Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
witam Rpal i innych. w chwili obecnej w mojej 407 ze wspomaganiem jest ok, teraz korek "się nie poci" nie wylewa płynu. Więc chyba to jednak była wina maglownicy. Tym bardziej że po jej regeneracji autko było eksploatowane w temp. -20 stopni i układ kierowniczy działał wtedy bez uwag. Zakupiłem płyn na dolewkę i teraz pilnuję stanu, żeby nie zapowietrzyć układu- jak większość z Was radzi. W moim przypadku krótko mówiąc: sama wymiana płynu na nowy nie pomogła (robiłem to) natomiast regeneracja maglownicy- tak. Pozdrawiam wszystkich.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam!
Jetem autorem tego postu. Mam dla was radę. Nie lejcie jakiś wynalazków tylko TOTAL FLUID DA. Co prawda kosztuje 50 zł, ale tak się nie pieni jak pozostałe. Zimą wyciek płynu to normalka dla PEUGEOT-a, więc trzeba kontrolować co jakiś czas poziom płynu.
Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Peugeot 407 Sedan 2.0HDi
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 27 Mar 2014, 21:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam. Dzisiaj z ciekawości odkręciłem korek od wspomagania czego nie robiłem od 4 lat jak go kupiłem. W zbiorniczku jest płynu o ponad 2cm nad max i nie wiem,czy go ująć,czy ma tak zostać bo opinie chodzą różne. Korek był lekko brudny. Objawów zepsucia układu nie mam bo wszystko na razie chodzi w najlepszym porządku tylko mnie zaniepokoił ten nadmiar płynu. W tym roku przy wymianie oleju będę kazał wymienić ten płyn.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Układ ma pojemność ok. 1 litr. Ja po spuszczeniu starego płynu nalałem nowy aby przepłukać układ , po ponownym spuszczeniu zalałem nowy i problem wywalania płynu ustąpił. więc wypada kupić 2 litry .Zaznaczam, że w moim przypadku do pienienia płynu dochodziło tylko zimą.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam,
Odświeżę jeszcze temat by dopytać o dolewanie płynu. Płyn dolewać na odpalonym czy zgaszonym silniku? I czy przy odpowietrzaniu korek ma być odkręcony czy wystarczy jak taen otwór w korku jest drożny.
Pozdrawiam."J"
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Problem dosyć częsty na różnych zachodnich forach o wspomaganiu 407,opisywane rozwiązanie najczęściej po francusku .Opisze po krótce. Faktycznie jest problem ,ale dotyczy prawidłowego odpowietrzenia układu wspomagania. Posiadam 407 2,0 benzyna 2007r. Jeśli pompa nie jest faktycznie uszkodzona z powodu częstego braku płynu w zbiorniczku , to powinno pomóc.
Jeśli ktoś odczuwa drżenie kierownicy , lekkie blokady przy skręcie ,pulsowanie kierownicy,najczęsciej pojawiające się tuż po odpaleniu silnika lub przy maksymalnych skrętach kierownicą ,powinien odpowietrzyć układ i dolać płynu . Jest to mało skomplikowane,ale dosyć [cenzura]. Kupić trzeba płyn do wspomagania ( ja kupiłem nieoryginalny , w sklepie z akcesoriami , płyn do wspomagania z uszczelniaczem, mieszać można ze wszystkimi rodzajami płynów). Jeśli standardowe dolewanie płynu pomaga tylko na chwile a korek wlewu jest cały czas mokry i wyrzuca płyn otworem odpowietrzającym, musimy zrobić tak. Teraz uwaga Wink
Jeśli układ jest zapowietrzony ,to po dolaniu płynu do zbiorniczka i zgaszeniu silnika ,płyn sie pieni i wyrzucany jest ponad wlew to właśnie musimy go odpowietrzyć . Zawsze pieni się po zgaszeniu silnika. Robimy to przy otwartym korku wlewu!
1.Właczamy silnik
2. Wlewamy płyn mniej więcej do połowy wysokości zbiorniczka
3. kręcimy kierownicą 10 razy na maxa w lewo i prawo
4 gasimy silnik
teraz płyn będzie uciekał górą,pienił się i tak ma być.połóżmy kawalek szmaty do okoła wlewu ,aby zbytnio nie nabrudzić.
włączmy silnik ponownie ,płyn w zbiorniczku zostanie zassany do pompy , dolejmy znowu do połowy zbiornika i powtórzmy krok 3 i 4 . tak trzeba bedzie robić około 3-4 razy .Dopiero kiedy płyn nie bedzie się pienił po zgaszeniu silnika , możemy zakręcić korek wlewu. Ja tak zrobiłem po wielu próbach , dopiero kolega z Francji przetłumaczył mi w czym problem. Jezdze już 3 miesiąc i nic się nie dzieje. Płyn z uszczelniaczem powoduje cichszą pracę pompy i niweluje niewielkie wycieki w ramach układu jeśli istnieją. Nie twierdzę ,że zawsze to pomoże.Wiele osób pisze o wymianie pompy, o wymianie jakichś przewodów powrotnych czy też wysokiego ciśnienia. Zacznijcie od tego ,koszt płynu ok.0,5 litra to jakiś 30-40 złotych i pół godziny pod domem,a problem może się skutecznie rozwiąże.Na wymianę w serwisie za 1000 zł częsci zawsze zdążycie .
powodzenia
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam ... ja mam takie pytanie .. bo w wiekrzosci aut (tak mi się wydaje) mamy pelne korki od wspomagania.... bez odpowietrzników. Nie mozna tego korka zamienic na pelny badz w jakis sposob zamienic zeby nie bylo wycieków? Czy takie zaslepienie bedzie mialo jakies konsekwencje? Proszę o poradę bo tez mam ten problem ze kierownica ma drgania przy skrecie a po wymianie plynu jest poprawa ale srednio to wyglada i nie zadowala mnie jeszcze dzialanie twgo ukladu.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Czy moge wlac jako uzupelnie plynu do wspomagania : Prestone z uszczelniaczem. Mam bardzo duzy ubytek musze jechac w trase a w markecie obok tylko ten.http://www.prestone.pl/produkty/plyny-eksploatacyjne/plyn-do-wspomagania-uszczelniacz.html
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Borykałem się z tematem 2 lata a raczej 2 zimy. Problem rozwiązałem w prosty sposób. zimą gumowe przewody robią się twarde i nieszczelne. Proponuje wam wymienić opaski metalowe na przewodach i dobrze docisnąć. W moim przypadku była to opaska z węża który idzie do pompy wspomagania. Automatycznie skończyło się zasysanie lewego powietrza i dzięki temu płyn przestał się pienić oraz wywalać korkiem od pompy Wiec jeśli wywala wam płyn przez korek znaczy ze macie nieszczelność układu. Dodam ze miałem wszystkie te objawy co opisujecie.: mokry korek (mało powiedziane bo w pewnym momencie płyn od wspomagania lał mi się po całym silniku) , zacinanie pompy przy skręcaniu najczęściej w lewą. Wiec jak ktoś wam mówi ze ten typ tak ma - to porostu bzdura.Powodzenia
Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 16 Lut 2021, 22:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Witam,
Odświeżę trochę temat. Nie wiem czy to wina ostatnich mrozów, ale miałem wyciek płynu od wspomagania przez korek, płyn się pienił. Mam wrażenie że trochę ciężej się kieruje. Raz przy odpalaniu zapaliła się czerwona kontrolka od wspomagania kier. (a chwile później na parkingu poczułem jednorazowe opór/przyblokowanie na kierownicy przy skręceniu kołami w lewo) ale później już nie świeciła. Dziś odkręciłem korek od wspomagania i uruchomiłem silnik i zassało płyn (pytanie - jaki powinien być stan płynu na włączonym silniku, bo u mnie nie było nic widać) więc dolałem trochę płynu TOTAL FLUID DA i na zapalonym silniku wykonałem kilka pełnych skrętów kierownicą (próba odpowietrzenia). Kierownica chodziła raczej lekko (może że na śniegu). I tu usłyszałem pewne dzięki zasysyania/lub upuszczania powietrza przy pełnym skręcie zarówno w lewo i prawo. Przy gaszeniu silnika też słyszalny jest krótki jednorazowy syk. Po zgaszeniu silnika płyn się lekko pieni. Czy syk może być spowodowany nieszczelnością układu wspomagania? Poniżej daje link do filmików. Proszę o jakąś poradę/diagnozę czy można tak jeszczę trochę jeździć czy może jak najszybciej udać się do mechanika.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Płyn ma być 2cm powyżej stanu max na miarce korka.
Kręć kierownicą aż nie będzie powstawała piana. Jak już wiele razy było tu pisane , jak poziom płynu spadnie za nisko i pompa zassie powietrze, wtedy powstaje piana wpłynie i zwieksza się objetość płunu , nastepnie wywala nadmiar płynu korkiem.. Paradoksalnie kiedy płynu jest za mało, jest efekt jak by było płynu za dużo.
Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek
Problem pompy . Bezpiecznik pompy wspomagania często koroduje i traci przewodność . Bezpiecznik znajduje się pod komputerem pokładowym . Ja po wymianie pompy dopiero znalazłem ten bezpiecznik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.