1.6 HDI - płyn chłodzący ubywa w koszmarnym tempie
Witam,
Mam pytanie niedawno zakupiłem 407 i zauważyłem że strasznie szybko ubywa płyn chłodzący, wlewałem dosłownie do pełna 4 dni temu teraz widzę już 1/3 pojemnika poszła.
Mam pytanie gdzie może płyn się tracić pomijając nieszczelność przewodów.
Uszczelka pod głowicą? Może jeszcze coś?
Wyprzedzam pytania odnośnie dymienia, nie zauważyłem żeby autko dymiło jakoś inaczej białym dymem, sprawdzałem korek wlewu oleju i tam nic nie śmierdzi, nie widać jakiegoś masła czy innych oznak.
Proszę o ewentualnie porady co może być, co sprawdzić ?
Dziurawa chłodnica silnika, wycieki poprzez zniszczone przewody gumowe oraz inne w całym obwodzie chłodzenia silnika.
Najlepiej podłożyć pod auto papier lub suchą tekturę i po zapaleniu silnika, obserwować, co się dzieje. Być może nie widać wycieków, gdy silnik stoi, dopiero gdy pompa wodna zacznie przetłaczać, ujawniają się przecieki.
Pytanie z innej beczki: co było wlane jako ciecz chłodząca i jak dawno była wymieniana? Jeśli było za mało glikolu w roztworze, to płyn mógł zamarznąć np. w nocy podczas silnego mrozu i rozsadzić chłodnicę, przewody lub nawet silnik.
Również gdy płyn był za stary (np. ponad 5 lat), to także stracił swoją odporność na mrozy i należy podejrzewać identyczną sytuację j/w.
Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.
Pytanie z innej beczki: co było wlane jako ciecz chłodząca i jak dawno była wymieniana? Jeśli było za mało glikolu w roztworze, to płyn mógł zamarznąć np. w nocy podczas silnego mrozu i rozsadzić chłodnicę, przewody lub nawet silnik.
Pzdr KotBury
Kupiłem go 3 miesiące temu więc trudno powiedzieć, koleś się wydawał spoko czasami dzwoni spytać się jak auto czy jeździ, natomiast dolewałem do pełna Dynagel 2000 wg zaleceń kolesia w warsztacie i po tygodniu wszystko zleciało. Ostatnio dolałem do pełna i zbiornik się opróżnił w zaledwie 4 dni a przejechałem może z 60km. Z kumplem testowaliśmy co wylatuje z rury przy obrotach ok 2500 ale żadna woda czy maź nie leci, po przyłożeniu ręki do rury ręka jest sucha, więc muszę sprawdzić wycieki, przewody + chłodnica
Jeżeli ciecz chłodząca jest całkowicie wymieniana, to musi jej wejść tyle, ile przewiduje pojemność fabryczna. Przy czym najważniejszą czynnością jest odpowietrzanie układu podczas wlewania płynu (nie po nalaniu). Niestety, nasze żepoty mają to do siebie, że są wrażliwe na zapowietrzenie. Będziesz tak lał jeszcze ze 20 razy i nic nie wskórasz, dopóki nie odpowietrzysz układu.
Jest kilka korków odpowietrzających, nie pamiętam dokładnie, ile i gdzie w tej jednostce napędowej. Dlatego trzeba poszukać w opisach i instrukcjach w Service Box Peugeot (SBP) lub serwisówkach, jeśli ktoś ma dostęp i chce się za to zabrać sam.
Pamiętać również należy, że po nalaniu płynu do zimnego silnika, trzeba go uruchomić i spowodować wypełnienie "dużego obiegu chłodzenia" (chłodnica). Za operację tę odpowiada termostat. Być może tak się dzieje, że nalewasz do "małego obiegu chłodzenia", po czym zapalasz, jedziesz, a tu "cyk" - otwiera się termostat i cały płyn ucieka do chłodnicy. Dlatego zbiorniczek wyrównawczy jest pusty i wszyscy się dziwują, bo nie mogą się doszukać płynu, który rzekomo co chwila wycieka...
Tak więc trochę matematyki też się przydaje, a przynajmniej pojemności danego płynu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.