Mam na oku 307 z 2003r (sprowadzony z Francji) z przebiegiem ok 103 tys km. Nie ukrywam, że coś mi śmierdzi bo koleś nie ma książki serwisowej, a auto jest po prostu piękne.
I mam pytanie czy w dowolnym autoryzowanym serwisie PEUGEOT w Polsce można sprowadzić autentyczność przebiegu tego auta? Prosiłbym o wiarygodną odpowiedź, a nie domysły
Witam!
Powiem tak ja zadzwoniłem poprostu do ASO Peugeot w Deszcznie ( pod Gorzowem Wlkp) podałem nr. VIN i bardzo miły konsultant podał mi jaki był przebieg podczas ostatniego przegladu w ASO we Francji- tak więc za tą przyjemność nie płaciłem nic ( dodam tylko, że chciałem u nich dorabiac kluczyk i po VIN-ie sprawdzali jaki mam typ i jakie będa koszty i tak przy okazji poprostu spytałem jaki był przebieg), na szczęście orginalny kluczyk z pilotem przysłała francuska ubezpieczalnia i w końcu nie dorabiałem u nich, ale z podaniem przebiegu nie było problemu....)
Pozdrawiam
witam - kolego jak bryka jest ładna i z takim przebiegiem to gratulacje - kolega dobrze podpowiada ASO - udzieli informacji w zakresie historii auta - w okresie gwarancyjnego serwisu na terenie francji - ew. napraw juz po gwarancji ?? - nie bedzie śladu , jezeli wlasciciel naprawiał- serwisował auto poza ASO Peugeot - wiec za ostatnie lata , km itp . moze byc czarna dziura - co do braku dokumentów z francji , jest to praktycznie norma . Kolego - pewne cechy auta mogą swiadczyc ,że ma faktycznie taki przebieg / kierownica, pedały, drzwi, fotele itp... / Zawsze jest pewne ryzyko co zrobisz , tak jest przy uzywanych - moim zdanie - zrobic duzy przeglad - wymiany i w trase - powodzenia --
No ja miałem to szczęście że mój był serwisowany do lutego zeszłego roku, wiec przebiegiem łatwo było sprawdzić....
Od 2003 r. ...to już 8 lat, Peugeot daje chyba gwarancje na 5 i przez ten okres trzeba robić przeglądy w ASO, więc ostatni wpis może być z przed kilku lat, ale i tak możesz dowiedzieć się , że np. w 2008 miał więcej przejechane niż teraz
Swoją drogą 103 tyś to mało ja na 8 letnie auto jak na mnie, a jeżeli to disel to już naprawde podpada...Nawet we Francji nie kupują disla, żeby stał w garażu tylko po to żeby nim jeździć... ale i tak wychodzi ok 13 tyś km. rocznie ( faktycznie mało)
Tak Peugeot ma takie informacje na 100%, bo mi podali... i niech nie kręcą.
Co do Twojej teorii o przebiegu w 2007 to też niekoniecznie, bo nie wiesz kiedy auto było bite ( o ile było bite) i ile stało na szrocie... cofnienty na bank to byłby gdyby np w 2007r miał przebieg 150 000 wg ASO a ty masz na liczniku 103 000. ale ja na disla to naprawde mało ja na 8 letnie auto...
A 2,0 hdi to raczej dobry motor.... ja mam 1,6 hdi 110km i też spokojnie daje rade.
Osobiście ten temat przerabiałem. Podczas próby sprzedaży auta serwis Peugeota w Sopocie(bo tak klient chciał) stwierdził, że auto w 2004 roku miało 80 tyś przebiegu gdzie w roku 2010r. auto miało 85 tyś. No i się zaczęło ponieważ kupując auto w 2007 miał 49 tyś przebiegu i jakie było moje zdziwienie to lepiej nie pytajcie. Oczywiście tyle widziałem swojego nabywcę.
Ale nie dałem za wygraną i pojechałem do Gdańska i dopiero tam rzetelnie i uczciwie sprawdzili mi przebieg. Okazało się ,że auto w 2004 miało nie 80 a 8 tyś. km. przebiegu ale poza tym sprawdzili całe auto i okazało się, że przebieg jest autentyczny i wiarygodny nawet wypisali mi zaświadczenie na ten temat.
Także jak chcesz sprawdzić autentyczność przebiegu to tylko zaufany serwis lub warsztat bo inaczej LEKKO się mogą pomylić.
Poza tym jeżeli kupujesz auto bezpośrednio z Francji bez pośredników lub od zaprzyjaźnionych pośredników to na 99% możesz być pewien przebiegu bo nikt w trasie a tym bardziej we Francji(potężne kary)nie cofnie Ci licznika lub jeśli zrobi to nieumiejętnie. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
To może ja z własengo doświadczenia:
- czy auto ma FAP (filtr cząsteczek stałych) z czasem się zapycha i to jest dośc kosztowne - drogi płyn który trzeba dolewać/wymieniać chyba starcza na ok 120 tyś km...
- stan koła dwumasowego, sprzędła, skrzyni...
- czy nie ma żadnych wycieków z silnika, pompy wspomagania ( u mnie lekko kapało spod miski ( jakaś uszczelka)itp....
-wymiana rozrządu, pompy wody, paska klinowego itp...
- czy jest sprawna klimatyzacja ( u mnie niestety była wlanięta, co wiązało się z wymianą sprężarki, 2-krotnym nabiciem, bo jeden z servisów klimy zrobił test szczelności bardzo niedbale i gaz uciekał razem koszt 2krotnego nabicia+ sprężarka ok 750zł)
- wymiana filtrów ( powietrza, kabinowy, oleju, paliwa)...
- czy auto ma zestaw naprawczy koła zapaspwego (lewarek, pręt holowniczy, klucz)- w moim były rozkradzone i sprzedawca musiał mi skolmpetować
- 307 produkwane do któregos roku (chyba 2004) miały też akcję wymienną czegos w ABS bo dochodziło do zwarcia i chyba były przypadki samozpałonu... wymieniali to za darmo warto w ASO o to zapytać, czy auto brało udział w akcji wymiennej
- czy są 2 kluczyki ( z pilotem i bez) oraz karta PIN CODE do kluczyka, wtedy w razie zagubienia na podstawie karty szybciej dorobią i zaprogramują kluczyk, jeżeku karty brak to po VINIE mogą ściągnąć ale to już trwa i kosztuje.... dorobienie kluczyka bez pilota ok. 200 - 250zł, z pilotem ok 500 - 700zł ( jak jest karta jest taniej). Ja na poczatku miałem tylko zapasowy klucz bez pilota, naszcześćie francuska ubezpieczania dosłała potem orginał z pilotem, wiec zaoszczędziłem
Jednym słowem zawsze jest coś do zrobienia po kupnie, żeby potem w miarę bezawaryjnie jeździć...
Najlepiej podjechac autem do stacji kontroli pojazdów lub znajomego mechanika i za 50zł wezmą go na szarpaki i sprawdzą stan zawieszenia, amortyzatowów, zerkna na silnik itp....
Ogólnie autko bardzo polecam, ma dość sztywne zawieszenie( dla mnie to plus) dobre wspomaganie kierownicy, dobra klimatyzację (po naprawie ), fabryczny sprzet audio mi tez wystarcza, jest przestronne, wygodne, dość dynamiczne i oszczędne ok. 6 l/100km w cyklu mieszanym, FAJNIE WYGLĄDA.. , co do awaryjności nie powiem bo mam dopiero 3 miesiące...
Powodzenia!!!
ja mialem 307 z 2001 r 90 KM 2.0 HDI przez niecale 8 lat.Przyznam ze bylo troche dziabniete.Powiem tak przez caly okres uzytkowania praktycznie zero usterek,a jak juz to [cenzura] typu czujnik biegu wstecznego.Oczywiscie musialem troche zainwestowac bo auto sprowadzila moja mama i nie zrobila go do konca.Dolozylem jakies 2 tysiace nie liczac 2 kompletow aluskow i opon.Jezdzilem bezawaryjnie i jezdzilbym pewnie dalej.Przebieg po tylu latach mialem 107 tys tyle ze auto bylo sprowadzone po niecalych 2 latach uzytkowania za granica z przebiegiem ok 20 tys km.Ogolnie polecam auto.Bardzo przestronne,wygodne,oszczedne(miasto ok.6 trasa nawet ponizej 5l) no i wyglada wedlug mnie swietnie.Dalej sie ogladam za 307 .Zycze udanego zakupu.
No to znowu ja
Podobno w 3 miejscach jest VIN:
1. Pod maską obok silnika i zbiorniczków spryskiwacza, płynu wspomagania i chłodniczego jest taka blaszka z numerkami i tam jest VIN ( w okolicy rurek od klimatyzacji- jest dobrze widoczna jak otworzysz maskę i staniesz to masz to po lewej stronie przy silniku)
2. Pod przednią wycieraczką po stronie kierowcy jest takie małe okienko w szybie (już na ciemnym pasku) i tam też powinna być włożona karteczka z nr. VIN ( w każdym razie ja mam) najlepiej widoczne to jest też po otwarciu maski i zerknięciu w okolice wycieraczki...
3. Nie pamiętam już
Ale te 2 pierwsze miejsca powinny wystarczyć, zeby zlokalizowac VIN
Ok dzięki kolego kolejne piwo poleciało niedługo będzie cała kasta
Jak to wygląda z typ filtrem FAP, bo gadałem dziś z kilkoma mechanikami i mówili mi, że jeśli auto to ma, to nawet się w to nie pchać, bo więcej z tym problemu niż pożytku. Każda 307 to ma, czy jak ta sprawa wygląda?
Moja nie ma , więc nie wszystkie 1,6 hdi miały, nie wiem jak to wygląda w 2,0, ale też chyba nie ( zresztą we Francji jeżeli ktoś był pro-ekologiczny i decydował się na wersję FAP to dostawał zniżki do takiego auta, bo wiadome było, ze potem pojawią się dodatkowe koszty i to miało zachęcić potencjalnych nabywców)....dojdziesz do tego po nr. VIN ( podajesz go na tym forum w osobnym temacie (link poniżej)
i któryś z kolegów Ci sprawdzi w service boxie ( ja nie mam tam konta) .
Czy warto się w to pchać.... niektórzy mają FAP i żadnego problemu w związku z tym, inni mają ciągłe problemy, w każdym razie płyn EOLYS który jest w FAP-ie jest koszmarnie drogi ( coś koło 150 - 200zł za litr) w filtr wchodzi chyba ok 4 l. płynu ; dodatkowo Peugeot zaleca dolewkę co 120 tyś km i wymianę filtra co 240 tyś km... Ale to teoria, w praktyce przez te 240 tyś może nie dziać się niec... w każdym razie wydaje mi się, że im lepsze paliwo tym filtr dłuże pocjągnie...ale to tylko wiedza nabyta z sieci nie mam filtra - naszczęście
A za piwka dziękować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.