Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: 307 HDI 110 km już bez FAP!
Piwa: 4/2
Wysłany: Czw 21 Lip 2011, 18:56
Temat postu:
FAP i po fapie
witam, chcialem sie wam pochwalić tym iz mianowicie wczoraj calkowicie usunalem FAP ze swojego puga. auto bylo juz tak zamulone ze nawet wyprzedzanie autobusu to byl nie lada wyczyn. jak go kupilem mial 159 kkm i zaczely sie pojawiac unblock diesel filter, po czym okazalo sie ze eolysa dpx 42 malo - kupilem 1 l za 200zł na allegro i wlalem, cala operacja kosztowala mnie 300 zł laczenie z kosztem zakupu eolysa. oczywiscie unblock diesel filter pojawial sie dalej ale wszystko z przyspieszeniem bylo ok. potem w okolicach 180kkm pierwszy raz pojawil sie antipollution fault i zrobil sie mul, wykasowalem bledy, bylo ok ale potem juz bez tego komunikatu byl mul, sprawdzielm pod kompem - bledy:fap, system uszlachetniania paliwa, zbyt malo uszlachetniacza. mialem dylemat czy kupic znow eolys czy wyrzucic FAP. Zdecydowalem ze usune. jeden mechanik usunal sam wklad fap, bez wyrzucania calej konstrukcji katalizatora, okazalo sie ze byl do polowy zapchany i nawet eolys juz by mu rady nie dal. drugi mechanik elektronik wyrzucil fapa z komputera-tak ogolnie o tym pisze bo nie wiem co i jak dokladnie zrobil. efekt: auto ma drugie zycie, przyspiesza idealnie, czuc ze jest mocniejsze. uklad wydechowy pracuje tak samo jak wczesniej, tzn nie jest glosniejszy.
Ostatnio zmieniony przez edek264 dnia Nie 24 Lip 2011, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pią 22 Lip 2011, 09:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) FAP i po fapie
witam - z FAP do pewnego momentu ktoś nie ma problemu, a ktoś będzie mał lub juz ma - jak to w samochodach - jeden rozwiazuje TAK inni jak EWDEK - osobiście jak ktos ma mocne sumienie eklogiczne , to w całloasci podpisuje sie pod pomysłem jego rozwiazania .... jak sam pisze, dynamika, KM, nerwy, bezpieczeństwo i KASA nalezą do niego. - sprawa indywidualna.
PTANIE - edek - po przetestowaniu podziel sie spostrzezeniami - uwagami praktycznymi w temacie FAP --- pozdrawiam
Rozmawiałem kiedyś na ten temat z pracownikami ASO i wprowadzenie FAP-a obniżyło zanieczyszczenie środowiska o 3% a kierowcą przynosi kłopoty i wydatki,nerwy więc tak naprawdę jaki to ma sens.Ja też już nie mam FAP-a,mam nadzieje że będzie ok.
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: 307 HDI 110 km już bez FAP!
Piwa: 4/2
Wysłany: Pią 22 Lip 2011, 10:11
Temat postu:
re
piekny-gienus napisał:
witam - z FAP do pewnego momentu ktoś nie ma problemu, a ktoś będzie mał lub juz ma - jak to w samochodach - jeden rozwiazuje TAK inni jak EWDEK - osobiście jak ktos ma mocne sumienie eklogiczne , to w całloasci podpisuje sie pod pomysłem jego rozwiazania .... jak sam pisze, dynamika, KM, nerwy, bezpieczeństwo i KASA nalezą do niego. - sprawa indywidualna.
PTANIE - edek - po przetestowaniu podziel sie spostrzezeniami - uwagami praktycznymi w temacie FAP --- pozdrawiam
no coz : na ta chwile wyprzedzanie to czysta przyjemnosc, az sie chce autkiem jechac, i nawet 110 km to juz cos hehe. szybciej tez spaliny wychodza z koncowego tlumika na wolnych obrotach - takie male spostrzezenie ale to logiczne po usunieciu filtra.
Panowie jak macie juz blisko 200kkm i problemy z fap to tylko usuwanie. mam tez kumpla ten sam pug co ja ale przebieg 137kkm i moi mi ze wszytsko ma jeszcze ok. tak jak wspomnialem u mnie zaczely sie problemy kolo 180kkm tyle nerwow co mialem z tym fap nie polecam nikomu
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pią 22 Lip 2011, 12:06
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) FAP i po fapie
witam na zakończenie tematu:
- w ASO to cudo około 3 tyś. zł, płyn 200 zł .,/ l x 5 = 1000
wymiana - robocizna - diagnostyka ???? oby faktura oscylowała w granicach / +- / 4 000 zł., ? - mozna i powinno sie tak podchodzic do tematu.
- mozna regenerowac, myć - stosowac temety zastepcze - tez nie są tanie - a gwarancja ?? .. praktycznie równa "O"
- jak kolega pisze 500 zł ., i dzisiaj juz nie problem z FAP
- ekologia -- kolega ma racje - juz specjalistyczne urzadzenia nowej generacji w ASO - roznica max. 3 % - starsze urzadzenia na stacjach diagnostycznych utrzymuja spaliny w normie - wiec uzytkownicy FAP maja wybór - RP to nie szwecja i dobrze..
- ps. po cichu juz ASO podobno stosuje takie zabiegi ..
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: 307 HDI 110 km już bez FAP!
Piwa: 4/2
Wysłany: Pią 22 Lip 2011, 13:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) FAP i po fapie
dokładnie kolego. uwierzcie mi probowalem roznych kombinacji co i jak z fapem, ale to wszytsko o d.... rozbic. ja nie jestem mechanikiem a kazda jakikolwiek ruch wokol fap to duza kasa. albo inaczej ....jedzcie sobie za kazdym razem do aso zeby podjac pod planeta jak wam wyskoczy unblock diesel filter albo antipollution fault czyli 150zl x 5,6,7 to wowczas zdecydujecie zeby wyrzucic to dziadostwo z auta
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Sob 23 Lip 2011, 23:11
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) FAP i po fapie
edek264 na wszystkich forach zamierzasz reklamować warsztat od fapu? peugeot klub polska ci za mało? dostałeś 300zł zniżki u jednego tłumikarza i tak mu się odpłacasz rozumiem, zaśmiecaniem tym samym opisem na zasadzie kopiuj-wklej, chociaż tytuł byś zmienił.
fapy się regeneruje a nie usuwa - to jakbyś wyrywał kolejny bolący ząb zamiast go leczyć. każdy jest w stanie zregenerować fap w swoim zakresie za zero złotych a dodatku do ceru wcale nie trzeba dolewać do pełna, można wlać litr jak jest mało i dolewkę zrobić z czasem.
w moim samochodzie samodzielnie zregenerowałem filtr 60.000km temu i do dziś nie mam żadnych problemów a mam już przebieg 250.000km na jednym fapie. warto nabyć komputer serwisowy za ok 400zł i do serwisów nie trzeba jeździć
wielu tłumikarzy jak ktoś przyjeżdża z zapchanym fapem każe człowiekowi usuwać bo to dla niego kasa a zwykle problemy z fapem to nie zawsze fap tylko usterka silnika lub źle pracujący sterownik - auto zaczyna kopcić i zapycha fap - wystarczy go wymyć a usterkę usunąć. usunięcie fapa wcale nie kończy problemów bo usterka która wywołała problem z filtrem sama nie znika.
wycięcie fapa to przede wszystkim manipulacje w oprogramowaniu silnika, kiedy po czymś takim sterownik zacznie pracować wadliwie panowie zaczynają odsyłać klienta od jednego do drugiego - wtedy nie ma pana żeby pomóc człowiekowi z problemem - każdy wziął kasę a klient niech sobie radzi jak był naiwny
wycięcie fapa to przede wszystkim manipulacje w oprogramowaniu silnika, kiedy po czymś takim sterownik zacznie pracować wadliwie panowie zaczynają odsyłać klienta od jednego do drugiego - wtedy nie ma pana żeby pomóc człowiekowi z problemem - każdy wziął kasę a klient niech sobie radzi jak był naiwny[/quote]
Kolego jeśli nie masz pojęcia o elektronice a tym bardziej programowaniu to nie pisz bzdur.
Jeśli chcesz mieć spokój z FAPem to pomoże tylko wymiana na NOWY wszelkie próby czyszczenia pomagają ale tylko na pewien czas chyba że sposób o którym tu mowa.
Według mnie to najlepszy sposób na pozbycie się kłopotów z nim i oszczędność.
Mnie też dzisiaj wyskoczył komunikat o wykończeniu się filtra FAP. Czy znacie w okolicach Katowic dobry warsztat , który pomoże w rozwiązaniu problemów z w/w filtrem??
[/b]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.