Mam pytanko.
Czy jak mam teraz wlany olej syntetyczny TOTAL QUARTZ 9000 5W40 i chce teraz zalać silnik TOTALEM INEO 5W30 czy moge tak zrobić? Wiem że nie można przechodzić z gorszego oleju na lepszy np. z półsyntetyka na syntetyk. Ale czy moge zrobic tak jak napisalem wyżej?
Peugeot 407 2.0 HDI 2006r
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pon 03 Sty 2011, 20:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) pytanie o olej
Mozesz zalac, aczkolwiek ja jeżdzę na Total 5W40 od nowości mam 140tys km i nie mam problemów z Fape-em a domyślam sie że chodzi CI o Fap, bo niektórzy twierdzą ze do silników z Fap tylko INEO.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 05 Sty 2011, 00:27
Temat postu:
Re: pytanie o olej
siemik81 napisał:
Mam pytanko.
Czy jak mam teraz wlany olej syntetyczny TOTAL QUARTZ 9000 5W40 i chce teraz zalać silnik TOTALEM INEO 5W30 czy moge tak zrobić? Wiem że nie można przechodzić z gorszego oleju na lepszy np. z półsyntetyka na syntetyk. Ale czy moge zrobic tak jak napisalem wyżej?
Peugeot 407 2.0 HDI 2006r
Obydwa wymienione oleje to syntetyki, a więc nie można tu mówić o lepszym czy gorszym oleju. Peugeot zaleca do silników swoich samochodów oleje firmy Total. Na stronach 12-14 książki gwarancyjnej (w jęz. polskim) określono jakie oleje Total i spełniające jakie normy mogą być stosowane. W przypadku diesli HDi FAP zalecane są oleje 1/ norma ACEA A5/B5 C2 czyli Total Ineo ECS 5W30 lub każdy inny renomowanego producenta spełniający wym. normę, 2/ norma ACEA A3/B4 API SL,SM/CF 5W40 czyli Total Quartz 9000 5W40 lub każdy inny renomowanego producenta spełniający wym. normę, 3/ norma ACEA A3/B3 API SL/CF 10W40 czyli Total Quartz Diesel 7000 10W40 lub każdy inny renomowanego producenta spełniający wym. normę. 4/ NIEDOPUSZCZALNE jest stosowanie w silnikach HDi FAP olejów o klasie lepkości 0W30!
W chwili obecnej w praktyce oleje silnikowe renomowanych (uznanych w świecie producentów) jeśli odpowiadają określonym normom mogą być bez negatywnych konsekwencji stosowane w każdym silniku przy NORMALNEJ eksploatacji i zachowaniu terminów wymiany oleju i filtra oleju też. Oleje tych samych klas, a różnych producentów mogą być mieszane np przy dolewkach oleju bowiem mają porównywalne i bardzo zbliżone właściwosci fizyko-chemiczne, co zresztą widać gdy zajrzy się do ich kart charakterystyk technicznych (product data sheet). Nie można natomiast mieszać olejów klasy C2 (Total Ineo ECS 5W30 i inne klasy C2) z innymi olejami nawet gdyby miały klase lepkości 5W30 ale nie miały oznaczenia C2. Dla osób lubiących dynamiczny styl jazdy i nie żałujących silnika można chyba wskazać bardzo dobre oleje wyspecjalizowanej w tym zakresie niewielkiej ale b. uznanej w świecie motoryzacyjnym francuskiej firmy olejowej Motul. Oleje te są dostępne w Polsce w dużym asortymencie, a ponadto Motul ma bardzo dobrze opracowaną tzw. wyszukiwarkę olejów na swojej stronie internetowej, która pozwala na bardzo precyzyjne ustalenie oleju jaki jest wskazany do danego modelu silnika samochodu i roku produkcji. Niestety oleje te są wyraźnie droższe niż innych producentów
Witam.Kupiłem sobie 407 1.6 Hdi 2006 rok pojechałem do mechanika by powymieniał wszystkie płyny i nigdzie nie było jaki olej jest wlany i wlał mi właśnie 0W30 zrobiłem na tym oleju może 1000km. Wymienić najlepiej na inny??
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 598 Skąd jesteś (miejscowość / region): PLYMOUTH UK czasem RADOMSKO i BIELAWA Posiadane auto: CITROEN C4 1.6 16V VTR+ Oraz C5 x7 2009 2.0 hdi FAP
Piwa: 41/2
Wysłany: Nie 09 Sty 2011, 21:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) pytanie o olej
paulek27 napisał:
Witam.Kupiłem sobie 407 1.6 Hdi 2006 rok pojechałem do mechanika by powymieniał wszystkie płyny i nigdzie nie było jaki olej jest wlany i wlał mi właśnie 0W30 zrobiłem na tym oleju może 1000km. Wymienić najlepiej na inny??
ja bym wymienil bo moze ci sie turbo i fap posypac a to drozsze niz nowy olej i filter _________________ WŁASNA LEXIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.