Peugeot 307 2.0 16V RFN - brak wolnych obrotów, strzela
Witam, przyjechał klient, a właściwie to go przyciągnęli, samochód nie chce zapalić, a jak już zapali to falują obroty, strzela, kicha, ogólnie wszystko co możliwe, początkowo wyrzuciło na komputerze błąd czujnika wałka rozrządu, wymieniłem - brak poprawy. Jedynie, że znikł błąd dotyczący czujnika.
Auto z instalacją gazową holenderską, tą z pompą gazową w zbiorniku, ingerowane w okablowanie ECU, prawdopodobnie w kable od wtrysków, nie ma różnicy czy to na gazie czy na benzynie, samochód zachowuje się tak samo.
Jest od czasu do czasu tak, że coś się "odetnie", wtedy zostaje tylko błąd układu EGR i auto chodzi dobrze, zaś w momencie jeśli jest "zacięte" pojawiają się cały czas te same błędy:
P0405 - Czujnik ukladu recyrkulacji spalin A - za niski poziom sygnalu
P1623 - Moment obrotowy silnika
P0403 - Usterka w ukladzie recyrkulacji EGR
P1621 - Uszkodzenie sterownika ECU - usterka wewnętrzna
pogrubiony błąd jest błędem stałym, po wyskoczeniu błędu P0403 wywala również Antypollution.
Klient mówił, że w momencie kiedy wyrzucało antypollution, czyli P0403, auto pracowało normalnie i wszystko było teoretycznie w porządku, dopiero po dłuższym postoju, około tydzień, zaczęły się te jajca z P1623 i P1621.
Przewiduję zimne luty na sterowniku. Ale zrobiłyby się dopiero po postoju?
a jak już zapali to falują obroty, strzela, kicha,
Sprawdzałeś świece i cewki zapłonowe.?
Następna sprawa, czy wcześniej nikt nie grzebał w rozrządzie?.
Ja bym pierwsze sprawdził: Czy dobrze rozrząd ustawiony oraz sprawdziłbym czujnik wałka i korbowy, czy się pokrywają ze znakami rozrządu. (Możliwe, że rozrząd przestawiony.)
Następnie, doszukałbym się przyczyn ze strony przepustnicy, szczególnie sprawdził silnik krokowy i przepływomierz, czy te wartości nie zawyżają bądź zaniżają. Najlepiej jeszcze, jak zajrzysz w paramenty silnika, co jednocześnie będzie widział, który czujnik zawyża lub zaniża wartość.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Świece i cewki nie padają w momencie jak ktoś postawi samochód na tydzień, rozrząd nie może być przestawiony, nikt tam nie grzebał, ponieważ klient przyjechał z gór, postawił auto pod domem, pojechał w trase na tydzień samochodem służbowym i po tygodniu postoju zaczęły się jaja, a żadnego objawu po powrocie z trasy Peugeotem nie było, wszystko grało do samego końca dobrze.
Usterka podobna do uszkodzonego silnika krokowego, brak wolnych obrotów, a jak już sie ustabilizuje je nogą na 2 tys to pływa od 1 tys do 3 tys, ale w Fiacie wyrzucało błąd jak był uszkodzony, myślę, że tutaj też powinno wywalić, skąd te błędy o momencie obrotowym i o ECU?
Te 307, to jest konkretnie SW, miały problem z elektryką przecież, z wiązką.
W takim razie sprawdź wiązkę instalacji silnika, a szczególnie na łączeniu.
Cytat:
Świece i cewki nie padają w momencie jak ktoś postawi samochód na tydzień,
Oczywiście, ale skąd masz pewność, nie należy zbyt pochopnie wierzyć w to, co mówi właściciel auta i zacząć od siebie. (To tylko moje zdanie, więc proszę nie obrażać się )
Cytat:
Jest od czasu do czasu tak, że coś się "odetnie", wtedy zostaje tylko błąd układu EGR i auto chodzi dobrze
Spróbuj tutaj odłączyć EGR i jeżeli praca silnika będzie nierówna, to oznacza, że EGR jest cały czas otwarty bądź zacięty stąd wspomniane błąd, P0403 - Usterka w ukladzie recyrkulacji EGR. Moim skromnym rozwiązaniem, skoro tak się dzieje, to być może jeszcze wilgoć zaszło, trudno przewidzieć usterki z elektroniką w tych auta. Sam zaś miałem podobny z tym, że w peugeocie 206, a przyczyna może być śmieszna, bo sama się rozwiązała i bądź tu mądry.
Pozdrawiam.
Ps. Posprawdzaj wszystkie kostki idące do silnika, jak i sterownika. Możliwe zaśniedziałe złącze na kostkach i stąd również, jak piszesz:
Cytat:
Jest od czasu do czasu tak, że coś się "odetnie", wtedy zostaje tylko błąd układu EGR i auto chodzi dobrze,
_________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.