Witam wszystkich
Jestem na kupnie samochodu (będzie to moje pierwsze auto ) i trafiła mi się okazja od znajomego handlarza kupić 307 2.0hdi 90KM z 2002r, auto sprowadzone z Francji przebieg 173tyś, jeżdżone 8 miesięcy w polsce , znajomy twierdzi że oprócz wymiany akumulatora nic więcej przy nim nie robił, i nie sprawiało nigdy problemu. Na sieci znalazłem bardzo różne opinie na temat samochodu i bardzo dużo z nich było negatywnych, samochód jest ponoć bardzo awaryjny, często trzeba wykonywać drobne naprawy. Ale były tez pozytywne.
Chciałbym sie was zapytać drodzy forumowicze jak to jest naprawdę z tym samochodem? Czy 307 to jest skarbonka bez dna? Czy ten samochód faktycznie często ma awarie? Pytam bo nie chciałbym wpędzić się w jakieś straszne koszta utrzymania samochodu.
Dzięki za każdą radę.
Witam- ja mam od prawie 2 m-cy imoja rada jest taka: niegdy nie ufaj handlarzowi w 100%.
Jeżeli jest to disel i ma FAP to trzeba się przygotować na wymianę płynu( prędzej czy później filtr się zapcha) ja naszczęście nie mam.
Poza tym jezeli chcesz nim jezdzić a znajomy nic w nim nie robił to lepiej wymienić: filtr powitrza, paliwa, kabinowy, oleju, olej, rozrząd wraz z rolkami i przy tym przebiegu niektórzy polecają pompe wodną ( ja nie wymieniałem) razem koszt dobry 1200zł. Warto tez sprawdzić klimę (czy dziła spęzarka i czy jest nabita) i ile ma kluczyków, bo jak 1 to trochę lipa a dorobienie raczej tylko w ASO koszt ok. 600zł ( tzn grot dotną wszędzie ale kodowanie już takie proste nie jest).
Przy tym przebiegu trzeba się przygotować na problemy z zawieszeniem, kołem dwumasowym, sprzęgłem ( ale równie dobrze moze nic się nie dziac jeszcze kolejne wiele tyś km).
Sprawdź sobie czy masz koło zapasowe z osprzętem (klucz i hak holowniczy, bo potem bedziesz płacił za to na np. allegro po 30 zł a powinno być).
Moim zdaniem najlepiej podjechać na stację diagnostyczna i tam za paredziesiat złotych dowiesz sie wszystkiego o stanie zawieszenia a jezeli mają kompa to sprawdza czy jakies błędzy stałe nie zostały w pamięci.
Możesz tez podjechac lub zadzwonic do ASO Peugeot i tam po VIN-ie powiedza Ci wszystko o serwisie auta we Francji i czy przegieg jest orginalny ( bo jakos mało mi się wydaje jak na 9 letnie auto wychodzi jedynie 20tyś rocznie). Czytałem że te wczesne roczniki miały coś z ABS-em i dochodziło do samozapłonu, była akcja serwisowa wymian do któregoś tam rocznika.
Ogólnie autko jest bardzo fajne, a jak widze opinie ludzi, który piszą że to byle co, bo przepalają się żarówki , albo raz na jakiś czas mignie kontrolka od czegos tam powinni jeżdzić rowerami. Każde auto się psuje a części do Peugeotów mają sporo dobrych zamienników i nie sa jakies kosmiecznie drogie.
Poza tym moim zdanie: fajne, wygodne, dymaiczne auto którym jeździ się b. dobrze.
Powodzenia i udanego zakupu!!!
ten samochod nie ma dwumasy fapu i turbo takze reszta awaryjna jak w kazdym aucie
a to bardzo dziwne że auto nie ma turbo, nie wiem bo sie nie znam, wydawało mi sie że teraz to do wszystkich diesli jest turbo jeżeli nie ma fap-u to tym bardziej się cieszę,
kime ma mi znajomy nabić, no i podjade do aso i go posprawdzam
Nie patrz na takie artykuły bo one są nie adekwatne do tego modelu zresztą takie artykuły mozna znaleźć do każdej marki .Ten silnik nie ma dwumasy ,fapu ale ma turbo tylko że bez zmiennej regulacji łopatek czyli też mniej problemów.Za to jest mułowaty i z pełnym kompletem gości na pokładzie jedzie dośc nie mrawo.Przy tej ilości kilometrów jeśli faktyczna taka jest wiadomo że w każdym aucie trzeba coś zrobić nie czarujmy się.Podjedź do w miarę dobrego mechanika i niech on stwierdzi co trza wymienić bo na pewno rozrząd jeśli nie był od nowości wymieniany a resztę wg. potrzeb.Awaryjniość 307 jest w miarę przeciętna i nie wyróżnia się pod wzgledem innych tzw. dobrych marek .Ja mam 307 i wogóle nie narzekam a wręcz przeciwnie chwalę go za nieawaryjność, być może jestem nielicznym szczęśliwcem ale jest ok.
Znajomy powiedział że cały rozrząd wymieni, pasek, rolki, pompkę itd, nie wiem co tam jeszcze jest ale powiedział ze zrobi wszystko. Samochodem tym już miałem okazje jeździć i bardzo przyjemnie sie prowadzi, jak dla mnie jest wystarczająco dynamiczny, samochodem bede jeździł tylko ja, czasem tylko więcej osób wiec wystarczy, raczej jeżdżę spokojnie wiec myśle ze wystarczy
Znajomy powiedział że cały rozrząd wymieni, pasek, rolki, pompkę itd, nie wiem co tam jeszcze jest ale powiedział ze zrobi wszystko. Samochodem tym już miałem okazje jeździć i bardzo przyjemnie sie prowadzi, jak dla mnie jest wystarczająco dynamiczny, samochodem bede jeździł tylko ja, czasem tylko więcej osób wiec wystarczy, raczej jeżdżę spokojnie wiec myśle ze wystarczy
Mam nadzieję, że to dobry znajomy i nie zostawi Cię ze starym nowym rozrzadem(pamietaj ze mu zalezy, zeby autko Tobie pchnąć )
A nawiasem autko jest naprawde fajne, fajnie wygląda i dobrze się nim jeździ...ja tez póki co nie narzekam.... (ale zdanie wyrobie sobie rok )
Jeżeli auto jest z Francji napewno było serwissowane, jeździło na lepszym oleju i po lepszych drogach.
Mam nadzieję, że to dobry znajomy i nie zostawi Cię ze starym nowym rozrzadem(pamietaj ze mu zalezy, zeby autko Tobie pchnąć )
Postaram sie posprawdzać wszystko i przycisnę go żeby słowa z rozrządem dotrzymał
keval napisał:
... jeździło na lepszym oleju ...
a jeśli już mowa o oleju to jaki byłby najlepszy dla takiego silnika, syntetyk, półsyntetyk czy wystarczy mineralny? I jeśli chodzi o paliwo to lepiej zalewać droższe np ONVerva czy jest to bez różnicy dla tego silnika? Podobno spalanie ONVeva jest mniejsze niż ONekodiesel, czy to prawda?
Ja mam wlany Castrol 5/40 i tankuje ON Verva.... nie wiem czy spalanie jest mniejsze ( chyba minimalnie) ale to nie jest pierwszy disel jakiego mam i nigdy nie było problemów z Vervą, dlatego dopłacam i wierzę, że silnikowi troche lżej
Chyba zdecyduje się na tą 307-kę, oby wszystko w niej grało, wykonam eksperyment i zatankuje do pełna najpierw zwykły ekodiesel a potem Verve i porównam zasięg chyba tak najlepiej sprawdzić,
A co do spalania, jakiego rzędu mogę się spodziewać, znajomy mówił że lubi przycisnąć i np w miesiącach zimowych pali mu ponad 7l/100km wydaje mi się że to nie mało jak na diesla.
Ja raczej bede jeździł w większości na trasie w stosunku 70/30, i raczej spokojnie wiec mam nadzieje że zejde poniżej 6l/100km.
Mi pali ok. 6l./100 po mieściem na trasie 5 -5,5l/100. Nie jest źle, miałem Punto II Jtd 1.9 90kM był bardziej mułowaty, mniejszy i lżejszy a po mieście wypijał 6,5l/100km, trasa ok.5-5,5l/100.
Peugeot mnie mile zaskakuje, a praktycznie nie wyłanczam klimatronika.
Przed kupnem auta zawsze jest stersik, bo kazdy chce kupić dobrze i się cieszyć nowym autem, ale na początku zawsze coś wyłazi, z tym , że są to zwykle [cenzura]ły, nie zakładaj zaraz wielkich awarii i kosztownych napraw. Ten artykuł pisał gościu o aucie ze salonu(chociaz jest mało wiarygodny za duzo tych usterek jak na 1 auto), Ty kupujesz auto, które bolączki wieku młodzieńczego ma za sobą i nawet jezeli było coś nie tak pewno jest już ponaprawiane bedzie dobrze
Jadąc tym autem też miałem taką sytuację że sie kierunek lewy włączył, skręcałem w prawo i i myslałem że sie poprostu prawy kierunek nie wyłączył, a on przeskoczył na lewy, teraz wiem że to nie był przypadek, także tej usterki nie usunęli , zwróce mu o to uwagę, ciekawe co jeszcze wyjdzie jak pojade do ASO ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.