Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Peugeot 206, Rolland Garros, 1.4 8V 75 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sie 2012, 01:38
Temat postu:
Niedziałająca tylna wycieraczka
Witam wszystkich w prawdzie jestem tutaj nowy, i odświeżam dawno utworzony wątek, ale dziś w peugeocie swojej kobiety naprawiłem niedziałającą tylną wycieraczkę.
Auto to peugeot 206 1.4 75 km z 99 roku wersja Roland Garros
Sprawdzałem po kolei sprawność silnika : posiada 3 piny zasada jego działania jest następująca:
Na 1 z pinów podawane jest napięcie z przekaźnika znajdującego się w module BSI, na kolejny pin podana jest masa, która łączy się z karoserią zaraz za wtyczką pod tapicerką bagażnika po lewej stronie.
Na 3 z pinów podawana jest masa podczas osiągnięcia przez wycieraczkę pozycji bazowej.
Silnik był sprawny. Następnie sprawdziłem ciągłość przewodów zasilającego i podającego masę na sterownik bsi informujący go o przejściu wycieraczki przez pozycję bazową. Przewody ok.
Po przekręceniu zapłonu i włączaniu manetkę tylnej wycieraczki wyraźnie było słychać załączający się cyklicznie co jakiś czas przekaźnik w BSI, Diagnoza dość prosta, brak zasilania dochodzącego do przekaźnika w BSI .
Przyczyną usterki był bezpiecznik w module BSI, czwarty licząc od lewej strony modułu, który odpowiada za zasilanie między innymi tego przekaźnika
Natomiast jeśli problem leżał by w module BSI, taką sytuację można również łatwo rozwiązać, wykorzystując dwa przekaźniki, lecz taki pomysł wymaga zastosowania osobnego przycisku: A-Stabilnego - Każde przyciśnięcie przycisku powoduje wykonanie przez wycieraczkę jednego pełnego cyklu i powrotu do pozycji bazowej. Bi stabilnego: Załączamy wycieraczkę wykonuje ona cykle do momentu wyłączenia przycisku, lecz nie staje w momencie jego wyłączenia tylko kończy cykl i staje na pozycji bazowej
Krótko mówiąc zasada działania takiego układu jest taka, że 1 przekaźnik zasila silnik wycieraczek masa podłączona jest na stałe do silnika, masa podawana przez silnik w pozycji bazowej połączona jest z cewką 2 przekaźnika, a plus wychodzący z 1 przekaźnika na silnik połączony jest również z początkiem cewki 2 przekaźnika. włącznikiem podajemy + na cewkę 1 przekaźnika a stałą masę z karoserii na koniec tej cewki. Równolegle do tej gałęzi podłączamy gałąź podtrzymującą 1 przekaźnik : Podając + z wyjścia 1 przekaźnika na silnik na początek cewki 1 przekaźnika szeregowo poprzez 2 przekaźnik w taki sposób, aby uzyskać styk rozwierny, dzięki czemu uzyskamy efekt każdorazowego kończenia pracy wycieraczki na pozycji bazowej :]
Jeśli ktoś będzie potrzebował, to zamieszczę schemat tego prostego układu, koszt około 12 zł :], można oczywiście rozbudować układ o przekaźnik czasowy;) Lecz jako przykład podałem najprostszą opcję:]
Pozdrawiam :]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 206 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.