Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 29 Cze 2014, 15:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Opis kodów usterek po kolei tak jak je podałeś:
Cytat:
P1403 Obwód dodatkowego ogrzewania 1: Zwarcie do masy, zwarcie do plusa, obwód rozwarty lub uszkodzenie elementu wykonawczego.
Cytat:
P1404 Obwód dodatkowego ogrzewania 2: Zwarcie do masy, zwarcie do plusa, obwód rozwarty lub uszkodzenie elementu wykonawczego.
Cytat:
P0118 Sygnał temperatury płynu chłodzącego silnika: Przerwany obwód albo zwarcie z plusem.
Cytat:
P1461 Sygnał położenia elektrycznego zaworu EGR: Przesunięcie nauczonych wartości skrajnych w długim czasie.
Jeżeli przeczytałeś uważnie i zrozumiałeś treść komunikatów, to żaden z nich nie miał związku z przestawieniem rozrządu, niedomaganiem filtra paliwa i innych. Krótko mówiąc, lokalny meches (w domyśle "zagraniczny") zastosował stary jak świat chwyt poniżej pasa... Czyli orżnął Cię na niemałą zapewne kasę w euro, ale usterki nie usunął.

Należy odrzucić zatem dwa pierwsze błędy, które są typowymi śmieciami z dalekiej przeszłości, bo przecież nie potrzeba ogrzewania dodatkowego. Potrzebne jest raczej na gwałt schładzanie w lecie w kabinie, prawda?

Natomiast dwa ostatnie kody (P0118 i P1461), a szczególnie drugi, mogą jak najbardziej przyczyniać się do nierównomiernych obrotów oraz strat mocy silnika.

Odsyłam wobec tego jeszcze raz do wylinkowanego na czerwono wątku oraz wielu innych, w których znajdziesz m.in. wyjaśnienie szkodliwego działania spalin EGR, o czym mówi usterka P1461.

Polecam na przyszłość prostą zasadę jak konstrukcja cepa: najpierw myśleć (tu czytać ogólnie dostępne informacje), a dopiero potem łapać się za portfel. Nie odwrotnie.

Istnieje niepotwierdzony naukowo fenomen anatomiczny: połączenie pomiędzy mózgiem i portfelem, a mianowicie: człowiek walnięty po portfelu zaczyna myśleć... Bez obrazy.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 01 Lip 2014, 21:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Dzieki za dosadna odpowiedz Smile
Rozrzad wymienialem, nie ze wzgledu na powyzsze dolegliowsci, tylko ze wzgledu na zatarte lozysko rozrzadu i pompe wody. To tak na marginesie.
W takim razie postaram sie usunac usterke zwiazana z egr.
pzdr
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 11 Lip 2014, 10:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam.
A więc ponownie byłem u mechanika, tym razem innego. Podpial autko pod komputer, ale większych błędów nie miał. Jedyne co zrobił to na początek odpial wtyczkę od egr i kazał sprawdzić jak autko odpali po nocy. Niby dzisiaj auto odpalilo bez problu. Lekko przydymilo, ale obroty nie falowaly, chodził silnik równo. Czy taki test moze wskazać ma uszkodzenie zaworu egr, ponieważ mechanik jest przekonany, ze po pozytywnym teście wymieni egr. Czy faktycznie ma racje?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 12 Lip 2014, 19:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Należy pamiętać, że EGR w tym silniku jest elektryczny. Tak więc odłączenie kabla zasilającego od zaworu elektromagnetycznego nie gwarantuje całkowitego zamknięcia grzybka upustowego, gdy "zatnie się" on w jakimś położeniu pośrednim. Dlatego być może mówisz tak enigmatycznie "niby zapalił". Dopiero całkowite zaślepienie blaszką przejścia spalin do świeżego powietrza da konkretną odpowiedź na pytanie czy EGR był winien "całkowicie", czy tylko "troszeczkę".

Tak więc proponuję nie wymieniać EGR jak sugeruje mechanik, tylko zaślepić tymczasowo i jeździć w celu sprawdzenia, czy czasem nie jest winien inny element, np. przepływomierz.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 10 Wrz 2014, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 00:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Hejka.
Tak wiec udalem sie dzisiaj na diagnostyke komputerowa pod pp2000. Diagnoza: EGR. Zreszta po zgaszeniu slychac takie tykanie od strony zaworu przez jakis czas.Teraz pytanie, czy zaslepienie egr wyzuci jakies bledy i czy beda mialy jakis wplywa na prace silnika, czy lepiej wymienic? Chcialem, zeby go przeczyscil, ale powiedzial, ze nie podejmuje sie tego bo masa roboty, a gwarancji na pozniejsze funkcjonowanie zaworu nie daje.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 00:16
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 02:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Diagnoza: EGR.
Dla mnie jest to żadna diagnoza. Ponieważ zawór EGR jest elektryczny, więc w grę wchodzą dwa typy usterek: mechaniczna i elektryczna. Jeżeli mechanik udziela tak skąpych informacji, tzn. że ma parcie na łatwiejszą i droższą (dla klienta) opcję. Jeżeli nie ma parcia, to powinien przede wszystkim podać nr kodu usterki, tak jak np. w tytule postu: P1351. Wówczas sprawa jest jasna jak słońce i wiadomo, co Ci podpowiedzieć. A tak: "ni to, ni sio".

Mechanik zdaje się, sprytnie kombinuje jak koń pod górę, żebyś się zdał całkowicie na niego, a wówczas zacznie się polka na jelenie rogi i portfel... Mogę się mylić, ale spróbuj właśnie odzyskać ten konkretny numer kodu, a się przekonasz, jak są krojeni klienci...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 08:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Dzieki za szybka odpowiedz.
Z jednej strony troszke mnie nurtuje ten egr. Ostatnio majac stary czunik temp cieczy, wsadzilem go do zamrazalki i podpielem z rana do kostki. Kontrolka od swiec sie nie zaswiecila, ale slinik ladnie pracowal. Skoro sterownik dostal sygnal o niskiem temp cieczy to powienien ten egr zamknac? Skoro sie zamknie i nie kopci, wtryski dostana prawidlowa wartosc o podaniu paliwa to chyba znaczy, ze egr jest w porzadku?
Jeszcze jedno, poniewaz ostatnio wymienialem swiece (jedna spalona) to mechanik zdjal ta rure karbowana co idzie od egr do kolektora i byla cala w nagarze. Przekroj wnetrza ruru przez nagar zmniejszyl sie o jakies 60% i sadze, ze kolektor moze wygladac podobnie. Czy to moze miec tez wplywa na taki rozruch? Bo chyba wowczas silnik ma ograniczony dostep do swiezego powietrza, a zamiast niego musi przepalic sadze?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 10:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Mechanik zdjal ta rure karbowana co idzie od egr do kolektora i byla cala w nagarze. Przekroj wnetrza ruru przez nagar zmniejszyl sie o jakies 60% i sadze, ze kolektor moze wygladac podobnie. Czy to moze miec tez wplywa na taki rozruch? Bo chyba wowczas silnik ma ograniczony dostep do swiezego powietrza, a zamiast niego musi przepalic sadze?
Jak najbardziej słuszny wniosek. Jeżeli tak jak tutaj, zawór EGR jest zablokowany w pozycji "dużo" spalin, zamiast "mało" spalin do świeżego powietrza - to w sposób oczywisty zakłóca zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Po prostu do cylindrów dostaje się "mało" powietrza, zamiast "dużo", ponieważ spaliny EGR to powietrze "wypychają".

Wskutek niedomiaru tlenu w komorze spalania (mieszanka "uboga") i obecności w tym miejscu spalin, warunki spalania są niekorzystne, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy, całego układu wysokiego ciśnienia i turbosprężarki - trzeba to z naciskiem podkreślić.

Przede wszystkim spaliny silnie obniżają temperaturę spalania, która przykładowo - przy suwie sprężania - powinna wynosić 700-900 stopni C. Tymczasem spaliny obniżają ją do 400-600 stopni. Wskutek tego zapłon jest "zdefektowany", ponieważ część paliwa źle się pali, część w ogóle się nie spali, itd. Przenosi się to na silnik jako szarpanie, emisja czarnego dymu, także trudności w rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach oraz raptowne gaśnięcie silnika.

Trzeba powiedzieć, że jest to kompletnie poroniony pomysł ekologów, którzy narzucili konstruktorom zadanie pt.: "eliminacja azotków ze spalin (NOx)". Polega to na tym, że niewielki dodatek spalin (5-15%) do świeżego powietrza, jednak w ściśle określonych warunkach, o których za chwilę, powoduje spadek temperatury spalania, a więc obniżanie NOx.

Zatem działanie EGR można obserwować kiedy? Wtedy gdy np. taksówkarz długo pali silnik na biegu jałowym, aby ogrzać kabinę podczas oczekiwania na postoju. Natomiast ilu kierowców swoich bombowców trzyma silnik na biegu jałowym przez kilka godzin? Chyba, że chodzi o korki?

I to jest przesadna dbałość rzekomo o ekologię, bo w ogóle nie wzięto pod uwagę skutków usterki np. zaworu, który "zacina" się w położeniu "dużo" spalin, zamiast "mało" spalin. Albo usterki przepływomierza, który steruje EGR, a informuje fałszywie komputer, że jest "duża" masa powietrza, a nie "mała" masa powietrza. W rezultacie usterki EGR wywołują jeszcze większą emisję szkodliwych spalin i milion razy większą ilość NOx, niż korzyści wynikające z zastosowania tego, pożal się Boże, wynalazku.

Mimo doskonale funkcjonującego sterowania EGR przez komputer, wspomniany siłownik blokuje się i cała koronkowa akcja ścisłego dozowania spalin legnie w gruzach.

Jest to mniej więcej to samo jak w Twoim przypadku, Kolego, który odkryłeś w rurze perforowanej recyrkulacji spalin gruby osad nagaru. Właśnie jest to przykład tzw. syndromu zaklętego kręgu, gdzie złe spalanie w komorze zapłonowej cylindra, prowokuje łańcuch niekorzystnych następstw w dłuższym okresie czasu, o których mowa.

Przy czym w zderzeniu z mechanikami, którzy zwykle nie za bardzo "kumają czaczę", problem przybiera skrajnie odwrotny kierunek, a mianowicie, zamiast zabierać się za elementy z początku listy podejrzanych, tj. obwód recyrkulacji spalin, sprawność działania siłownika dozującego spaliny, sprawność przepływomierza, itp. - sięgają z mety na koniec listy, tj. wtryskiwacze, turbosprężarka, pompa WC. No, bo panie, jak silnik kopci, dławi się, "telepie", to tylko wtryskiwacze, pompa WC i turbosprężarka.

Nikt nie docieka, że to może być filtr powietrza, zatkany zawór EGR lub poluzowany kabelek w przepływomierzu. Bo to zbyt banalne jest, nie do uwierzenia, że tak małe rzeczy mogą takie spustoszenie zrobić w silniku. Po prostu zanik logicznego myślenia, a przy tym próby wymuszania nieuzasadnionych napraw i generowanie kosztów. Katastrofa i masakra...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:06, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 12:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Przy okzaji wymiany rozrzady mechanik wyjal jeden wtrysk, zeby ocenic wlasnie koncowke i wydawal sie w porzadku. Nie byla na nim tyle syfu. Co do tego EGR, jezeli czujnik temp cieczy podaje mu, ze temp cieczy jest okolo 5stopni to w jakiej pozycji znajduje sie egr? zakmnietej gdzie nie przepuszcza spaliny, czy otwartej?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 14:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Co do tego EGR, jezeli czujnik temp cieczy podaje mu, ze temp cieczy jest okolo 5stopni to w jakiej pozycji znajduje sie egr? zakmnietej gdzie nie przepuszcza spaliny, czy otwartej?
Właśnie zapomniałem dopowiedzieć w poprzednim swoim wejściu, że komputer nie kieruje się wskazaniami czujnika temperatury cieczy chłodzącej w sterowaniu EGR, tylko przepływomierzem.

Na temat zależności działania EGR od wskazań przepływomierza i odwrotnie, więcej można poczytać tutaj i tutaj.

Co do pierwszego zdania w Twojej wypowiedzi:
Cytat:
Przy okzaji wymiany rozrzady mechanik wyjal jeden wtrysk, zeby ocenic wlasnie koncowke i wydawal sie w porzadku. Nie byla na nim tyle syfu.
Tutaj również mechanik wykazał się ignorancją, ponieważ ani wtryskiwacza CR nie wyciąga się, żeby se pooglądać, ani tym bardziej oceniać wzrokowo jego stan techniczny.

Gdy wejdziesz do wylinkowanych na czerwono postów, znajdziesz słynną tabelkę parametrów bieżących, z której m.in. można wstępnie wyciągnąć jakieś wnioski na temat kondycji wtryskiwaczy.

W jaki sposób mechanik zdoła cokolwiek powiedzieć na temat zdolności wtryskiwacza do pracy, skoro całkowicie nim steruje komputer za pomocą silnych impulsów prądowych?

Właśnie gdy wywali wtryskiwacz z głowicy, to pozbawia się całkowicie możliwości jego sprawdzenia, ponieważ wtrysk traci łączność elektryczną i elektroniczną z komputerem, który nim całkowicie steruje i diagnozuje w każdym ułamku sekundy. No, kolejna masakra!

Wymontowane wtryskiwacze są jedynie kupką złomu, z którymi nic nie można zrobić, z wyjątkiem zamiany miejscami, ewentualnie wymiany lub regeneracji.

Gdy już wyciągnął ten wtryskiwacz, to co stwierdził poza tym, że końcówka rozpylacza jest wolna od nagaru? Doszedł do jakichś dalszych wniosków w systemie naczyń połączonych, w jakim pracuje cały silnik? Odpowiedział na podstawie wyjętego wtrysku, jaka jest przyczyna trudności w rozruchu, szarpania, spadku mocy i dymienia? Jeżeli nie wyciągnął żadnych wniosków, oznacza, że wymontowanie wtrysku było całkowicie zbędne.

Mało tego, naraził klienta na kolejne ewentualne straty, ponieważ wtryskiwacz CR to nie jest zwykła, sprężynowa sikawka z silnika TDI, tylko pracujący pod olbrzymim ciśnieniem rzędu 1800 bar (180 MPa) aparat wtryskowy, sterowany indywidualnie, samodzielnie i samorządnie. Wystarczy teraz maleńka dziurka na połączeniach gwintowanych i cieniutki strumień pod ciśnieniem 1000 bar z łatwością ucina nam palec...

Co mechanik sądzi o takiej rzeczy, jak naruszenie gwintów w rurkach bardzo wysokiego ciśnienia, które muszą wytrzymywać uderzenia ogromnego ciśnienia miliardy razy? A jaki moment dynamometryczny zastosuje do zamocowania wtryskiwacza w głowicy z powrotem? Ciekawe, czy wie o tym, skoro wymontowuje, żeby sobie pooglądać?

A co zrobi, gdy się okaże, że trzeba jeszcze raz zakodować wtryskiwacze w komputerze, w przeciwnym razie one dołączą do chóru "telepaczy", gdyż zaczną źle wtryskiwać, a nie robiły tego przed demontażem?

Jeżeli, Kolego, masz już poczucie, że tona cegieł zwaliła Ci się na głowę po takich operacjach pseudofachowca, to zażądaj od niego sztaplarki lub innego jakiegoś spychu, żeby odwalił tę tonę cegieł z Ciebie... Albo po prostu zabierz pędzidło do innego mechanika i zadaj pierwsze pytanie tzw. kwalifikacyjne: "czy wyciąga się wtryskiwacz Common Rail, żeby se pooglądać?" Albo: "ile wynosi moment dynamometryczny dokręcania łap wtryskiwaczy w głowicy?"

Tym sposobem może trafisz na rozsądnego i kumatego mechanika, który zna dogłębnie system Common Rail, a nie myli ze starym, konwencjonalnym TDI.

A w ogóle całkiem na początek zrób porządek z tym totalnym syfem we wszystkich rurach powietrza oraz wydechu. Bez oczyszczenia gruntownego całego układu od początku do końca nie ma mowy o jakiejkolwiek normalnej jeździe.

Przy okazji należy pomyśleć, ale też szybko, nie wolno, co zrobić z "kulawym" EGR-em. Jeśli nie chcesz go zaślepiać fizycznie i elektronicznie w komputerze, to trzeba go przywrócić do pełnej sprawności, żeby znów nie zaczął zasr...wać całego silnika, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 20 Sie 2014, 07:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Właśnie zapomniałem dopowiedzieć w poprzednim swoim wejściu, że komputer nie kieruje się wskazaniami czujnika temperatury cieczy chłodzącej w sterowaniu EGR, tylko przepływomierzem.

Hm... to w takim razie musze wrocic do punktu wyjscia, bo skoro EGR jest niezalezny od czujnika temp cieczy, to nie ten nieszczesny zawor jest winowajca, a byc moze problem lezy, jak wczesniej wspominales w falszywych czunikach lub wiazkach elektrycznych?
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 07:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


A czy moze ktos mi pomoc, gdzie wychodzi przewod od czujnika temp cieczy?
Powrót do góry
autokran

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Peugeot 307 SW oxygo 1,6 HDI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 13:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam

Kolego Jamiro, czujnik temperatury cieczy chłodzącej powinien znajdować się z prawej strony silnika
stojąc przed pojazdem w kierunku silnika, w obudowie termostatu kolor zielony
pod rurą ssącą filtra powietrza.


Mam podobny problem jak kolega Jamiro, w Peugeocie 307 sw 1.6 HDI 2006 jak
silnik zimny nawet przy temp. otoczenia 30 stopni to silnik delikatnie
nierówno pracuje, dymi na biało niebiesko i czuć intensywnie paliwo,
tak jakby silnik miał zbyt bogatą mieszankę.
Dzieje się tak przez około 5 do 10 minut na biegu jałowym do puki się
trochę nie rozgrzeje, robiłem test wypięcia czujnika temp. cieczy, po
odpięciu nie ma problemu silnik chodzi jak pszczółka z tłumika nic nie
śmierdzi.
Podmieniłem czujnik temperatury na nowy, ale jest to samo.
Jednak sprawdzając rezystancje czujnika nowego i
starego przy tzw. zimnym silniku gdzie temp. otoczenia jest około 20
stopni Celsjusza czujnik temp. ma inna rezystancję niż w tabelce
załączonej przez kolegę KotBury, u mnie na obu czujnikach ( nowym i starym ) rezystancja
jest około 5500 Ω. przy temp. tak jak podałem wyżej.
Spadku mocy nie odczuwam przy silniku ciepłym czy też zimnym.
Wystarczy podgrzać czujnik do temperatury około 40 stopni Celsjusza bez
wkładania go do obudowy termostatu silnika, tylko podpinając wtyczkę na zimnym silniku, a po
uruchomieniu nie ma dymu silnik pracuje równo i nie czuć paliwa.
Pojazd przejąłem od rodziny nie było jeszcze nic grzebane, oprócz obsługi rok temu wraz z wymianą rozrządu,
dowiedziałem się jeszcze tylko że niedawno padł katalizator i został usunięty przez mechanika do którego pojazd
jeździł na naprawy, czy to może wpływać na tą usterkę z która się borykam?
Dodam że spalanie jest ok przy spokojnej jeździe ok 6 litrów na 100km po trasie + trochę miasto.
Jutro podjadę do znajomego na podpięcie pod kompa zobaczymy jakie kody błędów i wartości temperatury widzi przy zimnym silniku, ( ciecz, powietrze, paliwo.)
Sprawdzimy też wtryski na podstawie odczytu z kompa, a później na przelewy.
Czy powinienem sprawdzić też zawór EGR zaślepiając go?
jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić proszę o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam

Autokran
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 26 Gru 2014, 21:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Chcialbym odswiezyc troszke temat.
Tak wiec wrocilem do Polski z moja 307 i dalem na serwis, zeby wyczyscic caly uklad od intercoolera po sam koniec. Wymyty zostal caly uklad, a dodatkowa wymieniony EGR, gdzie byl tak zasyfiony, ze praktycznie nie pracowal. Ale... jest troszke lepiej bo nie wali juz sadza przy gazowaniu, no wlasnie, ale.... problem z lekkim telepaniem silnika gdy jest zimny nadal nie zniknal. Czy zakladajac nowy EGR mechanik powinien go wczytac, bo z tego co slyszalem, jezeli nie wczyta to uklad przyjmuje ostatnie bledne wartosci, czy tez sie uczy w czasie jazdy? Czy teraz przy lekkich przymrozkach diesiel podczas pracy na powinien lekko dymic na bialo, i czy zuzycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 7,5l to norma? Bo wydaje mi sie, ze przed serwisem spalanie nie przekraczalo 6l.
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 27 Gru 2014, 12:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


A jeszcze jedno. Bylem na serwisie i niby go wgrali, ale programem Boscha, czy jednak musi byc przyuczony Planetem czy Diagboxem? pokazywali mi prace zaworu EGR to na biegu jalowym wartosci zaworu wynosily 90% i 10%, tylko nie pamietam juz czy w 90% otwarty czy zamkniety. Przy dodawaniu gazu wartosci sie zmienialy tzn jedna wartosc sie obnizala, a druga zwiekszala. Czy takie wartosci na biegu jalowym czyli 90 i 10% sa poprawne?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


PeugeotPartner

46 800

2018r.

147 000 km

małopolskie

Peugeot2008

86 900

2020r.

55 000 km

wielkopolskie

Peugeot1007

8 888

2005r.

177 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

65 900

2020r.

94 000 km

wielkopolskie

Peugeot207 CC

15 900

2008r.

203 700 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System