Peugeot za niska temperatura silnika? ile płynu chłodzącego?
Hej
nabyłem Peugeot 406 w wersji combi
samochód z 1998 silnik benzyna 2.0
oprócz wielu innych problemów mam takie dwa.
TEMPERATURA SILNIKA
Podczas jazdy (poza miastem) temperatura silnika spada do około 75*C - 80*C .
Podczas stania w korku lub jazdy w mieście rośnie do oczekiwanych 90*C i tam się utrzymuje. Czasami gdy bardziej przygrzeje rośnie do 100*C - 110*C i wtedy włącza się wentylator i spada do tych 90 ale jak tylko puszczę się na dłuższą trasę to spada do 75 - 80*C.
Pomyślałem po przeczytaniu postów że to termostat. ale to nie to
bo po wymianie jest tak samo.. Czujnik temperatury chyba też nie bo wentylator prawidłowo się włącza. Wskaźnik temperatury chyba też nie bo jest prawidłowo skorelowany z pracą wentylatora.
pytania. Czy to normalny objaw? też tak macie?
czy mam się przejmować tymi 80*C - mechanik mi mówi że nie mam się przejmować, doświadczenie mi natomiast mówi że mam bo
w moim pierwszym samochodzie Seat Ibiza 97 1.4 benzyna - temperatura utrzymywała się na stałym poziomie (w pół skali)
A może mi wstawili - nie taki? jak to sprawdzić?
WYMAGANY POZIOM PŁYNU OBIEGU CHŁODZENIA
na samym początku gdy kupiłem samochód to czynnika chłodzącego było na tyle mało że go nie było widać w zbiorniku wyrównawczym. Wlałem tam 1l glikolu i do tego jeszcze 2l wody destylowanej. I od tego czasu (0,5roku 2tys km) ilość płynu utrzymuje się na stałym poziomie. Ale tak naprawdę nie wiem ile go powinno być . Na zbiorniku nie ma żadnego wskaźnika tylko pod korkiem jest wyjmowalny plastikowy kubeczek z trzema kreseczkami. ale żadnych min/max ani takich na nim nie ma. Początkowo płyn zakrywał cały kubeczek, ale po wątpliwościach z temperaturą i bezcelową wymianą termostatu pomyślałem sobie że może za dużo jest go, więc opuściłem trochę płynu tak że jest teraz na drugiej kresce- ale dalej jest tak samo
jakieś pomysły macie?
Ostatnio zmieniony przez hadash dnia Pon 23 Maj 2011, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pon 23 Maj 2011, 11:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 406 ) Peugeot za niska temperatura silnika? ile płynu chłodzącego?
witam - tem. silnika - jezeli zgodnie z twoim opisem - trasa- miasto- postoj masz takie temp. to moim zdaniem OK ..
- poziom płynu - pomiedzy min. a max - ew. jak masz takie sitko to około 1 cm płynu nad tym sitkiem , czy dnem kubeczka - w tym zakresie nie widze zbiorniczka- oznaczeń, wiec trudno mi cos innego sugerowac.
Re: ( Peugeot 406 ) Peugeot za niska temperatura silnika? ile płynu chłodzącego?
Tak ma być ale czy to znaczy też tak macie?
Zacząłem drążyć temat i się dowiedziałem że Diesle mają generalnie mniejsze temperatury - niż benzyny. Może mam termostat od diesla? (istnieją takie? jak je odróżnić?) Bo otwiera mi się jak nic przy 75*C a nie przy 89*C?
A może w dolnej skali mi wskaźnik źle wskazuje? W końcu to tylko wskaźnik
Co myślicie na temat podłączenia komputera i podpatrzenia parametrów temperatury jaką sygnalizuje komputer? Jest coś takiego możliwe? w co należy się zaopatrzyć?
Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 106 Skąd jesteś (miejscowość / region): rabka Posiadane auto: peugeot 406 2.1 td
Piwa: 7/6
Wysłany: Wto 24 Maj 2011, 18:02
Temat postu:
Re: ( Peugeot 406 ) Peugeot za niska temperatura silnika? ile płynu chłodzącego?
ja tak mam..a generalnie to bym sie tym nie przejmował jak to pisał,/ktoś/ lepiej nie dogrzany niz odwrotnie.. ale jak masz jakiegoś znajomka co ma wtyke do kompa i Ci go podłączy to sprawdż sobie..jak chcesz to mogę ci na maila wysłać plik w pdf Sam naprawiam Puga tam jest coś na ten temat..
Re: ( Peugeot 406 ) Peugeot za niska temperatura silnika? ile płynu chłodzącego?
Dzięki za wszystkie głosy.
Generalnie uporałem się już z tematem temperatury. Okazał się to bardziej problem psychologiczny.
Wymieniłem jeszcze raz termostat (to już drugi raz) no i jest lepiej:
to znaczy ten nowo wymieniony termostat otwiera mi się troszkę później niż tamten tj otwiera się przy 85stC a nie przy 75stC i generalnie tą temperaturę 85 stC poza miastem trzyma.
oczywiście jazda w mieście 90stC a koreczek: 100stC i włączony wentylator chłodzący do 90stC
Czyli cały czas temperatura nie jest jak przyspawana do 90stC jak w moim pierwszym VWgenopodobnym samochodzie ale już zrozumiałem że może nie musi.
Odbyłem parę rozmów z mechanikami Peugeota i potwierdzili że tak może być i gorzej by było jak by się przegrzewał
niemniej znacznie lepiej się czuje jak wskazówka tmp. jest nad 80stC niż sporo pod.
niestety wszystkie termostaty były na bank kupowane pod odpowiadający im model. Nie sądzę żeby to była jakaś seryjna wada produkcyjna więc może są aż takie rozrzuty w ich parametrach i to jest normalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 406 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.