Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubuunr1

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): UK
Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI(90KM) ROK 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 21:19
Temat postu:

1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


307 1.6 hdi , zaraz po odpaleniu na zimnym silniku trzęsie silnikiem i kopci na biało, po rozgrzaniu wszystko ustaje. komp. pokazuje błąd p1351. świece zostały wymienione na nowe(1 była spalona) i bez zmian. Zaraz potem został wymieniony przekaźnik świec żarowych oraz czujnik temp. cieczy. Bez zmian. Wtryski sprawdzone na 100 proc sprawne. I ciągle błąd p1351 który po usunięciu powraca przy rannym odpalaniu, nawet gdy na dworze jest +20 stopni. Błąd świec wraca. Mechanicy nie wiedzą co jest.
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry. pomocy.
Powrót do góry
gadu-gadu
piekny-gienus

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3266
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 149/18
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 11:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


witam - a jak sie zachowuje turbina ?? Ciśnienie na cylindrach ??- chociasz to wstępne telepanie wskazuje,że nie wszystkie komory spalania załapały - wiec kierunek świece okolice .
Powrót do góry
kubuunr1

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): UK
Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI(90KM) ROK 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 21:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Turbina sprawna była sprawdzana. Ciśnienie w cylindrach nie wiem. Ale auto spadku mocy nie ma , oleju i płynu z chłodnicy nie ubywa. Po rozgrzaniu nie dymi i równo pracuje. Czy świece się załączają przy +20 na dworze. ? Może BSI świruje?
Powrót do góry
gadu-gadu
ona123

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec
Posiadane auto: Opel
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 18:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam, mam takie same objawy w swojej 307.
Jak zakonczyla sie Twoja naprawa? Co bylo przyczyną? Co pomoglo ?

Dziekuje za ewentualną odp.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
KotBury

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 490
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 36/0
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 23:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry.
Spróbuj odpalić właśnie przy wyłączonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Sterownik wówczas, nie mając oryginalnego sygnału o rzeczywistej temperaturze silnika, dobiera "temperaturę zastępczą - ostatni dobry pomiar". Chodzi o to, że być może czujnik "fałszuje" temperaturę. Wskazuje np. +80 stopni C, zamiast w rzeczywistości np. +5 stopni. Wówczas sterownik podaje "małą dawkę rozruchową paliwa", ponieważ sądzi (tak go informuje czujnik), że silnik jest ciepły. Gdyby wskazania czujnika wynosiły wiernie +5 stopni, to sterownik podałby "dużą dawkę rozruchową", bo silnik tego wymaga, gdyż jest zimny. Wtedy silnik pracowałby równomiernie, nie telepałby i nie dymił na biało.
Jeżeli przeprowadzisz test z wypięciem czujnika temperatury cieczy i silnik wraca do "normalności", oznacza, że problem nie leży w czujniku, który dopiero co wymieniłeś, tylko w jego kablach lub stykach (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek czujnikowych).

Wiemy również, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o grzaniu i dogrzewaniu świec żarowych (poprzez sterownik główny, sterownik grzania świec oraz przekaźnik). Być może z powodu zakłóceń sygnałów czujnika, świece grzeją, kiedy nie potrzeba, itd. Gdy usunie się usterkę czujnika, to automatycznie zniknie problem świec.

To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa. Jeżeli zawyża on wartości napięcia elektrycznego sygnału podawanego do sterownika, to mogą wystąpić identyczne objawy jak w przypadku "fałszującego" czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Również możemy to sprawdzić, wypinając go z kostki elektrycznej i następnie uruchamiając silnik. Brak sygnału czujnika zmusza sterownik do pobrania temperatury zastępczej +90 stopni C. Jeśli sytuacja poprawia się, oznacza prawdopodobnie taką samą usterkę, jak w czujniku temp. cieczy.

Problem "fałszywych" czujników, zwłaszcza temperaturowych, jest dość dobrze znany diagnostom. Wiedzą o tym, że znaczna ich część źle wskazuje z powodu zawilgoconych, skorodowanych lub przerwanych kabli. Wskutek tego zmienia się ich oporność, a co za tym idzie, sygnał napięciowy od 0,2 do 4,8 V. Przykładowe tabelki wartości napięcia elektrycznego w funkcji oporności i temperatury czujnika NTC lub PTC temperatury cieczy chłodzącej i paliwa podane są poniżej.



Rzecz całą można sprawdzić za jednym zamachem, podpiąwszy się do złącza 16-pinowego EOBD diagnoskopem zewnętrznym i odczytać to, co chcemy, w tym: działanie czujników, nastawników, itd. Nazywa się to pobieranie "parametrów bieżących silnika" - patrz wiersze 19-21 oraz 31-33 wraz z uwagami w tabelce poniżej.


Powodzenia w diagnozowaniu.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 13 Lip 2014, 19:05, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 23:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
MARCIN2161075

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): NOWE MIASTO LUBAWSKIE
Posiadane auto: PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 2004R
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Wrz 2013, 11:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


witam. mam problem z peugeotem 307 sw 1,6hdi 110km.
bardzo często zapala mi się komunikat antipolution fault i samochód zaczyna bardzo mocno dymić na biało , może mieliście podobne problemy prosze o pomoc.
jak byłem na kompie to elektryk powiedział mi że jest niska temperatura spalin ok 98st. i pobiera za dużo płynu jaka może być przyczyna
Powrót do góry
jamiro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Ibiza 1.2 2005r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 11:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam. Niedawno stałem sie szczęśliwym posiadaczem 307sw 2006r 1,6 hdi 90km i mam podobny problem z odpalaniem. Mimo ze w nocy mamy po +15 to przy odpalaniu kopci na biało tak przez min i żuca silnikiem jak by nie mógł załapać na wszystkie garczki, ale po jakimś czasie jak przepali to wszystko wraca do normy. Wcześniej przy włączeniu zaplonu ani na momencik nie zaswieci sie kontrolnie kontrolka od swiec zarowych. Dzisiaj zrobiłem mały test tzn wcześniej wypielem czujnik temp cieczy, po włączeniu zaplonu zaswiecila sie kontrolka od swiec, autko ładnie odpalilo bez grama dymu i równo pracował. Proszę teraz o pomoc gdzie mam szukać przyczyny i co wymienic ( świece, czujnik itd. ) bo im wiecej czytam na forum tym mniej rozumie.
Powrót do góry
KotBury

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 490
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 36/0
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 20:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Sam sobie odpowiedziałeś, że problemem jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej, więc w czym problem?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
jamiro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Ibiza 1.2 2005r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 21:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Czyli do wymiany czujnik temp cieczy? Bo jeszcze wyczytalem, ze jest opcja z popsutym przekaznikiem swiec. Przepraszam, ale im bardziej zaglebiam sie w forum to tym bardziej glupieje, a strasznie denerwuje mnie to odpalanie auta.
Powrót do góry
jamiro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Ibiza 1.2 2005r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 19:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Tak wiec zakupilem dzisiaj nowy czujnik temp.cieczy, wymienilem i dalej bez zmiany. Nadal faluja obroty. Jak ponownie odepne wtyczke od tego czujnika to lepiej chodzi. rowno i nie kopci. W takim razie gdzie szukac przyczyny gdzie po odpieciu tego czujnika silnik ladnie i rowno pracuje ?
Powrót do góry
KotBury

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 490
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 36/0
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 00:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


A po co kupowałeś od razu czujnik? Trzeba było wpierw podmienić z identycznego silnika i wypróbować. W tej chwili sytuacja jest taka, że masz prawdopodobnie dwa sprawne czujniki, a zero sprawdzenia kabli i styków. Jest to ponad 90% przyczyn usterek czujnikowych.
Dalej więc twierdź, że od czytania postów coraz bardziej głupiejesz, a na pewno usterki nie usuniesz. Mam wrażenie, że w ogóle nic nie czytasz. Świadczy o tym brak zrozumienia co jest napisane w aktualnym wątku, w którym jesteś i który wyjaśnia wszystko odnośnie czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Wystarczy tylko uważnie przeczytać.

Co na to okoliczni elektrycy? Żyje jakiś tam? Taką drobnostkę załatwia pierwszy lepszy elektryk z budowlanki.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
jamiro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Ibiza 1.2 2005r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 10:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Poniewaz wydawalo mi sie to proste, skoro po odpieciu czujnika silnik rowno pracowal. W takim razie prosze jeszcze o pomoc jakie i w jaki sposob mam sprawdzic kable. Przepraszam za byc moze glupie pytania, ale w tej chwili przebywam za granica, a koszty serwsiu sa tu kolosalne i musze jakos sam sie uporac z tym problemem.

A jeszcze jedno, a moze byc tak, ze któryś wtrysk leje i bez podgrzania swiec nie spala zwiększonej dawki paliwa?
Powrót do góry
jamiro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Ibiza 1.2 2005r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 07:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Jeszcze jedno co mnie martwi, tzn, kiedy silnik pracuje i nachyle sie nad nim to czuc spaliny, az gryzie w oczy. Najbardziej wyczuwalny smrod jest w okolicach lewej strony silnika stojac do niego przodem. Czy mozliwe tez jest, ze sa jakies przedmuchy w tych okolicach lub lapie lewe powietrze i dlatego biora sie problemy z odpalaniem?
Powrót do góry
KotBury

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 490
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 36/0
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 08:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Dopiero teraz zaczynasz odkrywać rąbka tajemnicy, a raczej uzewnętrzniać swój niepokój. Zatem silnik nie dość że kopci na biało, to ma problemy z rozruchem, po ciężkim zapłonie "telepie" i w dodatku czuć spaliny spod maski. Może to być jakaś poważna awaria mechaniczna wtryskiwaczy ("szarpanie"), jak również zupełnie banalne uszkodzenie kabelków czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Próbujesz na własną rękę wymieniać części kompletnie bez znajomości budowy i działania silnika. Oczekujesz na "gotowce", których nikt Ci nie udzieli, ponieważ nie widzi i nie słyszy jednostki napędowej.

Jeżeli problem mnie przerasta, bo nie wiem jak sprawdzić kable i styki, to nie wygłupiam się i nie porywam na naprawę kamery video lub pralki automatycznej, nie mając bladego pojęcia co się z czym je...

Podstawą do skutecznej pomocy z forum jest wszelkiego rodzaju dokumentacja: pobrana, wydrukowana i przesłana tutaj na podstawie odczytów z pamięci trwałej komputera silnikowego. Dopiero mając cokolwiek "na papierze", poza tym jakieś filmiki, fotki, itp. możemy coś sensownego wnioskować.
Tak więc odpowiedź, Kolego, otrzymasz taką samą: pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest zawsze przeszukanie pamięci sterownika wtryskowego, który steruje silnikiem w 100% od momentu włożenia kluczyka do stacyjki.
Forum natomiast jest ostatnią deską ratunku, gdy już wszyscy mechanicy dookoła poddają się.

W kwestii pobytu za granicą. Niestety, nie jest to żadne tłumaczenie, ponieważ musisz się liczyć, kupując auto i pracując tam, że mechanik Cię nie ominie. A awarię opędzisz sam, podmieniając czujniki "na pałę". Jeśli podpowiem, że należy wymontować, sprawdzić i wymienić wtryskiwacz, to zrobisz to sam?
Tak więc masz alternatywę: albo podjechać do miejscowego mechanika/diagnosty, który najpierw przeskanuje pamięć komputera na obecność błędów i usterek, albo wrócić do kraju i tutaj szukać szczęścia. Tak czy owak bowiem skończy się na wizycie u jakiegokolwiek mechanika.
Na forum zgłoś się ponownie, gdy miejscowy meches zaordynuje wymianę niżej wymienionych trzech najdroższych i najtrwalszych podzespołów:
1) Wtryskiwacze;
2) Pompa wysokiego ciśnienia;
3) Turbosprężarka

Wtedy dopiero powinny odezwać się w głowie wszystkie dzwoneczki alarmowe, bo należy domniemywać, że mechcio próbuje typowej zagrywki "na jelenia". Nie jest bowiem możliwe, aby mechanizmy te psuły się i naprawiały okresowo, tj. gdy uruchamiasz silnik, a potem normalnie jedziesz.

Ponadto przeczytaj chociaż jeden raz porządnie, jakie identyczne kłopoty mają inni użytkownicy oraz w jaki sposób próbują je rozwiązywać np. tutaj.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
jamiro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Ibiza 1.2 2005r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 29 Cze 2014, 10:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Hejka
A wiec autko jest po wymianie rozrzadu, filtru paliwa, oleju itd. Wydaje sie, ze jest ciut lepiej, ale jeszcze nie to i nadal telepie przy zimnym rozruchu. Sprawdzony na komputerze i wyskoczyly 4 bledy: P1403, P1404, P0118, P1461. Moze mi ktos pomoc w indentyfikacji bledow? Moze w tych bledach tkwi problem z porannym rozruchem silnika.
Pzdr
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot

107

28 800

2013r.

18 000 km

śląskie

Peugeot

407

26 900

2007r.

105 672 km

małopolskie

Peugeot

307

11 400

2005r.

138 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot

Partner

27 900

2008r.

127 300 km

małopolskie

Peugeot

308 SW

35 500

2010r.

124 735 km

opolskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System