Dziwne odgłosy z komory silnika, turbo? wtryski? zawory?
Witam wszystkich
2.0HDI 136ps RHR
Zamieściłem ten temat w również w dziale 407 gdyż ten silnik w tym modelu występował częściej niż w 307.
Problem polega na tym, że silnik wydaje dziwny metaliczny (klekot, grzechot stuki, itp. CIĘŻKO TO OKREŚLIĆ, tak jakby w środku latało kilka luźnych nakrętek, żeby ułatwić rozpoznanie dołączam pliki z dźwiękiem)
Silnik wydaje ten dźwięk w przedziale 1000-2000obr (jeśli jest zimny to na wyższych obrotach, a jeśli ciepły to na niższych). Ten dźwięk ginie jedynie wtedy gdy np. wrzucę 3 bieg przy 1tys obrotów i dam pełen gaz to wtedy nie słychać tego hałasu. Co ciekawe samochód ma pełną moc, tylko że jak chcę utrzymać stałe obroty np. 2500 to auto przyspiesza i zwalnia samo, nie można utrzymać stałych obrotów cały czas wahają się o 200 obrotów, przy tym towarzyszy charakterystyczny dźwięk turbiny (Psss, jak w rajdówkach). Przy pełnym przyspieszaniu auto też szarpie i przy każdym szarpnięciu słychać upuszczenie powietrza przez turbo.
Nie wiem czy ten hałas silnika wiązać z turbiną? ale ewidentnie słychać to gdzieś pod pokrywą silnika, może dźwięk tak się niesie.
W pierwszej kolejności wymieniłem rozrząd bo myślałem, że przeskoczył ale wymiana nie pomogła.
Rozpisałem się, ale chciałem jak najlepiej opisać to co słyszę i czuję, bo nie chcę już jeździć od mechanika do mechaniki i słuchać ich gdybań.
Kolego z tego co slyszałem to wygląda na koło pasowe, częsta przyczyna w peugeot HDI, koszt 300 pln, pojedz do mechanika żeby zdjął pasek klinowy wtedy odpal auto jeżeli będzie cisza to masz 100% pewność!! daj znać co i jak!!
Też mi się wydaje, że pasek klinowy odpada, trudno powiedzieć skąd wydobywa się dźwięk, ale na pewno nie od strony paska.
Mogę jeszcze dodać, że wcześniej auto w ogóle nie miało mocy, problemem okazał się pęknięty wężyk od podciśnienia, nie wiem ile czasu ktoś jeździł z tym pękniętym wężykiem, może turbina się zastała (przeganiałem go już parę raz) a może FAP się zapchał?
W ogóle FAP mógłby powodować takie dźwięki w silniku?
A jak można to posprawdzać? cały kolektor dolotowy miałem rozebrany (myślałem, że coś wpadło i lata luźno w środku )
Jak podejść do tego tematu, żeby zrobić to jak najmniej boleśnie?
Jeśli powiecie, że trzeba wyjąć turbinę to zrobię to, tylko że wiecie jakie jest dojście w 307 z tym silnikiem, dlatego nie chciałbym robić tego pochopnie (w sumie nawet nie wiem jak się za to zabrać )
I jeszcze jedna sprawa, komputer przed naprawieniem wężyka od podciśnienia pokazywał błąd EGR, ale nie pamiętam czy po naprawie turba nadal był :/ Nie wiem czy można to powiązać z tym grzechotem
Zapomniałbym napisać, że silnik wyższej temperatury jak 80stopni C nie złapie.
Z przerywaniem już znalazłem usterkę, wadliwy musi być EGR bo jak odłączyłem wtyczkę to samochód nie szarpie i ciągnie równo (a tak w ogóle to mogę tak jeździć z odłączoną wtyczka?) Teraz pozostaje jeszcze ten klekot, trochę poczytałem i zauważyłem że innym przechodzi to po wypaleniu FAPu, tylko wszyscy piszą że potrzebna jest do tego wysoka temperatura (a ja na zegarach mam maksymalnie 80C) i teraz moje pytanie czy przy takiej temperaturze może włączyć się FAP, czy musi być 90C? bo jeśli tak to muszę wymienić termostat
nie temperatura cieczy tylko spalin, naturalnie że wtedy skoczy temperatura cieczy ale silnik ja automatycznie obnizy ponieważ podczas wypalania wentylator włacza się niezaleznie od temperatury silnika _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Rozpoznaję po dzwięku silnika, zwiększonym spalaniu, przy hamowaniu silnikiem spalanie nie spada do zera, włącza sie tylna szyba ogrzewana ale nie widac tego na panelu, włącza sie wentylator chłodnicy.
Mam tak w 407 1,6hdi.
Czy po odłączeniu wtyczki EGR nie wyskakuje Ci komunikat Depollution system faulty?
dzisiaj byłem z moim 407 1,6HDI u jednego magika od silników peugeota, bo również mam dziwne stuki przy silniku. Jego zdaniem jest to napinacz łańcuszka pomiędzy wałkami rozrządu. Że niby one lubią siadać. W przyszłym tyg zabieram sie za wymiane rozrządu więc przy okazji i za to.
Czy po odłączeniu wtyczki EGR nie wyskakuje Ci komunikat Depollution system faulty?
Nic mi nie wyskakuje
ATBCK napisał:
dzisiaj byłem z moim 407 1,6HDI u jednego magika od silników peugeota, bo również mam dziwne stuki przy silniku. Jego zdaniem jest to napinacz łańcuszka pomiędzy wałkami rozrządu. Że niby one lubią siadać. W przyszłym tyg zabieram sie za wymiane rozrządu więc przy okazji i za to.
Słuchałeś moich nagrań z dźwiękiem? Masz dokładnie taki sam odgłos z silnika? Daj znać co po naprawie
Zauważyłem, że z jednego wtrysku cieknie delikatnie paliwo, może mieć to jakieś znaczenie?
Ja miałem też takie stukanie ,to wygladało na korbowód ,były różne teorie.
Przyczyną była aluminiowa osłona termiczna spreżarki. Puściło mocowanie ,drgała i waliła po silniku.
Mam bardzo podobny problem, jak początkowy post. Dźwięk jest łudząco podobny do załączonych plików dźwiękowych, biorąc pod uwagę ich jakość. Dźwięk wyraźnie metaliczny, jakby coś się poluzowało i grzechotało. Zaczyna się precyzyjnie przy 1600 obrotów i jest słyszalny tak gdzieś do 3000, ale wyraźnie tylko do 2200. Potem albo przestaje, albo reszta go zagłusza. Nie ma w zasadzie różnicy między zimnym i ciepłym silnikiem. Ze środka samochodu, po zamknięciu szyb nic nie słychać.
Poza tym nie ma się do czego przyczepić - moc jest, spalanie normalne, na biegu jałowym chodzi fajnie. Wiem, że będę miał problemy z kołem dwumasowym bo mi na przeglądzie powiedzieli, że się zaczyna, ale chyba narazie jest jeszcze ok. bo nie zauważam typowych objawów.
Pierwsze podejrzenie padło na koło pasowe, ale patrzę na nie i jakoś mi nie podpada. Pasek nie drga, koło właściwie też nie, napinacz się nie rusza... a tłucze się dalej. Nie wygląda jakby było powodem aż takiego tłuczenia. Czy może zużycia tego koła nie widać?
Byłem na razie u dwóch mechaników - jeden powiedział, żeby się nie przejmować a drugi po osłuchaniu wtryskiwaczy powiedział, że mam do ASO jechać (czyli nie ma pojęcia co jest). Moje pierwsze wrażenie, to że problem jest pod pokrywą rozrządu, ale po zdjęciu tej ozdobnej pokrywy silnika skłaniam się bardziej w kierunku wtryskiwaczy. Albo tego, czego nie widać, czyli tylnej ściany silnika. Jeżeli tam jest turbina, to może to będzie jakaś głupia sprawa mechaniczna typu (jak kolega tutaj już wspomniał) obudowa termiczna. Będę próbował wejść pod samochód i coś tam pomacać, bo od góry nie ma żadnych szans. Dam znać co i jak.
Biorąc pod uwagę wszystkie możliwości - koło pasowe, wtryski, sprzęgło i dwumasę, inne... czy radzicie się tym zając na poważnie, czy raczej olać na razie i obserwować, czy problem się nie pogłębia?
1,5 miesiaca temu wymieniłem dwumase ze sprzegłem bo miałem takie same stuki puki jak wy, znikło to na jakis czas a po 5000 km wrociło z powrotem.Cieknie mi uszczelniacz walu.Wiec jak myslicie co moze byc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.