Mam małe pytanie. Jestem posiadaczką 407 2.0 benzyna, automat z 2006r. a że posiadam go od tygodnia i to moja pierwsza przygoda z peugeotem stąd moje pytanie. Otóż mam wrażenie że jest dosyć mułowate przy starcie. Ja wiem że silnik dwu litrowy to niewiele ale jednak zastanawia mnie czy wszystkie peugeoty z tym silnikiem tak mają że po naciśnięciu na pedał gazu auto tak jakby chwilę się zastanawiało czy ma jechać a dopiero potem startuje
Mam małe pytanie. Jestem posiadaczką 407 2.0 benzyna, automat z 2006r. a że posiadam go od tygodnia i to moja pierwsza przygoda z peugeotem stąd moje pytanie. Otóż mam wrażenie że jest dosyć mułowate przy starcie. Ja wiem że silnik dwu litrowy to niewiele ale jednak zastanawia mnie czy wszystkie peugeoty z tym silnikiem tak mają że po naciśnięciu na pedał gazu auto tak jakby chwilę się zastanawiało czy ma jechać a dopiero potem startuje
No bo startuje z niskich obrotów, na manualu byś sobie przygazował na 5000 obrotów puścił sprzęgło i wystrzelasz do przodu automat startuje pewnie z 2000 albo mniej. Jeździłem wieloma automatami i we wszystkich tak było. Dla pocieszenia dodam Ci że nawet super mocne fury typu Mercedes S 500 jakoś 300 KM nie zerwą przyczepności na starcie przy automacie No i co? Zdziwiony?
Masz jeszcze linka do kilku rad jak dbać o automatyczną skrzynie biegów byś jej szybko nie popsuł i żebyś nie pisał że automaty w 407 są mało trwałe
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Sro 27 Lip 2011, 16:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Pytanie o 407
witam - tak mają automty, jest to normalne - dla pewnosci daj sie przejechac komus co juz miał- lub ma automat od dłuzszego czasu.
ew. elektroniczna diagnostyka silnika - skrzyni dla św. spokoju.
407 .2.0 benzyna nawet w maneualu nie jest rakietą - musi sie wkrecic na obroty.... pózniej to juz LEW...
piekny-gienus - w sumie to nie zależy mi na tym żeby chodził przy starcie jak rakieta ale zaciekawiło mnie czy wszystkie typy tak mają jeździłam kiedyś ml-em 4.0 automat ale to inna masa auta i inna ilość koni więc nie ma co porównywać. A diagnostyka w najbliższym czasie jak najbardziej.
Mam małe pytanie. Jestem posiadaczką 407 2.0 benzyna, automat z 2006r. a że posiadam go od tygodnia i to moja pierwsza przygoda z peugeotem stąd moje pytanie. Otóż mam wrażenie że jest dosyć mułowate przy starcie. Ja wiem że silnik dwu litrowy to niewiele ale jednak zastanawia mnie czy wszystkie peugeoty z tym silnikiem tak mają że po naciśnięciu na pedał gazu auto tak jakby chwilę się zastanawiało czy ma jechać a dopiero potem startuje
Nie ma co porównywać z ML. Merc rwie z miejsca a lew się zastanawia. Tak to jest. Mój dopiero od 40km/h zaczyna mieć przyspieszenie. Nie masz czym się przejmować, ten typ tak ma.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Pią 29 Lip 2011, 12:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Pytanie o 407
W samochodzie Peugeot 407 z dwulitrowym silnikiem benzynowym z automatyczną skrzynią biegów jest o ile wiem zainstalowany 4-stopniowy automat AL4 produkcji PSA-Renault-Siemens. Chcąc cokolwiek podnieść osiągi tego samochodu można zastosować kilka stosunkowo prostych zabiegów, o których często zapomina się, a nie są one kosztowne ani zbyt skomplikowane: 1/ dbać o czystość filtra powietrza tj wymieniać filtr powietrza raz do do roku, a nie jak to czyni się zwykle co 2 lata, bowiem zabrudzony filtr powietrza szczególnie w drugim roku eksploatacji skutecznie potrafi "przydusić" silnik nie dostarczając odpowiedniej ilości powietrza 2/ dbać o prawidłowe ciśnienie powietrza w kołach napędzanych (przednich), najczęściej niedopompowane potrafią ściągać samochód i pogarszać trakcję, co przekłada się na gorsze przyspieszenie, 3/ sprawdzić świece zapłonowe, być może warto zmienić ze standardowych Bosch czy Eyquem na wyraźnie lepsze i trwalsze świece np firmy Denso, 4/ nie wozić w bagażniku zbędnych kilogramów nieptrzebnych rzeczy, bo bagażnik to nie jest podręczny magazyn, a zbędne kilogramy niepotrzebnie obciążają moc silnika, 5/ skrzynia AL4 to automat tzw. tiptronic który ma pewne możliwości adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a szczególnie szybkości naciskania pedału gazu i odpowiednio do tego dostraja elektronikę sterującą szybkością działania skrzyni, czyli im bardziej "leniwie" kierowca naciska pedał gaz to automat "uczy się" tego sposobu jazdy, natomiast "energiczniejsze" używanie pedału gazu powoduje szybsze działanie skrzyni, 6/ warto też pomyśleć aby jeździć używając benzyny zmieszanej w baku "pół na pół" 95 i 98 oktanowej. To powinno zabepieczyć, że benzyna ta będzie odpowiadać normom przewidzianym dla benzyny Eurosuper 95 ze wzgledu na to iż w Polsce można częściej niż np w Niemczech spotkać sie z paliwem wyraźnie niższej jakości. którego używanie też potrafi skutecznie "mulić" silnik. Ma to znaczenie szczególnie przy paliwie dieslowskim, ale kiepska benzyna też potrafi "przymulać" silnik.
Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi.. Jedna wątpliwość rozwiana to pojawił się problem.. Otóż autko było oddane na szczegółowy przegląd i wymianę poszczególnych części takich jak filtr powietrza, filtr paliwa, wymiana oleju, płynu w chłodnicy itd.. Autko mi oddano więc wybrałam się na przejażdżkę.. Po ujechaniu dwóch, trzech kilometrów wskaźnik płynu w chłodnicy zaczął wzrastać aż wskoczył na połowę czerwonego pola. Na drugi dzień ponowna próba i znowu to samo. Autko wróciło do serwisu. Pomyślałam że przy wymianie płynu pewnie źle odpowietrzyli ale okazało się że było dobrze odpowietrzone. Panowie szukali przyczyny pół dnia i rozkładali ręce mówiąc że auto stało z załączonym silnikiem bardzo długo i wszystko chodziło dobrze a temperatura silnika była w normie a jak tylko autem ruszyli to strzałka wskoczyła w czerwone pole. Kilka godzin temu miałam telefon że wszystkie części są sprawne i że problem tkwi prawdopodobnie w elektronice i będzie trzeba wszystko wgrywać na nowo.. Czy ktoś z Was miał podobny problem? I ciekawi mnie jaki jest koszt takiego instalowania na nowo oprogramowania czy jak to się tam nazywa..
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pią 29 Lip 2011, 20:22
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Pytanie o 407
witam - kolezanko sam. oddano do przegladu - OK
- chłodzenie było OK
- wykonano przegląd- wymiany- diagnostyki OK
- wystawiono fakture za dobre - sprawdzone- bezpieczne technicznie auto ??? OK
- wiec ? powrot do warsztatu , aby w ramach faktury dokonano stosownych poprawek - gdyz naprawiano i nie naprawiono a wydano auto z usterką i to z winy warsztau a nie uzytkownika....
Moja rada - oddac do warsztatu - przetestowac po naprawie i wszystko.
Nie godzic sie na otwarcie nowego zlecenia - naprawa gwarancyjna w ramach popszedniej faktury.
Moim zdaniem przyczyna :
- brak płynu chodzenia ?
- niesprawny termostat ?
- elektronika ?????
- - moze Tak - nie spotkałem się z taką diagnoza.
Nowe wiadomości z serwisu. Dzisiaj rano panowie uruchomili auto i strzałka od razu poszła na 80 stopi. Stwierdzili że nie jest możliwe aby silnik tak szybko się zagrzał i teraz stawiają na uszkodzone czujniki albo termostat. Jeżeli nie to to wtedy biorą się za elektronikę.. a że trafiło na weekend więc dowiem się tego dopiero w poniedziałek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.