Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzkie Pole kole Pobiedzisk Posiadane auto: 306 Kombi 1,9 diesel 98
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 23:35
Temat postu:
DIESEL Szarpie w takcie jazdy, gaśnie
Troszke pospamuje to forum. Admini nic nie odpowiedzili wiec wysle wiadomosc jeszcze raz
Witam
Od niedawna mam taki problem.
1. Autko zapala, nawet przy mrozach, choć ostatnio troszkę krzywo i z tylu jest wiecej dymku niz zawsze. (taki ni to biały a raczej mgiełka)
2. Jak jest zimny to przy wduszaniu pedału gazu zaczyna sie dusić jakby brakowało mu paliwa i przeważnie wtedy gasnie choć nie zawsze, a czasem po chwili zachowuje sie jak narowisty koń i dostaje przyspiechy, że hoho
3. jak sie rozgrzeje to przyspiesza, ale przerywa, i na teraz max predkosc do osiągnięcia nawet z górki to 120 km. Przerwy w trakcie jazdy są krótkie i zdaża mu się rozgrzenemu zgasnąć od tak po czym odpala normalnie.
4. czasem gaśnie przy redukcji biegu z wiekszego na mniejszy, bo spadaja mu obroty za dużo, co słychac w pracy silnika
Już odpowiadam na niektóre pytania: Świece żarowe maja przejechane jakies 30000 km, tyle samo rozrząd, za każdym razem wymieniam filtr powietrza i paliwa przy wymianie oleju (stan na teraz sa lekko przybrudzone zrobilem juz 3000km), oleju nie brakuje stan jest ok.
Miesiąc temu założyli mi przed pompka zawór zwrotny, bo uciekało mi paliwo i musiałem pompować, żeby go odpalić (mógł sie zapowietrzyć, ale po założeniu zawodu było ok) Przy zakładaniu tegoż zaworu swierdzili też, że obudowa filtra paliwa było, żle założona i coś jest z nią nie tak, ale wyczyścili i powinno byc ok (zapobiegli pewnie dostawaniu się dodatkowego powietrza)
Pytanie:(troszke naczytałem, ale nie wszystko rozumiem)
1. czy może być to silnik krokowy? (ale na wolnych obrotach jest ok trzyma je równo) Jeśli tak to gdzie go znajde (może być link do obrazka albo innego forum)
2. czy może to być pompa paliwowa? Albo wtryski? lub uszczelka pod głowicą?
3. czy może to być przewód do świec żarowych?
4. czy może to byc jakieś lewe powietrze w układzie, albo zapchana jakaś rurka (znajomy tak miał we fordzie bo zapchała sie mu rurka odpowietrzająca od baku paliwa)
5. czy może to być katalizator? (koncowy wydech wymieniony 3 miechy temu 4000km)
AUTKO TO PETUNIA 306 1,9 DIESEL '98 KOMBI
Jakby mógł ktos podpowiedzieć gdzie szukać w tego silniczka krokowego albo przepustnicy, bo szukałem wczoraj i nie bardzo znalazlem.
To na tyle
Pozdrawiam RK _________________ Chciałem zmienić świat ale Bóg nie dał mi kodu źródłowego
a więc tak:
świece żarowe i przewód do nie nie maja nic wspólnego z jazda jedynie odpaleniem.
no chyba że robia jakies zwarcie ale mało prawdopodobne. najpredzej może byc to tak jak sam napisałes jakis przypchany przewód bądź zapchany przewód odpowietrzajacy zbiornik (zrób test, po tym jak auto zgasnie wyjdź otwórz zbiornik i w trakcie otwierania czy zaśsie powietrze, jak tak to tam problem)
mozliwe tez że pompka zasilajaca pada, mozesz ją sprawdzic, podepnij o długości2-3 metrów przy pomocy jakiegos kija ustaw go pionowo i włącz zapłon, dobra pompka bez problemu powinna podac paliwo na minimum 2 metry a i na 3 spokojnie poda, jak nie da rady to lipa.
co do silniczka krokowego to w dieslach go chyba nie ma.
obadaj tez jeszcze układ dolotowy mozliwe że jakis przewód podcisnieniowy jest peknięty i dostaje lewe powietrze i jakis czujnik moze wariować. _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Dobra super za zainteresowanie tematem.
Jest jedna sprawa zeby sprawdzic te pompke to rozumiem, ze to pompka, ktora podaje paliwo ze zbiornika do pompy wtryskowej i wystarczy wpiac sie przed pompa wtryskowa?
Jesli nie ma zaworu krokowego (a tak podejzewalem) to musi być gdzies przepustnica i teoretycznie powinna być miedzy filtrem powietrza a paliwem, bo tam jeszcze powinien być czyjnik i ja stawiam na niego.
A jutro sprawdze reszte i powiem co i jak (jutro juz dzisiaj hihihihi)
PS
A mam jeszcze taki system ERG czy cos takiego tam jest taki zawor co reguluje na wolnych obrotach ilosc spalin i tam jest przepustnica. Czy to tez moze miec wplyw na te przerwania?
(czytam wlaśnie sam naprawiam 306) _________________ Chciałem zmienić świat ale Bóg nie dał mi kodu źródłowego
Wg. mnie problem będzie leżał po stronie układu zasilającego w paliwo, czyli np. pompa paliwa, lub wtryskowa, zapchane wtryski i oprócz tego wszystkiego jak najbardziej j to co
pisarmen napisał:
obadaj tez jeszcze układ dolotowy możliwe że jakiś przewód podciśnieniowy jest pęknięty i dostaje lewe powietrze i jakiś czujnik może wariować.
U mnie w dieslu z grupy VAG (i w volvo i w VW) nie ma pompki paliwa w zbiorniku, pompa paliwa jest w komorze silnika. Nie wiem jak w dieslach Peugeota.
EGR można po prostu zaślepić, to jest taka ekologiczna fanaberia, nic więcej.
Ps. Nie szukaj krokowca i przepustnicy, diesle ich nie posiadają. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
dokładnie. przepustnica to wynalazek równiez z diesli ale tych dwusówowych
obecnie juz nikt takich nie robi no chyba że na zamówienie do jakiegos zabytku
nie wiem jak w twoim autku ale za takie objawy może jeszcze odpowiadac przpływomierz (nie tania sprawa)
co do pompki zasilajacej to dobrze rozumujesz, musisz wpiąc sie miedzy pompką a pompa zasilajaca.
powiedz jeszcze kiedy zaczeły sie takie cyrki , moze po jakiejś wizycie w warsztacie??
mozliwe że przy wymianie filtra ktos zagiął przewód, moze wpadł jakiś śmieć??
mozesz tez w prosty sposó przedmuchać cały układ sprężarką spowrotem do zbiornika, oczywiście musisz wypiąć filtry a sprężarke ustaw na max 1-2 atmosfery _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Witam Panowie ponownie
W sobote jak mówiłem sprawdziłem wszystko za dnia po raz enty i znalazłem przyczynę. Za namową kolegi pisarmena (piwo już wysłałem) po wyłączeniu zapłonu odkręciłem wlew paliwa i usłyszałem chlup, jakby paliwo spadło do zbiornika. Dojrzałem co się dzieje dopiero jak odpaliłem samochód. Otóż mam gruszkę na wlocie paliwa (dopiero ze sklepu dowiedziałem sie, że jest tam zawór zwrotny, który zapobiega cofnięciu się paliwa. A jak pisałem wcześniej dałem założyć zawór zwrotny dodatkowo bo mi paliwo uciekało) no i ta gruszka w trakcie odpalania zaczyna się sciskać sama (to tak jakbym wziął butelke plastikową po napoju i wysysał zniej powietrze ten sam efekt) i dopiero po odkręceniu wlewu zaczoł samochodzić działać. Dzisiaj jest środa i jak na razie beż żadnych objawów szarpania i przerywania idzie gładke, że hoho.
Oczywiście gruszeczka cyfka nówka kosztuje 46 zł a ja za mechaniora zapłaciłem 130 za złożenie zaworu hihihihhi.
Teraz musze kupić nowa gruszke i kawałek przewodu. Wyrzucić zawór i przeczyścić dla pewności przewód odpowietrzający zbiornik.
Na razie jest ok w sobotę kupuję gruszeczkę i działam dalej.
Dziekuję za zainteresowanie tematem i życzę powodzenia.
Pozdrowienia od petuni 306 _________________ Chciałem zmienić świat ale Bóg nie dał mi kodu źródłowego
Jakby ktoś szukał przyczyny jak ja to niech rozbierze gruszkę. Ja w piątek wymieniłem i jak ręką odjął (znalazłem nawet tanszą za 29 zeta wolałem tą kupić bo jakby nie to, to pewnie szukałbym dalej)
STWIERDZAM, ŻE TO BYŁA AWARIA GRUSZKI I WYMIANA POZWOLIŁA NA NORMALNĄ PRACĘ SILNIKA. (do teraz bez zakłóceń)
UWAŻAM TEMAT ZA ZAMKNIĘTY DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC _________________ Chciałem zmienić świat ale Bóg nie dał mi kodu źródłowego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.