Niestety z tymi numerami skrzyni to tylko nie tak. Jeżeli mamy skrzynie 20cn20 to musi być taka sama. Kupiłem skrzynię o innych numerach ale do 1.6 16V i tu niespodzianka. NIE PASUJE są inne średnice wieloklinów na półosiach i inna konstrukcja mocowania linek oraz inny rozstaw śrubmocujących. I teraz mam niesprawną skrzynię w aucie i drugą sprawną poza nim. Także jedna wielka lipa. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: peuegot 307 1.6 16v
Piwa: 3/14
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 19:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Skrzynia biegów
Panowie ja mam podobną sytułacje u siebie tylko że u mnie jest tak że przy chamowaniu silnikiem odgłos pojawia się w przedziale 3000-2000 obr./min. na każdym biegu. Dla mnie ten odgłos to jest taki jak by jakaś obudowa brzeczała.
Podpowiedzcie co to może być??
Podobny przypadek jak u mnie tyle, że u mnie huczy na każdym biegu i przy przyspieszaniu jak i hamowaniu silnikiem. Jak nacisnę na sprzęgło to jak ręką odjął. I wielu mechaników postawiło na skrzynię.
A jak będzie u Ciebie to 100% pewności wysiadającej skrzyni(łożysk) nie mam. Spróbój posprawdzać wszystkie możliwe plastiki przy silniku, łączenia rur i ich mocowania oraz inne elementy przy silniku i skrzyni które mogą powodować dźwięk zbliżony do plastików. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
Dzięki będzie to również kolejna podpowiedź dla mnie.
Jedną skrzynię mam która nie pasuje, druga ledwo żyje a kasy brak... _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: peuegot 307 1.6 16v
Piwa: 3/14
Wysłany: Czw 24 Lis 2011, 17:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Skrzynia biegów
witam a więc byłem u kolegi na podnośniku i nadal niewiem co to za odgłos. Jedno jest pewne ten dzwięk nie wychodzi ze skrzyni.
Najwiękrzym problemem jest to że jak samochód był na podnośniku a koła się kręciły i ten dzwięk zanikł. Ja już nie mam pojęcia co to za odgłos.
jak ktoś ten temat ogarnie niech da znać.
pozdrawiam
Ciężka sprawa. W Twoim przypadku stawiałbym na łożyska w piastach które hałasują pod obciążeniem.
U mnie hałas występuje czy na podnośniku czy nie chociaż trochę ciszej.
Możliwe, że u Ciebie są to początki i narazie słychać tylko na drodze. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
A więc jak obiecałem tak odpowiadam.
Sprzęgło wymieniłem dla świętego spokoju choć nie było to przyczyną moich problemów.
Przyczyną były łożyska w skrzyni biegów. Jedno na wałku sprzęgłowym jakaś firma Argentyna (około 30 zł), drugie na wałku głównym od strony układu różnicowego SKF-tylko serwis ewentualnie zamiennik (koszt około 200 zł) i 2 łożyska w układzie różnicowym Made in Poland (50 zł szt.)
Także koszt naprawy skrzyni wraz z olejem, uszczelką w płynie i uszczelniaczami półosi i wałka sprzęgłowego wyniósł w okolicach 500 zł.
Także teraz wiem dlaczego skrzynie 20 CN20 są takie awaryjne-łożyska z całego świata a skrzynia oryginał Francja.
Naprawa 0 zł ponieważ spróbowałem samemu i nie ma aż takiej tragedii chociaż troche wiedzy teoretycznej i praktycznej o mechanice się przydało.
Pozdrawiam. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
mam to samo co kolega, dodam że raczej nie sprzęgło ponieważ było wymieniane w styczniu. Pytałem o to również dwóch mechaników i wykluczają sprzęgło, jeden z nich miał samochód na podnośniku i twierdził, że kiedy samochód jest podniesiony to nic nie słychać. Stan oleju w skrzyni prawidłowy, biegi wchodzą i wychodzą lekko oraz nie "wyskakują". Dodam jeszcze, że u mnie słychać najbardziej między 3-4 tyś. obrotów bieg pierwszy i drugi w ostatnim czasie również trzeci i czwarty ale słyszalność tarcia jest znacznie mniejsza na tych biegach. Na luzie nic nie słychać, tak samo przy wciśniętym sprzęgle.
Poza tym u mnie dźwięk nie jest tak regularny jak na filmie, mam na myśli to, że raz słychać bardziej a raz mniej a czasami prawie wcale jednak w ostatnim czasie jest coraz głośniej i coraz częściej.
Będę wdzięczny za pomoc i sugestie, bo mechanicy nie bardzo chcą się za to brać- jeden zażartował, że mam zrobić głośniej muzykę i to problem rozwiąże.
Byłem u kolejnego mechanika, od ręki wziął samochód na podnośnik. Miąłem poczekać bo w razie braku jednoznacznej diagnozy "na słuch" miałem zdecydować czy wyciągać skrzynię. Po zakręceniu prawym kołem od razu było słychać że coś jest nie tak. I od razu znalazła się przyczyna, mianowicie łożysko półosi. Część kosztowała 25 zł,+ robocizna.
Witam, niestety i mnie dopadła wymiana skrzyni, padł cały mechanizm różnicowy, wyciągnałęm skrzynie i niestety nie mogę znaleźć na niej nigdzie oznaczeń XXCNXX są jakieś inne cyfry nic nie mówiące, czy moglibyście pomóc w identyfikacji modelu skrzyni, ponieważ po lekturze tego tematu wiem że do silnika 1,6 16 V są różne skrzynie, nadmienię że rocznik mojego puga to 2001.
Gdy pojechałam do mechanika, pracującego niegdyś w serwisie Peugeota, po mojego Czarnuszka zwrócił uwagę na łożyska w skrzyni biegów, które za jakiś czas będzie trzeba wymienić. W tamtym czasie przy puszczonym pedale sprzęgła łożyska wyraźnie były słyszalne. W połowie lata został wymieniony kompresor klimatyzacji i ku mojej radości po przyprowadzeniu auta do domu, dźwięki łożyska się wyciszyły. Odetchnęłam z ulgą. Niestety,kilka dni temu znowu odgłosy łożyska stały się słyszalne.
Zastanawiam się dlaczego łożyska były tak cichutkie po opisanej powyżej wymianie kompresora. Znalazłby się ktoś kto mógłby podsunąć jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.