Drogi Kolego, mechanika trzeba sprawdzać zawsze ze 20 razy, szczególnie jeśli chodzi o elektrykę. Już nieraz były przypadki, że według niego wszystko jest w najlepszym porządku, a okazało się, że jednak nie. Nawet tutaj na forum sami użytkownicy do tego dochodzili, że zawsze mechanik wg siebie jest OK, tylko kierowca zawalił!
Proponuję albo zabrać się samemu za prostą rzecz (pomiary oporności), którą jest w stanie wykonać dziecko z przedszkola, albo udać się do innego mechanika, najlepiej elektryka nawet z budowlanki. Nie powinno być problemów z taką duperelą. Ludzie, to się naprawdę nadaje do programu "usterka"!
Jeśli chodzi o przyjazd do mnie, to nie wchodzi w rachubę z prostej przyczyny, że nie jestem mechanikiem, a mój zawód jest całkiem inny. Sorry, nie licz na innych, licz na siebie...
PS
Przyszło mi do głowy takie pytanie, a mianowicie, czy mechanik w ogóle mierzył oporność w taki sposób jak pokazuje obrazek? Jeśli robił pomiary bezpośrednio przy stykach czujnika temperatury, to jest fatalny błąd, ponieważ nie mierzy wtedy kabli i całego obwodu czujnika, tylko fragment do niego ograniczony. Czyli jakieś 10%. A gdzie pozostałe 90%, które właśnie zawierają usterkę?
Gdy chcesz zrobić jak należy, trzeba mieć przed oczami schemat pinów w sterowniku i znaleźć numery styków na końcówkach sterownika, które odpowiadają kablom czujnika. Jeżeli nie masz numerów styków, to skąd wiesz, że dana końcówka kabla należy do tego akurat czujnika?
Tak więc jeżeli mechanik tego nie zrobił, to jest pic na wodę fotomontaż.
Ponadto należy starannie zbadać wzajemne połączenia gniazdek i wtyczek pinów w sterowniku, czyli "mama i tata". Bywały przypadki, że pin w części "mama" był po prostu zagięty, albo zaśniedziały i część "tata" nie miał pewnego styku tylko "chwiejny".
Wskazuje na to charakter powtarzającej się usterki, gdzie całkowicie wymieniono czujnik i jego kable, a usterka mimo to nie znika. Powtarzam jeszcze raz, jeżeli komputer wskazuje wciąż na to samo miejsce, to usterka MUSI TAM TKWIĆ.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 03 Sie 2014, 15:07, w całości zmieniany 1 raz
Kotbury mechanik mierzył instalacje od strony czujnika jakimśspecjalnym pprzyrządem którym ustawia wartosc khom i twierdzi ze gdyby było coś nie tak to by planet pokazał i te urządzenie tez. W każdym razie nie mierzył wg twojego schematu. Mechanik patrzył na planeta a ja trzęslem instalacja przy sterowniku i przy czujniku dolotu i temp stabilna. Mechanik uciął wtyczkę od czujnika dolotu i zalutowal bezpośrednio do czujnika. Czas pokaże.
Kotbury przygotuj sie zrobilem 95 km i jeszce maks 50 km i zas wyskoczy
Swoja droga drogi kolego co bys zasugerowal gdyby znowu wyskoczyl i dalbym do dobrego elektryka ktory stwierdzilby ze wszystko gra?
przeplywomierz pokrywa mniej wiecej wartosc zadana i wg mechanika jest ok.
Sugerowalby ale to w ostatecznosci ze cos nie tak z softem jest.
Koncza sie pomysly nie wiem jak to ugrysc i dlaczego wystepuje blad akurat po pokonaniu tej odleglosci kilometrow a jezdze bez przerwy po bardzo zlych drogach.
Tak sie zastanawiam i gdyby elektryka okazala sie ok to czy nie mialoby to cos w zwiazku z dolotem np przy tym czujniku jest jakas klapka ktora zapewne sie otwiera i zamyka i moze ona sie zacina itp, z 2 strony chyba nie byloby takiego skoku temperatury ;/
Kotbury co ty bys uczynil w moim przypadku kiedy czujnik i instalacja od wtyczki czujnika do kompa jest wymieniona
No, fajnie, coś "wyskoczyło", ale ja nie mam bladego pojęcia co? Jakiś Filip z konopi? Jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka ostrzegawcza, to podłączyć się łaskawie diagnoskopem do złącza 16-pinowego EOBD i odczytać zarejestrowane błędy. Jeżeli mechanik nie umie ich zinterpretować oraz nie wie jak usunąć usterkę, to prześlij numery kodów, nie opis - na forum. Wtedy postaramy się coś pomóc. Nie otrzymujemy numerów kodów - nie stawiamy diagnozy na ślepo. Taka jest, niestety, krótka piłka. Dlatego, że poszukiwanie usterki sposobem "a może to, a może tamto", przypomina szukanie pulsu w protezie. Chyba nie chcesz otrzymać diagnozy w taki sposób?
Kotbury i niestety znowu blad p0095 pomimo ominiecia wtyczki do czujnika poprzez wlutowanie kabli do pinow oraz sam fakt nowy czujnik i nowa instalacja.
Co proponujezz bo pozostaje dac komus innrmu sprawdzenie instalacji jak dobrabto ewentualnie oryginalny czujnik dolotu
Coś jest zrobione nie tak z tym czujnikiem temperatury powietrza. Cały czas mam wrażenie jakbyście omijali celowo sterownik? Przecież to do niego dochodzą kable i w nim skupia się cała elektronika. Dlaczego więc nic nie jest mierzone na jego stykach? Do jakiego miejsca przeciągnęliście kable od czujnika? Może uciął w połowie i złączył, a twierdzi, że wymienił całą instalację? Czy robiono pomiary oporności tak jak pokazuje rysunek? Nie na czujniku lub w jego pobliżu, bo wtedy mierzycie tylko 10-20% instalacji, a nie 100%.
Ponadto jeżeli faktycznie zrobiliście wszystko tip-top z instalacją, to jak działają przepustnice dławiące powietrza ciepłego i zimnego właśnie w okolicach tego czujnika? Może być bowiem taka sytuacja, że czujnik wskazuje prawidłowo niezgodność, ponieważ zamiast powietrza zimnego, wlatuje ciepłe. Wskazywałoby to na wadliwie działające przepustnice. Po prostu komputer wykrywa właśnie tym czujnikiem niezgodność temperatury z oczekiwaną, dlatego zgłasza "niespójność".
Kotbury zawsze wszystko fajnie opisujesz dlatego twoje porady duzo nakierowuja. otoz mechanik mowil ze kladl cala nowa instalacje od komputera do czujnika i nie mierzyl opornosci od sterownika mimo ze chcialem bo mowil ze ma urzadzenie ktore pozwala mu wykryc usterke nawet jak bedzie mierzyl nim od czujnika. faktycznie pojade gdzies w wolnej chwili zeby mi pomierzyli od sterownika jak pokazales na rysunku.
Druga strona czujnik temp dolotu moze dlatego ze jakis zamiennik za 70 zl, mechanik proponuje oryginal i zeby zrobic ten czujnik temp w lusterku byc moze on ma cos z tym powiazane.
Ogolnie jak mowil ze blad dotyczy spojnosci temp dolotu ale brak spojnosci z ktorym czujnikiem, przeplywomierzem?
kiedy wyskoczyl blad pojechalem podlaczyl pp2000 gdy wyciagalo sie wtyczke od czujnika dolotu podstawial sobie awaryjnie od przeplywki jak sie podlaczylo ja spowrotem to pokazuje temp w dolocie.
Pytalem sie o te klapy dlawiace i mowil ze dzialaja perfekcyjnie.
Twoja podpowiedz jest dla mnie najbardziej przekonywujaca z tymi przepustnicami. Jest sposob na ich sprawdzenie?
Klapy mozna by sprawdzic poprzez zrobienie oslony czujnika. Taka islona w ksztalcie balonu w kyorym bylby czujnik. Jeslu klapa zle by sie otwierala i zamykala to oslona z blachy powinna gi chronic przed gwaltiwnabzmiana temperatury i wg mnie ti by rozwiazalo problem czy usterka lezy po stronie elektryki czy mechaniki.
Problem rozwiazany. Instalacja i czujnik okazaly sie byc ok.
Problemem okazal sie nie dzialajacy czujnik temp w lusterku pasazera.
Kotbury zakupilem modul do silniczka opuszczania szyb bo nie dzialala cala strona od pasazera. I po wpieciu tego modulu przejechalrm 150 km i check engine sam zniknal. Wynika to ze komp co jakis czas bada rowniez temp z prawego lustra.
Mysle ze temat mozna podpiac na forum aby ktos inny sie nie glowil. Czasem wystarczy prosta rzecz aby caly system zaczal funkcjonowac
Dla mnie to są jaja jak berety. Nigdy nie słyszałem, żeby czujnik temperatury powietrza bazował na wskazaniach czujnika temperatury w lusterku. To tak jakby silnik miał pracować lepiej lub gorzej gdy siadasz d... mocniej lub słabiej w fotelu. No cóż, skoro jednak usterka zniknęła i kontrolka przestała świecić, to widocznie tak ma być. Jeszcze dużo mi się uczyć... Powodzenia w nowym życiu silnika.
Dzieki kotbury. No jaja tez bym sie nie spodziewal ale mechanik ktory mi naprawial puga siedzi tylko w francuzach i mowil ze kiedys mial taki sam przypadek w 407. Tlumaczyl ze zalezy od wersji softu jaki jest w aucie. I widac u mnie w w programie jest np sprawdzanie co 150km czujnika temp z lusterka.
Nic innego nie pomagalo cuda nie wida dopiero wymiana modulu w dzwiach pasazera. a wiec mozna sie jeszcze w zyciu uczyc .
Witam i mnie dopadł ten błąd w moim 407 sw 2,0 hdi 136 km. Wymieniłem przepływkę(używka) nowy czujnik prawego lusterka wraz z nowa instalacją do samego modułu i po przejechaniu 70km wyskakuja zawsze ten sam blad p0095 poza tym wymieniłem czujnik powietrza dolotowego na używkę i nadal błąd po przejechaniu 70 km. Nie mam juz siły
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.