sewis zaczac szukac ?

z gory dzieki
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 02:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Starałbym się za wszelką cenę dowiedzieć, co zawierał stary olej. Jeżeli to jest niemożliwe, zacząłbym od kontroli rzeczywistych wskazań czujnika temperatury oleju. W tym celu należałoby posłużyć się skanerem (diagnoskopem) zewnętrznym i odnotować temperaturę czujnika zimnego silnika. Po czym porównać z termometrem zaokiennym. Wiadomo przecież, że wszystkie czujniki podczas porannego rozruchu powinny wskazywać identyczną temperaturę. Jeżeli jest różnica co najmniej 5 stopni z termometrem, nazwijmy wzorcowym, to czujnik temperatury oleju zawyża pomiar.
Wtedy rzecz prosta - zająć się czujnikiem, począwszy od kabli i styków (99% awarii czujnikowych).

Jeśli odczyt porównawczy wychodzi OK, należy w następnej kolejności pochylić się nad dopływem oleju do turbo oraz odpływem oleju z turbo. Dlatego, że musisz wpierw upewnić się w stopniu absolutnie bezwarunkowym, czy ma ona olej, czy nie, o czym była mowa.
Gdy nie masz możliwości odkręcić króćca dopływu/odpływu oleju do/z turbo, to należy to zlecić mechanikowi jako sprawę priorytetową. Prawdopodobnie na króćcu(ach) dopływu oleju jest sitko i/lub magnes stały, które zobrazują konkretną sytuację. Jeżeli sitko jest zapchane opiłkami - sprawa jest jasna. Jeśli jest czyste, znaczy się olej jest niewinny.
Oczywiście rzecz dotyczy nawet 10-ciu turbosprężarek, a nie tylko 2-ch, tak jak u Ciebie, o czym doskonale wiem. Nie jestem natomiast pewien, czy wie mechanik, skoro nie domyślił się na samym początku, o co chodzi ze starym olejem.
Tak więc zalecam trochę podejrzliwości, albo jak to się mówi kolokwialnie: "wykazać ograniczone zaufanie". Jeśli konieczne, zmienić po prostu mechaników na bardziej przytomnych na umyśle...

Wtedy dopiero możesz spuścić powietrze z płuc i wyrównać ciśnienie krwi... Po czym zająć się po kolei dalszymi możliwymi przyczynami, jak uszkodzona pompa oleju (w tym również prozaicznie zatkany jej smok), a także ciśnieniem oleju. Które ostatecznie należałoby zmierzyć manometrem. Tymi sprawami powinien się zająć mechanik bez pytania o zgodę forum...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 13:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


KotBury napisał:
Starałbym się za wszelką cenę dowiedzieć, co zawierał stary olej. Jeżeli to jest niemożliwe, zacząłbym od kontroli rzeczywistych wskazań czujnika temperatury oleju. W tym celu należałoby posłużyć się skanerem (diagnoskopem) zewnętrznym i odnotować temperaturę czujnika zimnego silnika. Po czym porównać z termometrem zaokiennym. Wiadomo przecież, że wszystkie czujniki podczas porannego rozruchu powinny wskazywać identyczną temperaturę. Jeżeli jest różnica co najmniej 5 stopni z termometrem, nazwijmy wzorcowym, to czujnik temperatury oleju zawyża pomiar.
Wtedy rzecz prosta - zająć się czujnikiem, począwszy od kabli i styków (99% awarii czujnikowych).

Jeśli odczyt porównawczy wychodzi OK, należy w następnej kolejności pochylić się nad dopływem oleju do turbo oraz odpływem oleju z turbo. Dlatego, że musisz wpierw upewnić się w stopniu absolutnie bezwarunkowym, czy ma ona olej, czy nie, o czym była mowa.
Gdy nie masz możliwości odkręcić króćca dopływu/odpływu oleju do/z turbo, to należy to zlecić mechanikowi jako sprawę priorytetową. Prawdopodobnie na króćcu(ach) dopływu oleju jest sitko i/lub magnes stały, które zobrazują konkretną sytuację. Jeżeli sitko jest zapchane opiłkami - sprawa jest jasna. Jeśli jest czyste, znaczy się olej jest niewinny.
Oczywiście rzecz dotyczy nawet 10-ciu turbosprężarek, a nie tylko 2-ch, tak jak u Ciebie, o czym doskonale wiem. Nie jestem natomiast pewien, czy wie mechanik, skoro nie domyślił się na samym początku, o co chodzi ze starym olejem.
Tak więc zalecam trochę podejrzliwości, albo jak to się mówi kolokwialnie: "wykazać ograniczone zaufanie". Jeśli konieczne, zmienić po prostu mechaników na bardziej przytomnych na umyśle...

Wtedy dopiero możesz spuścić powietrze z płuc i wyrównać ciśnienie krwi... Po czym zająć się po kolei dalszymi możliwymi przyczynami, jak uszkodzona pompa oleju (w tym również prozaicznie zatkany jej smok), a także ciśnieniem oleju. Które ostatecznie należałoby zmierzyć manometrem. Tymi sprawami powinien się zająć mechanik bez pytania o zgodę forum...

Pzdr KotBury



Serdeczne Dzieki

jutro przeajde sie do serwisu i zaproponuje chlopaka twoje

propozycje (Smile


Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 13:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 14:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


sorry jeszcze jedno pytanie czy ten doplyw oleju do sprezarki i odplyw

jezeli sa zatkane to powoduja tez wzrost Temperatury oleju ?

sorry ale mechanika to nie moja mocna strona he he


Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 16:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


No, a jak myślisz, powoduje spadek temperatury? Tu nie chodzi o znajomość silnika, tylko trochę myślenia. Jeżeli jakaś ciecz krąży pod ciśnieniem, to spada temperatura, czy wzrasta? A jeżeli przestaje krążyć (tu prawdopodobnie ograniczony przepływ oleju do turbo), to też spada, czy wzrasta? Skoro przy normalnym ciśnieniu nic się nie działo, to kiedy zacznie się dziać: przy spadku, czy wzroście ciśnienia? Nawet nie znając praw fizyki można dojść do tego samemu, zachowując przytomność umysłu, prawda? A gdy jeszcze walnie po portfelu, to dopiero zacznie się myślenie, że ho, ho!

Pzdr KotBury
Powrót do góry
fastdriver

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zary
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Lip 2015, 22:10
Temat postu:

Re: Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Chris40 napisał:
Witam

mam problem z temperatura Oleju przy szybkiej jezdzie od 170 Km/h +
wzrasta temperatura Oleju 2,7 HDI rok 2009 270.000 Km
w serwisie zaproponowano najpierw wymianne Oleju i tak zrobilem bo czasami Filtr Oleju sie zapycha byl spokoj az do wczoraj po 2000 Km znowu ten sam problem ? czasami na wolnych obrotach w dni deszczowe
smierdzi w kabinie na spaliny chlodniczka raczej niechodzi oleju raczej niechodzi w gre bo do 160 KM/h Temperatura jest ok wiec wykluczam to a pozatym koszt wymianny to okolo 3000 zl !!!

ma ktos pomysl ?



Witam

Wybaczcie , że odgrzewam stary temat ale mam identyczny problem.

Pisałem PW do Chrisa ale mi nie odpowiedział :/


Ktoś może podpowiedzieć , na co jeszcze zwrócić uwagę ? Zrobię wymianę oleju za kilka dni , więc sprawdzę czy są zanieczyszczenia.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 607 »

Opinie o samochodach Peugeot 607 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

34 900

2013r.

219 000 km

łódzkie

Peugeot3008

37 900

2016r.

158 000 km

kujawsko-pomorskie

PeugeotRIFTER

62 900

2019r.

114 000 km

mazowieckie

Peugeot508

38 900

2012r.

90 000 km

wielkopolskie

Peugeot3008

25 990

2012r.

166 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System