Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rathdowney/Bydgoszcz Posiadane auto: Peugeot 607 2.2HDI 2005/MB clasa A 170 CDI 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 13:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Wymiana oleju w automacie
Witam.Jest wiele zdan w tym temacie.Ja rozmawialem z serwisem w Bydgoszczy i Poznaniu,gdzie poinformowano mnie ze wzasadzie nie wymienia sie oleju.Chyba ze autko ma ponad 200tys.i sa jakies sygnaly ze cos zlego zaczyna sie dziac.Pozdro
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 13:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Wymiana oleju w automacie
witam - z tym tematem rowniez sie borykałem - na forum co tekst to inna opinia-porada-diagnoza itp., obłed informatyczny.
- stacje ASO - informacja na 3 zapytania - 2 wymiana-1 nie wymijac ???
- Jaki olej - ASO na 3 stacje dwie falagowy TOTAL 1 - olej ESSO - ??? ktorego podobno nie produkuja juz - zastapił go inny koncern ??
- jaka wymiana - statyczna - dynamiczna ??? całkowity - totalny bałagan informacyjny.
U mnie wymieniłem na flagowy - zgodny z katalogiem o oleju do automatu tego modelu -" TOTAL" parametry numeryczne nie pamietam ? / katalogi prowadza hurtownie płynów-olejów. / na skrzyni naklejka z poprzedniej wymiany" TOTAL."
- wymiana dynamiczna - weszło 7.2 l
- przy wymianie statycznej - wymienia sie tylko około 3 litrów - wiec dla mnie to nie wymiana .
- przy wymianie dynamicznej potrzebne urządzenie do wypchniecia max. oleju ze skrzyni - wiec nalezy poszukac mechanika z takim sprzetem - ASP - omijac - kasa!!
Moim zdaniem olej nalezy wymieniac - i tak robie srednio co 30 tys.
- Koszt - 300 zł z wymiana - wiec pewnośc,że jest wymieniony.
Analizując problematyke automatów stwierdziłem - ze praktycznie kazdy wspołczesny płyn-olej spełnia normy eksploatacyjne jak sie go wymieni co 30-60 km / kwestia jak jest eksp. skrzynia-miasto, trasa /
Moja informacja - zrobisz kolego jak chcesz. - powodzenia
Dzięki za opinie
Myśle że wymienie dynamicznie olej dla własnego , lepszego samopoczucia. Skrzynia pracuje prawidłowo i nie ma żadnych objawów. Z pewnością wystarczy na nastepne 100 tys.
Pozdrawiam
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 20:28
Temat postu:
wymiana oleju w automacie Aisin AM6
W tym modelu 607 z silnikiem 2,7 HDi stosowana jest automatyczna skrzynia biegów produkcji japońskiej Aisin AM6. Zasadnicza sprawa to olej do tej skrzyni biegów powinien bezwzględnie odpowiadać specyfikacji JWS 3309. Koncern PSA do tej skrzyni biegów zaleca olej o nazwie Esso JWS 3309 w cenie prawie 500 zł za 2 litrowe opakowanie. Identyczne parametry posiada olej o nazwie Mobil ATF 3309, który jest produktem tego samego koncernu Exxon. Słabością olejów Esso JWS 3309 i Mobil ATF 3309 jest ich stosunkowo niski tzw. punkt zapłonu, który wynosi tylko nieco ponad 185 st. C gdy oleje innych producentów osiągają wartości 210-220 st. C. Parametr ten jest ważny bowiem olej w automatycznej skrzyni pracuje w wysokich temperaturach dochodzących do 140-150 st.C co powoduje, że olej Esso czy identyczny Mobil pracuje pod bardzo dużym obciążeniem cieplnym. Im zaś olej ma większy odstęp między temperaturą zapłonu, a pracą w rzeczywistych warunkach tym dany olej jest odporniejszy na zmianę (degradację) swoich parametrów, co przekłada się bezpośrednio na trwałość oleju. Inne oleje, które spełniają specyfikację JWS 3309 to np Castrol Transmax E, Fuchs Titan ATF 4400 lub Statoil Transway S DX III J. Ten ostatni w karcie charakterystyki technicznej (product data sheet) podaje w części Tests and Approvals Performance level: PSA Aisin JWS 3309 co odpowiada dokładnie samochodom koncernu PSA i typowi automatu oraz specyfikacji oleju dla tej skrzyni. Jeśli chodzi o koncern Total, który jest homologowanym dostawcą różnych olejów dla samochodów koncernu PSA to dla skrzyń biegów wymagających oleju o specyfikacji JWS 3309 jest przewidziany olej Total Fluide XLD FE. Co do przebiegu to koncern PSA nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów (zalanie "dożywotnie" lifetime). Koncern Total w przypadku użycia oleju Fluide XLD FE określa jego maksymalny przebieg w normalnych warunkach użytkowania na 160 tys km. Inny znany producent automatycznych skrzyń biegów tj niemiecki ZF stwierdza jednoznacznie, że w ich skrzyniach należy wymieniać olej przy przebiegach 80-120 tys. km lub po 8 latach użytkowania nawet jeśli nie został osiągnięty wymieniony wyżej przebieg. Oczywiście koncern PSA też nie zaleca wymiany oleju w skrzyniach typu 4HP20 stosowanych wcześniej w wielu modelach Peugeotów i Citroenów.
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 22:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Wymiana oleju w automacie
no to tak jak pisalem - a wczesnie czytalem - i zasiegałem praktycznych porad - tyle tego jest - ze wszystko i nic nie pasuje -
- reasumując lepiej wymienic częsciej, niz wcale - pewnie ze mozna na starej zupie przejechac 200000km - 10 lat a za wymiane skrzyni zaplacic krocie . - w moim przypadku wymienilem na nowy i dynamicznie - 300 zl ., - nie majatek - ale mam pewność, ze to zrobilem - a inni niech czytaja forum - i się dalej zastanawiają kto ma racje - producent, ASO, warsztat - czy własciciel tej skrzyni. - Pewnie automat moze zawsze wywalic kiedys kopyta - ale moze to i zrobic silnik - moze i tu tez bedziemy sie zastanawiac czy wymienic-jaki-kiedy itp., - wybor nalezy do ciebie
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 23:12
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Wymiana oleju w automacie
Przedstawiłem tylko wcześniej oleje jakie odpowiadają specyfikacji JWS 3309 koniecznej dla skrzyni automatycznej Aisin TF80SC czyli w Peugeotach i Citroenach AM6. Oczywiście nie ma olejów "wiecznych" wszystkie zużywaja się wcześniej czy później i zawsze lepiej jest wymienić go wcześniej niż później. Przy pojemności skrzyni 7 litrów, każdorazowe wymiany 3 litrów oleju na świeży powodują jego częściowe odnowienie. Teoretycznie można obliczyć, że przy pojemności skrzyni 7 litrów i każdorazowej wymianie 3 litrów potrzeba 6 kolejnych częściowych wymian aby doprowadzić do odnowienia 97% całkowitej ilości oleju. Metoda ta z pewnością pracochłonna jest jednak całkowicie "bezinwazyjna" dla skrzyni i daje możliwość stopniowej adaptacji skrzyni do nowego coraz bardziej świeżego oleju. Ciekawe, że niektóre serwisy automatycznych skrzyń biegów mimo że posiadają maszynkę do dynamicznej wymiany oleju nie bardzo chętnie jej dokonują a bardziej skłaniają się do wymiany statycznej.
jeżdzę 607 2.2 hdi z 2002 roku w automacie i czeka mnie wymiana oleju w skrzyni. Pytanie: jaki jest tego koszt i gdzie z tym najlepiej pojechac? jestem z 3miasta, moze ktos ma sprawdzone serwisy? i czy warto wydac na to kase w serwisie peugeota:D
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: C4 1,6i 16V
Piwa: 13/1
Wysłany: Sob 07 Maj 2016, 21:47
Temat postu:
Re: wymiana oleju w automacie Aisin AM6
beers napisał:
Koncern PSA do tej skrzyni biegów zaleca olej o nazwie Esso JWS 3309 w cenie prawie 500 zł za 2 litrowe opakowanie. Identyczne parametry posiada olej o nazwie Mobil ATF 3309, który jest produktem tego samego koncernu Exxon. Słabością olejów Esso JWS 3309 i Mobil ATF 3309 jest ich stosunkowo niski tzw. punkt zapłonu, który wynosi tylko nieco ponad 185 st. C gdy oleje innych producentów osiągają wartości 210-220 st. C. Parametr ten jest ważny bowiem olej w automatycznej skrzyni pracuje w wysokich temperaturach dochodzących do 140-150 st.C co powoduje, że olej Esso czy identyczny Mobil pracuje pod bardzo dużym obciążeniem cieplnym. Im zaś olej ma większy odstęp między temperaturą zapłonu, a pracą w rzeczywistych warunkach tym dany olej jest odporniejszy na zmianę (degradację) swoich parametrów, co przekłada się bezpośrednio na trwałość oleju.
Nie wiem gdzie mierzone, ale:
Temperature sensor is extremely critical to proper shift strategy and adaption! TCM has 3 distinct temperature modes of operation.
1. TCC apply & normal clutch apply release strategy.
2. Stage 1: 127°C (260°F) shifts become later and TCC remains applied longer.
3. Stage 2: Engine torque reduction.
Źródło: Sonnax.
Przy 127 st.C następuje ograniczenie osiągów. ATF3309 to olej OEM 9730. AF
Witam serdecznie
Od niedawna jestem posiadaczem peugeot 607 2.7 hdi i mam problem z automatyczną skrzynią biegów, na zimnym oleju wszystko jest ok ale jak się nagrzeje to zaczyna szarpać przy redukcji z 3 na 2 bieg, a przy zmianie z 2 biegu na 3 przeciąga, zrobiłem wymianę statyczna i nie dało to poprawy, niestety nie znam historii zmian oleju przez poprzedniego właściciela, przebieg 228 kkm a olej to castrol atf multivehicle, licznik zużycia nie został nawet sprawdzony, pytanie teraz co dalej, następna wymiana statyczna ale już ze zmniejszeniem licznika czy wymiana dynamiczna i zerwanie licznika
Pozdrawiam _________________ Krzysztof
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Czw 15 Gru 2016, 18:02
Temat postu:
Re: ( Peugeot 607 ) Wymiana oleju w automacie
Zrób dynamiczną z zerowaniem licznika. Wcześniej sprawdź dokładnie jaką masz skrzynię. Jeśli z normą Euro4 to olej JSW3309, jeśli z normą euro 5 to JWS 3324. Do skrzyń z normą euro5 nie wolno wlewać 3309.
Zrób dynamiczną z zerowaniem licznika. Wcześniej sprawdź dokładnie jaką masz skrzynię. Jeśli z normą Euro4 to olej JSW3309, jeśli z normą euro 5 to JWS 3324. Do skrzyń z normą euro5 nie wolno wlewać 3309.
Dziękuję za szybka odpowiedź
Narazie zrobiłem 1 wymianę statyczna olej to castrol atf multivehicle o specyfikacji jws 3309 ale narazie skrzynia bez zmian, na zimnym oleju wszystko jest ok lecz jak się nagrzeje to zaczyna szarpać przy redukcji z 3 na 2 bieg , a z 2 na 3 zbyt długo trwa zmiana, reszta biegów w porządku, zastanawiam się czy nie zmienić oleju na volvo 1161640 który jest rekomendowany typowo do tej skrzyni am6, tylko się zastanawiam czy po wymianie dynamicznej nie okaże się gorzej. _________________ Krzysztof
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.