Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 16 Sie 2015, 10:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Hejka.
Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz nadal mam maly problem ze swoja 307. Tak jak wspominalem, na serwisie mialem wyczyszczony caly uklad wraz z wymiana EGR, ale nadal przy porannym rozruchu pusci malego dymka i lekko wachluja obroty. Przy rozgrzanym silniku kiedy troszke pogazuje na postoju to strasznie kopci na czarno i wrecz pluje sadza i momentami jest taki dzwiek jak by cos przetykalo, ale po kilku takich probach problem ustaje. Kiedy bylem ostatnio na badaniach technicznych to przy badaniu spalin za pierwszym razem mialem wynik k=7.42(1/min), a kiedy kilkakrotnie najpierw pogazowalem, potem troszke pogonilem auto na wysokich obrotch i wrocilem na ponowny pomiar to ku zdziwieniu diagnosty wynik jaki uzyskalem to byl k=0.66(1/min).
Moze gdzies tutaj tkwi problem falowania obrotow? Katalizator?
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:36
Temat postu:

bialy dym po odpaleniu


Witam kolegow, mam dokładnie taki sam problem jak kolega z pierwszego posta lecz nie napisał on czy i jak sobie poradził z usterką. Wywala błąd p1351 obwód przekaźnika swiec, na zimnym silniku po odpaleniu biało siwy dym przez kilka minut szczególnie po dodaniu gazu. Odpiąłem wtyczkę od czujnika cieczy przy termostacie i po przekręceniu kluczyka na zapłon po raz pierwszy zobaczyłem znaczek grzania świec który dosyć dlugo świecił z 10 sekund i zgasł po czym zapaliłem ale odrazu włączył sie wentylator na maxa i kontrolka na desce stop to i szybko zgasilem auto i zdjąłem klemę bo nadal wentylator chodził.Po wpieciu wtyczki spowrotem wracam do punktu wyjscia.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Po co wchodzisz w nowy temat, skoro w pierwszym, założonym przez Ciebie, masz wszystko wyjaśnione? Posiadasz najbanalniejszą usterkę kabelków czujnika temperatury cieczy chłodzącej, więc ją rozwiąż przy udziale elektryka choćby z budowlanki i po kłopocie.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
mix1166

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 HDi 90km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2018, 13:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


KotBury napisał:
Cytat:
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry.
Spróbuj odpalić właśnie przy wyłączonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Sterownik wówczas, nie mając oryginalnego sygnału o rzeczywistej temperaturze silnika, dobiera "temperaturę zastępczą - ostatni dobry pomiar".

Chodzi o to, że być może czujnik "fałszuje" temperaturę. Wskazuje np. +80 stopni C, zamiast w rzeczywistości +5 stopni. Wówczas sterownik podaje "małą dawkę rozruchową paliwa", ponieważ sądzi (tak go informuje czujnik), że silnik jest ciepły. Gdyby wskazania czujnika wynosiły wiernie +5 stopni, to sterownik podałby "dużą dawkę rozruchową", bo silnik tego wymaga, gdyż jest zimny. Wtedy silnik pracowałby równomiernie, nie telepałby i nie dymił na biało.

Jeżeli przeprowadzisz test z wypięciem czujnika temperatury cieczy i silnik wraca do "normalności", oznacza, że problem nie leży w czujniku, który dopiero co wymieniłeś, tylko w jego kablach lub stykach (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek czujnikowych).

Wiemy również, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o grzaniu i dogrzewaniu świec żarowych (poprzez sterownik główny, sterownik grzania świec oraz przekaźnik). Być może z powodu zakłóceń sygnałów czujnika, świece grzeją, kiedy nie potrzeba, itd. Gdy usunie się usterkę czujnika, to automatycznie zniknie problem świec.

To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa. Jeżeli zawyża on wartości napięcia elektrycznego sygnału podawanego do sterownika, to mogą wystąpić identyczne objawy jak w przypadku "fałszującego" czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Również możemy to sprawdzić, wypinając go z kostki elektrycznej i następnie uruchamiając silnik. Brak sygnału czujnika zmusza sterownik do pobrania temperatury zastępczej +90 stopni C. Jeśli sytuacja poprawia się, oznacza prawdopodobnie taką samą usterkę, jak w czujniku temp. cieczy.

Problem "fałszywych" czujników, zwłaszcza temperaturowych, jest dość dobrze znany diagnostom. Wiedzą o tym, że znaczna ich część źle wskazuje z powodu zawilgoconych, skorodowanych lub przerwanych kabli. Wskutek tego zmienia się ich oporność, a co za tym idzie, sygnał napięciowy od 0,2 do 4,8 V. Przykładowa tabelka wartości napięcia elektrycznego w funkcji oporności i temperatury czujnika NTC (Negative Temperature Coefficient) temperatury cieczy chłodzącej podana jest poniżej.


Rzecz całą można sprawdzić za jednym zamachem, podpiąwszy się do złącza 16-pinowego EOBD diagnoskopem zewnętrznym i odczytać to, co chcemy, w tym: działanie czujników, nastawników, itd. Nazywa się to pobieranie "parametrów bieżących silnika" - patrz wiersze 19-21 oraz 31-33 wraz z uwagami w tabelce poniżej.


Powodzenia w diagnozowaniu.

Pzdr KotBury



Witam forumowiczów. Mam dokładnie takie problemy jak koledzy w tym wątku i chciałbym odpiąć te czujniki dla potwierdzenia swoich przypuszczeń. ALe nie jestem pewien, gdzie one są. Czy byłby mi w stanie ktoś podpowiedzieć? Jestem laikiem, ale chciałem chociaż taką trywialną rzecz sam sprawdzić Smile Domyślam się, że czujnik temperatury paliwa to jest ten na lewo od akumulatora - trochę niżej (jeśli stoję przodem do silnika)? Wtyczka mocno trzyma, czy mogę ją na siłę wyciągać bez strachu, że coś uszkodzę? No i gdzie znajdę czujnik temperatury cieczy chłodzącej ? Przeszukałem internet i nie mogę znalezc odpowiedzi. Z góry dziękuję, pozdrawiam :_)
Powrót do góry
emswisnia

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): R-sko
Posiadane auto: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002rok, Ibiza EVO1
Piwa: 2/5
Wysłany: Czw 10 Maj 2018, 20:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest pod rurką doprowadzająca powietrze do filtra tą z harmonijką. Dokładnie pod miejscem łączenia jednej rury i drugiej. Jak się nie myle jest on koloru zielonego.
Jestem tam taki bolec który należy podnieść do góry i wówczas wtyczka wyjdzie z czujnika.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 10 Maj 2018, 20:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mix1166

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 HDi 90km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Maj 2018, 10:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


emswisnia napisał:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest pod rurką doprowadzająca powietrze do filtra tą z harmonijką. Dokładnie pod miejscem łączenia jednej rury i drugiej. Jak się nie myle jest on koloru zielonego.
Jestem tam taki bolec który należy podnieść do góry i wówczas wtyczka wyjdzie z czujnika.


https://ibb.co/gZG0Vo

Podaję link do zdjęcia, zaznaczyłem tam 2 czujniki, czy to są te? Który jest który? Z góry dziękuję za odpowiedź Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308

15 900

2009r.

209 000 km

małopolskie

Peugeot308

34 500

2016r.

148 300 km

wielkopolskie

Peugeot308

54 990

2018r.

109 000 km

śląskie

PeugeotPartner

46 300

2017r.

79 239 km

podkarpackie

Peugeot3008

39 800

2015r.

185 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System