witam. czy ktos sie oriętuje w temacie sztotek do silnika wentylatora nagrzewnicy??
chodzi mi o to czy są one wymienne czy tez nie.
mam taki problem że jak włacze nawiew to chodzi najlepiej na 4 biegu ale po pewnym czasie zwalnia, czasem potrafi sie nie właczyc wtedy pomaga "klaps" (walnięcie pięścią w schowek )
moje podejrzenie padło na szczotki, odrzucam myśl o opornicy i bezpieczniku termicznym ponieważ to wymieniałem poprzedniej zimy ale niestyty nie pamietam jak wyglada sytuacja ze szczotkami :/
nie pamietam czy sa wymienne :/
jak ktos wie lub akurat ma to na wierzchu to będe wdzięczny za informację _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
witam:::: zastanawia mnie ten 4 bieg - jezeli to szczotki to powinny siadac wszystkie poziomy - ale 4 bieg ma najwieksza moc ?? panie kolego moze silniczek dostal juz w d... sko . Nie wiem jak jest
w 307 - wiem, ze nowe modele samochodow miaja jednorazówki
. Panie kolego tak zabawa i tak z dostaniem go na zewnatrz - wiec moze pewniej i taniej na inny - nowy ??? idzie zima - ale jest to tylko moje zdanie - w tej sparwie pytalem kolegi - ryba - oni nie wymieniaja szczotek twierdzac,że jak dostałe ew. szczotki to i dostał w d'''' ko sam silniczek .
ja tam elektrykiem nie jestem ale wiem że silnik zurzywa szczotki i to normalne. nikt nie wymienia silnika w pralce jak skończyły sie szczotki
tak miałem w pralce :p
tak samo robi sie w rozruszniku (dochodza jeszcze tuleje) w alternatorze (tam padaja czasem łożyska) ale nowy silnik, rozrusznik lub alternator to koszt żedu 400-1000 zł a szczotki to kilka kilkanascie złoty
mi tylko chodzi o wiadomość czy śa wymienne
dojśc do niego jest łatwo (wiem bo wyciągałem )
chodzi na kazdym biegu tylko że odpowiednio wolniej, na 1 biegu ledo rzuca łopatkami wiec najefektywniejszy jest 4 i tylko tego uzywam. a jesli sie okaże spalony lub nadpalony to w ciagu 2-3 dni bede miał nowy a szczotki oddam jak cos _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Witam szczotki w 406 można wymienić , miałem podobny problem też pomagał \ klaps \ ale powtarzało się to coraz częściej więc wyjąłem wentylator i przeczyściłem szczotki i komutator drobnym papierem . Dłuższy czas miałem spokój , niedługo wymienię szczotki bo po ostatnim czyszczeniu zauważyłem że się pomału kończą . Samo wyjące i wymiana szczotek nie jest trudna pozdrawiam .
ja bede mial podobny problem, z tym ze moje pytanie polega na tym jak sie do tego silniczka dostac ? slysze lekkie popiskiwanie na wolniejszych biegach i chcialbym go ogaldnac i ewentualnie przesmarowac i jeszcze sama regulacja obrotow nie odbywa sie u mnie jakos nazbyt plynnie, np dam predkosc na polowe i zamiast wiac jak powinno na polowie to wieje leciutko a dotkne tylko palcem w srone mocniejszego wiania i juz wieje zdecydowanie mocniej...... mam nadzieje ze jakos to zobrazowalem bo ciezko to opisac
jeśli twóje auto to 306 to do silnika dostaniesz sie od dołu z prawej strony (pod nogami pasażera)
najwygodniej jest wymontować dolny schowej i wtedy od spodu
9ja sobie rozłożyłem siedzenie położyłem sie głową w dół [troche sie nawąchałem ]i wtedy widać wentylator. jest zamocowany na 3 śrubkach. dodatkowo przewody elektryczne nalezy wypiąć i powinien wyjść do dołu _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
air bag jest na górze a wentylator jest na dole, u mnie nie ma airbagu to mam dwa schowki. wymontowac naelzy ten duzy dolny. aby sie do wszystkiego dostac nalezy zanurkować do smej podłogi :/
jak wymontowałem górny schowek to mogłem tylko popatrzec na wentylator _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
sorry mój błąd. nie potrzeba wyjmowac dolnego schowka. wentylator znajduje sie za osłona którą trzyma tylko zatrzask. ściągamy ja i widzimy wentylator.
wszystko wyszło na jaw jak ponownie zanurkowałem w nogi pasażera :/
jeden zatrzask. 3 wkręty i wentylator na wierzchu. szczotki niestety zespolone razem z jakimiś cewkami oraz jakimś opornikiem (tak mi sie wydaje, ogólnie jakieś małe zielone mydełko )
więc kupiłem dzisiaj szczotk (17 zł)i, znalazłem elektromechanika który przelutował szczotki za 5 zł załozyłem ustrojstwo, wmontowałem i działa :]
koszt 22 zł plus swoje nerwy, czas i smykałka do puzzli
dodam że miałem pirłeta na drodze przez brak nawiewu :/
zaparowane szyby, ścierka w ręce i wystarczyła sekunka jak złapałem pobocza :/
na szczęście nie było drzew tylko płytkie pobocze _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.