Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
synekjaś
Debiutant
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI SW Rok 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 18:44
Temat postu: Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam!
Mam peugeot 407 2,0 HDI 2005r. Od pewnego czasu korek wlewu płynu do wspomagania jest mokry. Po wyłączeniu silnika zaczyna płyn się pienić i wycieka przez otwór w korku. Jaka jest tego przyczyna? |
|
Powrót do góry |
|
|
arteq14
Czytelnik
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: PEUGEOT 407 SW 2.0HDI 2005r. automat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 20:05
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam. Ostatnio miałem ten sam problem u siebie, ale wystarczyło kupić olej i wymienić. Olej od wspomagania dlatego się pieni, bo jest go za mało i układ się zapowietrza. Koszt oleju (ja kupowałem w citroenie) 52zł i wymiana 50zł. Można także kupić i dolać. Aby odpowietrzyć należy nalać centymetr do półtora powyżej max i kręcić kierownicą do oporu od jednej strony do drugiej i monitować poziom. |
|
Powrót do góry |
|
|
arteq14
Czytelnik
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: PEUGEOT 407 SW 2.0HDI 2005r. automat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 20:28
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Zapomniałem dopisać, że wszelkie "prace" na pracującym silniku. |
|
Powrót do góry |
|
|
hofo
Czytelnik
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Peugeot 407SW, 2,0 HDi, 135KM, 2005r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 21:33
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Płyn jest dolewany bezpośrednio do pompy (wspomaganie elektryczne)
Nie ma tam żadnego zbiorniczka więc odpowietrznik w korku będzie stale z lekka wilgotny. Jest tak w większości przypadków. W zimne dni płyn z lekka traci swoje właściwości i się pieni, pomoże dolewka (nie zawsze) lub wymiana całego.
Miałem ostatnio ten sam problem, pomogła dolewka ale jak pamiętam od zawsze było tam wilgotno.
Płyn jaki jest potrzebny do wspomagania z pompą elektryczną to:
TOTAL FLUID DA
lub
FLUID DA (jest to total tyle, że z ASO) cena w Peugeot Olsztyn 54 zł
Nie ma "MAX" dla dolewki i z tego co czytałem ile wlezie lać, ale raczej nie polecam...
Odpowietrzanie jak wyżej tyle że co dzień lepiej sprawdzić stan bo może się dalej odpowietrzył. |
|
Powrót do góry |
|
|
sinnerro
Auto Maniak
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 590 Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia Posiadane auto: Peugeot 407, 2.0 hdi 136KM, 2005, Citroen C5 2.0HDi 163KM 2012 eclusive
Piwa: 47/4
|
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 09:45
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Nie lejemy ile wlazie, tylko z 2 cm powyzej MAX. Pamietahjmy zeby poziom sprawdzac najlepiej po przestanej nocy na zimnym silniku. No i niestety zimowa pora trzeba wszystkie plyny czesciej monitorowac, nawet ten od wspomagania. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 09:45
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
piekny-gienus
Auto Maniak
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
|
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 14:42
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
witam - koledzy kazde wspomaganie ma zbiorniczek nawet te z elektrycznym wspomaganiem .
- tam powinno byc sucho - jak wszedzie inaczej to sie nazywa - niekontrolowane wycieki.
- poziom : miedzi min- a max. !! nie ma mowy o dolewaniu pow. max - wtedy cisnienie - bedzie wyciskac na zwenatrz .
- sam zbiorniczek osadzony jest na oringu - wycieki ?
- w korku jest uszczelka - i zaworek odpowietrzajacy -mosi byc drozny - szpilka - powietrze sprezone. - jezeli jest nadmiar plynu tam go wypycha.
- wspomaganie - w zaleznosci od rocznika pracuje na zasadzie sprezania - płynu .
ps. jezeli nie ma zaznaczonego min- max- -- patrz do srodka / siatka / powinna byc zakryta płynem . 2-3 mm .. |
|
Powrót do góry |
|
|
sinnerro
Auto Maniak
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 590 Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia Posiadane auto: Peugeot 407, 2.0 hdi 136KM, 2005, Citroen C5 2.0HDi 163KM 2012 eclusive
Piwa: 47/4
|
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 18:17
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Trzymamy poziom ok 2 cm powyzej max, bez obaw ze jakies cisnienie go wyrzuci bo jak wspomniales jest tam odpowietrznik. Najprawdopodobniej miarka jest zle wyskalowana, bo duzo problemów z pompa zaczyna sie jak plynu mamy miedzy min a max. Wywalanie plynu to objaz za niskiego poziomu, pieni sie on poniewaz jest zasysany z powietrzem, przez co powstaja bomble. Nie wiem o jakiej siatce mówisz, bynajmniej w elektrycznej pompie takiej nie ma, wiec nie bede zabieral glosu.
W kazdym razie dla bezpieczniejszej jazdy i mniejszych problemów ze wspomaganiem trzymamy poziom pow max.
Temat wielokrotnie opisywany:)
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
synekjaś
Debiutant
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI SW Rok 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Pią 24 Gru 2010, 14:56
Temat postu: Dzięki za porady! |
|
|
Wymieniłem płyn na TOTAL FLUIDE DA, odpowietrzyłem układ i powinno być dobrze.Ta usługa w serwisie 100 zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
oki16m
Debiutant
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie Posiadane auto: PEUGEOT 407 2.0 hdi 136KM
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 02 Sty 2011, 23:28
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Ta usługa razem z płynem wynosi 100zł w serwisie? |
|
Powrót do góry |
|
|
synekjaś
Debiutant
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI SW Rok 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Sro 19 Sty 2011, 17:16
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Całośc 100 zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
paq11
Dyskutant
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE Posiadane auto: 407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 08:31
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam. Mam podobny problem. Mokry korek, wspomaganie momentami bardzo ciężko chodzi. W zbiorniczku prawie sucho - trochę płynu na dnie (ok. cm). W związku z tym mam pytanie czy wystarczy dolewka, czy trzeba wymieniać i wysysać olej z samej pompy. Czy w związku z tym, że w zbiorniczku prawie nie mam płynu muszę się spieszyć z jego wymianą (zatarcie pompy)? |
|
Powrót do góry |
|
|
paq11
Dyskutant
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE Posiadane auto: 407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 12:03
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Chyba będę decydował się na dolewkę FLUIDE DA. Mam jednak mały problem związany z tym, że kupiłem auto ok. dwa miesiące temu i nie mam pojęcia jaki płyn znajduje się w środku, a ponoć są one niemieszalne. Wiem, że auto serwisowane było w Belgii, więc wydaje mi się, że nie powinno być problemu z dolaniem jeśli kupię w płyn w salonie w Polsce. Dobrze myślę? Z góry dzięki za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
SMYQ-PL
Czytelnik
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL-GDANSK/UK-COVENTR Posiadane auto: 407/4D/2.0 HDI/2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 12:41
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
jesli w salonie lwa to raczej nie powinno byc zadnych problemow ... |
|
Powrót do góry |
|
|
ArekCh
Debiutant
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poland Posiadane auto: 407 2.0 HDI 136KM 2005 SPORT
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 05 Lut 2011, 11:40
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam, zauważyłem ten sam objaw jak chyba znaczna większość użytkowników 407. Zadzwoniłem do ASO i gość mi odpowiada na pytania, czy płyn się wymienia? ON - nie ma takiej potrzeby chyba, że chcę, JA - jaki płyn? ON - podał, że DA, JA - TOTAL FLUIDE DA? ON po konsultacji, że tak, JA - co może być przyczyną wilgotnego korka? ON - prawdopodobnie pompa klęka, może to trwać latami lub paść całkowicie, koszt pompy ok 2500zł (sic) Zasugerowałem dolewkę i odpowietrzenie zgodnie z podpowiedziami na forum, ON - no też można ale nie kupi się poza ASO płynu i litr kosztuje 53zł. I tu się pomylił, kupiłem w innym sklepie za 40zł oryginalny Total Fluide DA-PR 9730.AI , po prostu na drugi dzień przywieźli z hurtowni bo nie mieli na sklepie. Dolałem kieliszek bo faktycznie miarka była sucha, pokręciłem kilka razy kierownicą, trochę się pieniło bo powietrze uciekało z układu i przestało, pojeździłem trochę koreczek suchy. Z zebranych danych ustaliłem, że w 407 występują tylko pompy elektryczno-hydrauliczne, stosuje się do nich oryginalnie płyn Total Fluide DA-PR 9730.AI , gdzie symbol DA mówi iż do takich właśnie pomp i do stosowania w rejonach o mroźnych zimach. Właśnie mrozy przeważnie są powodem zmiany gęstości płynu i wstępnego pocenia się koreczków, potem się pocą z powodu małej ilości płynu i zapowietrzenia o ile to nie jest faktyczna awaria pompy.
Jeszcze takie małe spostrzeżenie jak szukałem tego płynu po różnych sklepach, w jednym sprzedawczyni mi podpowiedziała, że miała taki odpowiednik tego płynu taki czerwony ale się skończył i że na ORLENIE mają podobny płyn do układów wspomagania bo go produkują. Nie wiem, sprawdzać nie chciałem tej opcji, bo jeśli ona mi po kolorze chciała dopasować płyn a nie po symbolach to borygo też jest trochę czerwone. I tu trzeba uważać aby czasem nie uzupełniać zamiennikiem o innej specyfikacji aby nie pojawił się następny powód występowania wilgotnego korka.
W karcie przeglądów PEUGEOT widnieje jeszcze płyn Total Fluide AT42-PR 9730.A3 przy modelu 307, domyślam się, że ten jest do pomp innych rodzajów występujących w innych modelach pegotów i ma troszkę inne właściwości niż ten wyżej. Czy wolno je mieszać lub zamieniać nie wiem i chyba sprawdzał nie będę. |
|
Powrót do góry |
|
|
ATBCK
Auto Maniak
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
|
Wysłany: Sob 05 Lut 2011, 12:30
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
"Z zebranych danych ustaliłem, że w 407 występują tylko pompy elektryczno-hydrauliczne"
Nie tylko, w 1,6hdi jest pompa mechaniczna na pasek. |
|
Powrót do góry |
|
|
ArekCh
Debiutant
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poland Posiadane auto: 407 2.0 HDI 136KM 2005 SPORT
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciejzet
Stały Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Szczeciński Posiadane auto: peugeot 407 2,0 benzyna 2007 rok
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 20:36
Temat postu: Dzisiaj zauważyłem, ze u mnie korek od wspomagania jest tłus |
|
|
Dziaj też u siebie zauważyłem, że korek od wspomagania jest tłusty, wywala płyn od wspomagania. Wiąże to ze zdarzeniem jakie spotkało mnie 2 dni temu, na blacie pokazał się komunikat błąd wspomagania kierownicy. Alarm jak szybko się pokazał, tak szybko zginął. Piszecie, że zalecana jest wymiana płynu wspomagania. Tylko za bardzo nie wiem jak spuścić ten stary. Czy pokazanie alarmu na desce rozdzielzej, sugeruje, że dzieje się oś innegto, bardziej poważnego z moim układaem wspomagania. Jesli to ma znaczenie u mnie jest w nocy ok. -20 w dzień -15 stopni celcjusza |
|
Powrót do góry |
|
|
pioterek407SW
Debiutant
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 06 Lut 2012, 11:28
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
witam Kolego. Mam bardzo podobny problem, dodatkowo ciężko kręci się kierownicą. Dziwne jest to że zdarza się to wszystko w okresie mrozów.Ja u siebie wymieniłem płyn, miałem dwa dni spokoju, a potem znowu to samo. NIE BYŁA TO WINA PŁYNU. Samochód stał dwa dni u mechanika, wtedy coś chyba "rozmarzło" i było dobrze. Na większości postów problem ten pojawia się w zimie, gdzie piszecie że może to być wina jakiegoś przewodu od wspomagania, który na skutek mrozów "chyba się kurczy" i totalnie traci swoje właściwości. Ponadto dzisiaj ustaliłem że może to być problem wody (?) która być może jakimś cudem znalazła się w maglownicy, zamarzła i może to jest powodem takiego działania układu kierowniczego. Nie wiem tego do końca, jeszcze nie sprawdzona diagnoza. |
|
Powrót do góry |
|
|
maciejzet
Stały Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Szczeciński Posiadane auto: peugeot 407 2,0 benzyna 2007 rok
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 06 Lut 2012, 11:53
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Zakupiłem dzisiaj plyn na dolewkę i podjełem się odpowietrzenia samochodu. Rozpoczełem operację na wyłączonym silniku i otwartym korku. Zacząłem kręcić kierownicą. Z wlewu wydobywał się wulkan spienionego płynu, po kilku razach kiedy wywaliło na ziemie dosyć dużą plamę i wulkan nie ustawał odpaliłem samochód. Pompa zaciągnęła płyn. Od razu dolałem jakieś 300 ml. Pokręciłem kierownicą. Znowu trochę dolałem. Widać, że płyn sie pieni w środku. Wyłączyłem silnik, no i wulkan dalej wybucha do góry. Zużyłem na całą operację z 0,8 litra płynu, zmarzłem jak pies i ogólnie ch.....j mnie strzelił. Co radzicie dalej, oprócz pozbycia się szrota, a miało być tak pięknie 40 tys. przebiegu, salonowy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gregor___
Dyskutant
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Plymouth Posiadane auto: Peugeot 407 X-Line, 2.0 HDi 2005 | Peugeot Partner 1.9D 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Wto 07 Lut 2012, 21:03
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
ktos wie ile plynu wchodzi na wymiane calego ukladu oraz w ktorym miejscu najlepiej spuscic plyn? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gregor___
Dyskutant
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Plymouth Posiadane auto: Peugeot 407 X-Line, 2.0 HDi 2005 | Peugeot Partner 1.9D 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Nie 12 Lut 2012, 21:43
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
ponawiam... |
|
Powrót do góry |
|
|
rpal
Stały Bywalec
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 137
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 00:58
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam Szanownych Panów,
właśnie jestem po zabiegu likwidujcym wyciek. Męczyłem się z tym 2 tygodnie a w zasadzie z dolewaniem bo początek wycieku nastąpił z chwilą nastania mrozów. Byłem w kilku serwisach ale ponieważ nie miałem czasu i także specjalnie nie śmierdziałem pieniędzmi w końcu zrobiłem to sam. Generalnie albo nie chcą mówić co jest przyczyną albo też tego nie wiedzą. Panuje opinia że zimą tak po prostu jest. Moje podejżenia są następujące. Płyn we wspomaganiu z czasem zwiększa swoją lepkość, możliwe także że w miarę zużywania się potrafi się nieco zawilgocić. Skutek jest taki że olej zaczyna się pienić, pieni się tylko po wyłaczeniu silnika a w zasadzie kipi jako że normalnie jest w obiegu i po wyłaczeniu pompy zaczyna się gwałtownie odpowietrzać. Druga sprawa że podczas silnych mrozów płyn zdecydowanie gęstnieje a lepkość płynu od wspomgania musi być taka jak firmowego płynu LDS lub DA (obie nazwy funkcjonują). W korku także jest odpowietrzenie w postaci małego otworu który musi być drożny więc należy zadbać był tam przepływ powietrza , niestety otwór zasłania bagnet do sprawdzania poziomu więc dobrze jest go wyciągnąc i nieco powiększyć otworek za pomocą np. wierta fi 1,5 mm.
Pierwsze co uczyniłem to wywaliłęm stary płyn. W tym celu nalezy zdjąć opaskę z przewodu dolotowego (znajduje się na górnej częsci pompy). Potem ją jest ciężko założyć więc przy montowaniu użyłęm już tej skręcanej za pomocą śruby. Potem podstawiając butelkę nalezy zlać stary płyn. Aby uruchomić pompę wspomagania należy uruchomić silnik.
Kolejnym zabiegiem jest płukanie samego układu. W tym celu użyłem płynu DA w ilości 1,5 litra. Płukanie wygladało następująca: po opróżnieniu układu z płynu wlewałem nowy (0,5 litra) konieczne jest ponowne założenie przewodu gumowego od powrotu płynu. Uruchomiłem silnik i machałem kikukrotnie kierownicą od lewego do prawe skrajnego położenia. Po ok 2-3 minutach pracy nalezy wyłaczyć silnik, zdjąc przewód i znowu zlać płyn do butelki przez ponowne odpalenie silnika.
Ten zabieg powtrórzyłem 3 krotnie za każdym razem zalewając pompę nowym płynem.
Ostani zabieg to założenie przewodu, zaciśnięcie opaski i zalanie świeżego płynu. Wchodzi tam jak wspomniałem ok 0,5 litra. Oczywiście płynu nie da się wlać jednorazowo w tej ilości tylko podczas pracy silnika. Płynu powinno podczas pracy pompy tylko tyle aby został przykryty wewnętrzny, rucomy element pompy. Widać go przez wlew. Po zalaniu nalezy odpowietrzyć układ. Odpowietrzanie wykonuje się przez kręcenie kierownicą od prawego do lewego skrajnego położenie, przytrzymując przez kilka sekund ją w skrajnym połiożeniu. Robi się to ok 10 razy. W skrajnym położeniu kierownicy płyn najbardziej się pieni i jeśli zostanie go wlasne za wiele po prostu wykipi przez wlew. Zapowietrzona pompa generuje dźwięk przypominający ciche wycie kiedy przytrzyma się kierownicę w którymś skrajnym położeniu, dźwięk ten z czasem zanika kiedy pompa się odpowietrzy. Poz odpowietrzeniu nalezy silnik wyłaczyć. Poziom płynu delikatni się podniesie i kiedy opadnie resztka piany można sprawdzić poziom płynu za pomocą bagnetu od korka wlewu z ew. jego dolewką. PŁYNU NIE MOŻE BYĆ ZA DUŻO !!! inaczej będzie wylatywał bo jego naturalną właściwością jest pienienie się na pracującej pompie a głownie to następuje przy jej wyłaczeniu. PŁYN MUSI BYĆ ORYGINALNY !!! ponieważ inne płyny mają zdecydowanie inną lepkość, najczęściej są bardziej gęste. mróz, zanieczyszczenia potęgują zjawisko pienienia się i zapowietrzania układu. Generalnie zapowietrzenie układu jest przyczyną wycieku płynu przez korek, oczywiście z wyjątkiem cieknącej przekąłdni kierowniczej. To wszystko w dużym sktrócie. Zajęło mi to ok 30 minut i zużyłem 2 butelki płyny. Obawiam się że samo dolewanie i odpowietrzanie nic nie da bo pozostawi stary płyn w układzie. |
|
Powrót do góry |
|
|
pioterek407SW
Debiutant
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 19:59
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
witam RPAL-a i innych. sama wymiana płynu chyba nie wystarczy- już to robiłem ( a szkoda...) teraz też jestem świeżo po kolejnej naprawie tego problemu, pisałem o tym w ubiegłym tygodniu (dziwne ale ten post został usunięty). Naprawa w moim samochodzie polegała na regeneracji maglowinicy- jak się okazało po wcześniejszej wymianie całego płynu jego część (ok.200ml) pozostaje w maglowiny, było tam troszkę wody która zamarzła i zablokowała jakiś zawór i był problem w skręcaniu. Samochód mam od piątku i teraz ze skręcaniem jest wszystko ok. zobaczymy co będzie dalej, ale w sobotę u mnie było -20 stopni, na razie dobrze. |
|
Powrót do góry |
|
|
rpal
Stały Bywalec
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 137
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 23:32
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
a co to kosztowało, taka naprawa ?
Naprawa to rozbiórka przekładni a rozbiórka to kompletne jej opróżnienie nic tam nie zostaje. Więc jak woda się tam miała dostać ? No chyba że miałeś ja zwyczajnie nieszczelną na skutek uszkodzenia gumowych osłon.
Oryginalne osłony mają odpowietrzenie i nie ma mowy aby bez ich rozerwania cokolwiek się pod nie dostało gdy zostaną poprawnie zmontowane. Uszkodzone osłony z czasem skutkują wyciekiem płynu który cieknie najnormalniej od strony drążków kierowniczych a po wyłaczeniu silnika dodatkowo przez korek bo cały układ się zapowietrza ponieważ tracą szczelność plastikowe oringi których zadaniem jest uszczelnienie przekładni kieroniczej. Jeśli była tam woda jak piszesz a Twój mechanik nie demontował przekładni z samochódu nie mam mowy o żadnej naprawie a co najwyżej o odmrożeniu samochodu w ciepłym warsztacie i wymianie płynu. Tam się nie da wsadzić żadnego narzędzia kiedy przekładnia jest zamontowana w nadwoziu.
W moim samochodzie wywalałem osobiście całą maglownicę ponieważ jego poprzedni właściciel dał jakiemuś partaczowi samochód do naprawy a ten z kolei wymieniając końcówki drążków kierowniczych, poskręcał przy ich regulacji gumowe osłony i to w następstwie spowodowało ich popękanie. Pęknięcia zaś spowodowały dostanie się syfu z otoczenia i uszkodzenia oringów. Więc drogi kolego zdradź ten sekret i przyznaj się ile Ciebie kosztowała ta naprawa na tej podstawie można wysnuć wniosek co tak naprawdę się Tobie przytrafiło. Jak wcześniej wspomniałem jest to tak pracochłonna czynność że demontowanie samej przekładni nie może się odbyć za grosze, nie wspominając już o jej naprawie czyli regeneracji tak naprawdę. |
|
Powrót do góry |
|
|
pioterek407SW
Debiutant
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 16 Lut 2012, 20:56
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
witam ponownie Rpal. z tego co wiem to mechanik wyjmował cała maglownicę i ją poddał ja regeneracji. założył tam "zestaw naprawczy" więc pewnie te uszczelki itp. o czy pisałeś. Skąd woda w układzie? Prawa fizyki. maglownica wykonana jest z aluminium, podczas dużych mrozów, tak jak na szybach wewnątrz pomieszczenia skrapla się woda, tak samo na wewnętrznych częściach maglownicy, też pewnie się tak samo pojawiła niewielka ilość (kropelka) wody. Po naprawie autko było eksploatowane w temp. -20 stopni, nic się nie działo. Kierownica chodzi bez zarzutu, ale dzisiaj niestety zobaczyłem mokry korek od wspomagania...A temperaturom daleko od tych poprzednich mrozów. Natomiast kierownica-dalej ok. żadnych zastrzeżeń do jej działania nie mam. |
|
Powrót do góry |
|
|
rpal
Stały Bywalec
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 137
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 16:37
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
porównanie jest o tyle nietrafione bo szyba wystawiona jest na działanie powietrza a wnętrze maglownicy jest wypełnione w całości płynem hydraulicznym. Skoro mechanik regenerował Tobie maglownicę ona zwyczajnie przeciekała. Kiedy przecieka układ się zapowietrza i ubywa płynu który w konsekwencji pieni się po wyłączeniu zapłonu i ucieka korkiem. Wniosek z tego co piszesz jest prosty, regeneracja nie przyniosła skutku albo montaż przewodów jest wadliwy. Na początek wczołgałbym się pod samochód i zlokalizował wyciek z maglownicy ew. z przewodów połaczeniowych bo innej drogi na ubytek płynu nie ma, z wyjątkiem oczywiście korka, ale ten jak wiadomo jest skutkiem niskiego poziomu płynu a nie przyczyną. Najczęściej maglownica cieknie pod osłonami gumowymi i nie wykluczone że trzeba je zsunąć. Kolego cudów nie ma półtora tygodnia temu zmieniłem płyn i wyciek się skończył, mój był po prostu stary a w zasadzie to inny powód tego był bo nie wypłukałem swojej maglownicy po jej wymianie a układ był wcześniej zalany przypadkowym płynem. Dopiero podczas mrozów ta dolegliwość wyszła. Mija drugi tydzień od wymiany w tym czasie były mrozy, płyn się nie pieni i nie ucieka. Zmierzam do tego (patrze wcześniejszy post) czy aby napewno jesteś pewien że to co mechanik deklaruje było istotnie wykonane. Jak wspomniałem regeneracja maglownicy i wymiania uszczelnień ma wymierny koszt i to niemały wiec stwierdzenie że ktoś ci to zrobił a koszty są podejrzanie małe wskazuje że jest to lipa i zwykłe wyłudzenie pieniędzy. Policz koszty, policz niemałą robociznę samego demontażu a wreszcie zobacz jak wygląda sama maglownica (obecność starego brudu, nieruszane śruby od wózka zawieszenia, zabrudzone opaski na osłonach maglownicy) a wnioski same się nasuną. Niestety to Polska i jedno się mówi "łosiom" a co innego robi. PZDR |
|
Powrót do góry |
|
|
pioterek407SW
Debiutant
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 19:39
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
witam Rpal. właściwie na maglownicy i jej elementach nie ,ma starego brudu itp. co wskazuje że była ona wyjmowana i regenerowana. Natomiast przy odbiorze mojego autka widziałem jak robił maglownice z innego samochodu, była ona wyjęta z samochodu i leżała na "jego mechanikowym stole" a jest to mechanik który reklamuje i ogłasza się jako praktycznie gość od regeneracji maglownic i całego układu kierowniczego. Także nie wydaje mi się że zrobiłby lipę. Tak ja pisałem teraz nie ma problemów ze skręcaniem, tylko ten spocony korek.... a poziom oleju jest w normie. pozdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
rpal
Stały Bywalec
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 137
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 23:19
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Jest zasadnicza różnica między wyciekiem a spoconym korkiem, zawsze będzie nieco zasmarkany bo masz tam otwór odpowietrzający. Powiększ go sobie na 1,5 mm średnicy albo wyciągnij (ale nie wyrzucaj bagnet) który potrafi tak się ustawić że przysłania nieco przepływ powietrza. Albo nie rób nic i polub spocone korki. |
|
Powrót do góry |
|
|
leszcz 407 sw 2.0hdi
Auto Maniak
Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 876 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
|
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 23:49
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Słuchajcie... nie róbcie jaj z tym płynem .Peugeot zaleca total fluide dlatego bo zwyczajnie mają z tego kasę.
To nie jest jakiś "zaczarowany "płyn!
Jest to płyn o właściwościach jak inne płyny do układów wspomagania .
Pompa ,praktycznie tez to samo ,tylko zamiast napędu paskiem z silnika ma własny napęd sinikiem trzyfazowym przez specjalny regulator -falownik.
Moim zdaniem ciągłe problemy z wyciekiem pieniącego się płynu przez korek wynikają z małej pojemności zbiorniczka na płyn na pompie.Wystarczy że jest mały wyciek na przekładni kierowniczej , lub spadnie temperatura i objętość płynu jest na tyle mała ze pompa natychmiast zaciąga powietrze i ubija z płynu pianę , powodując zwiększenie jego objętości.
Dlatego wielu kolegów na tym forum doradza częstą kontrolę stanu płynu i utrzymywanie tego stanu 2,3 cm powyżej maksimum. |
|
Powrót do góry |
|
|
rpal
Stały Bywalec
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 137
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pon 20 Lut 2012, 00:15
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
w dużej mierze masz rację z tym zbijaniem kasy na płynach eksploatacyjnych ale zdaje się że ten płyn jest zdecydowanie mniejszej lepkości niż te które są popularne w tzw. detalu. Zdaje się jakiś mobil jest podobny ale tylko zdaje się. |
|
Powrót do góry |
|
|
pioterek407SW
Debiutant
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: peugeot407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 25 Lut 2012, 11:26
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
witam Rpal i innych. w chwili obecnej w mojej 407 ze wspomaganiem jest ok, teraz korek "się nie poci" nie wylewa płynu. Więc chyba to jednak była wina maglownicy. Tym bardziej że po jej regeneracji autko było eksploatowane w temp. -20 stopni i układ kierowniczy działał wtedy bez uwag. Zakupiłem płyn na dolewkę i teraz pilnuję stanu, żeby nie zapowietrzyć układu- jak większość z Was radzi. W moim przypadku krótko mówiąc: sama wymiana płynu na nowy nie pomogła (robiłem to) natomiast regeneracja maglownicy- tak. Pozdrawiam wszystkich. |
|
Powrót do góry |
|
|
synekjaś
Debiutant
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI SW Rok 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Pon 27 Lut 2012, 18:23
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam!
Jetem autorem tego postu. Mam dla was radę. Nie lejcie jakiś wynalazków tylko TOTAL FLUID DA. Co prawda kosztuje 50 zł, ale tak się nie pieni jak pozostałe. Zimą wyciek płynu to normalka dla PEUGEOT-a, więc trzeba kontrolować co jakiś czas poziom płynu. |
|
Powrót do góry |
|
|
akon89
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Peugeot 407 Sedan 2.0HDi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 27 Mar 2014, 21:25
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam. Dzisiaj z ciekawości odkręciłem korek od wspomagania czego nie robiłem od 4 lat jak go kupiłem. W zbiorniczku jest płynu o ponad 2cm nad max i nie wiem,czy go ująć,czy ma tak zostać bo opinie chodzą różne. Korek był lekko brudny. Objawów zepsucia układu nie mam bo wszystko na razie chodzi w najlepszym porządku tylko mnie zaniepokoił ten nadmiar płynu. W tym roku przy wymianie oleju będę kazał wymienić ten płyn. |
|
Powrót do góry |
|
|
Czaruś
Stały Bywalec
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): GRD Posiadane auto: peugeot 407sw 2.0 HDI
Piwa: 4/1
|
Wysłany: Sob 29 Mar 2014, 17:00
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Jeśli jest wszystko ok to nic nie ruszaj , jak zacznie wyciekać spod korka to wtedy wymienisz. Zwykle przychodzi to zimą . |
|
Powrót do góry |
|
|
akon89
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Peugeot 407 Sedan 2.0HDi
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 24 Kwi 2014, 00:21
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Ponawiam temat.Właśnie mam zamiar kupić płyn Total Fluid Da,ale nie wiem jaka ilość jest potrzebna do całkowitej wymiany? |
|
Powrót do góry |
|
|
Czaruś
Stały Bywalec
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): GRD Posiadane auto: peugeot 407sw 2.0 HDI
Piwa: 4/1
|
Wysłany: Sro 30 Kwi 2014, 19:34
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Układ ma pojemność ok. 1 litr. Ja po spuszczeniu starego płynu nalałem nowy aby przepłukać układ , po ponownym spuszczeniu zalałem nowy i problem wywalania płynu ustąpił. więc wypada kupić 2 litry .Zaznaczam, że w moim przypadku do pienienia płynu dochodziło tylko zimą. |
|
Powrót do góry |
|
|
jacko33
Czytelnik
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: 407SW
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 12 Sty 2015, 08:38
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam,
Odświeżę jeszcze temat by dopytać o dolewanie płynu. Płyn dolewać na odpalonym czy zgaszonym silniku? I czy przy odpowietrzaniu korek ma być odkręcony czy wystarczy jak taen otwór w korku jest drożny.
Pozdrawiam."J" |
|
Powrót do góry |
|
|
rob2000
Czytelnik
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białogard Posiadane auto: peugeot 407 2,0 benzyna sedan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 14 Kwi 2015, 23:33
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Problem dosyć częsty na różnych zachodnich forach o wspomaganiu 407,opisywane rozwiązanie najczęściej po francusku .Opisze po krótce. Faktycznie jest problem ,ale dotyczy prawidłowego odpowietrzenia układu wspomagania. Posiadam 407 2,0 benzyna 2007r. Jeśli pompa nie jest faktycznie uszkodzona z powodu częstego braku płynu w zbiorniczku , to powinno pomóc.
Jeśli ktoś odczuwa drżenie kierownicy , lekkie blokady przy skręcie ,pulsowanie kierownicy,najczęsciej pojawiające się tuż po odpaleniu silnika lub przy maksymalnych skrętach kierownicą ,powinien odpowietrzyć układ i dolać płynu . Jest to mało skomplikowane,ale dosyć [cenzura]. Kupić trzeba płyn do wspomagania ( ja kupiłem nieoryginalny , w sklepie z akcesoriami , płyn do wspomagania z uszczelniaczem, mieszać można ze wszystkimi rodzajami płynów). Jeśli standardowe dolewanie płynu pomaga tylko na chwile a korek wlewu jest cały czas mokry i wyrzuca płyn otworem odpowietrzającym, musimy zrobić tak. Teraz uwaga Wink
Jeśli układ jest zapowietrzony ,to po dolaniu płynu do zbiorniczka i zgaszeniu silnika ,płyn sie pieni i wyrzucany jest ponad wlew to właśnie musimy go odpowietrzyć . Zawsze pieni się po zgaszeniu silnika. Robimy to przy otwartym korku wlewu!
1.Właczamy silnik
2. Wlewamy płyn mniej więcej do połowy wysokości zbiorniczka
3. kręcimy kierownicą 10 razy na maxa w lewo i prawo
4 gasimy silnik
teraz płyn będzie uciekał górą,pienił się i tak ma być.połóżmy kawalek szmaty do okoła wlewu ,aby zbytnio nie nabrudzić.
włączmy silnik ponownie ,płyn w zbiorniczku zostanie zassany do pompy , dolejmy znowu do połowy zbiornika i powtórzmy krok 3 i 4 . tak trzeba bedzie robić około 3-4 razy .Dopiero kiedy płyn nie bedzie się pienił po zgaszeniu silnika , możemy zakręcić korek wlewu. Ja tak zrobiłem po wielu próbach , dopiero kolega z Francji przetłumaczył mi w czym problem. Jezdze już 3 miesiąc i nic się nie dzieje. Płyn z uszczelniaczem powoduje cichszą pracę pompy i niweluje niewielkie wycieki w ramach układu jeśli istnieją. Nie twierdzę ,że zawsze to pomoże.Wiele osób pisze o wymianie pompy, o wymianie jakichś przewodów powrotnych czy też wysokiego ciśnienia. Zacznijcie od tego ,koszt płynu ok.0,5 litra to jakiś 30-40 złotych i pół godziny pod domem,a problem może się skutecznie rozwiąże.Na wymianę w serwisie za 1000 zł częsci zawsze zdążycie .
powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz_ostr87
Czytelnik
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): OSTRÓDA Posiadane auto: PEUGEOT407 SW 2.0 HDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 24 Sty 2016, 01:00
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam ... ja mam takie pytanie .. bo w wiekrzosci aut (tak mi się wydaje) mamy pelne korki od wspomagania.... bez odpowietrzników. Nie mozna tego korka zamienic na pelny badz w jakis sposob zamienic zeby nie bylo wycieków? Czy takie zaslepienie bedzie mialo jakies konsekwencje? Proszę o poradę bo tez mam ten problem ze kierownica ma drgania przy skrecie a po wymianie plynu jest poprawa ale srednio to wyglada i nie zadowala mnie jeszcze dzialanie twgo ukladu. |
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_m
Debiutant
Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Peugeot
Piwa: 1/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
suprairon
Czytelnik
Dołączył: 14 Sty 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Peugeot, 407, sedan, 2.0, 2004
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Nie 07 Lut 2016, 19:27
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Czy moge wlac jako uzupelnie plynu do wspomagania : Prestone z uszczelniaczem. Mam bardzo duzy ubytek musze jechac w trase a w markecie obok tylko ten.http://www.prestone.pl/produkty/plyny-eksploatacyjne/plyn-do-wspomagania-uszczelniacz.html |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztif
Czytelnik
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: peugeot 407
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 22 Sty 2018, 16:13
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Borykałem się z tematem 2 lata a raczej 2 zimy. Problem rozwiązałem w prosty sposób. zimą gumowe przewody robią się twarde i nieszczelne. Proponuje wam wymienić opaski metalowe na przewodach i dobrze docisnąć. W moim przypadku była to opaska z węża który idzie do pompy wspomagania. Automatycznie skończyło się zasysanie lewego powietrza i dzięki temu płyn przestał się pienić oraz wywalać korkiem od pompy Wiec jeśli wywala wam płyn przez korek znaczy ze macie nieszczelność układu. Dodam ze miałem wszystkie te objawy co opisujecie.: mokry korek (mało powiedziane bo w pewnym momencie płyn od wspomagania lał mi się po całym silniku) , zacinanie pompy przy skręcaniu najczęściej w lewą. Wiec jak ktoś wam mówi ze ten typ tak ma - to porostu bzdura.Powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
Xardas86
Czytelnik
Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: 407
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 16 Lut 2021, 22:55
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Witam,
Odświeżę trochę temat. Nie wiem czy to wina ostatnich mrozów, ale miałem wyciek płynu od wspomagania przez korek, płyn się pienił. Mam wrażenie że trochę ciężej się kieruje. Raz przy odpalaniu zapaliła się czerwona kontrolka od wspomagania kier. (a chwile później na parkingu poczułem jednorazowe opór/przyblokowanie na kierownicy przy skręceniu kołami w lewo) ale później już nie świeciła. Dziś odkręciłem korek od wspomagania i uruchomiłem silnik i zassało płyn (pytanie - jaki powinien być stan płynu na włączonym silniku, bo u mnie nie było nic widać) więc dolałem trochę płynu TOTAL FLUID DA i na zapalonym silniku wykonałem kilka pełnych skrętów kierownicą (próba odpowietrzenia). Kierownica chodziła raczej lekko (może że na śniegu). I tu usłyszałem pewne dzięki zasysyania/lub upuszczania powietrza przy pełnym skręcie zarówno w lewo i prawo. Przy gaszeniu silnika też słyszalny jest krótki jednorazowy syk. Po zgaszeniu silnika płyn się lekko pieni. Czy syk może być spowodowany nieszczelnością układu wspomagania? Poniżej daje link do filmików. Proszę o jakąś poradę/diagnozę czy można tak jeszczę trochę jeździć czy może jak najszybciej udać się do mechanika.
1. link (syczenie "pssssyt" przy pełnym skręcie kierownicą raz w prawo raz w lewo):
https://youtu.be/UiRCZa-f2jE
2. link - krótkie syczenie przy gaszeniu silnika:
https://youtu.be/hf0HKGl7QLY
3. link, płyn po zgaszeniu silnika lekko się jeszcze pieni
https://youtu.be/S8cidBftnXA
Peugeot 407, 2004, 2.0 benzyna, lpg
z góry dzięki za pomoc |
|
Powrót do góry |
|
|
leszcz 407 sw 2.0hdi
Auto Maniak
Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 876 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
|
Wysłany: Sro 17 Lut 2021, 15:46
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Płyn ma być 2cm powyżej stanu max na miarce korka.
Kręć kierownicą aż nie będzie powstawała piana. Jak już wiele razy było tu pisane , jak poziom płynu spadnie za nisko i pompa zassie powietrze, wtedy powstaje piana wpłynie i zwieksza się objetość płunu , nastepnie wywala nadmiar płynu korkiem.. Paradoksalnie kiedy płynu jest za mało, jest efekt jak by było płynu za dużo. |
|
Powrót do góry |
|
|
Siux
Czytelnik
Dołączył: 27 Cze 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice Posiadane auto: Peugeot 407 sedan.2.0 HDI ,136 KM
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 11 Mar 2024, 14:57
Temat postu: Re: ( Peugeot 407 ) Wyciek płynu do wspomagania przez korek |
|
|
Problem pompy . Bezpiecznik pompy wspomagania często koroduje i traci przewodność . Bezpiecznik znajduje się pod komputerem pokładowym . Ja po wymianie pompy dopiero znalazłem ten bezpiecznik |
|
Powrót do góry |
|
|
|