Silnik różnie pracuje na niskich obrotach, przy ostrzejszej jeździe (zmiana biegów na wysokich obrotach) zachowuje się jak diesel z załączaną turbiną, tzn. zmiana biegu np. z 2 na 3 = słabo ciągnie, po 1-2 sek. normalnie, przy zapalaniu silnika (najczęściej zimnego) chwile musi pochodzić bo jak się od razu ruszy to zachowuje się (przy puszczaniu sprzęgła) jak by miał czkawkę i tak do 3 biegu, poza tym czasem trzeba go 2-3 razy palić jak jest zimny bo obroty skaczą na np. 2000 i gaśnie lub dotknąć gazu (wtedy obroty skaczą na 2500-3000 przez 1-2 sek.) i tak 2-3 razy Często też jak się go odpali jadąc dodaje się delikatnie gaz a on jak by nie wiedział o co chodzi aż przy obr. ok 2500 raptownie zaczyna przyspieszać i zachowuje się normalnie tzn. jak powyżej pisałem
I jeszcze pytanko, czy w tym silniku są samo regulatory czy zwykłe zawory do regulowania? _________________ 306
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 01 Mar 2008, 11:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) problemy ..... 1,6 (306 kombi - 88 lub 90 km)
Przyczyn takiego zachowania auta może być wiele. Układ zasilania paliwem lub coś z elektryką. Warto by było sprawdzić stan przewodów wysokiego napięcia i świece. Natomiast jeżeli chodzi o układ paliwowy to wymienić filtry paliwa jeżeli dawno nie były wymieniane. Nie wiem jak jest z zaworami ale raczej są samoregulujące się.
Re: ( Peugeot 306 ) problemy ..... 1,6 (306 kombi - 88 lub 90 km)
U mnie nie ma przewodów jest cewka (taka czarna długa), świece wymienione z 1000km temu, filtry wszystkie są zmienione, po zmianie świec jest troche lepiej, ale to jeszcze nie to.... myślę nad silniczkiem krokowym ale nie chce zmieniać do puki nie będę miał pewności. Dzięki za porade
Jeszce małe pytanko słyszałem że w 306 często padają czopy czy coś takiego na belce jak to rozpoznać (zużycie) _________________ 306
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 06 Mar 2008, 22:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) problemy ..... 1,6 (306 kombi - 88 lub 90 km)
Z tego co mi wiadomo to silniczek krokowy ma wpływ jedynie na obroty silnika na biegu jałowym bez gazu, więc wątpię, że te kłopoty wynikają z jego usterki. Jednak przydała by się porada fachowca. Co do tylnej belki to w Peugeotach naprawde trzeba dbać o tylną belkę bo regeneracja może kosztować nawet ponad 1000 zł. Warto tam czasami zajrzeć, zwłaszcza jeżeli dochodzą z tamtąd jakieś niepokojące stuki czy zgrzyty. Im wcześniej usunie się usterke tym tańsza będzie naprawa.
Re: ( Peugeot 306 ) problemy ..... 1,6 (306 kombi - 88 lub 90 km)
A dokładniej co trzeba sprawdzić bo nie wiem czy jedno koło nie jest pod "delikatnie" innym kątem. Nie wiem czy jestem przewrażliwiony, ale wydaje mi się że jadąc szybciej słyszalne jest delikatne tarcie, szum - chyba tak to można nazwać - przy ruchu amortyzatora. _________________ 306
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.