Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubuunr1

Czytelnik



Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): UK
Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI(90KM) ROK 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 21:19
Temat postu:

1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


307 1.6 hdi , zaraz po odpaleniu na zimnym silniku trzęsie silnikiem i kopci na biało, po rozgrzaniu wszystko ustaje. komp. pokazuje błąd p1351. świece zostały wymienione na nowe(1 była spalona) i bez zmian. Zaraz potem został wymieniony przekaźnik świec żarowych oraz czujnik temp. cieczy. Bez zmian. Wtryski sprawdzone na 100 proc sprawne. I ciągle błąd p1351 który po usunięciu powraca przy rannym odpalaniu, nawet gdy na dworze jest +20 stopni. Błąd świec wraca. Mechanicy nie wiedzą co jest.
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry. pomocy.
Powrót do góry
gadu-gadu
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 11:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


witam - a jak sie zachowuje turbina ?? Ciśnienie na cylindrach ??- chociasz to wstępne telepanie wskazuje,że nie wszystkie komory spalania załapały - wiec kierunek świece okolice .
Powrót do góry
kubuunr1

Czytelnik



Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): UK
Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI(90KM) ROK 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Sie 2011, 21:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Turbina sprawna była sprawdzana. Ciśnienie w cylindrach nie wiem. Ale auto spadku mocy nie ma , oleju i płynu z chłodnicy nie ubywa. Po rozgrzaniu nie dymi i równo pracuje. Czy świece się załączają przy +20 na dworze. ? Może BSI świruje?
Powrót do góry
gadu-gadu
ona123

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec
Posiadane auto: Opel
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Sie 2013, 18:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam, mam takie same objawy w swojej 307.
Jak zakonczyla sie Twoja naprawa? Co bylo przyczyną? Co pomoglo ?

Dziekuje za ewentualną odp.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 23:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry.
Spróbuj odpalić właśnie przy wyłączonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Sterownik wówczas, nie mając oryginalnego sygnału o rzeczywistej temperaturze silnika, dobiera "temperaturę zastępczą - ostatni dobry pomiar".

Chodzi o to, że być może czujnik "fałszuje" temperaturę. Wskazuje np. +80 stopni C, zamiast w rzeczywistości +5 stopni. Wówczas sterownik podaje "małą dawkę rozruchową paliwa", ponieważ sądzi (tak go informuje czujnik), że silnik jest ciepły. Gdyby wskazania czujnika wynosiły wiernie +5 stopni, to sterownik podałby "dużą dawkę rozruchową", bo silnik tego wymaga, gdyż jest zimny. Wtedy silnik pracowałby równomiernie, nie telepałby i nie dymił na biało.

Jeżeli przeprowadzisz test z wypięciem czujnika temperatury cieczy i silnik wraca do "normalności", oznacza, że problem nie leży w czujniku, który dopiero co wymieniłeś, tylko w jego kablach lub stykach (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek czujnikowych).

Wiemy również, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o grzaniu i dogrzewaniu świec żarowych (poprzez sterownik główny, sterownik grzania świec oraz przekaźnik). Być może z powodu zakłóceń sygnałów czujnika, świece grzeją, kiedy nie potrzeba, itd. Gdy usunie się usterkę czujnika, to automatycznie zniknie problem świec.

To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa. Jeżeli zawyża on wartości napięcia elektrycznego sygnału podawanego do sterownika, to mogą wystąpić identyczne objawy jak w przypadku "fałszującego" czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Również możemy to sprawdzić, wypinając go z kostki elektrycznej i następnie uruchamiając silnik. Brak sygnału czujnika zmusza sterownik do pobrania temperatury zastępczej +90 stopni C. Jeśli sytuacja poprawia się, oznacza prawdopodobnie taką samą usterkę, jak w czujniku temp. cieczy.

Problem "fałszywych" czujników, zwłaszcza temperaturowych, jest dość dobrze znany diagnostom. Wiedzą o tym, że znaczna ich część źle wskazuje z powodu zawilgoconych, skorodowanych lub przerwanych kabli. Wskutek tego zmienia się ich oporność, a co za tym idzie, sygnał napięciowy od 0,2 do 4,8 V. Przykładowa tabelka wartości napięcia elektrycznego w funkcji oporności i temperatury czujnika NTC (Negative Temperature Coefficient) temperatury cieczy chłodzącej podana jest poniżej.


Rzecz całą można sprawdzić za jednym zamachem, podpiąwszy się do złącza 16-pinowego EOBD diagnoskopem zewnętrznym i odczytać to, co chcemy, w tym: działanie czujników, nastawników, itd. Nazywa się to pobieranie "parametrów bieżących silnika" - patrz wiersze 19-21 oraz 31-33 wraz z uwagami w tabelce poniżej.


Powodzenia w diagnozowaniu.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 18 Maj 2016, 21:50, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 01 Wrz 2013, 23:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
MARCIN2161075

Czytelnik



Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): NOWE MIASTO LUBAWSKIE
Posiadane auto: PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 2004R
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Wrz 2013, 11:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


witam. mam problem z peugeotem 307 sw 1,6hdi 110km.
bardzo często zapala mi się komunikat antipolution fault i samochód zaczyna bardzo mocno dymić na biało , może mieliście podobne problemy prosze o pomoc.
jak byłem na kompie to elektryk powiedział mi że jest niska temperatura spalin ok 98st. i pobiera za dużo płynu jaka może być przyczyna
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 11:06
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam. Niedawno stałem sie szczęśliwym posiadaczem 307sw 2006r 1,6 hdi 90km i mam podobny problem z odpalaniem. Mimo ze w nocy mamy po +15 to przy odpalaniu kopci na biało tak przez min i żuca silnikiem jak by nie mógł załapać na wszystkie garczki, ale po jakimś czasie jak przepali to wszystko wraca do normy. Wcześniej przy włączeniu zaplonu ani na momencik nie zaswieci sie kontrolnie kontrolka od swiec zarowych. Dzisiaj zrobiłem mały test tzn wcześniej wypielem czujnik temp cieczy, po włączeniu zaplonu zaswiecila sie kontrolka od swiec, autko ładnie odpalilo bez grama dymu i równo pracował. Proszę teraz o pomoc gdzie mam szukać przyczyny i co wymienic ( świece, czujnik itd. ) bo im wiecej czytam na forum tym mniej rozumie.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 20:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Sam sobie odpowiedziałeś, że problemem jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej, więc w czym problem?

Pzdr KotBury
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 21:28
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Czyli do wymiany czujnik temp cieczy? Bo jeszcze wyczytalem, ze jest opcja z popsutym przekaznikiem swiec. Przepraszam, ale im bardziej zaglebiam sie w forum to tym bardziej glupieje, a strasznie denerwuje mnie to odpalanie auta.
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 19:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Tak wiec zakupilem dzisiaj nowy czujnik temp.cieczy, wymienilem i dalej bez zmiany. Nadal faluja obroty. Jak ponownie odepne wtyczke od tego czujnika to lepiej chodzi. rowno i nie kopci. W takim razie gdzie szukac przyczyny gdzie po odpieciu tego czujnika silnik ladnie i rowno pracuje ?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 00:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


A po co kupowałeś od razu czujnik? Trzeba było wpierw podmienić z identycznego silnika i wypróbować. W tej chwili sytuacja jest taka, że masz prawdopodobnie dwa sprawne czujniki, a zero sprawdzenia kabli i styków. Jest to ponad 90% przyczyn usterek czujnikowych.
Dalej więc twierdź, że od czytania postów coraz bardziej głupiejesz, a na pewno usterki nie usuniesz. Mam wrażenie, że w ogóle nic nie czytasz. Świadczy o tym brak zrozumienia co jest napisane w aktualnym wątku, w którym jesteś i który wyjaśnia wszystko odnośnie czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Wystarczy tylko uważnie przeczytać.

Co na to okoliczni elektrycy? Żyje jakiś tam? Taką drobnostkę załatwia pierwszy lepszy elektryk z budowlanki.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 10:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Poniewaz wydawalo mi sie to proste, skoro po odpieciu czujnika silnik rowno pracowal. W takim razie prosze jeszcze o pomoc jakie i w jaki sposob mam sprawdzic kable. Przepraszam za byc moze glupie pytania, ale w tej chwili przebywam za granica, a koszty serwsiu sa tu kolosalne i musze jakos sam sie uporac z tym problemem.

A jeszcze jedno, a moze byc tak, ze któryś wtrysk leje i bez podgrzania swiec nie spala zwiększonej dawki paliwa?
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 07:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Jeszcze jedno co mnie martwi, tzn, kiedy silnik pracuje i nachyle sie nad nim to czuc spaliny, az gryzie w oczy. Najbardziej wyczuwalny smrod jest w okolicach lewej strony silnika stojac do niego przodem. Czy mozliwe tez jest, ze sa jakies przedmuchy w tych okolicach lub lapie lewe powietrze i dlatego biora sie problemy z odpalaniem?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 08:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Dopiero teraz zaczynasz odkrywać rąbka tajemnicy, a raczej uzewnętrzniać swój niepokój. Zatem silnik nie dość że kopci na biało, to ma problemy z rozruchem, po ciężkim zapłonie "telepie" i w dodatku czuć spaliny spod maski. Może to być jakaś poważna awaria mechaniczna wtryskiwaczy ("szarpanie"), jak również zupełnie banalne uszkodzenie kabelków czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

Próbujesz na własną rękę wymieniać części kompletnie bez znajomości budowy i działania silnika. Oczekujesz na "gotowce", których nikt Ci nie udzieli, ponieważ nie widzi i nie słyszy jednostki napędowej.

Jeżeli problem mnie przerasta, bo nie wiem jak sprawdzić kable i styki, to nie wygłupiam się i nie porywam na naprawę kamery video lub pralki automatycznej, nie mając bladego pojęcia co się z czym je...

Podstawą do skutecznej pomocy z forum jest wszelkiego rodzaju dokumentacja: pobrana, wydrukowana i przesłana tutaj na podstawie odczytów z pamięci trwałej komputera silnikowego. Dopiero mając cokolwiek "na papierze", poza tym jakieś filmiki, fotki, itp. możemy coś sensownego wnioskować.

Tak więc odpowiedź, Kolego, otrzymasz taką samą: pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest zawsze przeszukanie pamięci sterownika wtryskowego, który steruje silnikiem w 100% od momentu włożenia kluczyka do stacyjki.

Forum natomiast jest ostatnią deską ratunku, gdy już wszyscy mechanicy dookoła poddają się.

W kwestii pobytu za granicą. Niestety, nie jest to żadne tłumaczenie, ponieważ musisz się liczyć, kupując auto i pracując tam, że mechanik Cię nie ominie. A awarię opędzisz sam, podmieniając czujniki "na pałę". Jeśli podpowiem, że należy wymontować, sprawdzić i wymienić wtryskiwacz, to zrobisz to sam?

Tak więc masz alternatywę: albo podjechać do miejscowego mechanika/diagnosty, który najpierw przeskanuje pamięć komputera na obecność błędów i usterek, albo wrócić do kraju i tutaj szukać szczęścia. Tak czy owak skończy się na wizycie u jakiegokolwiek mechanika.

Na forum zgłoś się ponownie, gdy miejscowy meches zaordynuje wymianę niżej wymienionych trzech najdroższych i najtrwalszych podzespołów:
1) Wtryskiwacze;
2) Pompa wysokiego ciśnienia;
3) Turbosprężarka

Wtedy dopiero powinny odezwać się w głowie wszystkie dzwoneczki alarmowe, bo należy domniemywać, że mechcio próbuje typowej zagrywki "na jelenia". Nie jest bowiem możliwe, aby mechanizmy te psuły się i naprawiały okresowo, tj. gdy uruchamiasz silnik, a potem normalnie jedziesz.

Ponadto przeczytaj chociaż jeden raz porządnie, jakie identyczne kłopoty mają inni użytkownicy oraz w jaki sposób próbują je rozwiązywać np. tutaj.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 18 Maj 2016, 21:53, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 29 Cze 2014, 10:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Hejka
A wiec autko jest po wymianie rozrzadu, filtru paliwa, oleju itd. Wydaje sie, ze jest ciut lepiej, ale jeszcze nie to i nadal telepie przy zimnym rozruchu. Sprawdzony na komputerze i wyskoczyly 4 bledy: P1403, P1404, P0118, P1461. Moze mi ktos pomoc w indentyfikacji bledow? Moze w tych bledach tkwi problem z porannym rozruchem silnika.
Pzdr
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 29 Cze 2014, 15:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Opis kodów usterek po kolei tak jak je podałeś:
Cytat:
P1403 Obwód dodatkowego ogrzewania 1: Zwarcie do masy, zwarcie do plusa, obwód rozwarty lub uszkodzenie elementu wykonawczego.
Cytat:
P1404 Obwód dodatkowego ogrzewania 2: Zwarcie do masy, zwarcie do plusa, obwód rozwarty lub uszkodzenie elementu wykonawczego.
Cytat:
P0118 Sygnał temperatury płynu chłodzącego silnika: Przerwany obwód albo zwarcie z plusem.
Cytat:
P1461 Sygnał położenia elektrycznego zaworu EGR: Przesunięcie nauczonych wartości skrajnych w długim czasie.
Jeżeli przeczytałeś uważnie i zrozumiałeś treść komunikatów, to żaden z nich nie miał związku z przestawieniem rozrządu, niedomaganiem filtra paliwa i innych. Krótko mówiąc, lokalny meches (w domyśle "zagraniczny") zastosował stary jak świat chwyt poniżej pasa... Czyli orżnął Cię na niemałą zapewne kasę w euro, ale usterki nie usunął.

Należy odrzucić zatem dwa pierwsze błędy, które są typowymi śmieciami z dalekiej przeszłości, bo przecież nie potrzeba ogrzewania dodatkowego. Potrzebne jest raczej na gwałt schładzanie w lecie w kabinie, prawda?

Natomiast dwa ostatnie kody (P0118 i P1461), a szczególnie drugi, mogą jak najbardziej przyczyniać się do nierównomiernych obrotów oraz strat mocy silnika.

Odsyłam wobec tego jeszcze raz do wylinkowanego na czerwono wątku oraz wielu innych, w których znajdziesz m.in. wyjaśnienie szkodliwego działania spalin EGR, o czym mówi usterka P1461.

Polecam na przyszłość prostą zasadę jak konstrukcja cepa: najpierw myśleć (tu czytać ogólnie dostępne informacje), a dopiero potem łapać się za portfel. Nie odwrotnie.

Istnieje niepotwierdzony naukowo fenomen anatomiczny: połączenie pomiędzy mózgiem i portfelem, a mianowicie: człowiek walnięty po portfelu zaczyna myśleć... Bez obrazy.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 01 Lip 2014, 21:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Dzieki za dosadna odpowiedz Smile
Rozrzad wymienialem, nie ze wzgledu na powyzsze dolegliowsci, tylko ze wzgledu na zatarte lozysko rozrzadu i pompe wody. To tak na marginesie.
W takim razie postaram sie usunac usterke zwiazana z egr.
pzdr
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 11 Lip 2014, 10:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam.
A więc ponownie byłem u mechanika, tym razem innego. Podpial autko pod komputer, ale większych błędów nie miał. Jedyne co zrobił to na początek odpial wtyczkę od egr i kazał sprawdzić jak autko odpali po nocy. Niby dzisiaj auto odpalilo bez problu. Lekko przydymilo, ale obroty nie falowaly, chodził silnik równo. Czy taki test moze wskazać ma uszkodzenie zaworu egr, ponieważ mechanik jest przekonany, ze po pozytywnym teście wymieni egr. Czy faktycznie ma racje?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 12 Lip 2014, 19:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Należy pamiętać, że EGR w tym silniku jest elektryczny. Tak więc odłączenie kabla zasilającego od zaworu elektromagnetycznego nie gwarantuje całkowitego zamknięcia grzybka upustowego, gdy "zatnie się" on w jakimś położeniu pośrednim. Dlatego być może mówisz tak enigmatycznie "niby zapalił". Dopiero całkowite zaślepienie blaszką przejścia spalin do świeżego powietrza da konkretną odpowiedź na pytanie czy EGR był winien "całkowicie", czy tylko "troszeczkę".

Tak więc proponuję nie wymieniać EGR jak sugeruje mechanik, tylko zaślepić tymczasowo i jeździć w celu sprawdzenia, czy czasem nie jest winien inny element, np. przepływomierz.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 10 Wrz 2014, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 00:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Hejka.
Tak wiec udalem sie dzisiaj na diagnostyke komputerowa pod pp2000. Diagnoza: EGR. Zreszta po zgaszeniu slychac takie tykanie od strony zaworu przez jakis czas.Teraz pytanie, czy zaslepienie egr wyzuci jakies bledy i czy beda mialy jakis wplywa na prace silnika, czy lepiej wymienic? Chcialem, zeby go przeczyscil, ale powiedzial, ze nie podejmuje sie tego bo masa roboty, a gwarancji na pozniejsze funkcjonowanie zaworu nie daje.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 02:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Diagnoza: EGR.
Dla mnie jest to żadna diagnoza. Ponieważ zawór EGR jest elektryczny, więc w grę wchodzą dwa typy usterek: mechaniczna i elektryczna. Jeżeli mechanik udziela tak skąpych informacji, tzn. że ma parcie na łatwiejszą i droższą (dla klienta) opcję. Jeżeli nie ma parcia, to powinien przede wszystkim podać nr kodu usterki, tak jak np. w tytule postu: P1351. Wówczas sprawa jest jasna jak słońce i wiadomo, co Ci podpowiedzieć. A tak: "ni to, ni sio".

Mechanik zdaje się, sprytnie kombinuje jak koń pod górę, żebyś się zdał całkowicie na niego, a wówczas zacznie się polka na jelenie rogi i portfel... Mogę się mylić, ale spróbuj właśnie odzyskać ten konkretny numer kodu, a się przekonasz, jak są krojeni klienci...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 08:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Dzieki za szybka odpowiedz.
Z jednej strony troszke mnie nurtuje ten egr. Ostatnio majac stary czunik temp cieczy, wsadzilem go do zamrazalki i podpielem z rana do kostki. Kontrolka od swiec sie nie zaswiecila, ale slinik ladnie pracowal. Skoro sterownik dostal sygnal o niskiem temp cieczy to powienien ten egr zamknac? Skoro sie zamknie i nie kopci, wtryski dostana prawidlowa wartosc o podaniu paliwa to chyba znaczy, ze egr jest w porzadku?
Jeszcze jedno, poniewaz ostatnio wymienialem swiece (jedna spalona) to mechanik zdjal ta rure karbowana co idzie od egr do kolektora i byla cala w nagarze. Przekroj wnetrza ruru przez nagar zmniejszyl sie o jakies 60% i sadze, ze kolektor moze wygladac podobnie. Czy to moze miec tez wplywa na taki rozruch? Bo chyba wowczas silnik ma ograniczony dostep do swiezego powietrza, a zamiast niego musi przepalic sadze?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 10:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Mechanik zdjal ta rure karbowana co idzie od egr do kolektora i byla cala w nagarze. Przekroj wnetrza ruru przez nagar zmniejszyl sie o jakies 60% i sadze, ze kolektor moze wygladac podobnie. Czy to moze miec tez wplywa na taki rozruch? Bo chyba wowczas silnik ma ograniczony dostep do swiezego powietrza, a zamiast niego musi przepalic sadze?
Jak najbardziej słuszny wniosek. Jeżeli tak jak tutaj, zawór EGR jest zablokowany w pozycji "dużo" spalin, zamiast "mało" spalin do świeżego powietrza - to w sposób oczywisty zakłóca zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Po prostu do cylindrów dostaje się "mało" powietrza, zamiast "dużo", ponieważ spaliny EGR to powietrze "wypychają".

Wskutek niedomiaru tlenu w komorze spalania (mieszanka "uboga") i obecności w tym miejscu spalin, warunki spalania są niekorzystne, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy, całego układu wysokiego ciśnienia i turbosprężarki - trzeba to z naciskiem podkreślić.

Przede wszystkim spaliny silnie obniżają temperaturę spalania, która przykładowo - przy suwie sprężania - powinna wynosić 700-900 stopni C. Tymczasem spaliny obniżają ją do 400-600 stopni. Wskutek tego zapłon jest "zdefektowany", ponieważ część paliwa źle się pali, część w ogóle się nie spali, itd. Przenosi się to na silnik jako szarpanie, emisja czarnego dymu, także trudności w rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach oraz raptowne gaśnięcie silnika.

Trzeba powiedzieć, że jest to kompletnie poroniony pomysł ekologów, którzy narzucili konstruktorom zadanie pt.: "eliminacja azotków ze spalin (NOx)". Polega to na tym, że niewielki dodatek spalin (5-15%) do świeżego powietrza, jednak w ściśle określonych warunkach, o których za chwilę, powoduje spadek temperatury spalania, a więc obniżanie NOx.

Zatem działanie EGR można obserwować kiedy? Wtedy gdy np. taksówkarz długo pali silnik na biegu jałowym, aby ogrzać kabinę podczas oczekiwania na postoju. Natomiast ilu kierowców swoich bombowców trzyma silnik na biegu jałowym przez kilka godzin? Chyba, że chodzi o korki?

I to jest przesadna dbałość rzekomo o ekologię, bo w ogóle nie wzięto pod uwagę skutków usterki np. zaworu, który "zacina" się w położeniu "dużo" spalin, zamiast "mało" spalin. Albo usterki przepływomierza, który steruje EGR, a informuje fałszywie komputer, że jest "duża" masa powietrza, a nie "mała" masa powietrza. W rezultacie usterki EGR wywołują jeszcze większą emisję szkodliwych spalin i milion razy większą ilość NOx, niż korzyści wynikające z zastosowania tego, pożal się Boże, wynalazku.

Mimo doskonale funkcjonującego sterowania EGR przez komputer, wspomniany siłownik blokuje się i cała koronkowa akcja ścisłego dozowania spalin legnie w gruzach.

Jest to mniej więcej to samo jak w Twoim przypadku, Kolego, który odkryłeś w rurze perforowanej recyrkulacji spalin gruby osad nagaru. Właśnie jest to przykład tzw. syndromu zaklętego kręgu, gdzie złe spalanie w komorze zapłonowej cylindra, prowokuje łańcuch niekorzystnych następstw w dłuższym okresie czasu, o których mowa.

Przy czym w zderzeniu z mechanikami, którzy zwykle nie za bardzo "kumają czaczę", problem przybiera skrajnie odwrotny kierunek, a mianowicie, zamiast zabierać się za elementy z początku listy podejrzanych, tj. obwód recyrkulacji spalin, sprawność działania siłownika dozującego spaliny, sprawność przepływomierza, itp. - sięgają z mety na koniec listy, tj. wtryskiwacze, turbosprężarka, pompa WC. No, bo panie, jak silnik kopci, dławi się, "telepie", to tylko wtryskiwacze, pompa WC i turbosprężarka.

Nikt nie docieka, że to może być filtr powietrza, zatkany zawór EGR lub poluzowany kabelek w przepływomierzu. Bo to zbyt banalne jest, nie do uwierzenia, że tak małe rzeczy mogą takie spustoszenie zrobić w silniku. Po prostu zanik logicznego myślenia, a przy tym próby wymuszania nieuzasadnionych napraw i generowanie kosztów. Katastrofa i masakra...

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:06, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 12:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Przy okzaji wymiany rozrzady mechanik wyjal jeden wtrysk, zeby ocenic wlasnie koncowke i wydawal sie w porzadku. Nie byla na nim tyle syfu. Co do tego EGR, jezeli czujnik temp cieczy podaje mu, ze temp cieczy jest okolo 5stopni to w jakiej pozycji znajduje sie egr? zakmnietej gdzie nie przepuszcza spaliny, czy otwartej?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 19 Sie 2014, 14:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Cytat:
Co do tego EGR, jezeli czujnik temp cieczy podaje mu, ze temp cieczy jest okolo 5stopni to w jakiej pozycji znajduje sie egr? zakmnietej gdzie nie przepuszcza spaliny, czy otwartej?
Właśnie zapomniałem dopowiedzieć w poprzednim swoim wejściu, że komputer nie kieruje się wskazaniami czujnika temperatury cieczy chłodzącej w sterowaniu EGR, tylko przepływomierzem.

Na temat zależności działania EGR od wskazań przepływomierza i odwrotnie, więcej można poczytać tutaj i tutaj.

Co do pierwszego zdania w Twojej wypowiedzi:
Cytat:
Przy okzaji wymiany rozrzady mechanik wyjal jeden wtrysk, zeby ocenic wlasnie koncowke i wydawal sie w porzadku. Nie byla na nim tyle syfu.
Tutaj również mechanik wykazał się ignorancją, ponieważ ani wtryskiwacza CR nie wyciąga się, żeby se pooglądać, ani tym bardziej oceniać wzrokowo jego stan techniczny.

Gdy wejdziesz do wylinkowanych na czerwono postów, znajdziesz słynną tabelkę parametrów bieżących, z której m.in. można wstępnie wyciągnąć jakieś wnioski na temat kondycji wtryskiwaczy.

W jaki sposób mechanik zdoła cokolwiek powiedzieć na temat zdolności wtryskiwacza do pracy, skoro całkowicie nim steruje komputer za pomocą silnych impulsów prądowych?

Właśnie gdy wywali wtryskiwacz z głowicy, to pozbawia się całkowicie możliwości jego sprawdzenia, ponieważ wtrysk traci łączność elektryczną i elektroniczną z komputerem, który nim całkowicie steruje i diagnozuje w każdym ułamku sekundy. No, kolejna masakra!

Wymontowane wtryskiwacze są jedynie kupką złomu, z którymi nic nie można zrobić, z wyjątkiem zamiany miejscami, ewentualnie wymiany lub regeneracji.

Gdy już wyciągnął ten wtryskiwacz, to co stwierdził poza tym, że końcówka rozpylacza jest wolna od nagaru? Doszedł do jakichś dalszych wniosków w systemie naczyń połączonych, w jakim pracuje cały silnik? Odpowiedział na podstawie wyjętego wtrysku, jaka jest przyczyna trudności w rozruchu, szarpania, spadku mocy i dymienia? Jeżeli nie wyciągnął żadnych wniosków, oznacza, że wymontowanie wtrysku było całkowicie zbędne.

Mało tego, naraził klienta na kolejne ewentualne straty, ponieważ wtryskiwacz CR to nie jest zwykła, sprężynowa sikawka z silnika TDI, tylko pracujący pod olbrzymim ciśnieniem rzędu 1800 bar (180 MPa) aparat wtryskowy, sterowany indywidualnie, samodzielnie i samorządnie. Wystarczy teraz maleńka dziurka na połączeniach gwintowanych i cieniutki strumień pod ciśnieniem 1000 bar z łatwością ucina nam palec...

Co mechanik sądzi o takiej rzeczy, jak naruszenie gwintów w rurkach bardzo wysokiego ciśnienia, które muszą wytrzymywać uderzenia ogromnego ciśnienia miliardy razy? A jaki moment dynamometryczny zastosuje do zamocowania wtryskiwacza w głowicy z powrotem? Ciekawe, czy wie o tym, skoro wymontowuje, żeby sobie pooglądać?

A co zrobi, gdy się okaże, że trzeba jeszcze raz zakodować wtryskiwacze w komputerze, w przeciwnym razie one dołączą do chóru "telepaczy", gdyż zaczną źle wtryskiwać, a nie robiły tego przed demontażem?

Jeżeli, Kolego, masz już poczucie, że tona cegieł zwaliła Ci się na głowę po takich operacjach pseudofachowca, to zażądaj od niego sztaplarki lub innego jakiegoś spychu, żeby odwalił tę tonę cegieł z Ciebie... Albo po prostu zabierz pędzidło do innego mechanika i zadaj pierwsze pytanie tzw. kwalifikacyjne: "czy wyciąga się wtryskiwacz Common Rail, żeby se pooglądać?" Albo: "ile wynosi moment dynamometryczny dokręcania łap wtryskiwaczy w głowicy?"

Tym sposobem może trafisz na rozsądnego i kumatego mechanika, który zna dogłębnie system Common Rail, a nie myli ze starym, konwencjonalnym TDI.

A w ogóle całkiem na początek zrób porządek z tym totalnym syfem we wszystkich rurach powietrza oraz wydechu. Bez oczyszczenia gruntownego całego układu od początku do końca nie ma mowy o jakiejkolwiek normalnej jeździe.

Przy okazji należy pomyśleć, ale też szybko, nie wolno, co zrobić z "kulawym" EGR-em. Jeśli nie chcesz go zaślepiać fizycznie i elektronicznie w komputerze, to trzeba go przywrócić do pełnej sprawności, żeby znów nie zaczął zasr...wać całego silnika, o czym mowa.

Pzdr KotBury


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Czw 31 Mar 2016, 12:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 20 Sie 2014, 07:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Właśnie zapomniałem dopowiedzieć w poprzednim swoim wejściu, że komputer nie kieruje się wskazaniami czujnika temperatury cieczy chłodzącej w sterowaniu EGR, tylko przepływomierzem.

Hm... to w takim razie musze wrocic do punktu wyjscia, bo skoro EGR jest niezalezny od czujnika temp cieczy, to nie ten nieszczesny zawor jest winowajca, a byc moze problem lezy, jak wczesniej wspominales w falszywych czunikach lub wiazkach elektrycznych?
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 07:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


A czy moze ktos mi pomoc, gdzie wychodzi przewod od czujnika temp cieczy?
Powrót do góry
autokran

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Peugeot 307 SW oxygo 1,6 HDI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Sie 2014, 13:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Witam

Kolego Jamiro, czujnik temperatury cieczy chłodzącej powinien znajdować się z prawej strony silnika
stojąc przed pojazdem w kierunku silnika, w obudowie termostatu kolor zielony
pod rurą ssącą filtra powietrza.


Mam podobny problem jak kolega Jamiro, w Peugeocie 307 sw 1.6 HDI 2006 jak
silnik zimny nawet przy temp. otoczenia 30 stopni to silnik delikatnie
nierówno pracuje, dymi na biało niebiesko i czuć intensywnie paliwo,
tak jakby silnik miał zbyt bogatą mieszankę.
Dzieje się tak przez około 5 do 10 minut na biegu jałowym do puki się
trochę nie rozgrzeje, robiłem test wypięcia czujnika temp. cieczy, po
odpięciu nie ma problemu silnik chodzi jak pszczółka z tłumika nic nie
śmierdzi.
Podmieniłem czujnik temperatury na nowy, ale jest to samo.
Jednak sprawdzając rezystancje czujnika nowego i
starego przy tzw. zimnym silniku gdzie temp. otoczenia jest około 20
stopni Celsjusza czujnik temp. ma inna rezystancję niż w tabelce
załączonej przez kolegę KotBury, u mnie na obu czujnikach ( nowym i starym ) rezystancja
jest około 5500 Ω. przy temp. tak jak podałem wyżej.
Spadku mocy nie odczuwam przy silniku ciepłym czy też zimnym.
Wystarczy podgrzać czujnik do temperatury około 40 stopni Celsjusza bez
wkładania go do obudowy termostatu silnika, tylko podpinając wtyczkę na zimnym silniku, a po
uruchomieniu nie ma dymu silnik pracuje równo i nie czuć paliwa.
Pojazd przejąłem od rodziny nie było jeszcze nic grzebane, oprócz obsługi rok temu wraz z wymianą rozrządu,
dowiedziałem się jeszcze tylko że niedawno padł katalizator i został usunięty przez mechanika do którego pojazd
jeździł na naprawy, czy to może wpływać na tą usterkę z która się borykam?
Dodam że spalanie jest ok przy spokojnej jeździe ok 6 litrów na 100km po trasie + trochę miasto.
Jutro podjadę do znajomego na podpięcie pod kompa zobaczymy jakie kody błędów i wartości temperatury widzi przy zimnym silniku, ( ciecz, powietrze, paliwo.)
Sprawdzimy też wtryski na podstawie odczytu z kompa, a później na przelewy.
Czy powinienem sprawdzić też zawór EGR zaślepiając go?
jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić proszę o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam

Autokran
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 26 Gru 2014, 21:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Chcialbym odswiezyc troszke temat.
Tak wiec wrocilem do Polski z moja 307 i dalem na serwis, zeby wyczyscic caly uklad od intercoolera po sam koniec. Wymyty zostal caly uklad, a dodatkowa wymieniony EGR, gdzie byl tak zasyfiony, ze praktycznie nie pracowal. Ale... jest troszke lepiej bo nie wali juz sadza przy gazowaniu, no wlasnie, ale.... problem z lekkim telepaniem silnika gdy jest zimny nadal nie zniknal. Czy zakladajac nowy EGR mechanik powinien go wczytac, bo z tego co slyszalem, jezeli nie wczyta to uklad przyjmuje ostatnie bledne wartosci, czy tez sie uczy w czasie jazdy? Czy teraz przy lekkich przymrozkach diesiel podczas pracy na powinien lekko dymic na bialo, i czy zuzycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 7,5l to norma? Bo wydaje mi sie, ze przed serwisem spalanie nie przekraczalo 6l.
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 27 Gru 2014, 12:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


A jeszcze jedno. Bylem na serwisie i niby go wgrali, ale programem Boscha, czy jednak musi byc przyuczony Planetem czy Diagboxem? pokazywali mi prace zaworu EGR to na biegu jalowym wartosci zaworu wynosily 90% i 10%, tylko nie pamietam juz czy w 90% otwarty czy zamkniety. Przy dodawaniu gazu wartosci sie zmienialy tzn jedna wartosc sie obnizala, a druga zwiekszala. Czy takie wartosci na biegu jalowym czyli 90 i 10% sa poprawne?
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 16 Sie 2015, 10:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Hejka.
Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz nadal mam maly problem ze swoja 307. Tak jak wspominalem, na serwisie mialem wyczyszczony caly uklad wraz z wymiana EGR, ale nadal przy porannym rozruchu pusci malego dymka i lekko wachluja obroty. Przy rozgrzanym silniku kiedy troszke pogazuje na postoju to strasznie kopci na czarno i wrecz pluje sadza i momentami jest taki dzwiek jak by cos przetykalo, ale po kilku takich probach problem ustaje. Kiedy bylem ostatnio na badaniach technicznych to przy badaniu spalin za pierwszym razem mialem wynik k=7.42(1/min), a kiedy kilkakrotnie najpierw pogazowalem, potem troszke pogonilem auto na wysokich obrotch i wrocilem na ponowny pomiar to ku zdziwieniu diagnosty wynik jaki uzyskalem to byl k=0.66(1/min).
Moze gdzies tutaj tkwi problem falowania obrotow? Katalizator?
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:36
Temat postu:

bialy dym po odpaleniu


Witam kolegow, mam dokładnie taki sam problem jak kolega z pierwszego posta lecz nie napisał on czy i jak sobie poradził z usterką. Wywala błąd p1351 obwód przekaźnika swiec, na zimnym silniku po odpaleniu biało siwy dym przez kilka minut szczególnie po dodaniu gazu. Odpiąłem wtyczkę od czujnika cieczy przy termostacie i po przekręceniu kluczyka na zapłon po raz pierwszy zobaczyłem znaczek grzania świec który dosyć dlugo świecił z 10 sekund i zgasł po czym zapaliłem ale odrazu włączył sie wentylator na maxa i kontrolka na desce stop to i szybko zgasilem auto i zdjąłem klemę bo nadal wentylator chodził.Po wpieciu wtyczki spowrotem wracam do punktu wyjscia.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Po co wchodzisz w nowy temat, skoro w pierwszym, założonym przez Ciebie, masz wszystko wyjaśnione? Posiadasz najbanalniejszą usterkę kabelków czujnika temperatury cieczy chłodzącej, więc ją rozwiąż przy udziale elektryka choćby z budowlanki i po kłopocie.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
mix1166

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 HDi 90km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2018, 13:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


KotBury napisał:
Cytat:
Po odłączeniu czujnika temp. cieczy świece grzeją auto zapala i nie kopci. Po podłączeniu znów to samo. kopci i trzęsie czujnik cieczy nowy 100proc dobry.
Spróbuj odpalić właśnie przy wyłączonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Sterownik wówczas, nie mając oryginalnego sygnału o rzeczywistej temperaturze silnika, dobiera "temperaturę zastępczą - ostatni dobry pomiar".

Chodzi o to, że być może czujnik "fałszuje" temperaturę. Wskazuje np. +80 stopni C, zamiast w rzeczywistości +5 stopni. Wówczas sterownik podaje "małą dawkę rozruchową paliwa", ponieważ sądzi (tak go informuje czujnik), że silnik jest ciepły. Gdyby wskazania czujnika wynosiły wiernie +5 stopni, to sterownik podałby "dużą dawkę rozruchową", bo silnik tego wymaga, gdyż jest zimny. Wtedy silnik pracowałby równomiernie, nie telepałby i nie dymił na biało.

Jeżeli przeprowadzisz test z wypięciem czujnika temperatury cieczy i silnik wraca do "normalności", oznacza, że problem nie leży w czujniku, który dopiero co wymieniłeś, tylko w jego kablach lub stykach (ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek czujnikowych).

Wiemy również, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o grzaniu i dogrzewaniu świec żarowych (poprzez sterownik główny, sterownik grzania świec oraz przekaźnik). Być może z powodu zakłóceń sygnałów czujnika, świece grzeją, kiedy nie potrzeba, itd. Gdy usunie się usterkę czujnika, to automatycznie zniknie problem świec.

To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa. Jeżeli zawyża on wartości napięcia elektrycznego sygnału podawanego do sterownika, to mogą wystąpić identyczne objawy jak w przypadku "fałszującego" czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Również możemy to sprawdzić, wypinając go z kostki elektrycznej i następnie uruchamiając silnik. Brak sygnału czujnika zmusza sterownik do pobrania temperatury zastępczej +90 stopni C. Jeśli sytuacja poprawia się, oznacza prawdopodobnie taką samą usterkę, jak w czujniku temp. cieczy.

Problem "fałszywych" czujników, zwłaszcza temperaturowych, jest dość dobrze znany diagnostom. Wiedzą o tym, że znaczna ich część źle wskazuje z powodu zawilgoconych, skorodowanych lub przerwanych kabli. Wskutek tego zmienia się ich oporność, a co za tym idzie, sygnał napięciowy od 0,2 do 4,8 V. Przykładowa tabelka wartości napięcia elektrycznego w funkcji oporności i temperatury czujnika NTC (Negative Temperature Coefficient) temperatury cieczy chłodzącej podana jest poniżej.


Rzecz całą można sprawdzić za jednym zamachem, podpiąwszy się do złącza 16-pinowego EOBD diagnoskopem zewnętrznym i odczytać to, co chcemy, w tym: działanie czujników, nastawników, itd. Nazywa się to pobieranie "parametrów bieżących silnika" - patrz wiersze 19-21 oraz 31-33 wraz z uwagami w tabelce poniżej.


Powodzenia w diagnozowaniu.

Pzdr KotBury



Witam forumowiczów. Mam dokładnie takie problemy jak koledzy w tym wątku i chciałbym odpiąć te czujniki dla potwierdzenia swoich przypuszczeń. ALe nie jestem pewien, gdzie one są. Czy byłby mi w stanie ktoś podpowiedzieć? Jestem laikiem, ale chciałem chociaż taką trywialną rzecz sam sprawdzić Smile Domyślam się, że czujnik temperatury paliwa to jest ten na lewo od akumulatora - trochę niżej (jeśli stoję przodem do silnika)? Wtyczka mocno trzyma, czy mogę ją na siłę wyciągać bez strachu, że coś uszkodzę? No i gdzie znajdę czujnik temperatury cieczy chłodzącej ? Przeszukałem internet i nie mogę znalezc odpowiedzi. Z góry dziękuję, pozdrawiam :_)
Powrót do góry
emswisnia

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): R-sko
Posiadane auto: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002rok, Ibiza EVO1
Piwa: 2/5
Wysłany: Czw 10 Maj 2018, 20:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest pod rurką doprowadzająca powietrze do filtra tą z harmonijką. Dokładnie pod miejscem łączenia jednej rury i drugiej. Jak się nie myle jest on koloru zielonego.
Jestem tam taki bolec który należy podnieść do góry i wówczas wtyczka wyjdzie z czujnika.
Powrót do góry
mix1166

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 307 1.6 HDi 90km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Maj 2018, 10:40
Temat postu:

Re: ( Peugeot 307 ) 1.6 hdi nierówno pracuje i dymi na biało - błąd p1351


emswisnia napisał:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest pod rurką doprowadzająca powietrze do filtra tą z harmonijką. Dokładnie pod miejscem łączenia jednej rury i drugiej. Jak się nie myle jest on koloru zielonego.
Jestem tam taki bolec który należy podnieść do góry i wówczas wtyczka wyjdzie z czujnika.


https://ibb.co/gZG0Vo

Podaję link do zdjęcia, zaznaczyłem tam 2 czujniki, czy to są te? Który jest który? Z góry dziękuję za odpowiedź Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 307 »

Opinie o samochodach Peugeot 307 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie

Peugeot207 SW

9 900

2007r.

246 000 km

łódzkie

Peugeot5008

78 800

2019r.

146 000 km

małopolskie

Peugeot308 CC

25 800

2010r.

213 000 km

wielkopolskie

PeugeotRIFTER

61 900

2019r.

136 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System