Nastepnie naklejamy tasme papierowa w miejscu montazu czujników, pomoze ona wyznaczyc miejsce na otwory, jak i równiez bedzie zapobiegala odpryskiwaniu lakieru podczas wiercenia. Na poczatku nalezy wyznaczyc srodek zdezaka, a nastepnie odmierzyc odleglosci pomiedzy czujnikami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0789f26023c7d5d5.html
Nastepnie, gdy juz odleglosci sa oznaczone, naklejamy druga tasme zeby skorygowac ustawienie czujników w/g osi poziomej i pionowej, uzywajac do tego precyzyjniejszego juz olówka. U mnie kazdy otwór jest dokladnie 21mm ponizej plastikowej listwy.
Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko wkretarka w reke i wiercimy. Dobrze jest zapunktowac sobie jakims cienkim srubokrecikiem punkt w który bedziemy wbijac nasze wiertlo, unikniemy w ten sposób niechcianego slizniecia sie wiertla. Odradzam wiertarki bez regulacji obrotów, wkretarka wydaje sie byc tu idealna. A tak wyglada to juz po wywierceniu dziur.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e16d5d4f98266e8.html
Spokojnie mozemy zerwac tasme i oczyscic otwory z ewentualnych wiórów po wierceniu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad622cba1876c246.html
Teraz demontujemy tylna lampe, czynnosc zajmuje ok 20 sekund. Nalezy odkrecic 2 sruby 10mm z plastikowymy nakretkami jak na obrazku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a52e63ef518cf8e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0fe79cd0524e6ad9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5afeb411b0be2455.html
Teraz smialo mozemy zaczac wkladac czujniki w otwory. Pamietajmy zeby nie wciskac ich juz jakby mialy byc na stale, gdyz zawsze moze cos sie stac ze bedziemy musieli je wyciagnac.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d055ca6dc3cad5f.html
Wazna rzecz! Pamietajmy zeby dwa lewe czujniki prowadzac pod zderzakiem przeciagnac powyzej sruby mocujacej go. Oszczedzi wam to troche czasu pod koniec
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c969ca61a6e32a01.html
Teraz mozemy przeciagnac kable pod zderzakiem do wneki po kloszu. Kazda metoda jest dobra, mozna uzyc drutu, sznurówki czegokolwiek co komu wygodne. Ja uzylem tasmy jako sznurka gdyz mialem za twardy drut
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e116c1aa38b652a4.html
A tedy zostaly przeciagniete.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e216da15194f9fc.html
Teraz podpinamy je do konsolki a kabel zasilajacy nalezy wmocowac w zasilanie swiatla wstecznego. Ja nie mialem do dyspozycji lutownicy wiec kable bardzo mocno okrecilem i zaizolowalem. Pamietajmy zeby zrobic to odpowiednio dobrze, gdyz wilgoc z czasem spowoduje zasniedzenie kabli i brak lacznosci. Plus do zóltego, minus do bialego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9d6bd4117de0edc.html
Cala konsolka i kabelki nie zajmuja zadnego miejsca w schowku. Ja zamocowalem je przy samej sciance, ale mozna wlozyc ja pod póleczke, lub gdziekolwiek, gdzie jest wam wygodnie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf286ed2993bad1b.html
Buzer wlozylem pod panel za glowami pasazerów od strony bagaznika. Jest tam mala szczelina w która wchodzi idealnie. Okrecilem go dodatkowo troche tasma gdyz wyl jak szalony.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9183568a60733a00.html
Teraz juz gdy wszystko gra, mozemy docisnac czujniki do konca, wsiadamy w samochód, wrzucamy wsteczny i podjezdzamy se pod rózne sciany i samochody itd. A oto efekt koncowy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e84fd30ae178c89.html
Pamietajmy zeby wszystkie luzne kable posciskac spinkami, zeby nigdzie nam nie dyndaly
Pozdrawiam.
jakie czujniki polecacie? firme? do 407 sedan. Ile może kosztować założenie w ASO lub w warsztacie samochodowym?? _________________ Peugeot 407 2.0 HDI 140KM 11.2005r.
Witam
Szukam zdolnego z okolic Krakowa lub Katowic, kto zajmuje się dorywczo montowaniem czujników parkowania i montażem elektrycznych szyb. Sama nie potrafię i nawet nie będę sie zagłębiać w tajniki rzeczy, których nie ogarniam
Ceny w stacjach obsługi przerażają, a lokalni mechanicy nie mają chęci babrać się w kablach.
Jeśli ktoś może pomóc przy montażu tych rzeczy w Peugeocie 407 sw kombi 2.0, rok prod.2008, lub zna montera z w/w okolic proszę o odp.
Odgrzewam starego kotleta, ale mam pewien dylemat.
1. Zamierzam zamontować czujniki cofania w 407 SW i zastanawiam się, czy po montażu takich czujników i podpięciu się pod żarówkę światła wstecznego komputer nie będzie głupiał i np. wyświetlał komunikatu o przepalonej żarówce (jak ma to miejsce np przy włożeniu diody led do postojówek). wersja SW ma ogólnie kłopot z masą i stykami tylnych lamp - lubią wyskakiwać błędy przepalonych zarówek.
2. Czy w wersji SW równie łatwo zdjąć światło i dostać się wgłąb zderzaka?
Nastepnie naklejamy tasme papierowa w miejscu montazu czujników, pomoze ona wyznaczyc miejsce na otwory, jak i równiez bedzie zapobiegala odpryskiwaniu lakieru podczas wiercenia. Na poczatku nalezy wyznaczyc srodek zdezaka, a nastepnie odmierzyc odleglosci pomiedzy czujnikami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0789f26023c7d5d5.html
Nastepnie, gdy juz odleglosci sa oznaczone, naklejamy druga tasme zeby skorygowac ustawienie czujników w/g osi poziomej i pionowej, uzywajac do tego precyzyjniejszego juz olówka. U mnie kazdy otwór jest dokladnie 21mm ponizej plastikowej listwy.
Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko wkretarka w reke i wiercimy. Dobrze jest zapunktowac sobie jakims cienkim srubokrecikiem punkt w który bedziemy wbijac nasze wiertlo, unikniemy w ten sposób niechcianego slizniecia sie wiertla. Odradzam wiertarki bez regulacji obrotów, wkretarka wydaje sie byc tu idealna. A tak wyglada to juz po wywierceniu dziur.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e16d5d4f98266e8.html
Spokojnie mozemy zerwac tasme i oczyscic otwory z ewentualnych wiórów po wierceniu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad622cba1876c246.html
Teraz demontujemy tylna lampe, czynnosc zajmuje ok 20 sekund. Nalezy odkrecic 2 sruby 10mm z plastikowymy nakretkami jak na obrazku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a52e63ef518cf8e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0fe79cd0524e6ad9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5afeb411b0be2455.html
Teraz smialo mozemy zaczac wkladac czujniki w otwory. Pamietajmy zeby nie wciskac ich juz jakby mialy byc na stale, gdyz zawsze moze cos sie stac ze bedziemy musieli je wyciagnac.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d055ca6dc3cad5f.html
Wazna rzecz! Pamietajmy zeby dwa lewe czujniki prowadzac pod zderzakiem przeciagnac powyzej sruby mocujacej go. Oszczedzi wam to troche czasu pod koniec
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c969ca61a6e32a01.html
Teraz mozemy przeciagnac kable pod zderzakiem do wneki po kloszu. Kazda metoda jest dobra, mozna uzyc drutu, sznurówki czegokolwiek co komu wygodne. Ja uzylem tasmy jako sznurka gdyz mialem za twardy drut
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e116c1aa38b652a4.html
A tedy zostaly przeciagniete.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e216da15194f9fc.html
Teraz podpinamy je do konsolki a kabel zasilajacy nalezy wmocowac w zasilanie swiatla wstecznego. Ja nie mialem do dyspozycji lutownicy wiec kable bardzo mocno okrecilem i zaizolowalem. Pamietajmy zeby zrobic to odpowiednio dobrze, gdyz wilgoc z czasem spowoduje zasniedzenie kabli i brak lacznosci. Plus do zóltego, minus do bialego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9d6bd4117de0edc.html
Cala konsolka i kabelki nie zajmuja zadnego miejsca w schowku. Ja zamocowalem je przy samej sciance, ale mozna wlozyc ja pod póleczke, lub gdziekolwiek, gdzie jest wam wygodnie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf286ed2993bad1b.html
Buzer wlozylem pod panel za glowami pasazerów od strony bagaznika. Jest tam mala szczelina w która wchodzi idealnie. Okrecilem go dodatkowo troche tasma gdyz wyl jak szalony.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9183568a60733a00.html
Teraz juz gdy wszystko gra, mozemy docisnac czujniki do konca, wsiadamy w samochód, wrzucamy wsteczny i podjezdzamy se pod rózne sciany i samochody itd. A oto efekt koncowy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e84fd30ae178c89.html
Pamietajmy zeby wszystkie luzne kable posciskac spinkami, zeby nigdzie nam nie dyndaly
Pozdrawiam.
witam czy w moim 307 sw też mogę tak podłączyć te przewody jak 407,proszę o odpowiedź
Witam!
1. Zamierzam zamontować czujniki cofania w 407 SW i zastanawiam się, czy po montażu takich czujników i podpięciu się pod żarówkę światła wstecznego komputer nie będzie głupiał i np. wyświetlał komunikatu o przepalonej żarówce (jak ma to miejsce np przy włożeniu diody led do postojówek).
Nie wiem, jak w wersji SW, mam sedana. Niemniej, moim zdaniem przy takim podłączeniu, jakie opisał kolega ("Plus do zóltego, minus do bialego"), błędy - owszem - będą. Na zdjęciu widać, że kabelek masy (żółto-zielony) jest czwarty licząc od strony lewej, i - moim zdaniem - to do niego powinno się podpiąć "minus", a nie do białego, który jest drugi od lewej. Nb. z kolei ten trzeci, który na zdjęciu ma kolor żółty, u mnie był pomarańczowy. Ten jednak jest wskazany prawidłowo, zgodnie ze schematami.
Ja podłączyłem u siebie takie proste chińskie czujniki w opisany sposób z tą jedną powyższą różnicą i wszystko działa bezproblemowo. Żadnych błędów nie mam.
Jednak uznałem, że bardziej elegancko będzie nie wpinać się w kable bezpośrednio przy wtyczce. Wyjąłem pudełko, w którym jest gaśnica, i wszystkie kable oraz centralkę ukryłem za tymże pudełkiem. Kable od czujników wyprowadziłem z reflektora od strony błotnika, tak żeby ich nie było widać. Rozszyłem wiązkę idącą do reflektora nieco wcześniej (zaraz za nadkolem) i tam się wlutowałem z zasilaniem. Masę podpiąłem nie do wiązki, ale do punktu masy, który mam poniżej reflektora. Oba te kabelki połączyłem z tym, który zasila centralkę przez dodatkowy konektor, tak, żeby można było to wszystko łatwo odpiąć na wypadek ew. problemów.
Nie wiem, czy to jest prawidłowe; nie jestem specjalistą. Niemniej działa i jestem zadowolony.
Czy wie ktoś z Was czy można zamontować czujniki parkowania przód do sedana z 2007 r. i przedewszystkim jak to zrobić?
Co jest potrzebne? czy moduł od czujników cofania trzeba wymienić na taki co będzie działał na tył i przód?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.