Witam, posiadam Peugota 106 1.1 2001r. Sytuacja wygląda tak: auto poprostu się grzeję:/Termostat wymieniony( co dziwne przy wymianie okazało sie, że termostatu wcześniej nie było...), płyn chłodniczy zalany ziomowy. Po przejechaniu 20-40 kilometrów miasto/trasa zapala się kontrolka informująca o wysokiej temeraturze silnika(brak wskaźnika temperatury). Po wymianie, a w zasadzie montażu termostatu nie wiem gdzie szukać przyczyny przegrzewania się silnika. Proszę o wskazówki Pozdrawiam. Ps Chłodnica rozgrzewa się tylko na dole , góra jest cały czas zimna
Wina termostatu skoro nie grzeje sie cala chlodnica. Cos bylo majstrowane jak sam widzisz. Moze sprzegielko nie otwiera calego obiego. Przelec PPS i powiedz jakie masz bledy.
Tylko nie wiem co to jest ''PPS'' ? Gdzieś przeczytałem żeby sprawdzić czy na bagnecie i wlewie płynu jest biała szadż , u mnie bagnet i korek są wporządku , nie ma nic białego . po dzisiejszym wlaniu płynu w zbiorniczku pokazały się ze 2 bąbelki ale teraz nie ma już po nich śladu .
Bankowo uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Chłodnica jest dlatego zimna że w układ pompowana jest kompresja przez uszkodzoną uszczelkę.
Stąd też wysoka temperatura układu.
Po zgaszeniu płyn dostaje się do cylindra.Nie musi być jego oznak w oleju.
Sinnerro o jakim sprzęgiełku mówisz?
Komputer nie wykarze uszkodzonej uszczelki. _________________ Pozdrawiam.
A jeszcze mi przyszło do głowy że możesz mieć nieszczelność na nagrzewnicy i miałeś wymontowany termostat po to żeby płyn cały czas krązył pomiędzy silnikiem a chłodnicą tylko nie miałbyś wtedy ogrzewania
Oparów nie zauważyłem , lecz jutro przyjrze się bardziej . Przed montarzem termostatu kontrolka zapalała się raz na 20-30 wyjazdów ,wtedy gasiłem silnik i wszystko było ok , natomiast po zamontowaniu termostatu kontrolka zapala się przy każdym wyjeżdzie z domu po przejechaniu mniej więcej 20 km .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.