mam problem z temperatura Oleju przy szybkiej jezdzie od 170 Km/h +
wzrasta temperatura Oleju 2,7 HDI rok 2009 270.000 Km
w serwisie zaproponowano najpierw wymianne Oleju i tak zrobilem bo czasami Filtr Oleju sie zapycha byl spokoj az do wczoraj po 2000 Km znowu ten sam problem ? czasami na wolnych obrotach w dni deszczowe
smierdzi w kabinie na spaliny chlodniczka raczej niechodzi oleju raczej niechodzi w gre bo do 160 KM/h Temperatura jest ok wiec wykluczam to a pozatym koszt wymianny to okolo 3000 zl !!!
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 19:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI
Jeśli w serwisie zaproponowano wymianę oleju, to dlaczego nie zrobiono od razu próby z czystością starego oleju, co aż się prosi przy tej okazji?
Należało przelać stary olej przez gęste sito na okoliczność opiłków i innych twardych zanieczyszczeń, co dałoby jakieś wstępne pojęcie o przyczynie zwyżki temperatury.
Zanieczyszczenia te prawdopodobnie zatkały również po drodze wszystko, co się dało zatkać, a więc przede wszystkim króćce dolotowe i wylotowe do/z turbosprężarki. Pogrubiam to słowo, gdyż sytuacja jest wysoce niebezpieczna dla niej z powodów oczywistych: jeżeli tak dalej pójdzie, to skończy się na spaleniu turbo i kosztach dalece przekraczających 3000 zł.
Świadczy także o tym smród spalin w kabinie, gdyż pochodzi od palącej się właśnie turbosprężarki.
W domyśle być może kolega kierowca nie traktuje jej przyzwoicie, gdyż albo pali opony przy starcie - wówczas jest początkowy proces niszczenia turbo, gdyż olej np. podczas porannego rozruchu nie dociera natychmiast do łożysk turbo, tylko z opóźnieniem. Albo gasi natychmiast silnik po intensywnej jeździe, gdzie likwiduje ciśnienie oleju obiegowego turbo, ale nie likwiduje temperatury 700-900 stopni C.
A czy przylepiona jest naklejka po angielsku przed oczami w tej sprawie i czy się ją czyta oraz rozumie?
Krótko mówiąc, przy braku odpowiedzi na pytanie, "co ze starym olejem", pozostaje żmudne dłubanie krok po kroku w możliwych miejscach "korków" olejowych, a więc jednoczesnego spadku ciśnienia ze wzrostem temperatury.
Być może również szwankuje czujnik temperatury oleju?
Jednak nie byłbym takim optymistą, bo ten smród nie jest dobrym prognostykiem i nie ogranicza kwestii tylko do czujnika...
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 24 Kwi 2014, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI
KotBury napisał:
Jeśli w serwisie zaproponowano wymianę oleju, to dlaczego nie zrobiono od razu próby z czystością starego oleju, co aż się prosi przy tej okazji?
Należało przelać stary olej przez gęste sito na okoliczność opiłków i innych twardych zanieczyszczeń, co dałoby jakieś wstępne pojęcie o przyczynie zwyżki temperatury.
Zanieczyszczenia te prawdopodobnie zatkały również po drodze wszystko, co się dało zatkać, a więc przede wszystkim króćce dolotowe i wylotowe do/z turbosprężarki. Pogrubiam to słowo, gdyż sytuacja jest wysoce niebezpieczna dla niej z powodów oczywistych: jeżeli tak dalej pójdzie, to skończy się na spaleniu turbo i kosztach dalece przekraczających 3000 zł.
Świadczy także o tym smród spalin w kabinie, gdyż pochodzi od palącej się właśnie turbosprężarki.
W domyśle być może kolega kierowca nie traktuje jej przyzwoicie, gdyż albo pali opony przy starcie - wówczas jest początkowy proces niszczenia turbo, gdyż olej np. podczas porannego rozruchu nie dociera natychmiast do łożysk turbo, tylko z opóźnieniem. Albo gasi natychmiast silnik po intensywnej jeździe, gdzie likwiduje ciśnienie oleju obiegowego turbo, ale nie likwiduje temperatury 700-900 stopni C.
A czy przylepiona jest naklejka po angielsku przed oczami w tej sprawie i czy się ją czyta oraz rozumie?
Krótko mówiąc, przy braku odpowiedzi na pytanie, "co ze starym olejem", pozostaje żmudne dłubanie krok po kroku w możliwe miejsca "korków" olejowych, a więc jednoczesnego spadku ciśnienia ze wzrostem temperatury.
Być może również szwankuje czujnik temperatury oleju?
Jednak nie byłbym takim optymistą, bo ten smród "w gaciach" nie jest dobrym prognostykiem i nie ogranicza kwestii tylko do czujnika...
Pzdr KotBury
Czesc
dzieki za szybka odpowiedz hm z ta Turbosprezarka troche mnie zmartwiles
on ma dwie a co do mojej jazdy to bardzo dbam o Turbosprezarke
i o silnik zanim ruszam silnik chodzi 3-4 min zeby olej sie dobrze
rozszedl po zjezdzie z autostrady zawsze czekam z wylaczeniem auta
hm co proponujesz od czego zaczac sprawdzanie ? ma 270.000 Km
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 02:05
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI
Starałbym się za wszelką cenę dowiedzieć, co zawierał stary olej. Jeżeli to jest niemożliwe, zacząłbym od kontroli rzeczywistych wskazań czujnika temperatury oleju. W tym celu należałoby posłużyć się skanerem (diagnoskopem) zewnętrznym i odnotować temperaturę czujnika zimnego silnika. Po czym porównać z termometrem zaokiennym. Wiadomo przecież, że wszystkie czujniki podczas porannego rozruchu powinny wskazywać identyczną temperaturę. Jeżeli jest różnica co najmniej 5 stopni z termometrem, nazwijmy wzorcowym, to czujnik temperatury oleju zawyża pomiar.
Wtedy rzecz prosta - zająć się czujnikiem, począwszy od kabli i styków (99% awarii czujnikowych).
Jeśli odczyt porównawczy wychodzi OK, należy w następnej kolejności pochylić się nad dopływem oleju do turbo oraz odpływem oleju z turbo. Dlatego, że musisz wpierw upewnić się w stopniu absolutnie bezwarunkowym, czy ma ona olej, czy nie, o czym była mowa.
Gdy nie masz możliwości odkręcić króćca dopływu/odpływu oleju do/z turbo, to należy to zlecić mechanikowi jako sprawę priorytetową. Prawdopodobnie na króćcu(ach) dopływu oleju jest sitko i/lub magnes stały, które zobrazują konkretną sytuację. Jeżeli sitko jest zapchane opiłkami - sprawa jest jasna. Jeśli jest czyste, znaczy się olej jest niewinny.
Oczywiście rzecz dotyczy nawet 10-ciu turbosprężarek, a nie tylko 2-ch, tak jak u Ciebie, o czym doskonale wiem. Nie jestem natomiast pewien, czy wie mechanik, skoro nie domyślił się na samym początku, o co chodzi ze starym olejem.
Tak więc zalecam trochę podejrzliwości, albo jak to się mówi kolokwialnie: "wykazać ograniczone zaufanie". Jeśli konieczne, zmienić po prostu mechaników na bardziej przytomnych na umyśle...
Wtedy dopiero możesz spuścić powietrze z płuc i wyrównać ciśnienie krwi... Po czym zająć się po kolei dalszymi możliwymi przyczynami, jak uszkodzona pompa oleju (w tym również prozaicznie zatkany jej smok), a także ciśnieniem oleju. Które ostatecznie należałoby zmierzyć manometrem. Tymi sprawami powinien się zająć mechanik bez pytania o zgodę forum...
Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI
KotBury napisał:
Starałbym się za wszelką cenę dowiedzieć, co zawierał stary olej. Jeżeli to jest niemożliwe, zacząłbym od kontroli rzeczywistych wskazań czujnika temperatury oleju. W tym celu należałoby posłużyć się skanerem (diagnoskopem) zewnętrznym i odnotować temperaturę czujnika zimnego silnika. Po czym porównać z termometrem zaokiennym. Wiadomo przecież, że wszystkie czujniki podczas porannego rozruchu powinny wskazywać identyczną temperaturę. Jeżeli jest różnica co najmniej 5 stopni z termometrem, nazwijmy wzorcowym, to czujnik temperatury oleju zawyża pomiar.
Wtedy rzecz prosta - zająć się czujnikiem, począwszy od kabli i styków (99% awarii czujnikowych).
Jeśli odczyt porównawczy wychodzi OK, należy w następnej kolejności pochylić się nad dopływem oleju do turbo oraz odpływem oleju z turbo. Dlatego, że musisz wpierw upewnić się w stopniu absolutnie bezwarunkowym, czy ma ona olej, czy nie, o czym była mowa.
Gdy nie masz możliwości odkręcić króćca dopływu/odpływu oleju do/z turbo, to należy to zlecić mechanikowi jako sprawę priorytetową. Prawdopodobnie na króćcu(ach) dopływu oleju jest sitko i/lub magnes stały, które zobrazują konkretną sytuację. Jeżeli sitko jest zapchane opiłkami - sprawa jest jasna. Jeśli jest czyste, znaczy się olej jest niewinny.
Oczywiście rzecz dotyczy nawet 10-ciu turbosprężarek, a nie tylko 2-ch, tak jak u Ciebie, o czym doskonale wiem. Nie jestem natomiast pewien, czy wie mechanik, skoro nie domyślił się na samym początku, o co chodzi ze starym olejem.
Tak więc zalecam trochę podejrzliwości, albo jak to się mówi kolokwialnie: "wykazać ograniczone zaufanie". Jeśli konieczne, zmienić po prostu mechaników na bardziej przytomnych na umyśle...
Wtedy dopiero możesz spuścić powietrze z płuc i wyrównać ciśnienie krwi... Po czym zająć się po kolei dalszymi możliwymi przyczynami, jak uszkodzona pompa oleju (w tym również prozaicznie zatkany jej smok), a także ciśnieniem oleju. Które ostatecznie należałoby zmierzyć manometrem. Tymi sprawami powinien się zająć mechanik bez pytania o zgodę forum...
Pzdr KotBury
Serdeczne Dzieki
jutro przeajde sie do serwisu i zaproponuje chlopaka twoje
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 16:48
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI
No, a jak myślisz, powoduje spadek temperatury? Tu nie chodzi o znajomość silnika, tylko trochę myślenia. Jeżeli jakaś ciecz krąży pod ciśnieniem, to spada temperatura, czy wzrasta? A jeżeli przestaje krążyć (tu prawdopodobnie ograniczony przepływ oleju do turbo), to też spada, czy wzrasta? Skoro przy normalnym ciśnieniu nic się nie działo, to kiedy zacznie się dziać: przy spadku, czy wzroście ciśnienia? Nawet nie znając praw fizyki można dojść do tego samemu, zachowując przytomność umysłu, prawda? A gdy jeszcze walnie po portfelu, to dopiero zacznie się myślenie, że ho, ho!
mam problem z temperatura Oleju przy szybkiej jezdzie od 170 Km/h +
wzrasta temperatura Oleju 2,7 HDI rok 2009 270.000 Km
w serwisie zaproponowano najpierw wymianne Oleju i tak zrobilem bo czasami Filtr Oleju sie zapycha byl spokoj az do wczoraj po 2000 Km znowu ten sam problem ? czasami na wolnych obrotach w dni deszczowe
smierdzi w kabinie na spaliny chlodniczka raczej niechodzi oleju raczej niechodzi w gre bo do 160 KM/h Temperatura jest ok wiec wykluczam to a pozatym koszt wymianny to okolo 3000 zl !!!
ma ktos pomysl ?
Witam
Wybaczcie , że odgrzewam stary temat ale mam identyczny problem.
Pisałem PW do Chrisa ale mi nie odpowiedział :/
Ktoś może podpowiedzieć , na co jeszcze zwrócić uwagę ? Zrobię wymianę oleju za kilka dni , więc sprawdzę czy są zanieczyszczenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.