Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) Wysoka temperatura pracy silnika, Peugeot 307 SW 2.0 16V ben



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mshm

Czytelnik



Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rawa Mazowiecka
Posiadane auto: Peugeot 307 SW I 2.0 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 01:00
Temat postu:

Wysoka temperatura pracy silnika, Peugeot 307 SW 2.0 16V ben


Witam,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że korzystałem z tego forum niejednokrotnie w poszukiwaniu informacji, gdzieniegdzie uzyskałem odpowiedź na trapiące mnie pytanie dotyczące układu chłodzenia, ale w chwili obecnej jestem w czarnej..

Mój problem dotyczy układu chłodzenia. Samochód - Peugeot 307 SW I 2.0 16V 136 KM benzyna - zakupiłem w lipcu 2015 roku, pod koniec tego miesiąca założyłem gaz. Oczywiście, wymieniłem rozrząd oraz olej silnikowy na początku września.

Mój problem rozpoczął się wraz z początkiem zimy.
Otóż jeżdżąc latem/jesienią moim peżo temperatura silnika oscylowała w granicach 88 - 92 (strzelam z wskazówki), nigdy nie dobijała do 100 stopni C ani też nie schodziła do 80. Uznałem, że na taką pojemność jest to dobra temperatura - z instrukcji samochodu wyczytałem, że temperatura normalna jest w granicach 70 - 110. Z silnikiem nie było żadnych problemów.
I generalnie do dzisiaj nie ma jako tako - dopóki wraz z początkiem zimy temperatura płynu chłodzącego zaczęła rosnąc do 115, często nawet i dochodząc do czerwonego pola z informacją od komputera o potrzebie zatrzymania pracy silnika (przy włączonej klimatyzacji na maksa!).
Było to dosyć denerwujące, zważywszy na to, że samochód mam od sprawdzonego sprzedawcy, niespełna pół roku.

"Wypłukałem" płyn chłodzący (przezroczysty od zakupu), przepłukałem chłodnicę specyfikami do tego stworzonymi - i coś to nawet dało. Silnik nie nagrzewa się już do czerwonego pola, a uzyskuje temperaturę roboczą ok 100 - 105 stopni C (bez klimatyzacji). Wedle instrukcji jest to dobra temperatura, ale nie jest to to samo, co było wcześniej.

Teraz opiszę po kolei co działo się z moim samochodem, gdy się za to wziąłem z teściem.

1. Wypłukaliśmy płyn chłodniczy, zalaliśmy specyfikiem wraz z wodą destylowaną, i wedle instrukcji - tak przejechałem bodaj z 200, 300 km. Płyn jako tako oczyścił chłodnicę - z węża dolnego pod chłodnicą wypływało wpierwiej mleko, później nawet raz brązowa maź, później już płucząc i płucząc chłodnicę z koloru mlecznego woda przechodziła w transparentność. Czynność tę wykonałem dwa razy (zalałem specyfikiem, w sumie całość zajęła tydzień).

2. Po zakończeniu płukania odpowietrzyliśmy układ w dwóch miejscach (tutaj rodzi się pytanie, ile jest tych nakrętek na tym silniku) - po prawej stronie "za" silnikiem oraz przy termostacie. Na tym forum znalazłem informacje o trzech odpowietrznikach, ale ni ząb nie udało nam się zlokalizować trzeciego.

3.Sprawdziliśmy szczelność układu chłodniczego po przepłukaniu - nigdzie nie kapie, nigdzie nie ubywa płynu, jak zalałem tak jest. Dolaliśmy początkowo wody destylowanej, na niej przejechałem kolejne 150 km, na zwykłej wodzie ok 80 km, później usunęliśmy płyn odpowietrzając ponownie układ dwoma nakrętkami i spuszczając wodę z dolnego węża od chłodnicy - zalaliśmy płynem czerwonym, weszło na pewno jedno opakowanie 5 l płynu chłodniczego + mała część, ok pół litra drugiego (w układzie ponoć wchodzi 8 l).

Co do kontroli samego układu: w początkowej fazie nastawiliśmy się na oczyszczenie chłodnicy, nie myśląc o termostacie czy też czujniku. W związku z czym wykonaliśmy czynności związane przede wszystkim z płukaniem chłodnicy odpowiednim specyfikiem wraz z "tyraniem" go aby się wypłukał i przeczyścił chłodnicę. Efekt to oczywiście dało, bo w chwili obecnej - a praktycznie tylko to zrobiliśmy - temperatura maksymalna pracy silnika wynosi 100 - 105 spokojnej jazdy (2000 - 2400 obr/min z prędkością 40 - 60 km/h), a przy jeździe 90 - 110 km/h, gdzie obroty wynoszą 2500 - 3000 temperatura dochodzi do 110. Bez klimatyzacji. Coś to jednak dało. Wcześniej z klimatyzacją nie dało się dalej niż 80 km jechać.

Co dodatkowo zaobserwowałem, termostat otwiera się przy 89 stopniach. Dochodząc do temperatury 95 włącza się całkowicie (chyba), i widzę na wskazówkę szybki spadek temp do 80 - 85 stopni, po czym wraz z jazdą rośnie do 90, później 95, do 100.
Sama chłodnica po bokach oraz bliżej ku środkowi po otwarciu termostatu jest gorąca, aż parzy po łapach. Przed czyszczeniem była tylko na bokach (ok 5 cm od krawędzi bocznych) gorąca, teraz idzie bardziej ku środkowi. Na środku była ciepła, nie parzyła tak, jak przewód od termostatu do chłodnicy przed włączeniem wentylatora (który notabene także jest gorący i twardy, czyli ciśnienie jest ok), ale też nie była lodowata jak przed płukaniem.

Dolny przewód od chłodnicy jest ciepło-chłodny, ale nie gorący, czyli tak jakby dobrze działało. Przy włączeniu wentylatora, środek chłodnicy staje się zimny, co mnie martwi - czy jest to normalna sytuacja?

Zaznaczę, że klimatyzacja w samochodzie działa wzorowo.

Pozostaje kwestia czujnika lub termostatu. Termostat się otwiera - to wiem, jednak czy istnieje możliwość, że nie otwiera się całkowicie - tzn. czy istnieje prawdopodobieństwo niepełnego otwarcia, tj. przepływu cieczy nie po całej objętości wylotu?

Teraz czujnik - jeżdżąc na wodzie destylowanej, później na przegotowanej zaobserwowałem, że temperatura pracy silnika dochodziła do 100 stopni, co jest temperaturą wrzenia dla wody - a jej nie ubywało. Rozumiem, że mogła być zmieszana z resztkami wody destylowanej z głowicy, aczkolwiek wg mnie nie była to taka ilość, która pozwalała na zerowy wręcz ubytek - odparowanie. Ciśnienie w zbiorniku na płyn jest, woda oczywiście paruje po otwarciu, ale jako tako nie ubywało jej, co chyba powinno mieć miejsce gdy osiągałem temperaturę wrzenia. Nawet teraz, po zalaniu płynu nie ubywa (a na pewno jest tam jakaś część wody). Czy istnieje możliwość wadliwego czujnika?

Prosiłbym gorąco o pomoc, bo praktycznie drugi tydzień walczę z tym układem i nie mam pomysłu. Kieruję się ku wymianie czujnika wraz z termostatem, aczkolwiek oprócz samej naprawy chciałbym też nauczyć się czegoś i sprawdzić dokładnie co to może być, przy okazji oszczędzając parę groszy. Mamy zimę i temperatura w spokojnej jeździe niby jest ok, ale przy szybszej na trasie już wskazówka rośnie, i rośnie... a co z latem?!

Mam także pytania dotyczące samej obsługi samochodu:
1. Gdzie jest trzeci feralny odpowietrznik układu chłodzenia?
2. Jaka jest normalna temperatura pracy tego właśnie silnika?
3. Jaka powinna być chłodnica po otwarciu termostatu - czy cała objętość powinna być gorąca, ciepła, zimna?
4. Czy wentylator naprawdę tak chłodzi chłodnicę, że ta jest lodowata?
5. W jaki sposób pozbyć się resztek wody z układu tak, aby zalać na czysto pełne 8 l układu chłodzenia.

Dziękuję z góry na odpowiedzi. Mam nadzieję, że i komuś innemu przydadzą się te informację.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 13:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Wysoka temperatura pracy silnika, Peugeot 307 SW 2.0 16V ben


Witaj na forum.
Z opisu dość jasno wynika, że popełniono błąd, nie wymieniając od samego początku termostatu, oczywiście po spuszczeniu płynu chłodniczego.
Zasady działa termostatu polega na tym, że dopóki płyn jest, to termostat działa prawidłowo, a jak zostaje spuszczony i ponownie zostaje wlany płyn chłodniczy, to termostat działa losowo, o czym nie jeden już się przekonał, nie wymieniając kompleksowo układu chłodzenia silnika w aucie.
Dalej, jeżeli próbujemy wyczyścić cały układ chłodniczego, to należało najpierw wymontować termostat, a dopiero kilka razy płuczemy wodą ze specjalnym do tego płyn czyszczący. Jakim płynem, jest wiele na aukcji, które można samemu dobrać.
Jeżeli wymiana termostatu tutaj nie pomoże, to zostaje dodatkowo pompa wodna, które następuje brak obiegu płynu chłodniczego, lecz tutaj należy zastosować w pierwszej kolejności wyżej opisane.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
mshm

Czytelnik



Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rawa Mazowiecka
Posiadane auto: Peugeot 307 SW I 2.0 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 19:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Wysoka temperatura pracy silnika, Peugeot 307 SW 2.0 16V ben


Witam,
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, ze teraz najlepszym wyjściem byloby usuniecie płynu z układu, wymiana termostatu, ponowne zalanie i sprawdzanie temperatury?

Znajomy mechanik doradził, aby wymienić czujnik temperatury, ponieważ o ile działa dobrze w dolnych granicach, tak w górnych może miec problem - jezeli nie parowała woda z układu pow. 100 stopni C.

Pozdrawiam

EDIT:

Przypomniałem sobie dzisiaj pewną sytuacje wraz z "nowością", jaką zaobserwowałem w klimatyzacji.
Jako, że jestem zimnolubny, toteż nie włączamy nigdy klimatyzacji powyżej 20 stopni C (jedynie w celu odparowania zimą), dlatego też założyłem (i tak napisałem wyżej), że klimatyzacja działa. Dzisiaj zobaczyłem, że przy włączonym pełnym nawiewie (klimatronik) przy maksymalnej temperaturze 28 stopni C kabina nie grzeje się tak, jak wcześniej. Praktycznie w ogóle nie oddaje ciepła, być może jest to nawiew z silnika, nie wiem, po prostu nie odczuwam tej temperatury - a wiem jaka jest różnica, ponieważ przy tej sile nawiewu i przy tej samej temperaturze byłem w stanie wytrzymać jedynie 5 sekund.
Co do sytuacji, którą sobie przypomniałem - wraz z nadejściem zimy miałem dziwne zdarzenie. Włączyłem nawiew na szyby w celu usunięcia szronu z szyb i ogólnego dostosowania samochodu do jazdy. W pewnym momencie przestało lecieć "gorące" powietrze, a jedynie chłodniejsze - w granicach ok 22 stopni (przy maksymalnej nastawie dla 28 stopni). Podczas jazdy na trasie po odśnieżeniu w silniku po prawej stronie (od kierownicy) słyszałem dziwne stuki, nasilające się wraz z upływem czasu, trwające przez około 10 km jazdy. Stopniowo rosły, utrzymały siłę, po czym delikatnie cichły, aż w końcu całkowicie zniknęły. W tym czasie klimatyzacja działała tak, jak dzisiaj (przez co przypomniałem sobie tą przezabawną historię).

Inna sytuacja miała miejsce jesienią - pewnego dnia włączyłem klimatyzację na full, i ten właśnie full utrzymywał się cały czas, bez względu na to, jaką nastawiłem temperaturę, nawiew, kierunek, a nawet wtedy, gdy była wyłączona! Sytuacja ta trwała 2 dni, po czym wszystko tak jakby wróciło do normy.

Teraz pytanie - czy w związku z tym, że klimatyzacja przestała pełnić swoją funkcję (jedynie porównuję, bo ciepło jakie takie jest, ale temperatura nie zmienia się wraz ze wzrostem przy ekraniku) czy może mieć to także wpływ przyczynowo-skutkowy dla całej tej walki z układem chłodzenia - wysoka temperatura pracy silnika?

Byłbym wdzięczny za pomoc. Odnośnie poprzedniego posta kolegi Transit 2 w dniu jutrzejszym zamówię w sklepie termostat do samochodu, opuszczę płyn chłodniczy, zamontuję nowy i zaleję układ nowym płynem, odpowietrzając go oczywiście (jeżeli znajdę gdzieś trzeci wentylek).

Pozdrawiam
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 02 Mar 2016, 11:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Wysoka temperatura pracy silnika, Peugeot 307 SW 2.0 16V ben


Cytat:
ze teraz najlepszym wyjściem byloby usuniecie płynu z układu, wymiana termostatu,
Jeżeli masz nowy płyn zalany, to tylko zmieniasz termostat i uzupełnić płyn.
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, to zazwyczaj układ samoczynnie się odpowietrza. Wystarczy, że na zimnym silniku lub przy wymianie płynu, odpalamy silnik, nie zakręcając korka od zbiorniczka płynu i tak jednocześnie uzupełniamy lub dolewamy.
Kiedy już poziom płynu w zbiorniczku będzie na poziomie, to zakręcamy korek i dalej silnik musi popracować aż do tego momentu, kiedy termostat otworzy się, następnie gasimy silnik i uzupełniamy płyn w razie potrzeby. (Dolewki robimy wtedy, kiedy silnik troszkę ostygnie przed odkręceniem korka, ponieważ może poważnie poparzyć rąk.)
Jeżeli chodzi o czujnik temperatury, to może być tak, że w rzeczywistości silnik ma normalną temperaturę, a na blacie pokazuje zawyżoną wartość, co w tym przypadku, aby mieć pewność, to należy podpiąć do komputera diagnostycznego w celu zweryfikowania wartość odczytany temperatury silnika, co będziemy mieli na, 100 % pewności, czy rzeczywiście czujnik zawyża.
Natomiast, skoro nie grzeje w środku auta, to przyczyna może być: Nie otwiera bądź blokuje otwarcia zaworu dopływu ciepłego powietrza, jak i zaworu dopływu gorącego płynu do nagrzewnicy. Tego ostatniego można w bardzo łatwym sposobem sprawdzić, sprawdzając obydwie przewody idące, jak i wychodzące od nagrzewnicy przewodu płynu chłodniczego.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
mshm

Czytelnik



Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rawa Mazowiecka
Posiadane auto: Peugeot 307 SW I 2.0 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 23:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) Wysoka temperatura pracy silnika, Peugeot 307 SW 2.0 16V ben


Witam,

jestem świeżo po zakupie czujnika temperatury w układzie chłodzenia firmy Vernet. Odkręcając poprzednika, zaobserwowałem brązowy nalot na samym cycku, być może nawet i kawałki rdzy. Nowy czujnik działa znacznie lepiej, pokazuje temperaturę silnika w sposób prawidłowy, po 89 załącza termostat, przy temperaturze 95 stopni C widać, jak wskazówka mknie ku dołowi - czyli odczytuje dobrą temperaturę dużego obiegu. Zdecydowanie później otwiera się termostat oraz dłużej nagrzewa się silnik przy postoju, jak i samej jeździe.

Generalnie, samochód nie przekracza 100 stopni C (po przejechaniu 20 km, niestety tyle tylko mogłem przejechać w dniu dzisiejszym). Przy prędkości "miejskiej" temperatura wpierw rośnie do 90, następnie 95, obniża się do 75 - 80, aż dobije do 90, po czym "dalej" nie podnosi się. Przy spokojnej miejskiej jeździe nie przekracza 90 (co innego, gdy zjadę z trasy, i poruszam się mieście, wtedy temperatura wynosi ok 95 - 100). Odnośnie trasy, grzejąc dzisiaj 130 km/h przez 5 km temperatura rosła do 100 stopni C, i na niej pozostała - choć wyczuwam, że gdybym zrobił większy kurs, wskoczyłaby do 110. Przy prędkości 130 km/h obroty na piątym biegu wynoszą ok 3500 - 4000.

Teraz pytanie - jaka jest optymalna temperatura dla tego silnika? Z wcześniejszego "doświadczenia" wiem, że (biorąc pod uwagę pojemność) temperatura 90 stopni C była tą standardową. Nie wiem, czy muszę "rozjeździć" ten czujnik, czy też tak już ten typ ma. Jeżeli temperatura w perspektywie dwóch tygodni do miesiąca będzie przy wysokich obrotach i dużej prędkości przekraczała 105 - 110 stopni, bezwzględnie wymienię termostat, zgodnie z zaleceniami.

Odnośnie solucji kolegi Transit 2, zakupiłem najpierw czujnik, ponieważ rozkręciłem poprzednika - i właśnie jego kolorystyka zadecydowała o kupnie nowego. Zobaczymy, czas pokaże, oczywiście wszelkie nowinki będę tutaj zapisywał oraz w jaki sposób uporałem się z tym problemem.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 23:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot1007

8 888

2005r.

177 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

34 500

2016r.

148 300 km

wielkopolskie

Peugeot508

32 900

2012r.

289 000 km

lubelskie

Peugeot508

33 900

2012r.

222 000 km

łódzkie

Peugeot308 CC

25 800

2010r.

213 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System