Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI(90KM) ROK 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 21:19
Temat postu:
1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
307 1.6 hdi , zaraz po odpaleniu na zimnym silniku trzęsie silnikiem i kopci na biało, po rozgrzaniu wszystko ustaje. komp. pokazuje błąd p1351. świece zostały wymienione na nowe(1 była spalona) i bez zmian. Zaraz potem został wymieniony przekaźnik świec żarowych oraz czujnik temp. cieczy. Bez zmian. Wtryski sprawdzone na 100 proc sprawne. I ciągle błąd p1351 który po usunięciu powraca przy rannym odpalaniu, nawet gdy na dworze jest +20 stopni. Błąd świec wraca. Mechanicy nie wiedzą co jest.
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry. pomocy.
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 11:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
witam - a jak sie zachowuje turbina ?? Ciśnienie na cylindrach ??- chociasz to wstępne telepanie wskazuje,że nie wszystkie komory spalania załapały - wiec kierunek świece okolice .
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI(90KM) ROK 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 21:36
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Turbina sprawna była sprawdzana. Ciśnienie w cylindrach nie wiem. Ale auto spadku mocy nie ma , oleju i płynu z chłodnicy nie ubywa. Po rozgrzaniu nie dymi i równo pracuje. Czy świece się załączają przy +20 na dworze. ? Może BSI świruje?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 23:24
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Cytat:
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry.
Spróbuj odpalić właśnie przy wyłączonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Sterownik wówczas, nie mając oryginalnego sygnału o rzeczywistej temperaturze silnika, dobiera "temperaturę zastępczą - ostatni dobry pomiar".
Chodzi o to, że być może czujnik "fałszuje" temperaturę. Wskazuje np. +80 stopni C, zamiast w rzeczywistości +5 stopni. Wówczas sterownik podaje "małą dawkę rozruchową paliwa", ponieważ sądzi (tak go informuje czujnik), że silnik jest ciepły. Gdyby wskazania czujnika wynosiły wiernie +5 stopni, to sterownik podałby "dużą dawkę rozruchową", bo silnik tego wymaga, gdyż jest zimny. Wtedy silnik pracowałby równomiernie, nie telepałby i nie dymił na biało.
Jeżeli przeprowadzisz test z wypięciem czujnika temperatury cieczy i silnik wraca do "normalności", oznacza, że problem nie leży w czujniku, który dopiero co wymieniłeś, tylko w jego kablach lub stykach (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek czujnikowych).
Wiemy również, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o grzaniu i dogrzewaniu świec żarowych (poprzez sterownik główny, sterownik grzania świec oraz przekaźnik). Być może z powodu zakłóceń sygnałów czujnika, świece grzeją, kiedy nie potrzeba, itd. Gdy usunie się usterkę czujnika, to automatycznie zniknie problem świec.
To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa. Jeżeli zawyża on wartości napięcia elektrycznego sygnału podawanego do sterownika, to mogą wystąpić identyczne objawy jak w przypadku "fałszującego" czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Również możemy to sprawdzić, wypinając go z kostki elektrycznej i następnie uruchamiając silnik. Brak sygnału czujnika zmusza sterownik do pobrania temperatury zastępczej +90 stopni C. Jeśli sytuacja poprawia się, oznacza prawdopodobnie taką samą usterkę, jak w czujniku temp. cieczy.
Problem "fałszywych" czujników, zwłaszcza temperaturowych, jest dość dobrze znany diagnostom. Wiedzą o tym, że znaczna ich część źle wskazuje z powodu zawilgoconych, skorodowanych lub przerwanych kabli. Wskutek tego zmienia się ich oporność, a co za tym idzie, sygnał napięciowy od 0,2 do 4,8 V. Przykładowa tabelka wartości napięcia elektrycznego w funkcji oporności i temperatury czujnika NTC (Negative Temperature Coefficient) temperatury cieczy chłodzącej podana jest poniżej.
Rzecz całą można sprawdzić za jednym zamachem, podpiąwszy się do złącza 16-pinowego EOBD diagnoskopem zewnętrznym i odczytać to, co chcemy, w tym: działanie czujników, nastawników, itd. Nazywa się to pobieranie "parametrów bieżących silnika" - patrz wiersze 19-21 oraz 31-33 wraz z uwagami w tabelce poniżej.
Powodzenia w diagnozowaniu.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 18 Maj 2016, 21:50, w całości zmieniany 7 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): NOWE MIASTO LUBAWSKIE Posiadane auto: PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 2004R
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Wrz 2013, 11:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
witam. mam problem z peugeotem 307 sw 1,6hdi 110km.
bardzo często zapala mi się komunikat antipolution fault i samochód zaczyna bardzo mocno dymić na biało , może mieliście podobne problemy prosze o pomoc.
jak byłem na kompie to elektryk powiedział mi że jest niska temperatura spalin ok 98st. i pobiera za dużo płynu jaka może być przyczyna
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Witam. Niedawno stałem sie szczęśliwym posiadaczem 307sw 2006r 1,6 hdi 90km i mam podobny problem z odpalaniem. Mimo ze w nocy mamy po +15 to przy odpalaniu kopci na biało tak przez min i żuca silnikiem jak by nie mógł załapać na wszystkie garczki, ale po jakimś czasie jak przepali to wszystko wraca do normy. Wcześniej przy włączeniu zaplonu ani na momencik nie zaswieci sie kontrolnie kontrolka od swiec zarowych. Dzisiaj zrobiłem mały test tzn wcześniej wypielem czujnik temp cieczy, po włączeniu zaplonu zaswiecila sie kontrolka od swiec, autko ładnie odpalilo bez grama dymu i równo pracował. Proszę teraz o pomoc gdzie mam szukać przyczyny i co wymienic ( świece, czujnik itd. ) bo im wiecej czytam na forum tym mniej rozumie.
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Czyli do wymiany czujnik temp cieczy? Bo jeszcze wyczytalem, ze jest opcja z popsutym przekaznikiem swiec. Przepraszam, ale im bardziej zaglebiam sie w forum to tym bardziej glupieje, a strasznie denerwuje mnie to odpalanie auta.
Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351
Tak wiec zakupilem dzisiaj nowy czujnik temp.cieczy, wymienilem i dalej bez zmiany. Nadal faluja obroty. Jak ponownie odepne wtyczke od tego czujnika to lepiej chodzi. rowno i nie kopci. W takim razie gdzie szukac przyczyny gdzie po odpieciu tego czujnika silnik ladnie i rowno pracuje ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.