Silnik po pełnym rozgrzaniu (dłuższa jazda) zaczyna klekotać, jak diesel - jest to dość twarde i głośne stukanie, a dźwięk inny, niż pochodzący zazwyczaj z rozrządu. Pomimo, że trzyma bardzo dobrze ciśnienie oleju, to podejrzewam, że któraś z panewek jest uszkodzona. Prawda wyjdzie po zdjęciu miski olejowej. Jeżeli wał jest w miarę dobry, to nie ma sensu rozbierać silnika i robić szlifu - wystarczy wymiana panewki.
Pytanie: Gdzie można kupić panewki do tego silnika? Ciężko znaleźć.
Jedna z firm posiada je w ofercie, jednak nie będą potrzebne. Panewki nie mają luzu, są w dobrym stanie, na sworzniach również nie ma luzu, a trzeci cylinder po nagrzaniu chodzi, jak diesel. Luzy zaworów oczywiście sprawdzone, żadnych wad nie widzę. Co to, do licha, może tak tłuc? Za duży luz tłoka w cylindrze? Pierścienie walą o próg? Silnik ma dobrą kompresję, jednak od spodu widać, że tłoki trochę się bujają w cylindrach, jednak nie tak bardzo, aby mogły powodować tak głośne stuki. Zgłupiałem już, macie jakieś pomysły?
Pytanie dodatkowe.:
1. Jak zidentyfikować czy jest to silnik 1.6, czy 1.9? Pojazd jest zarejestrowany jako 1.6, natomiast wygląda jak 1.9 - cały osprzęt jest taki. Poza tym, to wersja SRI, w której 1.6 chyba nie było.
2. Jaki jest dopuszczalny luz tłoka w cylindrze dla tego silnika?
3. Co ten motor ma w szklankach - wymienne płytki, czy popychacze hydrauliczne?
witam odpowiadajac koledze "makroserwis" jkesli chodzi o zawory i luzy sa tam podkladki dystansowe a co do tego gruchotania to wlasnie moga byc zawory zalezy czy byly kiedys regulowane (dodam ze jest to bardzo niewdzieczna robota i przyda sie do tej roboty tzw.mikrometr no i szczelinomuierz to jasne!) prawidlowy luz zaworow na zimnym silniku (przy temp ok 20 stopni) to 0,20mm zawory ssace oraz 0,40mm wydechowe tolerancja to +/- 0,05 mm
mialem tez tak ostatnio ze wlasnie na zimnym chodzilo ok a jak sie zagrzal to rzęsiło przy walklu rozrzadu.Jesli chodzi o roznice miedzy 1600 i 1900 nie zalezy sie sugerowac osprzetem oraz wielkoscia nie da sie "na oko" zobaczyc jaki to silnik sa identyczne (poza dieslem oczywiscie) jesli chodzi o dopuszczalny luz tloka nie mam wiadomosci na ten temat ale wystarczy stwierdzic jaka ma kompresje i bedzie wiadomo bez sciagania glowicy czy jest sens wymieniac pierscienie lub tulerje.
Dziękuję za odpowiedź. Minęło trochę czasu, w którym zdążyłem ustalić, co się dzieje w silniku. Aby określić pojemność silnika, wystarczy przez otwór świecy zmierzyć skok tłoka, bo tylko nim się różni 1.6 od 1.9. No i oczywiście wałem. U mnie oryginalnie był 1.9 (XU9JAZ), poprzednik zmienił go na 1.6 (XU5), pozostawiając osprzęt od starego silnika. Przyczyną stuków jest jednak duży luz sworznia tłokowego czwartego cylindra. Wcześniej nie zauważyłem, ponieważ wyczuwalny jest tylko w dolnym i górnym położeniu tłoka. Cóż, trzeba poszukać tłoka z korbowodem. Pójdzie do starej tulei, nie ma co się srać ze starym silnikiem. Na razie jeździ na tym i w zasadzie nic mu nie grozi, poza męczeniem uszu kierowcy.
kolego bardzo cie prosze czy moglbys podac mi jaka masz temperature na silniku no w miescie w cieply dzien? u mnie jest ponad 90 stopni okolo 95 oczywiscie wlacza sie wiatrak ale martwie sie czy to aby nie jest troche za duzo, natomiast jak jade poza miastem to spada do okolo 90 auto jest z klimatyzacja czyli w cieple dni ma dodatkowe obciazenie..prosze o pomoc..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 405 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.