Mam bardzo podobny problem, jak początkowy post. Dźwięk jest łudząco podobny do załączonych plików dźwiękowych, biorąc pod uwagę ich jakość. Dźwięk wyraźnie metaliczny, jakby coś się poluzowało i grzechotało. Zaczyna się precyzyjnie przy 1600 obrotów i jest słyszalny tak gdzieś do 3000, ale wyraźnie tylko do 2200. Potem albo przestaje, albo reszta go zagłusza. Nie ma w zasadzie różnicy między zimnym i ciepłym silnikiem. Ze środka samochodu, po zamknięciu szyb nic nie słychać.
Poza tym nie ma się do czego przyczepić - moc jest, spalanie normalne, na biegu jałowym chodzi fajnie. Wiem, że będę miał problemy z kołem dwumasowym bo mi na przeglądzie powiedzieli, że się zaczyna, ale chyba narazie jest jeszcze ok. bo nie zauważam typowych objawów.
Pierwsze podejrzenie padło na koło pasowe, ale patrzę na nie i jakoś mi nie podpada. Pasek nie drga, koło właściwie też nie, napinacz się nie rusza... a tłucze się dalej. Nie wygląda jakby było powodem aż takiego tłuczenia. Czy może zużycia tego koła nie widać?
Byłem na razie u dwóch mechaników - jeden powiedział, żeby się nie przejmować a drugi po osłuchaniu wtryskiwaczy powiedział, że mam do ASO jechać (czyli nie ma pojęcia co jest). Moje pierwsze wrażenie, to że problem jest pod pokrywą rozrządu, ale po zdjęciu tej ozdobnej pokrywy silnika skłaniam się bardziej w kierunku wtryskiwaczy. Albo tego, czego nie widać, czyli tylnej ściany silnika. Jeżeli tam jest turbina, to może to będzie jakaś głupia sprawa mechaniczna typu (jak kolega tutaj już wspomniał) obudowa termiczna. Będę próbował wejść pod samochód i coś tam pomacać, bo od góry nie ma żadnych szans. Dam znać co i jak.
Biorąc pod uwagę wszystkie możliwości - koło pasowe, wtryski, sprzęgło i dwumasę, inne... czy radzicie się tym zając na poważnie, czy raczej olać na razie i obserwować, czy problem się nie pogłębia?
1,5 miesiaca temu wymieniłem dwumase ze sprzegłem bo miałem takie same stuki puki jak wy, znikło to na jakis czas a po 5000 km wrociło z powrotem.Cieknie mi uszczelniacz walu.Wiec jak myslicie co moze byc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.