Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Busko Zdrój Posiadane auto: Peugeot 405 1.8 GR
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Mar 2008, 16:43
Temat postu:
:roll: Luzy zaworowe w Peugeocie 405 1.8 benzyna
Witam!
Mam pytanie/prośbę do wszystkich użytkowników forum.
Nie mogę wyszukać nigdzie jakie powinny być LUZY ZAWOROWE
w PEUGEOCIE 405 1.8 Benzyna. Wszystkich proszę o podanie mi odpowiedzi.
Dziękuje z góry. _________________ I will be a husla till i die.
Hej, mam to samo auto, jak wlacze silnik to slysze jak walek wali po zaworach, zwlaszcza zanim go olejem zaleje. Ting, ting, ting, ting, ting, ting, ting, ting, zastanawiam sie czy dawac go do regulacji zaworow?
prawidlowy luz zaworowy to zawory ssace 0,20mm wydechowe 0,40mm przy zimnym, silniku tzn temperatura ma zewnatrz ok 20 stopni tolerancja to +/- 0,05mm ja z kolei mam prosbe napiszcie mi jaka macie temperature na silniku w miescie w cieply dzien u mnie podchodzi pod 100 wlacza sie wiatrak ale nie wiem czy to nuie za duzo..moj nr gg 1452321
Czesc mam 405 1.8 benzyna z 1996r. Jezdzac na miescie niezaleznie od pogody temperatura silnika (pokazywana) to 90 stopni - jak u ciebie podchodzi pod 100 to wydaj mi sie ze jest to za duzo.
Raz tak mialem ze sie nie wlaczal wiatrak - mechanicy wywalili jakis taki dziwny element, dodatkowy czujnik temperatury pod maska, nie ma oni nic wspolnego z czujnikiem temperatury na chlodnicy (w twoim przypadku pierwszy do sprawdzenia) ale jak szwankowal to nie pozwalal tamtemu zadzialac.
A termostat dziala dobrze? Kiedy chlodnica robi sie ciepla? Przy jakiej temp na silniku?
witam no sluchaj termostat dziala tyle ze po wypadku mam inna chlodnice chyba od 1600 ale zastyanawia mnie bo inni pisza ze temp.powyzej 90 stopni nawet pod 100 to norma( w ekstremalnych warunkach chlodzenia oczywiscie) tak tez pisza w ksiazce serwosowej ze powyzej chyba 94 stopni ma sie wlaczyc wiatrak i u mnie sie wlacza schlodzi i sie wylaczy a jak wiemy jest tez jego droga pozycja wlaczenia (szybsza) ktora wg.ksiazki ma sie wlaczac przy 101 stopniach (np w bardzo upalny dzien w miescie lub jadac powoli pod gore) wiec jest dopuszaczalny taki skok temp i wtedy powinien sie wlaczyc drugi stopien chlodzenia i u mnie sie tez wlacza zastanawiam ise czy jest roznica temp na silniku 1600 i jak ja mam 1900 bo jesli nie nic nie przeszkadza ze mam mniejsza chlodnice..bardzo prosze o opinie innych uzytkownikow
Czy wiatrak sie włącza zawsze w tej samej temperaturze? I czy temperatura silnika jest stała?
Z tego co pamiętam to mam termostat który sie owiera przy 85 stopniach, a czujnik wentylatora jest na chłodnicy.
W moim przypadku raz tylko widzialem prawie 100 stopni i sie to skonczyło łataniem węża w warsztacie bo pękł (na szczęście akurat jechałem by zrobic inna naprawę)
tak wiatrak sie wlacza zawsze przy tej samej temperaturze ponad 90 st.natomiast termostat przy 88 stopniach (tak jest przynajmniej napisane na nim silnik jak jest zimny bardzo szybko sie grzeje do temp okolo 85 i tak trzyma natomiast w miescie zdecydowanie skacze do gory jak mowilem ok 95 st moze wiecej troche przed 100 ale wiatrak sie normalnie wlacza..boje sie tylko teraz o te cieple dni ktore beda..
To może z innej beczki, płyn jest? Uklad chłodzenia jest odpowietrzony?
Tak na chłopski rozum to: jeśli wszystko działa dobrze to jeśli jest gorąco i temperatura płynu jest wysoka (na miescie) około 100 stopni i tak gorący płyn jest pompowany do chłodnicy - i jeśli masz chłodnicę od mniejszego silnika - która potencjalnie mogła by niewyrabiać - to logicznie jej wiatrak powinień pracować cały czas?
Czyli jeżeli wiatrak się wyłącza to znaczy że temperatura chłodnicy sie obniża. Czyli kłopot może polegać na odprowadzieniu nadmiaru ciepła z silnika do chłodnicy - może (nie chcę cię tutaj straszyć) pompa wody nie jest dostatecznie wydajna? Wiem że taki element się wymienia przy wielkich przebiegach.
tak kolego jest zalany plyn wsz odpowietrzone pompa wodna ma przjechane 12 tys km wiec jest wydajna i zawsze wymieniam na oryginalne czesci, rzeczywiscie masz racje skoro przy wlaczeniu sie wiatraka np w miescie chlodzi go jakis czas a po chwili sie wylacza to znaczy ze po prostu dostatecznie wychlodzil ewentualnie roznica moze polegac na trym ze przy tej mniejeszej chlodnicy czesciej sie bedzie wlaczal wiatrak..dobrze mysle? a i jeszcze jedno zastanawiam sie jaka roznice robi wieksza chlodnica(dluzsza bo wys taka sama) skoro w serwisowce podaja ze do WSZYSTKICH typow peugeota 405 (benzyna) czy to 1600 czy 1900 wchodzi taka sama ilosc plynu chlodzacego 6.6 L wiec tak sobie mysle ze w sumie to mimo mniejszej chlodnicy mam przeciez taka sama ilosc plynu wiec powinno sie sprawdzac..sprawdze dzisiaj ma byc upalny dzien wiec napisze potem co i jak..wczoraj przy jezdzie z klima mialem srednio 92stopnie nawet za miastem ale po przejechaniu moze 3 km w "trasie" i nie wiem w sumie co o tej temp. myslec..
wszystkie P.405 1900 benzyna maja 2 pozycje na wiatraku nawet w instrukcji pisze ze 2 wlacza sie przy 101 stopni ja wczoraj jezdzac mam po miescie okolo 95 a w trasie okolo 90 moze 91 zauwazylem ze chyba czesciej sie wlacza wiatrak i teraz mam dylemat jak mi radzisz nie przejmowac sie tym czy wsadzac nowa chlodnice wieksza??
napisz mi prosze cie jeszcze dokladniej piszesz ze masz temp okolo 90 tzn przed 90 czy 91,92 i jeszcze jaki masz tam silnik.
a co do mojego jest to najlepsza wersja STI :skora,klima pelna elektryka ABS itd..one byly z klima i diesle tez;)
pozdrawiam
Mam benzyne 1.8, z reguły zanim temperatura dojdzie do 90 stopni slyszę puk i się włącza wentylator na chłodnicy. Może masz inny silnik (mój to XU7JP) i tam temperatura 100 stopni jest tą właściwą.
Co do chłodnicy to bym tego nie ruszał, po co? Przecież chłodzi Jakby twój wiatrak pracował cały czas to co innego.
Trzeba pamiętać o tym że temperatura silnika pokazywana na zegarze to chyba temperatura głowicy, a wiatrak włącza czujnik na chłodnicy.
Jesli wszystko jest ok to temperatura silnika powinna być określona termostatem. Mój termostat otwiera się przy 85 stopniach, dlatego jak na miescie temperatura dojdzie do 90 stopni to otwiera chłodnicę i temperatura zaczyna spadać - jak chłodnica się nagrzeje to wtedy włącza sie wentylator.
mam problem. mam 405 1.6 gl i przy każdym gaszeniu auta chodzi mi wiatrak na chłodnicy i to dobre 10 min jak nie lepiej. wystarczy ze złapie nieco ponad 70 stopni i chodzi wiatrak. a wydaję mi sie ze powinien sie włączać co najmniej powyżej 90stopni. co to moze być jakiś czujnik czy co?? kilka razy dziennie jak go zapale i zgaszę to akumulator pada...pomuszcie mi bardzo proszę. _________________ jack
Na chłodnicy jest czujnik który włącza wentylator kiedy temperatura
chłodnicy przekracza 70 stopni.
Normalnie kiedy włączysz silnik - chłodnica jest odcięta termostatem.
Dopiero kiedy temperatura osiągnie 85 stopni on się otwiera i gorący
płyn przepływa przez chłodnicę. Jesli stoisz to po pewnym czasie chłodnica
się nagrzeje i włączy się wiatrak ktory jednak powinien się dość szybko wyłączyć.
Poziom płynu jest prawidłowy?
Czyli albo masz walnięty ten czujnik albo nie da się schłodzić chłodnicy.
Jak wentylator pracuje to rozumiem ze powietrze
owiewa chłodnicę bez przeszkód? I jej temperatura spada?
Jesli tak - to czujnik może jeszcze jakiś przekaźnik.
tak tempetarura spada. zauwazyłem dziś ze jak rano jechałem jak był zimny silnik i temp nie doszła jeszcze do 90 stopni to wentylatro sie nie włączał. a jak juz przekroczę 90 stopni i zgaszę auto to chodzi conajmniej 10 min jak nie dłuzej. wydaję mi sie ze troszeczkę za długo akumulator cierpi na tym strasznie. jeszcze jutro sprawdzę stan płynu w chłodnicy. dziękuję za info.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 405 ) Silnik iskrowy-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.