Witam.
Mam problem z peugotem 306 1.4 benzyna.
Jakis czas temu wykrzaczyl sie uklad chłodzenia silnika. Pierwsze podejrzenie to termostat jako ze to tania czesc zostal wymieniony. Silnik nadal goracy, a chlodnica i nagrzewnica od nawiewu nadal zimne. Po burzy muzgów ze znajomymi znalezlizmy usterke: walnięta pompa wod - padla po około roku od wymiany . No nic zdaża sie, kupilem nowa (drozsza wersje ) było jak ręką odią. Po okolo 3 tygodniach od wymiana pojawily sie znow te same obiawy:
-chłodnica zimna, przewód do chłodnicy gorący ( i miekki jakby brak cisnienia z pompy)
-nagrzewnica od nawiewu zimna, przewody do niej tez (wyglada na to ze odrazu sie zapowietrzyla)
-oleju w silniku nie przybylo (gdyby uszczelka)
-spaliny w normie (brak bialej chmory z wydechu)
-moc silnika bez zmian (nie zauwazylem zeby spadla)
Chyba tyle z obiawów. Jakie sa szanse, że znow padla pompla wody. Jeżeli tak to czemu po tak szybko.
Samochodem dojeżdżam do pracy okolo 50km w obie strony.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 09:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Co jest z tym chłodzeniem?
Pompa jest prosta jak budowa cepa i co tam ma padać?. Z Twojego opisu wynika, że łożysko nie, uszczelniacz nie, łopatki od wirnika nie zdążyły zgnić, zostało tylko obluzowanie na ośce wirnika, albo kółka napędzającego z powodu fuchy w wykonaniu. Rozbierz tą poprzednią i zobacz co się tam stało, może da się reanimować i zapobiec następnej awarii (np. spawanie)?.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Miałem podobny problem. Nic nie wymieniałem. Silnik mi się przegrzewał bo nie włączał się wiatrak chłodnicy. Przyczyna była taka że przegniły mi styki w kostce prowadzące do chłodnicy. Znajduje się ona po prawej stronie na dole (stojąc przodem do auta). Może moja rada pomoże. Pozdrawiam
zauważ że kolega powiedział cos na temat przewodów. jakby to była wina wiatraka to wszystkie przewody oraz chłodnica byłyby gorące.
na poczatek odkręć śrubę odpowietrzającą na przewodzie do nagrzewnicy albo przy termostacie, jak dodasz gazu to powinna pujść fontanna jak nie pujdzie to pompa, ale czemu sie psuje to nie mam pojęcia, może masz takiego pecha że trafiasz na trefne?? _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Okazalo sie ze przy przegrzaniu silnika (z powodu zapowietrzeniu ukladu) nim zdazylem zjechac na pobocze, pekła ta gumowa rura miedzy silnikiem a chlodnica. Jutro powinna przyjsc to wymienie (towar na zamówienie ). Boje sie jednak, ze przyczyna zapowietrzenia moze byc uszczelka pod głowica a konkretniej wdmuchiwanie spalin/powietrza z cylindra do układu chłodzenia, a to juz bedzie mniej zabawne bo sporo drozsza naprawa . Najpierw sprobuje zmienic ta rure i sprawdze czy da sie odpowietrzyc uklad.
O efektach dam znac.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 13:46
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Co jest z tym chłodzeniem?
Sprawdź sobie kolek wlewu, bo jak czasem jest coś nie tak, sprężyna nie puszcza, to puści coś innego. Miało wywalić przez korek, chyba że wąż był już popękany. _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Witam, ponownie.
Samochod juz jeździ. Po wymianie tego przewodu, udalo sie na tyle odpowietrzyc układ by do jechac do mechanika. Musze przyznać, że faktycznie typ zna sie na rzeczy, popatrzyl chwile na silnik i stwierdził, że układ zapowietrzał się z powotu nieszczelnego korka. Tzn. nie trzymał on wystarczajacego cisnienia. Wystarczyło oczyścić porzadnie korek i ten otwór co go uszczelnia, odpowietrzyć tym razem juz tak konkretnie ukłąd i wszystko cyka jak w zegarku
Koszty naprawy to nie wymiana uszczelki czego tak bardzo sie obawiałem, ale tylko dokupienie braku płynu chłodzocego i wkład własny (oczyszczenie korka).
Pomyśleć, że z powodu w sumie takiej [cenzura]ły było tyle problemów
Dziekuje za wszelkie rady.
PS. Szykuje mi sie wymiana sondy lambda :/ W jakich rozsądnych cenach można ja kupić i czy jest sens brać orginał czy zamiennik w zupełności wystarczy. (Sonda jest czteropinowa)
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.