witam mam peugota 306 1.6 benz/gaz i nie wiem jaki olej był wczesniej lany a przydalo by sie wymienic wiec pytam jaki mozna by wlac autko ma juz 195 tys przebiegu no i ile sie go tam miesci
tylko czy nie bedzie on za rzadki bo nie wiadomo jaki byla a jak narazie nie narzekam na wycieki ani go tez nie bierze ogolnie cały suchutki silnik a jak wleje polsyntetyk czy go szlak nie trafi
zmiana z syntetyka na półsyntetyk nic sie nie stanie.ja miałem podobną sytuacje poprzednia właścicielka przez kilkanaście lat wlewała full syntetyk w sumie niepotrzebnie bo babka nie żyłowała auta tylko po miescie głównie jezdziła no ale w serwisie jej wlewali najdroższy olej.ja kupiłem auto i zalałem półsyntetyk 10w40 mobil1 jak miało 169tyś teraz ma 182tyś i nic sie nie dzieje.po wymianie uszczelki głowicy jest i silnik suchutki.gorzej jesli zmieniłoby się olej w "drugą strone" czyli z półsyntetyka na syntetyk.zwłaszcza przy takim duzym przebiegu
jesli silnik jeździł na dobrym oleju to ten przebieg nie jest taki straszny. to nie polonez.
i nawet przejście na lepszy olej nic nie spowoduje, sprawa przejścia na lepszy olej ma znaczenie jak silnik już coś bierze, wtedy ful syntetyk może go dodatkowo rozszczelnić.
ja w takim wypadku nalałbym dobrego oleju półsyntetycznego. to ile oleju potrzeba
jesli o dane chodzi ile czego lać to zajrzyj na ta strone
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/code/index_pl_pl.htm _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
witam - kolego z takim przebiegiem moim zdaniem ::Total - połsyntetyk 10/40 - do 4 litrów
Total jest dobrym olejem, jednak z opinii innych i własnego doświadczenia uważam, że dobrym wyborem jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology 10W40. Olej dobrej klasy w rozsądnej cenie.
Od 9 lat w swoich autach używam Shella. Wymainy robię co 15tyś km, nawet wlewając olej typu long life dla swojego spokoju podtrzymuję ten przebieg. Jakiś czas temu wszedł na rynek nowy Shell Helix w nowej technologii Ultra With Pureplus Technology i właśnie takim w 5W40 zalałem moje autko. Zrobiłem trochę tyś. km i naprawdę wg mnie silnik lepiej pracuję w porównaniu z tradycyjnym Shellem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.