Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 2003 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 17 Maj 2011, 09:17
Temat postu:
peugeot 406 1.8 benz 1997 rok problem z temperaturą
Witam, mam takie autko
i generalnie problem polega na tym że mi się on
przegrzewa, temperatura dochodzi bardzo często do 100 stopni, i nawet troszkę więcej
wymieniłem wczoraj termostat i żadnych rezultatów nie ma...
to może uszkodzony jest czujnik sterowania wiatrakiem ?
czy poprostu te autka tak mają że jak się zagrzeją to temperatura ma być 100 stopni C w korkach ?
Wiatrak włącza się i chłodzi...
płyn jest w chłodnicy,
jak go zaparkuję i zgaszę silnik, to często po tym po minucie włącza się wiatrak i sobie go tam chłodzi przez np dwie minuty i się wyłączą,
jak dla mnie to trochę bezsensu że ten wiatrak się włączą, skoro silnik jest zgaszony, to tak takby ten wiatrak chłodził samą chłodnicę, bo woda nie jest pompowana po układzie tylko stoi
lub może uszkodzone coś jest w wiatraku i on ma powiedzmy tylko małe obroty, a powinien włączyć się na takich max obrotach żeby w ciężkich momentach dochłodzić silnik... ?
To autko powinno trzymać równo przymurowane 90 stopni tak jak w mają np TDI ? czy ta temperatura może się wachać ? _________________ wojak
A czujnik temperatury sprawdzałeś?
To że wiatrak Ci chodzi po zgaszeniu auta to nic dziwego bo auto Ci się przegrzewa i wiatrak musi schlodzić silnik i chlodnice, zobacz czujnik temperatury, jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej.
Re: ( Peugeot 406 ) peugeot 406 1.8 benz 1997 rok problem z temperaturą
Hejo!
I jak coś zwalczyłeś z tym termostatem?
też borykam się z problemie latającej temperatury w Peugeocie z tym że u mnie wydaje się że nie dogrzewa bo mój Peugeot 406 2.0l benzyna nawet po wymianie termostatu: W trasie 75*C w mieście 90*C w korku do 100*C i wentylator schładzający do 90*C.
Na razie jeszcze się przekonuje czy to jest dobrze i tak sobie myślę czyby nie podłączyć jakiegoś VAG co by zobaczyć jakie wartości temperatur sygnalizuje komputer. Toż to na konsoli jest tylko prostym wskaźnikiem a nie miernikiem. może może mieć +/- 10*C także z takim rozrzutem to nawet i Twój przypadek mógłby być kwalifikowany jako - w normie.
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 2003 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 24 Maj 2011, 07:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 406 ) peugeot 406 1.8 benz 1997 rok problem z temperaturą
hadash napisał:
Hejo!
I jak coś zwalczyłeś z tym termostatem?
też borykam się z problemie latającej temperatury w Peugeocie z tym że u mnie wydaje się że nie dogrzewa bo mój Peugeot 406 2.0l benzyna nawet po wymianie termostatu: W trasie 75*C w mieście 90*C w korku do 100*C i wentylator schładzający do 90*C.
Na razie jeszcze się przekonuje czy to jest dobrze i tak sobie myślę czyby nie podłączyć jakiegoś VAG co by zobaczyć jakie wartości temperatur sygnalizuje komputer. Toż to na konsoli jest tylko prostym wskaźnikiem a nie miernikiem. może może mieć +/- 10*C także z takim rozrzutem to nawet i Twój przypadek mógłby być kwalifikowany jako - w normie.
Vaga do tego szczęścia francuskiego się chyba raczej napewno nie podłączy,
to wogole raczej nie ma wejścia na obd2,
ja generalnie śmigam passatem b5 i mam temperaturę zawsze przyspawaną na 90 stopni, czy ciągne za sobą tira, czy jadę w zimie w -25 stopniach.
ale tatuś ze jeździ peugeotem i mu się to gotuje, a nikt mądry nie wie dlaczego. termostat wymieniłem i poprawy żadnej nie ma
Panowie odkryłem dziś coś nowego )
mianowicie w peugeocie mam nieszczelną klimatyzację, i generalnie nie używam jej jak narazie, natomiast gdy ją włączę to uruchamiają się automatycznie dwa wiatraczki przed chłodnicą,
i zaczynają wiać tak na maxa
a wtedy temperatura silnika zaczyna mi spadać,
wychodzi na to że poprostu coś co steruje wiatrakami jest uszkodzone...
jakiś włącznik albo coś...
a te same wiatraki co włączają się po załączeniu klimy mają wychaładzać chłodnicę silnika ?
zrobiłem tak że odłączyłem przewód od sprężarki (aby się nie włączała na darmo) i po włączeniu klimy wiatraczki ładnie chłodzą, temperatura jest w normie i sobie tak w korkach włączam klimę a na trasie to samo się chlodzi, ale to rozwiązanie tymczasowe, także czekam na jakieś konkretne podpowiedzi ) _________________ wojak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 406 ) Silnik iskrowy-uklad chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.