Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 27 Sie 2011, 22:42
Temat postu:
Można jakoś zwiększyć moc w Peugeot 407 2.0 benzyna
Panowie mam pytanko. Można jakoś zwiększyć moc w Peugeot 407 2.0 benzyna 143 km 2006r. ?? Czasem przydałoby się trochę więcej mocy. Da radę coś z tym zrobić? Jeżeli ktoś już coś takiego zrobił proszę o odpowiedź jakie są efekty. Z góry dzięki.
Re: ( Peugeot 407 ) Można jakoś zwiększyć moc w Peugeot 407 2.0 benzyna
chip tuning jedynie + zmiana układu wydechowego + przeprogramowanie w komputerze to jedynie da rezultat koszt ok 2-3 tyś zł. Zastanów czy jest sens bo silnik po 3 latach nadaje się do wyrzucenia
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 13:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Można jakoś zwiększyć moc w Peugeot 407 2.0 benzyna
witam - taniej wystarczy " chip" ale kolego po c o ci ryzyko zarzniecia silnika - te 140 KM co masz wystarczy dla 407 ? ale wobor nalezy do ciebie - poszukaj na forum przerabiano ten temat...
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 21:32
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Można jakoś zwiększyć moc w Peugeot 407 2.0 benzyna
Jeździsz samochodem z silnikiem benzynowym, wolnossącym i dlatego nie ma mowy o jakimkolwiek chipowaniu (to tylko dla samochodów z silnikami turbodoładowanymi). W tym przypadku dla ewentualnego podniesienia mocy silnika (ale niezbyt dużego bo rzędu 10-12 KM) można zastosować modyfikację (optymalizację) oprogramowania sterującego silnikiem. Ale tego może podjąć się prawdziwy warsztat tuningowy dysponujący zarówno hamownią jak i doświadczeniem w modyfikowaniu oprogramowania komputera sterującego i jeszcze lepiej jeśli już dysponuje oprogramowaniami do modyfikacji do poszczególnych typów samochodów i ich silników. Chyba aktualnie największą bazą danych już opracowanych modyfikacji oprogramowań dysponuje znana austriacka firma tuningowa UPsolute Chiptuning Fahrzeugtechnik GmbH w Teesdorf w pobliżu Wiednia. Oficjalnym jej dystrybutorem w Polsce jest firma UPsolute Poland w Leźnie k/Gdańska tel. 58 681 86 96. Można też szukać pomocy w tym względzie u znanych krajowych firm tuningowych ale te najczęściej nie bardzo chcą się tego podejmować, gdyż najczęściej i najprościej to lubią "chipować" turbodiesle. Można też dla zwiększenia "żwawości" posiadanego benzyniaka zastosować kilka sposobów, dość znanych, ale jakoś najczęściej pomijanych milczeniem: 1/ poprawić dolot powietrza (zmniejszyć opory przepływu) do silnika poprzez regularną i częstszą niż przewiduje instrukcja obsługi samochodu wymianę filtra powietrza albo też zastosować tzw. sportowy wkład filtra powietrza znanych firm jak K&N, JR lub BMC przewidzianych do danego samochodu i typu silnika, 2/ zastosować sprawniejsze świece zapłonowe np. firmy Denso w porównaniu do standardowych Bosch czy Eyquem, 3/ poprawić układ wylotowy silnika poprzez zamontowanie dedykowanego do danego samochodu i silnika tłumika sportowego uznanych firm jak austriacki Sebring albo Remus, lub włoski Supersprint lub jeszcze lepiej (ale i dużo drożej) kompletnego nowego układu wydechowego dedykowanego do danego samochodu i silnika którejś z wymienionych wyżej firm, 4/ stosować zawsze benzynę dobrej jakości czyli przynajmniej dla utrzymania prawidłowej liczby oktanowej raczej tankować benzynę pół na pół 95 i 98 oktanową, 5/ pilnować prawidłowego ciśnienia w oponach, 6/ sprawna, szybka jazda i dobre przyspieszenia nie są raczej polecane i możliwe przy jeździe samochodem w pięć czy czterech tęgich osób, bowiem tzw. obciążenie mocy silnika drastycznie wzrasta, podobnie jak i wykorzystywanie bagażnika jako podręcznego magazynu wszelkich różności co też przekłada się na dodatkowe obciążenie mocy, 7/ warunkiem dobrych przyspieszeń jest też dobrze działające sprzęgło, bez uślizgów, a z tym bywa różnie w samochodach o większym przebiegu. Niby wszystko w porządku przy normalnej jeździe, a przy dynamicznej jeździe częstokroć nie można osiągnąć maksymalnej prędkości na poszczególnych biegach mimo że silnik rozpędza się (obroty) doskonale. Dodam, że temat ten przerabiałem osobiście gdy po zakupie nowiutkiego Peugeota 406 z silnikem benzynowym 1749 ccm i nominalnej mocy 115 KM też wydawało mi się, że samochód powinien być nieco żwawszy. Po upływie gwarancji w jednym z warsztatów tuningowych w Warszawie zamontowano nowy tłumik końcowy austriackiej firmy Sebring, wymieniono kompletnie rury wydechowe wraz z poprawieniem ich kształtu (bardziej proste, bez niepotrzebnych zagięć) i tłumik środkowy oraz nowe świece zapłonowe i filtr powietrza. Wynik badania na hamowni. Moc wzrosła ze 115 KM do 123 KM, moment obrotowy też wzrósł lecz nieznacznie ale bardzo poprawił się jego kształt na wykresie z hamowni. Po tej modyfikacji stał się bardzo płaski i silnik ciągnął znakomicie już od niskich obrotów i wchodził bez trudności do ponad 7 tys obr/min. Jeśli poprzednio były wyczuwalne jakieś "opory czy zadyszki" po energicznym dodaniu gazu to po modyfikacji ciągnął jak turbina w pełnym zakresie obrotów. Jeździłem tak zmodyfikowanym Pugiem 406 bez jakichkolwiek usterek przez prawie 3 lata ale niestety mi go ukradziono.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.