Korekta wtryskiwaczy Klasyfikacja oraz uczenie sie wtrysku
Witam.
Kupiłem rozbite auto do naprawy i mam problem z wtryskami przynajmniej tak mi sie wydaje.
Auto pali bez problemu po odpaleniu lekko szarpie nim sie rozgrzeje, później wydaje mi sie ze zbyt opornie wchodzi na obroty (porównanie do 2.0 d4d).
Program diagnostyczny podał mi takie informacje:
Korekta wtryskiwacza disla sterowanego dla 800 bar na 1mg/wtrysk dla cylindra 1 (mg/wtrysk ilość paliwa wtryskiwana przy jednym cyklu silnika)
0
Korekta wtryskiwacza disla sterowanego dla 800 bar na 1mg/wtrysk dla cylindra 3 (mg/wtrysk ilość paliwa wtryskiwana przy jednym cyklu silnika)
0.0512
Korekta wtryskiwacza diesla sterowanego dla 800 bar na 1mg/wtrysk dla cylindra 4 (mg/wtrysk ilość paliwa wtryskiwana przy jednym cyklu silnika)
0.0240
Korekta wtryskiwacza diesla sterowanego dla 800 bar na 1mg/wtrysk dla cylindra 1 (mg/wtrysk ilość paliwa wtryskiwana przy jednym cyklu silnika)
0.0288
Ilość pętli kompletnego uczenia się wtryskiwacza nr 1 - 0
Ilość pętli kompletnego uczenia się wtryskiwacza nr 2 - 24
Ilość pętli kompletnego uczenia się wtryskiwacza nr 3 - 24
Ilość pętli kompletnego uczenia się wtryskiwacza nr 4 - 24
Stan szybkiego uczenia się wtryskiwacza nr 1 - 0
Stan szybkiego uczenia się wtryskiwacza nr 1 - 7
Stan szybkiego uczenia się wtryskiwacza nr 1 - 7
Stan szybkiego uczenia się wtryskiwacza nr 1 - 7
Klasyfikacja wtryskiwacza nr 1 5RJKLH-B8JKLH
Klasyfikacja wtryskiwacza nr 2 5YJLLJ-BEJLLJ
Klasyfikacja wtryskiwacza nr 3 4XJGHE-
Klasyfikacja wtryskiwacza nr 4 5LFJKJ-B4FJKJ
Był jeszcze taki błąd
P0269 : Cylinder 3.
Charakterystyka : Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
napięcie akumulatora : 14.00 V
Prędkość obrotowa silnika : 1729 obr/min
temperatury cieczy chlodzacej : 079 ° C
Kilometraż : 43039 Km
prędkość pojazdu : 42 km/h
wydatek wtryskiwanego paliwa : 000 mg/raz
Wartosc zadana cisnienia w kolektorze cisnieniowym : 1200 bar
Ciśnienie paliwa : 1210 bar
temperatura paliwa : 038 ° C
Stan silnika : Przy pracującym silniku
Czy powyższa korekta dla wtryskiwaczy jest poprawna i mieści się w normie oraz co z tym wtryskiem nr 1 co on taki oporny na uczenie się
Jak sobie z tym poradzić ? ewentualnie jak je wprowadzić ponownie do bsi nauczyć.
Re: ( Peugeot 308 ) Korekta wtryskiwaczy Klasyfikacja oraz uczenie sie wtrysku
Witam.
Temat zamknięty korekcja prawidłowa przelewy tez w porządku. Wtryskiwacze wczytane planetem pozostaje wykonać jazdę testowa aby komputer nauczył się wtryskiwaczy.
Pozdrawiam arek.
Witam.
Czy ktoś w forumowiczów robił wymianę wtryskiwaczy i wczytywanie ich do pamięci komputera planetem ?
Gdyż po wczytaniu wtrysków pojawił mi się problem nierównej pracy silnika po osiągnięciu 70 stopni i stukot z silnika. Być może ma to związek z procedurą uczenia wtrysków jaką należy wykonać po wymianę wtrysków. Tzn. Na prostej drodze rozpędzić auto na 3,4,5 biegu do obrotów do 3500 a następnie pościć gaz i zmniejszać obroty do 1500.
Czy ktoś tak miał i wykonywał taka procedurę nauczania?
Od której strony liczymy cylindry w Peugeotach ?
Poniżej zamieszczam procedurę nauczania wtrysku Delphi może komuś się przyda.
Dostosowywanie do wtryskiwaczy
Ze względu na tolerancje mechaniczne, które
zmieniają się w trakcie eksploatacji zaworów
elektromagnetycznych wtryskiwaczy, moduł IDM
musi być w regularnych odstępach czasu
dostosowany do zmienionych tolerancji.
Dostosowywanie odbywa się oddzielnie dla
każdego cylindra w czasie 900 sekund na każdy
cylinder. Dostosowywanie odbywa się w takiej
samej kolejności jak zapłon. Zaczyna się od
cylindra 1.
możliwe było przeprowadzenie
dostosowywania muszą być spełnione następujące
warunki:
• Temperatura silnika co najmniej 70 °C,
• Prędkość obrotowa silnika pomiędzy 1800 a
3500 obr/min,
• Prędkość pojazdu pomiędzy 50 ... 70 km/godz.
Jeśli podczas procesu dostosowywania wartości
te wyjdą poza podany zakres (warunki nie będą
już spełnione), dostosowywanie zostaje
wstrzymane i jest kontynuowane podczas
następnego spełnienia warunków.
Podczas dostosowywania wtrysk wstępny jest
wyłączony.
Moduł IDM wysyła do zaworu
elektromagnetycznego wtryskiwacza sygnał
wtrysku o długości zapisanej w charakterystyce
(na przykład 8 ms).
Na podstawie poboru prądu przez zawór
elektromagnetyczny moduł IDM może stwierdzić,
czy zawór elektromagnetyczny może zrealizować
wytyczne modułu IDM i czy reaguje szybciej (np.
w ciągu 7 ms) lub wolniej (na przykład w ciągu 10
ms). Pobór prądu przez zawór elektromagnetyczny
służy więc jako odniesienie do sygnału wysłanego
z IDM.
Dlatego w razie odchylenia reakcji zaworu
elektromagnetycznego od wysłanego sygnału musi
zostać przeprowadzone dostosowanie w
charakterystykach adaptacyjnych.
WSKAZÓWKA: Podczas procesu
dostosowywania sygnał wtrysku jest tak krótki,
że iglica wtryskiwacza nie jest podnoszona.
Skutek: w tym czasie dochodzi do wypadania
zapłonów, które można odczuć przy podanej
prędkości obrotowej i prędkości pojazdu.
Wskazówka:Jeśli w ekstremalnych przypadkach
warunki odpowiednie do przeprowadzenia
dostosowywania nie zostaną osiągnięte przez
dłuższy czas, mogą się pojawić nieprawidłowości.
Nieprawidłowości te to:
• nierówna praca silnika,
• zwiększone wytwarzanie czarnego dymu
• głośne szumy spalania.
Po zakończeniu dostosowywania jednego cylindra
proces kontynuowany jest w następnym cylindrze
(zgodnie z kolejnością zapłonu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.