Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Jaki olej??



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piratpi30

Debiutant



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Peugeot 407
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 18 Sie 2011, 14:27
Temat postu:

Jaki olej??


Wymiana oleju wtedy lałem Total Quartz 5W30 Ineo MC3 Syntetczny bo miałem fapa. Teraz nie mam fapa i nie wiem jakiego totala zalać?
_________________
Peugeot 407 2.0 HDI 140KM 11.2005r.
Powrót do góry
mariomechanik

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 406
Skąd jesteś (miejscowość / region): radzymin
Posiadane auto: citroen c5 ll 2.0 lpg, peugeot 206 1.4
Piwa: 43/1
Wysłany: Czw 18 Sie 2011, 16:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


witam. zalej taki sam
Powrót do góry
komunikator tlen - status
Łukasz_

Dyskutant



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie
Posiadane auto: 407 2.0 HDI 136KM FAP
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 23 Sie 2011, 18:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


Ja używam tego samego i na Twoim miejscu lałbym go dalej.

pozdrawiam
Powrót do góry
beers

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 30 Sie 2011, 20:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


Koncern PSA zaleca w samochodach spełniających normę czystości spalin Euro IV i Euro V z silnikami diesla i z FAP oraz w niektórych silnikach benzynowych olej silnikowy z homologacją PSA B71 2290 i specyfikacji ACEA C2 A5/B5. Olejem tym jest TOTAL Quartz INEO ECS 5W30. Inne oleje, które też spełniają wymieniony standard ACEA C2 A5/B5 i mogą być z powodzeniem stosowane w silnikach HDi koncernu PSA są np. MOTUL 8100 Eco-clean 5W30, LIQUI MOLY Top Tec 4300 SAE 5W30 C2, STATOIL Lazerway C2 5W30, VALVOLINE SynPower ENV C2 5W30, OMV Bixxol special C2 SAE 5W30, REPSOL Evolution Fuel Economy 5W30. Olejami, które też spełniają wymogi homologacji PSA B71 2290 są MOBIL Super 3000 Formula P 5W30, a także polski ORLEN Platinum MaxExpert XF 5W30. Wszystkie wymienione oleje mają porównywalne własności fizyko-chemiczne, które można też porównać przeglądając tzw. karty charakterystyk technicznych (product data sheet) publikowanych na stronach internetowych

Ostatnio zmieniony przez beers dnia Nie 04 Wrz 2011, 21:49, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 22:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


witam - tak jak radzą - wlej taki sam 5/30 ew. 10/40....
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 22:26
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
aliibaba

Debiutant



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Peugeot 407 Platinum 2006r
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 09 Mar 2012, 00:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


JA POLECAM CASTROL EDGE 5W40 TD
Powrót do góry
Gregor___

Dyskutant



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Plymouth
Posiadane auto: Peugeot 407 X-Line, 2.0 HDi 2005 | Peugeot Partner 1.9D 2005
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 10 Mar 2012, 16:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


tez mam X-Line bez FAPa i miesiac temu lalem nowy olej total quartz 9000 5w40. Zreszta taki byl w ksiazce (anglik)
Powrót do góry
gadu-gadu
tomaz87

Czytelnik



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: Peugeot 407sw 2.0 HDI 136KM 2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Lis 2013, 12:50
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


Witam, jestem właśnie po wymianie oleju w moim 407 sw 2.0 hdi 135, przesiadłem się z 10w40 jaki był zalany przez poprzedniego właściciela, na 5w30. Ale mam pytanie, bo widzę że dedykowany do tego modelu jest Total Quartz INEO ECS 5w30, a został zalany INEO MC3 5w30. Może ktoś powiedzieć czym się różnią te dwa oleje ? Poza tym co pisze w ogólnodostępnych serwisach oczywiście.

Pozdrawiam
Tomek
Powrót do góry
hubertmad

Debiutant



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz
Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI 136KM '05
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2014, 15:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??


Cześć Koledzy!

Chciałbym prosić Was o pomoc. Od paru dni jestem posiadaczem 407 2.0 HDI 136KM. Niedługo będę wymieniał olej i mam problem....
Poprzedni właściciel zalewał olej SHELL RIMULA 10W40. Niestety nie znam dokładnego symbolu bo jest kilka różnych, nie mam też opakowania, więc nie wiem jaki to dokładnie był typ. FAP został wycięty 3 lata temu.

Pytanie... Czy dalej zalewać Rimulą i dochodzić (może podpowiecie), który to dokładnie olej czy przejść na Total Quartz INEO ECS 5w30?
Drugie pytanie: Czy przejście z Rimuli 10W40 na Total 5W30 jest możliwe?

Dzięki serdeczne za pomoc.
Powrót do góry
dak.bzg

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2008 EURO 5
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 22:24
Temat postu:

Jaki olej po 10W-40


Witam.
W 21 wieku niektóre fakty są bardzo oczywiste. Nie ma lepszego oleju dla silnika niż olej syntetyczny. Przedłuża życie silnika, szybciej smaruje - szczególnie zimą, dłużej zachowuje właściwości w wysokich temperaturach, zmniejsza tarcie i zużycie elementów silnika itd. O ile dobrze pamiętam średni czas potrzebny dla dotarcia oleju mineralnego do rozrządu przy temperaturze -15 st. C wynosi około 52-59 sekund, a dla syntetyka skraca się on do 7-9 sekund. Półsyntetyki mniej więcej po środku. Czyli można przyjąć, że tyle czasu rozrząd pracuje z mocno zdegradowanym smarowaniem, lub bez. Inne elementy silnika podobnie. Wszystkie zalety oleju syntetycznego można z łatwością znaleźć w internecie. Informacje od niedouczonych mechaników w rodzaju "do silnika z dużym przebiegiem należy wlewać olej mineralny, albo półsyntetyczny" można traktować jako średniowieczne zabobony. Nigdy nie oddałbym samochodu w ręce takiego nieuka, który rozpowszechnia takie bzdury.
W epoce wyrafinowanych technologii istnieją sposoby do całkowitego usuwania nagarów z silników. Można to zrobić maszynowo w specjalistycznych serwisach lub prościej dodając do starego oleju przed wymianą specjalne środki chemiczne - "Engine Flush". Po zastosowaniu takiej procedury silnik ma usunięte z wnętrza wszelkie osady. W związku z tym jeśli nawet ktoś wcześniej eksploatował sinik na półsyntetyku czy nawet na oleju mineralnym można wrócić do stosowania pełnego syntetyku. Rewelacje typu rozszczelnienie silnika po usunięciu nagaru też kwalifikują się do zabobonów. Gdyby nagar był potrzebny w silniku, to byłby on stosowany już w fabryce na etapie produkcji. Prawda jest inna. Z pierwszym kilometrem po opuszczeniu linii produkcyjnej wnętrze silnika i inne układy samochodu ulegają stopniowemu zabrudzeniu. Nie stosuje się tradycyjnego docierania silników, jak to kiedyś bywało, ale można się spodziewać ułożenia i dopasowania jego wewnętrznych elementów po pewnym okresie eksploatacji, co zwykle nieco poprawia jego parametry.
I to tyle.
Długo szukałem wiadomości o stosowaniu Engine Flush. Jest sporo informacji na ten temat w internecie. Przeważają opinie ludzi, którzy o tym nie mają na ogół pojęcia z powodu braku doświadczenia lub niechęci do poświęcenia czasu by znaleźć prawdę.
W moim samochodzie, w rodziny samochodach oraz samochodach moich znajomych używam Engine Flush firm Liqui Molu lub Pro-Tec. Stosuje je właściwie zamiennie. Oba środki bardzo dobrze się sprawują jeśli tylko używa się ich zgodnie z dość prostą technologią.
Poza tym, że oczyszczają nagar z okolic zapieczonych zwykle pierścieni tłokowych, to usuwają również nagar i zatory w kanałach olejowych utrzymując wysokie ciśnienie oleju w trudno dostępnych miejscach. Szczególnie cenną właściwością jest poprawa dopływu oleju do sprężarki.
Nie znam przypadku, aby coś złego działo się z silnikiem po zastosowaniu Engine Flush firmy Pro-Tec lub LuquiMoly. Każde badanie na hamowni potwierdza mniejszy lub większy przyrost mocy silnika. Badanie sprężu w cylindrach potwierdza jego wzrost i wyrównanie różnic zmierzonych wartości pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
W moim samochodzie stosuję Engine Flush przed każdą wymianą, a olej wymieniam co ok. 10 000 km. Silnik ma parametry fabryczne. Dziwnego przyrostu mocy ponad katalogowe nie ma co się spodziewać, ale zachowania fabrycznych jak najbardziej tak.
Zalecenia Unii Europejskiej są takie by te środki stosować przy każdej wymianie oleju dzięki czemu silnik powinien zachować fabryczne parametry w zakresie norm ochrony środowiska.
W moim samochodzie stosuje olej Mobil 1 ESP 5W-30, bo mam dobre doświadczenia z olejem Mobil 1. Ale różne osoby mogą mieć różne doświadczenia empiryczne bądź wynikające z upodobań czy uprzedzeń. W sumie każdy syntetyk nawet mniej markowy, zawsze będzie przewyższał nawet najlepsze półsyntetyki czy oleje mineralne. W silnikach stosowanych w samochodach Peugeot trzeba pamiętać o zgodności ze specyfikacją producenta wynikającą z zastosowania filtrów FAP. Jeżeli FAP został już wycięty, to w kwestii doboru leju jest jedno ograniczenie mniej. W przypadku ciężkich zim zastosowanie oleju 0W-?? poprawi rozruch oraz smarowanie w niskich temperaturach i może nieco zmniejszyć opory tarcia silnika w czasie codziennej eksploatacji. Zastosowanie ?W-40 zapewni dobre smarowanie w wyjątkowo gorące letnie dni. To tyle w kilku słowach.
W moim francuskim samochodzie na razie miałem jedną awarię polegającą na przepaleniu się żarówki. Staram się stosować prostą zasadę: zapobiegać i przewidywać, zamiast gasić kiedy się już pali. Czyli jak dbasz, tak masz.
Poza tym co mogę jeszcze napisać o 407 SW 2.0 HDI? Komfort, małe zużycie paliwa ( za ostatnie 9999 km 5,8 l/100 km), tania eksploatacja i zero stresów. Tego samego życzę Tobie Kolego oraz innym nie ufającym niemieckiej propagandzie użytkownikom samochodów Peugeot.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot508 RXH

55 900

2015r.

200 000 km

śląskie

Peugeot3008

56 900

2016r.

130 000 km

wielkopolskie

Peugeot1007

8 990

2006r.

170 000 km

wielkopolskie

Peugeot508

69 900

2020r.

111 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot5008

26 900

2013r.

208 147 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System