Wymiana oleju wtedy lałem Total Quartz 5W30 Ineo MC3 Syntetczny bo miałem fapa. Teraz nie mam fapa i nie wiem jakiego totala zalać? _________________ Peugeot 407 2.0 HDI 140KM 11.2005r.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 30 Sie 2011, 20:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Jaki olej??
Koncern PSA zaleca w samochodach spełniających normę czystości spalin Euro IV i Euro V z silnikami diesla i z FAP oraz w niektórych silnikach benzynowych olej silnikowy z homologacją PSA B71 2290 i specyfikacji ACEA C2 A5/B5. Olejem tym jest TOTAL Quartz INEO ECS 5W30. Inne oleje, które też spełniają wymieniony standard ACEA C2 A5/B5 i mogą być z powodzeniem stosowane w silnikach HDi koncernu PSA są np. MOTUL 8100 Eco-clean 5W30, LIQUI MOLY Top Tec 4300 SAE 5W30 C2, STATOIL Lazerway C2 5W30, VALVOLINE SynPower ENV C2 5W30, OMV Bixxol special C2 SAE 5W30, REPSOL Evolution Fuel Economy 5W30. Olejami, które też spełniają wymogi homologacji PSA B71 2290 są MOBIL Super 3000 Formula P 5W30, a także polski ORLEN Platinum MaxExpert XF 5W30. Wszystkie wymienione oleje mają porównywalne własności fizyko-chemiczne, które można też porównać przeglądając tzw. karty charakterystyk technicznych (product data sheet) publikowanych na stronach internetowych
Ostatnio zmieniony przez beers dnia Nie 04 Wrz 2011, 21:49, w całości zmieniany 4 razy
Witam, jestem właśnie po wymianie oleju w moim 407 sw 2.0 hdi 135, przesiadłem się z 10w40 jaki był zalany przez poprzedniego właściciela, na 5w30. Ale mam pytanie, bo widzę że dedykowany do tego modelu jest Total Quartz INEO ECS 5w30, a został zalany INEO MC3 5w30. Może ktoś powiedzieć czym się różnią te dwa oleje ? Poza tym co pisze w ogólnodostępnych serwisach oczywiście.
Chciałbym prosić Was o pomoc. Od paru dni jestem posiadaczem 407 2.0 HDI 136KM. Niedługo będę wymieniał olej i mam problem....
Poprzedni właściciel zalewał olej SHELL RIMULA 10W40. Niestety nie znam dokładnego symbolu bo jest kilka różnych, nie mam też opakowania, więc nie wiem jaki to dokładnie był typ. FAP został wycięty 3 lata temu.
Pytanie... Czy dalej zalewać Rimulą i dochodzić (może podpowiecie), który to dokładnie olej czy przejść na Total Quartz INEO ECS 5w30?
Drugie pytanie: Czy przejście z Rimuli 10W40 na Total 5W30 jest możliwe?
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2008 EURO 5
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 22:24
Temat postu:
Jaki olej po 10W-40
Witam.
W 21 wieku niektóre fakty są bardzo oczywiste. Nie ma lepszego oleju dla silnika niż olej syntetyczny. Przedłuża życie silnika, szybciej smaruje - szczególnie zimą, dłużej zachowuje właściwości w wysokich temperaturach, zmniejsza tarcie i zużycie elementów silnika itd. O ile dobrze pamiętam średni czas potrzebny dla dotarcia oleju mineralnego do rozrządu przy temperaturze -15 st. C wynosi około 52-59 sekund, a dla syntetyka skraca się on do 7-9 sekund. Półsyntetyki mniej więcej po środku. Czyli można przyjąć, że tyle czasu rozrząd pracuje z mocno zdegradowanym smarowaniem, lub bez. Inne elementy silnika podobnie. Wszystkie zalety oleju syntetycznego można z łatwością znaleźć w internecie. Informacje od niedouczonych mechaników w rodzaju "do silnika z dużym przebiegiem należy wlewać olej mineralny, albo półsyntetyczny" można traktować jako średniowieczne zabobony. Nigdy nie oddałbym samochodu w ręce takiego nieuka, który rozpowszechnia takie bzdury.
W epoce wyrafinowanych technologii istnieją sposoby do całkowitego usuwania nagarów z silników. Można to zrobić maszynowo w specjalistycznych serwisach lub prościej dodając do starego oleju przed wymianą specjalne środki chemiczne - "Engine Flush". Po zastosowaniu takiej procedury silnik ma usunięte z wnętrza wszelkie osady. W związku z tym jeśli nawet ktoś wcześniej eksploatował sinik na półsyntetyku czy nawet na oleju mineralnym można wrócić do stosowania pełnego syntetyku. Rewelacje typu rozszczelnienie silnika po usunięciu nagaru też kwalifikują się do zabobonów. Gdyby nagar był potrzebny w silniku, to byłby on stosowany już w fabryce na etapie produkcji. Prawda jest inna. Z pierwszym kilometrem po opuszczeniu linii produkcyjnej wnętrze silnika i inne układy samochodu ulegają stopniowemu zabrudzeniu. Nie stosuje się tradycyjnego docierania silników, jak to kiedyś bywało, ale można się spodziewać ułożenia i dopasowania jego wewnętrznych elementów po pewnym okresie eksploatacji, co zwykle nieco poprawia jego parametry.
I to tyle.
Długo szukałem wiadomości o stosowaniu Engine Flush. Jest sporo informacji na ten temat w internecie. Przeważają opinie ludzi, którzy o tym nie mają na ogół pojęcia z powodu braku doświadczenia lub niechęci do poświęcenia czasu by znaleźć prawdę.
W moim samochodzie, w rodziny samochodach oraz samochodach moich znajomych używam Engine Flush firm Liqui Molu lub Pro-Tec. Stosuje je właściwie zamiennie. Oba środki bardzo dobrze się sprawują jeśli tylko używa się ich zgodnie z dość prostą technologią.
Poza tym, że oczyszczają nagar z okolic zapieczonych zwykle pierścieni tłokowych, to usuwają również nagar i zatory w kanałach olejowych utrzymując wysokie ciśnienie oleju w trudno dostępnych miejscach. Szczególnie cenną właściwością jest poprawa dopływu oleju do sprężarki.
Nie znam przypadku, aby coś złego działo się z silnikiem po zastosowaniu Engine Flush firmy Pro-Tec lub LuquiMoly. Każde badanie na hamowni potwierdza mniejszy lub większy przyrost mocy silnika. Badanie sprężu w cylindrach potwierdza jego wzrost i wyrównanie różnic zmierzonych wartości pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
W moim samochodzie stosuję Engine Flush przed każdą wymianą, a olej wymieniam co ok. 10 000 km. Silnik ma parametry fabryczne. Dziwnego przyrostu mocy ponad katalogowe nie ma co się spodziewać, ale zachowania fabrycznych jak najbardziej tak.
Zalecenia Unii Europejskiej są takie by te środki stosować przy każdej wymianie oleju dzięki czemu silnik powinien zachować fabryczne parametry w zakresie norm ochrony środowiska.
W moim samochodzie stosuje olej Mobil 1 ESP 5W-30, bo mam dobre doświadczenia z olejem Mobil 1. Ale różne osoby mogą mieć różne doświadczenia empiryczne bądź wynikające z upodobań czy uprzedzeń. W sumie każdy syntetyk nawet mniej markowy, zawsze będzie przewyższał nawet najlepsze półsyntetyki czy oleje mineralne. W silnikach stosowanych w samochodach Peugeot trzeba pamiętać o zgodności ze specyfikacją producenta wynikającą z zastosowania filtrów FAP. Jeżeli FAP został już wycięty, to w kwestii doboru leju jest jedno ograniczenie mniej. W przypadku ciężkich zim zastosowanie oleju 0W-?? poprawi rozruch oraz smarowanie w niskich temperaturach i może nieco zmniejszyć opory tarcia silnika w czasie codziennej eksploatacji. Zastosowanie ?W-40 zapewni dobre smarowanie w wyjątkowo gorące letnie dni. To tyle w kilku słowach.
W moim francuskim samochodzie na razie miałem jedną awarię polegającą na przepaleniu się żarówki. Staram się stosować prostą zasadę: zapobiegać i przewidywać, zamiast gasić kiedy się już pali. Czyli jak dbasz, tak masz.
Poza tym co mogę jeszcze napisać o 407 SW 2.0 HDI? Komfort, małe zużycie paliwa ( za ostatnie 9999 km 5,8 l/100 km), tania eksploatacja i zero stresów. Tego samego życzę Tobie Kolego oraz innym nie ufającym niemieckiej propagandzie użytkownikom samochodów Peugeot.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.