1. czy da si e jakoś wyłączyć automatyczne światła po włączeniu sinika w SW 307, to znaczy wiadomo jak odpalam samochód to się światła włączają a ja bym chciał ręcznie to robić.
2. jak sprawdzić czy mój samochód ma filtr cząstek stałych ???
czy po numerze VIN gdzieś to jakoś można odczytać ???
3. jak zrobić żeby radio CD mi grało na postoju bez włączonego silnika,
lub nawet bez przekręconego kluczyka w stacyjce ???
żeby również był prąd w zapalniczce
4. mam zmieniarke CD BLAUPUNKT pod radiem CD nie chodzi nie wiem dlaczego czy jest może na FORUM ktoś kto się zna jak naprawić,
a pierwsze pytanie to bardzo proszę o podpowiedź jak ją wyjąć ???
Co do radia i pradu w zapalniczce to 307 mająEconomy Mode i komp odcina prąd chyba po pół godz od wyjęcia kluczyka i wyłączeniu zapłonu,żeby chronić akumulator przed rozładowaniem i raczej tego łatwo obejść się nie da ( swoją drogą funcja staje się bezcenna jak zapomnimy wyłączyć światła)
A te światła to też chyba są zaprogramowane w komputerze i chyba na przełącznikach nie da się tego wyłączy, ale tu nie jestem pewnien bo nie mam tej funcji.
Bardzo dziękuje Panowie za odpowiedzi i prosze o jeszcze, i co z tą zmieniarką, bo może ona jest dobra a ja nie wiem, jak wkładam do niej płytę to nie chche zaciągnąć, czy mam coś zrobić???
jak jest u was,
w nr VIN mam HZ czyli chyba będzie filtr cząstek stałych
prosze Was o odpowiedź jakie to niesie niekorzystne skutki w eksploatacji samochodu,
bardzo proszę o każdą wskazówkę lub sugestię (co ile się go wymienia eksploatuje itp.)
pozdrawiam
Niekorzystnych poza kosztami to chyba nie ma żadnych...
Z tego co wiem FAP napełnia się specjalnym płynem (dość kosztownym), nie wiem czy jest tam jeszcze coś cos wymienia ... Płyn wymienia się chyba co 80 lub 120 tyś km, lub po zapchaniu filtra. Po podłączeniu do kompa PP powinno pokazac w ilu % filtr jest zapełniony
Jak filtr się powoli zapycha to z tego co czytałem na forum auto traci moc, filtr można tez wypalić jadąc na dłuższej trasie na wysokich obrotach, ale to chyba zabieg doraźny, niektórzy tez wymontowywali FAP twierdzac, ze wychodzi taniej niz uzupełniac płyn i czyścić filtr.
Wszystko co napiasłem jest troche na czuja ( z tego co mi się przypomniało z różnych wypowiedzi i postów) sam nie mam tego filtra wiec nie zagłebiam sie w temacji, tak wiec sory jezeli cos pomieszałem.
Keval
dziękuje serdecznie za podpowiedź,
Panowie proszę o informację jak się wymontowuje ten FAP, ile kosztje taki zabieg i czy generalnie trudno to wykonać?
a jak później z przeglądem w aucie po wymontowaniu takiego filtra???
bardzo proszę o info
Kolego ryki, mam dokładnie taki sam silnik jak Ty 1,6hdi z Fap tyle że w 407.
Mam obecnie przejechane 150tys km i żadnych problemów z Fapem.
Robiłem raz dolewkę Eolysu przy 100tys km ale niepotrzebnie, bo się okazało po podpięciu pod komputer że jeszcze sporo go było.
Rok temu przy 120tys km profilaktycznie zdjąłem Fap i go przepłukałem wodą.
Wyjmuje się go dosyc prosto. Trzeba zdjąć te aluminiowe osłony przy silniku, zdjąć opaskę łaczaca fap z katalizatorem, odkręcic dwa czujniki cisnien i czujnik temperatury a następnie sciągnąć Fap na dół.
Cena nowego na Alle... to 900zł, w ASO 2500zł ale przepłukując swój stary wodą uzyskujesz ten sam efekt jak bys kupił nowy.
Płukanie zwykłym strumieniem wody (nie pod ciśnieniem). Chodzi tu o wypłukanie rdzawego osadu z tlenku ceru. Bedziesz widział wypadające kwadraciki.
I pamiętaj o wysuszeniu filtru przed założeniem bo woda z niego może uszkodzic czujniki.
Po wypłukaniu Fap warto odznaczyć w komputerze, wymianę Fap na nowy, żeby silnik wiedział.
W dodatku do instrukcji obsługi 307 jest opisane jak wyłączyć automatyczne światła.
Włączenie
- Ustawić pierścień A w położeniu"AUTO". Włączeniu funkcji
towarzyszy komunikat na ekranie wielofunkcyjnym.
Wyłączenie
- Ustawić pierścień A w położeniu innym niż "AUTO". Wyłączeniu
funkcji towarzyszy komunikat na ekranie wielofunkcyjnym.
Czy masz filtr cząstek stałych to najlepiej zadzwoń do serwisu podaj num. vin i ci powiedzą. _________________ Petro
Ustaliliśmy już że ma filtr czątek stałych.
Kolega nie pyta o automatyczne światła (związane z czujnikiem zmierzchu) lecz o wyłączenia świateł skandynawskich czyli załączanych razem z silnikiem i tego nie da się samemu wyłączyć.
Witam serdecznie
koledzy jestem Wam niezwykle ale to niezwykle wdzięczny ponieważ mało kto tak jasno i czytelnie pomaga na FORUM,
ATBCK jeszcze raz bardzo dziękuję, jestem niezwykle zobowiązany.
Nigdy nie miałem Peugeot-a i jestem zielony w jego eksploatacji, musiałem zmienić samochód ze względu na wyjazd a była to okazja więc dlatego go kupiłem ponieważ auto jest z 2006r. i ma 70tys przebiegu, ale mnie bardzo straszyli mechanicy szczególnie kosmicznymi cenami FAP, i inych części.
DZIĘKUJĘ WAM BARDZO ZNACZNIE MNIE USPOKOILIŚCIE
w weekend chyba pojadę do Dąbrowy Górniczej założyć tempomat bo to podstawa, tutaj kurcze w Warszawie nie mogę nikogo znaleźć coby mi to załozył, mam jeszcze parę dni gdybyście mieli jakiś namiar to oczywiście wolałbym na miejscu bo poco gonić,
Panowie pomóżcie jeszcze mi w jednym, tak jak powiedziałem jestem zielony w Peugeot-cie dlatego proszę,
powiedzcie co powinienem sprawdzić w tym aucie przy tym przebiegu (70tys km) co jest awaryjne w tym silniku jak i w aucie, na co muszę uważać, czego pilnować itd.
czy warto kupić interfejs do komputera do tego samochodu
taki jak np tutaj http://allegro.pl/multiplekser-lexia-proxia-planet-nowe-modele-i1604781355.html
a może macie Panowie używany na sprzedaż?
czy takim interfejsem byłbym w stanie zaadoptować tempomat w moim aucie i czy jest to dosyć skomplikowane ??? silnik to 1.6HDi 110KM,
Jak miałem Octavię to Vag-iem pompe wtryskową ustawiałem i nie było problemu ale tutaj to nie mam jeszcze pojęcia
Aha
Panowie jeszcze jedno,
czy da się sprawdzić za pomoca VIN czy auto ma możliwość podpięcia wogóle tempomatu, bo gadałem z jakimś fachowcem który mi powiedział że musi byc jakiś sterownik w BSI do tempomatu żeby wogóle można go było zaadoptować po włożeniu manetki
i warto coś takiego kupić, bo zrobisz nim wszystko co autoryzowany serwis.
Tylko kupuj przetestowane bo jest cała masa takich interfejsów łączących się jedynie z silnikiem a powinny się łączyc ze wszystkimi modułami typu BSI, klimatyzacja, ABS, radio, itp.
Co do tempomatu to w 307 rzeczywiście może nie udać się aktywować w niektórych modelach.
Bardzo dziękuje za linka
a powiedz czy może znasz tych sprzedajych w sensie chodzi mi czy to dobry interfejs z tego linku jest i czy mi się połączy z innymi modułami?
jak znajdziesz chwilkę to napisz naco zwrócic uwagę w ty moim aucie przy tym przebiegu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.