To jest mój pierwszy post na tym forum..., więc wypada się przedstawić.
Partner 2002, benzyna 1.4, 5d, bananowy(rzadki kolorek)
Jeżdżę nim cztery lata i oprócz wymiany rezystora termicznego
( 1,70zł, ok 40 minut pracy ) i wymiany żarówek podświetlenia nawiewu nic nie musiałem naprawiać , aż tu nagle je... , pewnie nadszedł ten czas, że się coś musi uwalić...
Mianowicie jakiś tydzień temu zaczęła mi w trasie mrugać nieśmiało kontrolka oleju...
Dzisiaj po uruchomieniu silnika zapaliła mi sie kontrolka oleju, zaraz potem kontrolka STOP! i dał o sobie znać brzęczyk awarii.
Po minucie kontrolka STOP zgasła, a kontrolka oleju mrugała jak stroboskop coraz szybciej w miarę przyśpieszania, po czym przestała.
Właśnie wróciłem z trasy, więc wybaczcie godzinę, ale piszę na bieżąco..
W drodze powrotnej kontrolka oleju zajarzyła się z ledwością parokrotnie.
Więcej objawów nie było.
Silnik w dobrej kondycji, nie kopci, olej sprawdzany regularnie, filtr w miarę świeży. Trochę coś piszczy od strony alternatora, zwłaszcza jak postoi dwa dni...
I tu moje pytanie do szanownych Kolegów, co zetknęli się z podobnym zjawiskiem. Co sądzicie o tej przypadłości.
Ja osobiście obstawiał bym jakiś niekonekt na czujniku, albo konkretnie na masie. Biorąc pod uwagę dużą wilgoć ostatnimi czasy.
Proszę więc o poradę, gdzie zacząć szukać przyczyny...
Poziom oleju trzymaj na 3/4 bagnetu. Jezeli poziom jest ok to zapewne szwankuje ci czujnik poziomu oleju. Ale najlepiej sprawdz na zimno, tzn daj mu odestac z 12 h i dopiero sprawdz poziom, bycmoze upomina sie o mala dolewke. Czujniki lubia sie chrzanic taki to juz ich urok, ale jezeli poziom ok to nie ma czym sie martwic
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 11:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Kontrolka oleju i STOP !
Nie zgadzam się, że jak poziom oleju OK to nie ma zmartwienia. Może pompa olejowa pada albo smok zasysający olej się zapchał i traci ciśnienie. Tylko po stracie ciśnienia powinien zmienić się dźwięk silnika.
Sprawa niebezpieczna do testowania w jeździe bo można zatrzeć silnik w 2 minuty.
Jeżeli nie chcesz zostawiać auta w warsztacie to polecam sprawdzić styki, wymienić czujnik i jeździć. Jak przy nowym czujniku i sprawnej instalacji jeszcze raz zapali się kontrolka STOP - trzeba zgasić natychmiast silnik i auto odholować do warsztatu na rozebranie pompy i smoka. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Dzięki Panowie za błyskawiczne sugestie , zajrzę dzisiaj do tego czujnika, mam nadzieję że to ON jest winowajcą. Jak się uporam to napisze, czy coś się zmieniło.
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem
Odnośnie czujnika ciśnienia oleju...
Czujnik, okazał się sprawy. Mało tego, zaopatrzony był w termo izolacyjną rurkę osłaniającą konektory od kat., i właśnie przez tą rurkę która okazała się być bardzo szczelna pływał sobie cały czas w wodzie, a nawet pod...
Usunięcie awarii polegało na rozszczelnieniu termo izolacji czujnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.