Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 18:18
Temat postu:

Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Witam

mam problem z temperatura Oleju przy szybkiej jezdzie od 170 Km/h +
wzrasta temperatura Oleju 2,7 HDI rok 2009 270.000 Km
w serwisie zaproponowano najpierw wymianne Oleju i tak zrobilem bo czasami Filtr Oleju sie zapycha byl spokoj az do wczoraj po 2000 Km znowu ten sam problem ? czasami na wolnych obrotach w dni deszczowe
smierdzi w kabinie na spaliny chlodniczka raczej niechodzi oleju raczej niechodzi w gre bo do 160 KM/h Temperatura jest ok wiec wykluczam to a pozatym koszt wymianny to okolo 3000 zl !!!

ma ktos pomysl ?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 19:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Jeśli w serwisie zaproponowano wymianę oleju, to dlaczego nie zrobiono od razu próby z czystością starego oleju, co aż się prosi przy tej okazji?
Należało przelać stary olej przez gęste sito na okoliczność opiłków i innych twardych zanieczyszczeń, co dałoby jakieś wstępne pojęcie o przyczynie zwyżki temperatury.
Zanieczyszczenia te prawdopodobnie zatkały również po drodze wszystko, co się dało zatkać, a więc przede wszystkim króćce dolotowe i wylotowe do/z turbosprężarki. Pogrubiam to słowo, gdyż sytuacja jest wysoce niebezpieczna dla niej z powodów oczywistych: jeżeli tak dalej pójdzie, to skończy się na spaleniu turbo i kosztach dalece przekraczających 3000 zł.
Świadczy także o tym smród spalin w kabinie, gdyż pochodzi od palącej się właśnie turbosprężarki.

W domyśle być może kolega kierowca nie traktuje jej przyzwoicie, gdyż albo pali opony przy starcie - wówczas jest początkowy proces niszczenia turbo, gdyż olej np. podczas porannego rozruchu nie dociera natychmiast do łożysk turbo, tylko z opóźnieniem. Albo gasi natychmiast silnik po intensywnej jeździe, gdzie likwiduje ciśnienie oleju obiegowego turbo, ale nie likwiduje temperatury 700-900 stopni C.

A czy przylepiona jest naklejka po angielsku przed oczami w tej sprawie i czy się ją czyta oraz rozumie?

Krótko mówiąc, przy braku odpowiedzi na pytanie, "co ze starym olejem", pozostaje żmudne dłubanie krok po kroku w możliwych miejscach "korków" olejowych, a więc jednoczesnego spadku ciśnienia ze wzrostem temperatury.
Być może również szwankuje czujnik temperatury oleju?
Jednak nie byłbym takim optymistą, bo ten smród nie jest dobrym prognostykiem i nie ogranicza kwestii tylko do czujnika...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 24 Kwi 2014, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Kwi 2014, 20:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


KotBury napisał:
Jeśli w serwisie zaproponowano wymianę oleju, to dlaczego nie zrobiono od razu próby z czystością starego oleju, co aż się prosi przy tej okazji?
Należało przelać stary olej przez gęste sito na okoliczność opiłków i innych twardych zanieczyszczeń, co dałoby jakieś wstępne pojęcie o przyczynie zwyżki temperatury.
Zanieczyszczenia te prawdopodobnie zatkały również po drodze wszystko, co się dało zatkać, a więc przede wszystkim króćce dolotowe i wylotowe do/z turbosprężarki. Pogrubiam to słowo, gdyż sytuacja jest wysoce niebezpieczna dla niej z powodów oczywistych: jeżeli tak dalej pójdzie, to skończy się na spaleniu turbo i kosztach dalece przekraczających 3000 zł.
Świadczy także o tym smród spalin w kabinie, gdyż pochodzi od palącej się właśnie turbosprężarki.

W domyśle być może kolega kierowca nie traktuje jej przyzwoicie, gdyż albo pali opony przy starcie - wówczas jest początkowy proces niszczenia turbo, gdyż olej np. podczas porannego rozruchu nie dociera natychmiast do łożysk turbo, tylko z opóźnieniem. Albo gasi natychmiast silnik po intensywnej jeździe, gdzie likwiduje ciśnienie oleju obiegowego turbo, ale nie likwiduje temperatury 700-900 stopni C.

A czy przylepiona jest naklejka po angielsku przed oczami w tej sprawie i czy się ją czyta oraz rozumie?

Krótko mówiąc, przy braku odpowiedzi na pytanie, "co ze starym olejem", pozostaje żmudne dłubanie krok po kroku w możliwe miejsca "korków" olejowych, a więc jednoczesnego spadku ciśnienia ze wzrostem temperatury.
Być może również szwankuje czujnik temperatury oleju?
Jednak nie byłbym takim optymistą, bo ten smród "w gaciach" nie jest dobrym prognostykiem i nie ogranicza kwestii tylko do czujnika...

Pzdr KotBury





Czesc

dzieki za szybka odpowiedz hm z ta Turbosprezarka troche mnie zmartwiles

on ma dwie Shocked a co do mojej jazdy to bardzo dbam o Turbosprezarke

i o silnik zanim ruszam silnik chodzi 3-4 min zeby olej sie dobrze

rozszedl po zjezdzie z autostrady zawsze czekam z wylaczeniem auta

hm co proponujesz od czego zaczac sprawdzanie ? ma 270.000 Km

wszystkie Serwisy w Peugeot mam go od nowego

czy mozna sparwdzic Turbosprezarki jakos ?

albo od czego ma Sewis zaczac szukac ?

z gory dzieki
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 02:05
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Starałbym się za wszelką cenę dowiedzieć, co zawierał stary olej. Jeżeli to jest niemożliwe, zacząłbym od kontroli rzeczywistych wskazań czujnika temperatury oleju. W tym celu należałoby posłużyć się skanerem (diagnoskopem) zewnętrznym i odnotować temperaturę czujnika zimnego silnika. Po czym porównać z termometrem zaokiennym. Wiadomo przecież, że wszystkie czujniki podczas porannego rozruchu powinny wskazywać identyczną temperaturę. Jeżeli jest różnica co najmniej 5 stopni z termometrem, nazwijmy wzorcowym, to czujnik temperatury oleju zawyża pomiar.
Wtedy rzecz prosta - zająć się czujnikiem, począwszy od kabli i styków (99% awarii czujnikowych).

Jeśli odczyt porównawczy wychodzi OK, należy w następnej kolejności pochylić się nad dopływem oleju do turbo oraz odpływem oleju z turbo. Dlatego, że musisz wpierw upewnić się w stopniu absolutnie bezwarunkowym, czy ma ona olej, czy nie, o czym była mowa.
Gdy nie masz możliwości odkręcić króćca dopływu/odpływu oleju do/z turbo, to należy to zlecić mechanikowi jako sprawę priorytetową. Prawdopodobnie na króćcu(ach) dopływu oleju jest sitko i/lub magnes stały, które zobrazują konkretną sytuację. Jeżeli sitko jest zapchane opiłkami - sprawa jest jasna. Jeśli jest czyste, znaczy się olej jest niewinny.
Oczywiście rzecz dotyczy nawet 10-ciu turbosprężarek, a nie tylko 2-ch, tak jak u Ciebie, o czym doskonale wiem. Nie jestem natomiast pewien, czy wie mechanik, skoro nie domyślił się na samym początku, o co chodzi ze starym olejem.
Tak więc zalecam trochę podejrzliwości, albo jak to się mówi kolokwialnie: "wykazać ograniczone zaufanie". Jeśli konieczne, zmienić po prostu mechaników na bardziej przytomnych na umyśle...

Wtedy dopiero możesz spuścić powietrze z płuc i wyrównać ciśnienie krwi... Po czym zająć się po kolei dalszymi możliwymi przyczynami, jak uszkodzona pompa oleju (w tym również prozaicznie zatkany jej smok), a także ciśnieniem oleju. Które ostatecznie należałoby zmierzyć manometrem. Tymi sprawami powinien się zająć mechanik bez pytania o zgodę forum...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 13:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


KotBury napisał:
Starałbym się za wszelką cenę dowiedzieć, co zawierał stary olej. Jeżeli to jest niemożliwe, zacząłbym od kontroli rzeczywistych wskazań czujnika temperatury oleju. W tym celu należałoby posłużyć się skanerem (diagnoskopem) zewnętrznym i odnotować temperaturę czujnika zimnego silnika. Po czym porównać z termometrem zaokiennym. Wiadomo przecież, że wszystkie czujniki podczas porannego rozruchu powinny wskazywać identyczną temperaturę. Jeżeli jest różnica co najmniej 5 stopni z termometrem, nazwijmy wzorcowym, to czujnik temperatury oleju zawyża pomiar.
Wtedy rzecz prosta - zająć się czujnikiem, począwszy od kabli i styków (99% awarii czujnikowych).

Jeśli odczyt porównawczy wychodzi OK, należy w następnej kolejności pochylić się nad dopływem oleju do turbo oraz odpływem oleju z turbo. Dlatego, że musisz wpierw upewnić się w stopniu absolutnie bezwarunkowym, czy ma ona olej, czy nie, o czym była mowa.
Gdy nie masz możliwości odkręcić króćca dopływu/odpływu oleju do/z turbo, to należy to zlecić mechanikowi jako sprawę priorytetową. Prawdopodobnie na króćcu(ach) dopływu oleju jest sitko i/lub magnes stały, które zobrazują konkretną sytuację. Jeżeli sitko jest zapchane opiłkami - sprawa jest jasna. Jeśli jest czyste, znaczy się olej jest niewinny.
Oczywiście rzecz dotyczy nawet 10-ciu turbosprężarek, a nie tylko 2-ch, tak jak u Ciebie, o czym doskonale wiem. Nie jestem natomiast pewien, czy wie mechanik, skoro nie domyślił się na samym początku, o co chodzi ze starym olejem.
Tak więc zalecam trochę podejrzliwości, albo jak to się mówi kolokwialnie: "wykazać ograniczone zaufanie". Jeśli konieczne, zmienić po prostu mechaników na bardziej przytomnych na umyśle...

Wtedy dopiero możesz spuścić powietrze z płuc i wyrównać ciśnienie krwi... Po czym zająć się po kolei dalszymi możliwymi przyczynami, jak uszkodzona pompa oleju (w tym również prozaicznie zatkany jej smok), a także ciśnieniem oleju. Które ostatecznie należałoby zmierzyć manometrem. Tymi sprawami powinien się zająć mechanik bez pytania o zgodę forum...

Pzdr KotBury



Serdeczne Dzieki

jutro przeajde sie do serwisu i zaproponuje chlopaka twoje

propozycje (Smile


Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 13:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Chris40

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 14:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


sorry jeszcze jedno pytanie czy ten doplyw oleju do sprezarki i odplyw

jezeli sa zatkane to powoduja tez wzrost Temperatury oleju ?

sorry ale mechanika to nie moja mocna strona he he


Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 16:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


No, a jak myślisz, powoduje spadek temperatury? Tu nie chodzi o znajomość silnika, tylko trochę myślenia. Jeżeli jakaś ciecz krąży pod ciśnieniem, to spada temperatura, czy wzrasta? A jeżeli przestaje krążyć (tu prawdopodobnie ograniczony przepływ oleju do turbo), to też spada, czy wzrasta? Skoro przy normalnym ciśnieniu nic się nie działo, to kiedy zacznie się dziać: przy spadku, czy wzroście ciśnienia? Nawet nie znając praw fizyki można dojść do tego samemu, zachowując przytomność umysłu, prawda? A gdy jeszcze walnie po portfelu, to dopiero zacznie się myślenie, że ho, ho!

Pzdr KotBury
Powrót do góry
fastdriver

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zary
Posiadane auto: 607 2,7 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Lip 2015, 22:10
Temat postu:

Re: Temperatura Oleju wzrasta 2,7 HDI


Chris40 napisał:
Witam

mam problem z temperatura Oleju przy szybkiej jezdzie od 170 Km/h +
wzrasta temperatura Oleju 2,7 HDI rok 2009 270.000 Km
w serwisie zaproponowano najpierw wymianne Oleju i tak zrobilem bo czasami Filtr Oleju sie zapycha byl spokoj az do wczoraj po 2000 Km znowu ten sam problem ? czasami na wolnych obrotach w dni deszczowe
smierdzi w kabinie na spaliny chlodniczka raczej niechodzi oleju raczej niechodzi w gre bo do 160 KM/h Temperatura jest ok wiec wykluczam to a pozatym koszt wymianny to okolo 3000 zl !!!

ma ktos pomysl ?



Witam

Wybaczcie , że odgrzewam stary temat ale mam identyczny problem.

Pisałem PW do Chrisa ale mi nie odpowiedział :/


Ktoś może podpowiedzieć , na co jeszcze zwrócić uwagę ? Zrobię wymianę oleju za kilka dni , więc sprawdzę czy są zanieczyszczenia.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 607 »

Opinie o samochodach Peugeot 607 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


PeugeotPartner

9 999

2007r.

326 000 km

warmińsko-mazurskie

Peugeot108

29 990

2016r.

135 000 km

śląskie

Peugeot407 SW

22 500

2011r.

247 000 km

śląskie

Peugeot3008

68 900

2018r.

131 185 km

podkarpackie

Peugeot407

12 900

2004r.

266 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System