Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Hejka.
Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz nadal mam maly problem ze swoja 307. Tak jak wspominalem, na serwisie mialem wyczyszczony caly uklad wraz z wymiana EGR, ale nadal przy porannym rozruchu pusci malego dymka i lekko wachluja obroty. Przy rozgrzanym silniku kiedy troszke pogazuje na postoju to strasznie kopci na czarno i wrecz pluje sadza i momentami jest taki dzwiek jak by cos przetykalo, ale po kilku takich probach problem ustaje. Kiedy bylem ostatnio na badaniach technicznych to przy badaniu spalin za pierwszym razem mialem wynik k=7.42(1/min), a kiedy kilkakrotnie najpierw pogazowalem, potem troszke pogonilem auto na wysokich obrotch i wrocilem na ponowny pomiar to ku zdziwieniu diagnosty wynik jaki uzyskalem to byl k=0.66(1/min).
Moze gdzies tutaj tkwi problem falowania obrotow? Katalizator?
Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:36
Temat postu:
bialy dym po odpaleniu
Witam kolegow, mam dokładnie taki sam problem jak kolega z pierwszego posta lecz nie napisał on czy i jak sobie poradził z usterką. Wywala błąd p1351 obwód przekaźnika swiec, na zimnym silniku po odpaleniu biało siwy dym przez kilka minut szczególnie po dodaniu gazu. Odpiąłem wtyczkę od czujnika cieczy przy termostacie i po przekręceniu kluczyka na zapłon po raz pierwszy zobaczyłem znaczek grzania świec który dosyć dlugo świecił z 10 sekund i zgasł po czym zapaliłem ale odrazu włączył sie wentylator na maxa i kontrolka na desce stop to i szybko zgasilem auto i zdjąłem klemę bo nadal wentylator chodził.Po wpieciu wtyczki spowrotem wracam do punktu wyjscia.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Po co wchodzisz w nowy temat, skoro w pierwszym, założonym przez Ciebie, masz wszystko wyjaśnione? Posiadasz najbanalniejszą usterkę kabelków czujnika temperatury cieczy chłodzącej, więc ją rozwiąż przy udziale elektryka choćby z budowlanki i po kłopocie.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
KotBury napisał:
Cytat:
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry.
Spróbuj odpalić właśnie przy wyłączonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Sterownik wówczas, nie mając oryginalnego sygnału o rzeczywistej temperaturze silnika, dobiera "temperaturę zastępczą - ostatni dobry pomiar".
Chodzi o to, że być może czujnik "fałszuje" temperaturę. Wskazuje np. +80 stopni C, zamiast w rzeczywistości +5 stopni. Wówczas sterownik podaje "małą dawkę rozruchową paliwa", ponieważ sądzi (tak go informuje czujnik), że silnik jest ciepły. Gdyby wskazania czujnika wynosiły wiernie +5 stopni, to sterownik podałby "dużą dawkę rozruchową", bo silnik tego wymaga, gdyż jest zimny. Wtedy silnik pracowałby równomiernie, nie telepałby i nie dymił na biało.
Jeżeli przeprowadzisz test z wypięciem czujnika temperatury cieczy i silnik wraca do "normalności", oznacza, że problem nie leży w czujniku, który dopiero co wymieniłeś, tylko w jego kablach lub stykach (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek czujnikowych).
Wiemy również, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o grzaniu i dogrzewaniu świec żarowych (poprzez sterownik główny, sterownik grzania świec oraz przekaźnik). Być może z powodu zakłóceń sygnałów czujnika, świece grzeją, kiedy nie potrzeba, itd. Gdy usunie się usterkę czujnika, to automatycznie zniknie problem świec.
To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa. Jeżeli zawyża on wartości napięcia elektrycznego sygnału podawanego do sterownika, to mogą wystąpić identyczne objawy jak w przypadku "fałszującego" czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Również możemy to sprawdzić, wypinając go z kostki elektrycznej i następnie uruchamiając silnik. Brak sygnału czujnika zmusza sterownik do pobrania temperatury zastępczej +90 stopni C. Jeśli sytuacja poprawia się, oznacza prawdopodobnie taką samą usterkę, jak w czujniku temp. cieczy.
Problem "fałszywych" czujników, zwłaszcza temperaturowych, jest dość dobrze znany diagnostom. Wiedzą o tym, że znaczna ich część źle wskazuje z powodu zawilgoconych, skorodowanych lub przerwanych kabli. Wskutek tego zmienia się ich oporność, a co za tym idzie, sygnał napięciowy od 0,2 do 4,8 V. Przykładowa tabelka wartości napięcia elektrycznego w funkcji oporności i temperatury czujnika NTC (Negative Temperature Coefficient) temperatury cieczy chłodzącej podana jest poniżej.
Rzecz całą można sprawdzić za jednym zamachem, podpiąwszy się do złącza 16-pinowego EOBD diagnoskopem zewnętrznym i odczytać to, co chcemy, w tym: działanie czujników, nastawników, itd. Nazywa się to pobieranie "parametrów bieżących silnika" - patrz wiersze 19-21 oraz 31-33 wraz z uwagami w tabelce poniżej.
Powodzenia w diagnozowaniu.
Pzdr KotBury
Witam forumowiczów. Mam dokładnie takie problemy jak koledzy w tym wątku i chciałbym odpiąć te czujniki dla potwierdzenia swoich przypuszczeń. ALe nie jestem pewien, gdzie one są. Czy byłby mi w stanie ktoś podpowiedzieć? Jestem laikiem, ale chciałem chociaż taką trywialną rzecz sam sprawdzić Domyślam się, że czujnik temperatury paliwa to jest ten na lewo od akumulatora - trochę niżej (jeśli stoję przodem do silnika)? Wtyczka mocno trzyma, czy mogę ją na siłę wyciągać bez strachu, że coś uszkodzę? No i gdzie znajdę czujnik temperatury cieczy chłodzącej ? Przeszukałem internet i nie mogę znalezc odpowiedzi. Z góry dziękuję, pozdrawiam :_)
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest pod rurką doprowadzająca powietrze do filtra tą z harmonijką. Dokładnie pod miejscem łączenia jednej rury i drugiej. Jak się nie myle jest on koloru zielonego.
Jestem tam taki bolec który należy podnieść do góry i wówczas wtyczka wyjdzie z czujnika.
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
emswisnia napisał:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest pod rurką doprowadzająca powietrze do filtra tą z harmonijką. Dokładnie pod miejscem łączenia jednej rury i drugiej. Jak się nie myle jest on koloru zielonego.
Jestem tam taki bolec który należy podnieść do góry i wówczas wtyczka wyjdzie z czujnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.