Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekCh

Debiutant



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poland
Posiadane auto: 407 2.0 HDI 136KM 2005 SPORT
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Lut 2011, 15:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


Dzięki za info, pracownik ASO odpowiadał mi dysponując informacją, że mam silnik 2.0 HDI i tu mogło powstać małe niedopowiedzenie jeśli chodzi o inne silniki, ja też nie rozwijałem tematu w tym kierunku bo sekundy lecą a za rozmowę płacę ja Smile a z jego wypowiedzi, że w 407 tylko takie montują zrozumiałem, że chodzi o wszystkie rodzaje silników. Teraz posiadłem kolejny stopień wtajemniczenia Smile a jeszcze tyle niezbadanego obszaru 407-ki przede mną Smile
Powrót do góry
maciejzet

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 158
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Szczeciński
Posiadane auto: peugeot 407 2,0 benzyna 2007 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 20:36
Temat postu:

Dzisiaj zauważyłem, ze u mnie korek od wspomagania jest tłus


Dziaj też u siebie zauważyłem, że korek od wspomagania jest tłusty, wywala płyn od wspomagania. Wiąże to ze zdarzeniem jakie spotkało mnie 2 dni temu, na blacie pokazał się komunikat błąd wspomagania kierownicy. Alarm jak szybko się pokazał, tak szybko zginął. Piszecie, że zalecana jest wymiana płynu wspomagania. Tylko za bardzo nie wiem jak spuścić ten stary. Czy pokazanie alarmu na desce rozdzielzej, sugeruje, że dzieje się oś innegto, bardziej poważnego z moim układaem wspomagania. Jesli to ma znaczenie u mnie jest w nocy ok. -20 w dzień -15 stopni celcjusza
Powrót do góry
pioterek407SW

Debiutant



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Lut 2012, 11:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


witam Kolego. Mam bardzo podobny problem, dodatkowo ciężko kręci się kierownicą. Dziwne jest to że zdarza się to wszystko w okresie mrozów.Ja u siebie wymieniłem płyn, miałem dwa dni spokoju, a potem znowu to samo. NIE BYŁA TO WINA PŁYNU. Samochód stał dwa dni u mechanika, wtedy coś chyba "rozmarzło" i było dobrze. Na większości postów problem ten pojawia się w zimie, gdzie piszecie że może to być wina jakiegoś przewodu od wspomagania, który na skutek mrozów "chyba się kurczy" i totalnie traci swoje właściwości. Ponadto dzisiaj ustaliłem że może to być problem wody (?) która być może jakimś cudem znalazła się w maglownicy, zamarzła i może to jest powodem takiego działania układu kierowniczego. Nie wiem tego do końca, jeszcze nie sprawdzona diagnoza.
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
maciejzet

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 158
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Szczeciński
Posiadane auto: peugeot 407 2,0 benzyna 2007 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Lut 2012, 11:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


Zakupiłem dzisiaj plyn na dolewkę i podjełem się odpowietrzenia samochodu. Rozpoczełem operację na wyłączonym silniku i otwartym korku. Zacząłem kręcić kierownicą. Z wlewu wydobywał się wulkan spienionego płynu, po kilku razach kiedy wywaliło na ziemie dosyć dużą plamę i wulkan nie ustawał odpaliłem samochód. Pompa zaciągnęła płyn. Od razu dolałem jakieś 300 ml. Pokręciłem kierownicą. Znowu trochę dolałem. Widać, że płyn sie pieni w środku. Wyłączyłem silnik, no i wulkan dalej wybucha do góry. Zużyłem na całą operację z 0,8 litra płynu, zmarzłem jak pies i ogólnie ch.....j mnie strzelił. Co radzicie dalej, oprócz pozbycia się szrota, a miało być tak pięknie 40 tys. przebiegu, salonowy.
Powrót do góry
Gregor___

Dyskutant



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Plymouth
Posiadane auto: Peugeot 407 X-Line, 2.0 HDi 2005 | Peugeot Partner 1.9D 2005
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 07 Lut 2012, 21:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


ktos wie ile plynu wchodzi na wymiane calego ukladu oraz w ktorym miejscu najlepiej spuscic plyn?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 07 Lut 2012, 21:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gregor___

Dyskutant



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Plymouth
Posiadane auto: Peugeot 407 X-Line, 2.0 HDi 2005 | Peugeot Partner 1.9D 2005
Piwa: 1/2
Wysłany: Nie 12 Lut 2012, 21:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


ponawiam...
Powrót do góry
gadu-gadu
rpal

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 137


Piwa: 7/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 00:58
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


Witam Szanownych Panów,
właśnie jestem po zabiegu likwidujcym wyciek. Męczyłem się z tym 2 tygodnie a w zasadzie z dolewaniem bo początek wycieku nastąpił z chwilą nastania mrozów. Byłem w kilku serwisach ale ponieważ nie miałem czasu i także specjalnie nie śmierdziałem pieniędzmi w końcu zrobiłem to sam. Generalnie albo nie chcą mówić co jest przyczyną albo też tego nie wiedzą. Panuje opinia że zimą tak po prostu jest. Moje podejżenia są następujące. Płyn we wspomaganiu z czasem zwiększa swoją lepkość, możliwe także że w miarę zużywania się potrafi się nieco zawilgocić. Skutek jest taki że olej zaczyna się pienić, pieni się tylko po wyłaczeniu silnika a w zasadzie kipi jako że normalnie jest w obiegu i po wyłaczeniu pompy zaczyna się gwałtownie odpowietrzać. Druga sprawa że podczas silnych mrozów płyn zdecydowanie gęstnieje a lepkość płynu od wspomgania musi być taka jak firmowego płynu LDS lub DA (obie nazwy funkcjonują). W korku także jest odpowietrzenie w postaci małego otworu który musi być drożny więc należy zadbać był tam przepływ powietrza , niestety otwór zasłania bagnet do sprawdzania poziomu więc dobrze jest go wyciągnąc i nieco powiększyć otworek za pomocą np. wierta fi 1,5 mm.
Pierwsze co uczyniłem to wywaliłęm stary płyn. W tym celu nalezy zdjąć opaskę z przewodu dolotowego (znajduje się na górnej częsci pompy). Potem ją jest ciężko założyć więc przy montowaniu użyłęm już tej skręcanej za pomocą śruby. Potem podstawiając butelkę nalezy zlać stary płyn. Aby uruchomić pompę wspomagania należy uruchomić silnik.
Kolejnym zabiegiem jest płukanie samego układu. W tym celu użyłem płynu DA w ilości 1,5 litra. Płukanie wygladało następująca: po opróżnieniu układu z płynu wlewałem nowy (0,5 litra) konieczne jest ponowne założenie przewodu gumowego od powrotu płynu. Uruchomiłem silnik i machałem kikukrotnie kierownicą od lewego do prawe skrajnego położenia. Po ok 2-3 minutach pracy nalezy wyłaczyć silnik, zdjąc przewód i znowu zlać płyn do butelki przez ponowne odpalenie silnika.
Ten zabieg powtrórzyłem 3 krotnie za każdym razem zalewając pompę nowym płynem.
Ostani zabieg to założenie przewodu, zaciśnięcie opaski i zalanie świeżego płynu. Wchodzi tam jak wspomniałem ok 0,5 litra. Oczywiście płynu nie da się wlać jednorazowo w tej ilości tylko podczas pracy silnika. Płynu powinno podczas pracy pompy tylko tyle aby został przykryty wewnętrzny, rucomy element pompy. Widać go przez wlew. Po zalaniu nalezy odpowietrzyć układ. Odpowietrzanie wykonuje się przez kręcenie kierownicą od prawego do lewego skrajnego położenie, przytrzymując przez kilka sekund ją w skrajnym połiożeniu. Robi się to ok 10 razy. W skrajnym położeniu kierownicy płyn najbardziej się pieni i jeśli zostanie go wlasne za wiele po prostu wykipi przez wlew. Zapowietrzona pompa generuje dźwięk przypominający ciche wycie kiedy przytrzyma się kierownicę w którymś skrajnym położeniu, dźwięk ten z czasem zanika kiedy pompa się odpowietrzy. Poz odpowietrzeniu nalezy silnik wyłaczyć. Poziom płynu delikatni się podniesie i kiedy opadnie resztka piany można sprawdzić poziom płynu za pomocą bagnetu od korka wlewu z ew. jego dolewką. PŁYNU NIE MOŻE BYĆ ZA DUŻO !!! inaczej będzie wylatywał bo jego naturalną właściwością jest pienienie się na pracującej pompie a głownie to następuje przy jej wyłaczeniu. PŁYN MUSI BYĆ ORYGINALNY !!! ponieważ inne płyny mają zdecydowanie inną lepkość, najczęściej są bardziej gęste. mróz, zanieczyszczenia potęgują zjawisko pienienia się i zapowietrzania układu. Generalnie zapowietrzenie układu jest przyczyną wycieku płynu przez korek, oczywiście z wyjątkiem cieknącej przekąłdni kierowniczej. To wszystko w dużym sktrócie. Zajęło mi to ok 30 minut i zużyłem 2 butelki płyny. Obawiam się że samo dolewanie i odpowietrzanie nic nie da bo pozostawi stary płyn w układzie.
Powrót do góry
pioterek407SW

Debiutant



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 19:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


witam RPAL-a i innych. sama wymiana płynu chyba nie wystarczy- już to robiłem ( a szkoda...) teraz też jestem świeżo po kolejnej naprawie tego problemu, pisałem o tym w ubiegłym tygodniu (dziwne ale ten post został usunięty). Naprawa w moim samochodzie polegała na regeneracji maglowinicy- jak się okazało po wcześniejszej wymianie całego płynu jego część (ok.200ml) pozostaje w maglowiny, było tam troszkę wody która zamarzła i zablokowała jakiś zawór i był problem w skręcaniu. Samochód mam od piątku i teraz ze skręcaniem jest wszystko ok. zobaczymy co będzie dalej, ale w sobotę u mnie było -20 stopni, na razie dobrze.
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
rpal

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 137


Piwa: 7/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 23:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


a co to kosztowało, taka naprawa ?
Naprawa to rozbiórka przekładni a rozbiórka to kompletne jej opróżnienie nic tam nie zostaje. Więc jak woda się tam miała dostać ? No chyba że miałeś ja zwyczajnie nieszczelną na skutek uszkodzenia gumowych osłon.
Oryginalne osłony mają odpowietrzenie i nie ma mowy aby bez ich rozerwania cokolwiek się pod nie dostało gdy zostaną poprawnie zmontowane. Uszkodzone osłony z czasem skutkują wyciekiem płynu który cieknie najnormalniej od strony drążków kierowniczych a po wyłaczeniu silnika dodatkowo przez korek bo cały układ się zapowietrza ponieważ tracą szczelność plastikowe oringi których zadaniem jest uszczelnienie przekładni kieroniczej. Jeśli była tam woda jak piszesz a Twój mechanik nie demontował przekładni z samochódu nie mam mowy o żadnej naprawie a co najwyżej o odmrożeniu samochodu w ciepłym warsztacie i wymianie płynu. Tam się nie da wsadzić żadnego narzędzia kiedy przekładnia jest zamontowana w nadwoziu.
W moim samochodzie wywalałem osobiście całą maglownicę ponieważ jego poprzedni właściciel dał jakiemuś partaczowi samochód do naprawy a ten z kolei wymieniając końcówki drążków kierowniczych, poskręcał przy ich regulacji gumowe osłony i to w następstwie spowodowało ich popękanie. Pęknięcia zaś spowodowały dostanie się syfu z otoczenia i uszkodzenia oringów. Więc drogi kolego zdradź ten sekret i przyznaj się ile Ciebie kosztowała ta naprawa na tej podstawie można wysnuć wniosek co tak naprawdę się Tobie przytrafiło. Jak wcześniej wspomniałem jest to tak pracochłonna czynność że demontowanie samej przekładni nie może się odbyć za grosze, nie wspominając już o jej naprawie czyli regeneracji tak naprawdę.
Powrót do góry
pioterek407SW

Debiutant



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Lut 2012, 20:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


witam ponownie Rpal. z tego co wiem to mechanik wyjmował cała maglownicę i ją poddał ja regeneracji. założył tam "zestaw naprawczy" więc pewnie te uszczelki itp. o czy pisałeś. Skąd woda w układzie? Prawa fizyki. maglownica wykonana jest z aluminium, podczas dużych mrozów, tak jak na szybach wewnątrz pomieszczenia skrapla się woda, tak samo na wewnętrznych częściach maglownicy, też pewnie się tak samo pojawiła niewielka ilość (kropelka) wody. Po naprawie autko było eksploatowane w temp. -20 stopni, nic się nie działo. Kierownica chodzi bez zarzutu, ale dzisiaj niestety zobaczyłem mokry korek od wspomagania...A temperaturom daleko od tych poprzednich mrozów. Natomiast kierownica-dalej ok. żadnych zastrzeżeń do jej działania nie mam.
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
rpal

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 137


Piwa: 7/0
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 16:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


porównanie jest o tyle nietrafione bo szyba wystawiona jest na działanie powietrza a wnętrze maglownicy jest wypełnione w całości płynem hydraulicznym. Skoro mechanik regenerował Tobie maglownicę ona zwyczajnie przeciekała. Kiedy przecieka układ się zapowietrza i ubywa płynu który w konsekwencji pieni się po wyłączeniu zapłonu i ucieka korkiem. Wniosek z tego co piszesz jest prosty, regeneracja nie przyniosła skutku albo montaż przewodów jest wadliwy. Na początek wczołgałbym się pod samochód i zlokalizował wyciek z maglownicy ew. z przewodów połaczeniowych bo innej drogi na ubytek płynu nie ma, z wyjątkiem oczywiście korka, ale ten jak wiadomo jest skutkiem niskiego poziomu płynu a nie przyczyną. Najczęściej maglownica cieknie pod osłonami gumowymi i nie wykluczone że trzeba je zsunąć. Kolego cudów nie ma półtora tygodnia temu zmieniłem płyn i wyciek się skończył, mój był po prostu stary a w zasadzie to inny powód tego był bo nie wypłukałem swojej maglownicy po jej wymianie a układ był wcześniej zalany przypadkowym płynem. Dopiero podczas mrozów ta dolegliwość wyszła. Mija drugi tydzień od wymiany w tym czasie były mrozy, płyn się nie pieni i nie ucieka. Zmierzam do tego (patrze wcześniejszy post) czy aby napewno jesteś pewien że to co mechanik deklaruje było istotnie wykonane. Jak wspomniałem regeneracja maglownicy i wymiania uszczelnień ma wymierny koszt i to niemały wiec stwierdzenie że ktoś ci to zrobił a koszty są podejrzanie małe wskazuje że jest to lipa i zwykłe wyłudzenie pieniędzy. Policz koszty, policz niemałą robociznę samego demontażu a wreszcie zobacz jak wygląda sama maglownica (obecność starego brudu, nieruszane śruby od wózka zawieszenia, zabrudzone opaski na osłonach maglownicy) a wnioski same się nasuną. Niestety to Polska i jedno się mówi "łosiom" a co innego robi. PZDR
Powrót do góry
pioterek407SW

Debiutant



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 19:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


witam Rpal. właściwie na maglownicy i jej elementach nie ,ma starego brudu itp. co wskazuje że była ona wyjmowana i regenerowana. Natomiast przy odbiorze mojego autka widziałem jak robił maglownice z innego samochodu, była ona wyjęta z samochodu i leżała na "jego mechanikowym stole" a jest to mechanik który reklamuje i ogłasza się jako praktycznie gość od regeneracji maglownic i całego układu kierowniczego. Także nie wydaje mi się że zrobiłby lipę. Tak ja pisałem teraz nie ma problemów ze skręcaniem, tylko ten spocony korek.... a poziom oleju jest w normie. pozdr.
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
rpal

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 137


Piwa: 7/0
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 23:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


Jest zasadnicza różnica między wyciekiem a spoconym korkiem, zawsze będzie nieco zasmarkany bo masz tam otwór odpowietrzający. Powiększ go sobie na 1,5 mm średnicy albo wyciągnij (ale nie wyrzucaj bagnet) który potrafi tak się ustawić że przysłania nieco przepływ powietrza. Albo nie rób nic i polub spocone korki.
Powrót do góry
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 23:49
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


Słuchajcie... nie róbcie jaj z tym płynem .Peugeot zaleca total fluide dlatego bo zwyczajnie mają z tego kasę.
To nie jest jakiś "zaczarowany "płyn!
Jest to płyn o właściwościach jak inne płyny do układów wspomagania .
Pompa ,praktycznie tez to samo ,tylko zamiast napędu paskiem z silnika ma własny napęd sinikiem trzyfazowym przez specjalny regulator -falownik.
Moim zdaniem ciągłe problemy z wyciekiem pieniącego się płynu przez korek wynikają z małej pojemności zbiorniczka na płyn na pompie.Wystarczy że jest mały wyciek na przekładni kierowniczej , lub spadnie temperatura i objętość płynu jest na tyle mała ze pompa natychmiast zaciąga powietrze i ubija z płynu pianę , powodując zwiększenie jego objętości.
Dlatego wielu kolegów na tym forum doradza częstą kontrolę stanu płynu i utrzymywanie tego stanu 2,3 cm powyżej maksimum.
Powrót do góry
rpal

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 137


Piwa: 7/0
Wysłany: Pon 20 Lut 2012, 00:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek


w dużej mierze masz rację z tym zbijaniem kasy na płynach eksploatacyjnych ale zdaje się że ten płyn jest zdecydowanie mniejszej lepkości niż te które są popularne w tzw. detalu. Zdaje się jakiś mobil jest podobny ale tylko zdaje się.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy


Peugeot206 CC

12 500

2004r.

151 000 km

śląskie

Peugeot208

28 900

2017r.

76 750 km

wielkopolskie

Peugeot208

32 900

2017r.

81 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

18 500

2011r.

200 000 km

pomorskie

Peugeot308

34 900

2016r.

204 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System