Mój ojciec posiada Peugeota 407 w dieslu i jak to z dieslami bywa - padło mu koło dwumasowe (az sam bylem w szoku ile czasu wytrzymalo ). Jak każdy wie, koszt jest znaczący, żeby nie powiedzieć gigantyczny. Przeglądając oferty sklepów internetowych w poszukiwania koła do 407 znalazłem coś takiego http://www.iparts.pl/aktualnosci/kola-dwumasowe-za-pol-ceny,26.html
W związku z tym mam pytanie- czy któryś z obecnych tu forumowiczów zastosował rozwiązanie wymiany koła dwumasowego na sztywne koło zamachowe? Czy inne podzespoły na tym nie ucierpią? No i w końcu - czy jest to opłacalne rozwiązanie? Proszę o porady, pozdrawiam.
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Słomniki Posiadane auto: 407, 1.6 HDI 2006r sedan,206 CC,Yamaha Road Star 1.7
Piwa: 4/3
Wysłany: Pią 28 Sty 2011, 13:30
Temat postu:
dwumasa
Witam
dzwoniłem do tego sklepu do którego podasłeś linka i odpowiedzieli mi że do 407 nie można założyć niestety sprzęgła sztywnego.Szkoda bo ja mam ten sam problem ale narazie tylko piszczy przy ruszaniu pod górke,jak zacznie się tłuc (meteliczne dzwonienie w czasie gaszenia samochodu)wiem że to ostatni dzwonek i trzeba wymienić
Re: ( Peugeot 407 ) koło dwumasowe a sztywne koło zamachowe
hej, ja wlasnie tez sie dowiadywalem za posrednictwem tej strony www.iparts.pl i rzeczywiscie, potwierdzam - w 407 ponoc jest to operacja niemozliwa. natomiast w 307 juz najbardziej tak i oplaca sie to zrobic. no nic ciezki jest nasz los, dzieki za pomoc anyways
Re: ( Peugeot 407 ) koło dwumasowe a sztywne koło zamachowe
Ciekawy temat i zdecydowałem się dołączyć
Jak wiadomo technika idzie do przodu i łączy się to z wprowadzeniem różnych technik produkcji silnika.
Na jednym ze szkoleń Sachs'a dowiedziałem się że silnik nie pracuje w trybie (jak to się mówi) równym tylko jego praca jest jak by to nazwać falowaniem.
Koło dwumasowe stara się to całe falowanie wyrównać, oraz niedopuścić do "rozklekotania" silnika.
Polecam obejrzeć filmik <==
Podobno dwumasa najbardziej dostaje:
- szybki start z pierwszego biegu
- jazda z prędkością 40km/h na 6 biegu
- oraz tzw redukcji przedstawiciela (z 5 na 4 przy 130km/h)
Czy jest sens zamieniać dwumasę? hmm jeżeli ktoś tak zrobił to napewno nie dlatego żeby to zmieniać tylko by było dobrze. Z opini firm produkujących dwumasy nie powinny się one zepsuć przy normalnym użytkowaniu.
Dołączył: 31 Mar 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Peugeot 407 1.6 hdi, 407 2.7 hdi coupe
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 31 Mar 2018, 16:14
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) koło dwumasowe a sztywne koło zamachowe
Tak na marginesie dla wszystkich posiadaczy Peugeota 407 1.6 hdi 109km dwumase idzie zastąpić sztywnym sprzęgłem niekoniecznie Valeo. Teoretycy którzy tego nie zrobili niech się nie wypowiadają że rozwalił uszczelnienia skrzyni czy wału. Zrobiłem taka wymianę i peugeot przejechał 180 tys i dalej jeździ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.