Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakow Posiadane auto: peugeot 308
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 16:24
Temat postu:
Dziwny przypadek peugeot 308
Witam wszystkich,
Mam bardzo dziwny przypadek z moim peugeotem 308 jeżeli ktoś będzie mógł pomóc, będę bardzo wdzięczny!!
Autko: Peugeot 308 rocznik 2007 silnik beznyna 1.6 120KM przebieg 44 tys - gwarancja do wrzesnia 2010.
Historia rozpoczyna się 1 miesiąc po zakończeniiu gwarancji:(
Pojawił się błąd "Depolution system (...) error" i auto czasem przełącza się w tryb awaryjny obroty tylko do 3,5 tys najczęściej jak jeździ się po mieście wtedy wystarczy zatrzymać auto wyłączyć i uruchomić i jedziemy dalej normalnie - taki reset:) - diagnoza w stacji peugeota katalizator - na początku nie wierzyłem ze to on przy 40 tys przebiegu, ale auto miało małą "przygode" wieć możliwe ze został on zalany olejem i sie wypalił - wymieniłem nie chce mówić ile to kosztowała ale troche. Moje zdziwienie było ogromne kiedy auto po wymianie dalej miało te same problemy, po przejachaniu kilkudziesięciu kilometrów pojawiły sie te same objawy. Znowu stacja peugeota - powiedzieli ze ten błąd to jest dziwny i producent podaje ze trzeba rozebrac góre silnika, jak tam nic nie będzie to dół - ogólnie wyszło ze taniej będzie kupic nowy silnik do auta - załamałem ręce pojechałem do znajomego który prowadzi serwis samochodów francuskich, wysłał mnie do znajmogeo elektronika ten pwoiedział ze problem jest z zaworami, , kolega nie bardzo chciał w to wierzyć bo nie ma innych klasycznych objawów tego problemu. Podpiął u siebie jeszcze przez CANBUS (chyba tak sie to nazywa) i tam pokazało błąd wału, więc zadecydował ze trzeba spróbować wymienić czujnik, ale wcześniej wykasował błąd i mówił ze jak sie pojawi jeszcze raz to wymieniamy. Akurat od tego dnia mieliśmy odwilż i ciepło było przez 2 tygodnie. Przez ten czas nic sie z autem nie działo - chodziło jak złoto:), Niestety ostatnio wróciła zima i wrócił mój problem, znowu ten sam błąd. Wymieniliśmy czujnik wału i olej, przeczyścił pozostałe czujniki wałków. Niestety nie pomogło błąd pojawia się dalej, objawy takie same, ale teraz jest inny błąd w komputerze P1015.
Czy ktoś z was może ma jakiś pomysł lub spotkał sie z podobną sytuacją?
Witam,
ja mam podobny przypadek z Peugeotem 1,6 308 turbo benzyna 150KM,
po 3500 obrotów odcina paliwo i koniec, mój był uderzony przodem i myślałem że to może być jakaś przyczyna ale w komputerze nie wyskakują błędy.Nie mam już pomysłu co może się dziać ala szukam dalej, jak znajdę u siebie ten problem napisze to może pomogę, gdyby pan znalazł u siebie przyczynę to też prosze o pomoc
pozdrwaiam
Marcin
Witam Panów
Muszę na wstępie powiedzieć, że zapisałem się na tym forum po przeczytaniu Waszych problemów. Właśnie wróciłem z salonu Peugeot i:
Posiadam Peugeot 308 Premium 1,6 Vti 120KM 65tys przebiegu. Auto pewne 100% bo kupione od kogoś z rodziny, kto kupił go w salonie tak więc znam dokładnie historię auta.
Problemy jednak jakie mi się pojawiły są już takie jak u Was
Otóż co się działo:
1. Rano po odpaleniu na zimnym silniku szarpie, rzuca silnikiem, obroty wskakuja na 1500 ok, spadaja wzrastają... tak się dzieje od 30 sekund do 1 minuty po odpaleniu....
2. Potem obroty ładnie spadaja... do 700 - 800 i jakby nigdy nic,
3. podczas takich wariacji pomaga nacisniecie gazu i przytrzymanie go na obrotach aby się "podgrzał"
4. czasem wystarczylo go zgasić i odpalić i od razu było jak ręką odjął !
5. ogólnie auto chodzi ładnie, spalanie super 5,5 -6,8 w zależności od jazdy (na pełnym baku 60L - 850km spokojnie mozna było przejechac)
6. jedyne co zauwazylem podczas przyspieszania na 1, 2 biegu to ze tak jakby chcial rozwinąc moc ale cos go w przedziale do 2500 obr. blokowało... bylo to tyle dziwne ze nie czuc tego jakos podejrzanie... poprostu jadąc autem od kolegi co ma 100KM czasem zastanawiałem się gdzie jest te 120KM w tym silniku... nie umiem tego inaczej opisac...
I teraz najważniejsze!!
Polecono mi wymienić czujnik temperatury płynu chłodniczego (gdzieś w okolicach termostatu jest włożony - chętnym mogę zdjęcia na maila wysłac). I to się okazało 80% strzałem w przyczynę
Otóż finalnie okazało się że faktycznie czujnik jest wadliwy ale!!!!! jego wada polegała na tym (dodam że nie widoczna gołym okiem) WODA A RACZEJ PŁYN CHŁODNICZY dostawał się przez czujnik poprzez wiązke kabli do KOMPUTERA!!!!!! przyczyną była WODA płynąca w kablach!! nie bede mówił że zraziłem się do marki ale nie to jest tu istotne...
Ponieważ panowie macie taki problem i szukacie pomocy to w bardzo prosty sposób możecie sprawdzic czy i was nie spotkała taka przypadłość:
-otwieracie maskę, i po prawej stronie jest taka pokrywa czarna trojkątna, podnosicie ją i pod nią jest pełno wtyczek... wyciągacie każdą i patrzycie czy nie ma wody pod którąś.
U mnie już w jednej styki były zielone!!
ASO powiedziało mi że wymienić muszę kompa (kalkulator), wiązke i czujnik... ceny nie bede podawał bo palce sobie połamie pisząc to!!
W każdym razie w początkowych stadiach można temu zapobiec... u mnie już było za mocno zalane alby regenerowac, czyścic itp.
Jak dostanę auto spowrotem to mogę zrobić zdjęcia tym wtyczkom i przesłać na maila...
w każdym razie sprawdzcie to bo może u Was jeszvcze nie jest za późno...
ahaaaaa.... odczyt błędów z kompa dawal problemy z sonda lambda... ale to nie to... wiec jakby komus tez takie problemy na kompie sie pojawily... to tez wielce prawdopodobne ze w waszych kablach płynie woda
p.s. może peugeoty są już na wode poprostu
to tyle mam nadzieje ze pomogłem...
Mam dokladnie ten same problem, po odpaleniu na zimnym silniku przy temperaturach powyzej okolo 11 stopni auto szrpie i obroty fauluja. Mozesz mi dokladnie opisac gdzie jest ten czujnik, zalaczyc moze jakies zdjecia?
zawsze po odpaleniu powinno się nie ruszać od razu tylko zostawić auto na chwile zeby silnik sie ugrzał, przewody paliwowe moga popękać przy zbyt silnym ciśnieniu. Części i podzespoły tanio można kupić do peugeota na salko.pl ale chodzi o to żeby o auto dbać cały czas
witam mi tez szarpał silnik Peugeot 308 1,6 HDI
wymieniłem górną czesc wtryskow i jak sie okazaloto byla przyczyna i auto chodzi poprawnie obroty nie faluja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.