Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): POZNAŃ Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Maj 2011, 21:37
Temat postu:
Wibracje drgania zawieszenie 407 1,6 hdi
Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem drgania w okolicach konsoli środkowej pod spodem auta. Wymieniane w listopadzie były dowlne sworznie wachacza oraz końcówki stabilizatora + dwumasa ze sprzęgłem . Przebieg obecnie 90 tys . Sam juz nie wiem co w temacie- generalie na nierównościach poprzecznych na prostej drodze ale nierówności są w odległości około 1 metra od siebie i przy jezdzie ok 10 do 30 km/h wydobywaja sie jakby naprężenia , jakby coś pukało pod autem. Auto było na szarpakach 2X i było ok zero luzów. Nie wiem czy to końcówki drazków nie były wymieniane ale luzów zero. Nie jest to stuk pojedynczy, auto chodzi ok, na dziurach normalnie bez stuków zjazd z wysokiego krawęznika bez stuków tylko na nierónosciach poprzecznych cos tłucze ale nie jest to metel o metal. Sprawdziłem osłonę pod autem - nieoryginalna i podłożyłem gąbke w newralgicznych punktach i bez zmian. Brak mi juz cierpliwości . Czy moga byc to gumy stabilizatora? czy jakaś poduszka pod silnikiem? przy odpalania auta i jezdzie nie lata buda all ok. odgłos dochodzi gdzie w okolicach własnie maglownicy , stablizatora . czy moze cos z maglem? Proszę o info jest to troche sprawdzanie w ciemno ale nie mam wyboru. Tłucze równiez jak jadę na biegu oraz na luzie więc chyba nie są to przeguby.Pozdrawiam.
jeszcze nie sprawdzałem wizualnie ok , jutro jade do mecha obadać temat, zdjołem osłonę pod silnikiem - robiłem test bez osłony to samo , dam zac co wyjdzie
sprawa wyjaśniona chyba- padnięta poduszka pod silnikiem 130 pln padnięta poduszka z prawej strony olejowa koszt 260 pln nie wystepuje w zamienniku robota 300 pln i jeszcze moze uszczelniacze na połosiach 60X2 120 pln razem około 800 pln
Powracam do tematu. Poduszka wymieniona góra prawa na nową oryginalna- dół nie był ruszany tak stwierdzili- problem pozostał. chrobocze na małych dziurach i przy ruszaniu. sam juz nie wiem. Jak rozmoczynam jazdę na 1- biegu i powoli ruszam to coś stuka pod spodem , puszczm sprzęgło tez stuka na biegu tez , przy małej prędkości czy moze to wózek pod silnikiem byłyby takie objawy? czy przegób od strony skrzyni by hałasował ? Jak ruszam i delikatnie powoli puszczam sprzęgło to własnie cos wali pod spodem sarpaki brak luzów, amory sprawnosć 88% ,
Panowie jakieś sugestie w temacie, dziś sprawdzałem i na nierównosciach tarka pod na srodku konsoli pod spodem na wysokości pedału gazu na dywaniku czuc wibracje od strony kierowcy jak i od strony pasażera, czy to moze być np zle spasowany albo rozkręcony wózek pod silnikiem ? czy moze gumy na stabilizatorze i to powoduje tłuczenie- 4 mechanik nie moze sobie poradzic z problemem , jutro jade na rozkręcenie wozka i ponowne skręcenie moze cos tam sie napręza , albo moze znowu dolne sworznie wahaczy ale to by nie przenosiło takich wibracji ? tylko stuki. moze jutro wstawie plik audio z dzwiękiem moze to pomoże
Byłem na sprawdzeniu wózka rozkręcony i dokręcony objaw ten sam.Na stacji diagnostycznej info ze zawieszenie do regeneracji- myslę ze nie moga ustalić stuków tak myslę. Delikatne luzy na drązkach kierowniczych ale cyba to nie one na nierównościach by waliły . Jak zjezdzam z leżącego policjanta stuk w zawieszeniu. Sworznie wymienione w zeszłym roku niby ok koło nie ma luzów, sam juz nie wiem co inny mechanik to inna diagnoza- teraz padło na amory auto ma udokomentowane niecałe 90kkm przebiegu - moze poduszki pod amorami - macie kogoś konkretnego w Poznaniu lu w okolicach - naljepszym rozwiazaniem jest wymiana całej zawiechy ale o to nie chodzi szkoda inwestować w auto z 3000 pln. Teraz po wymianie poduszki pod silnikiem telepie na bruku moze zaryzykować i wymienić łączniki stabilizatora te po wymianie poprzedniej maja 15000 przebiegu i były TRW a sworznie niestety Metal Caucho - podróby moze to winowajca choć luzów nie ma- w poziomie delikatny luz góra - dół. Szukam konkretnego mecha , jak nie znajde to poczekam aż cossie rozwali do końca juz nie ma cierpliwości.Co sugerujecie chłopaki.
witam - widze ze cały czas mordenga - cudów nie ma mosi byc przyczyna wyminiłes połowe auta - a przeguby, połosie sprawdzałes - luz na krzyzaku, frezie ????
Przegubów nie sprawdzałem , frezów tez jade do Peugeota w Poznaniu w piatek na diagnostyke mysle ze ostateczną. Hmm- sam juz nie wiem trudno to ocenić zauważyłem ze jak jade i puszcze gaz i gwałtownie dodam to tez stuknie zawiecha -chyba?? Ale przeguby cyba by nie stukały jak auto nie jest obciazone i jedzie na luzie lub jak się rozpedzę i wyłączę silnik na tarce tez stuka. Macie kogoś konkretnego w Poznaniu do ocenty tgo autka. Pytanie czy sworzeń dolny moze pukać? niby jest luz gura dół na trzpieniu od zwrotnicy - delikatny - nie wiem moze jak odkręcę te 3 sróby torx to mi sworzeń sam wyleci jak tak to albo sworzeń albi zwrotnica do wymiany. Ciekaw jestem co magicy w Peugeocie powiedzą pewnie to samo jak tak to im nie zapłacę
Kolejny temat - przed wizytą w servisie Peugeota który mam jtro rano postanowiłem sprawdzić jeszcze raz zawieche - lewarek i koło do góry i teraz niespodzianka - chwytam półośkę ta ma luz w strone od skrzyni do przegubu zewnętrznego jakies 1,5 cm. jak robie energiczne ruchy to są słuszalne stuki:(. Luz na półoście na obrocie wokół własnej osi - prawie zerowy jest ok. Jak chwycę półośkę i robie ruchy energiczne góra- dół to tez stuki. Opuściłem auto na własne koła te same objawy - luz od skrzyni do zewnętrznego przegubu -energiczne ruchy- stuki. Luz osiowe prawie zerowy- erergiczne ruchy połosią góra - dół słyszalne stuki. Zarówno prawa i lewa strona. Z tego co wyczytałem jakiś luz moze być podłużny ale aż taki. Sprawdzałem u mojej żony w Pugu 207 zeró luzów na połosi . Wiem ze ta dłuższa półos na łożysko z podporą moze ono jest wybombane - czy luz wyłby na przegubie zewnętrznym czy na prezach od skrzyni???Co myślicie w temacie
witam - trudno teoretycznie na forum doradzac - ale cudów nie ma, i to przy takim wysiłku finansowym i technicznym - moim zdaniem przeleciałes prakyczniw wszystko - pozostały napedy - ew. amory.
------------ powodzenia ---------- podziel sie z praktycznymi rozwiazaniami ..
Byłem w servisie Peugeota po lakonicznej diagnostyce dolne sworznie do wymiany - . Cena servisowa 325,86 sztuka a robota 393,60 brutto razem za tą przyjemnośc 1040 pln. porazka- bede robił sam . Martwią mnie te półosie bo stukają moze to one sie wywaliły. Zacznę od sworzni będa to drugie w odstępie 6 miesięcy poprzednie były Metal Caucho - moze te syfne sworznie sie wywaliły nie wiem.
witam - kolego wczesniej byłes na szarpakach i nie stwierdzili tych swozni ???? dziwne tym bardziej ze je niedawno wymieniłes ? - Osobiscie nie mam zaufania do ASP i ich cenników - jezeli mozna sprawdz jeszcze raz te luzy w innym zakladzie / szarpaki diagnostyczne ukl. zawieszenia / - co do połosi pewny luz jest tam wymagany - nie moze tam byc na szczywno - powodzenia..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.