wczoraj miałem taki sytuacje ze zagotowała mi sie woda w chłodnicy ;/
zapaliła mi sie kontrolka od temperatury i kontrolka STOP. Oczywiście szybko zjechałem i wyłączyłem silnik i odczekałem dłuzszy czas od ostygnie. Nastepnie włozyłem kluczyk przekreciłem i wskazówka od temp. wskazywało ok 85st. kontrolka sie świeciła i STOP tez ;/ Jak juz odpaliłem auto obie kontrolki zgasły. Na szczeście w poblizu byl mechanik i elektryk samochodowy który powiedział ze jesli po odpaleniu kontrolki gasną to można jechać i mam pilnować temperatury zeby sytuacja sie nie powtórzyła. Jakoś szcześliwie dojechałem do domu.
Nie znam sie na mechanice aut dlatego mam pytania:
1) co mogłobyc przyczyną zagotowania wody ?? termosta ?? może inna część ?
2) czy jesli po przekreceniu kluczyka kontroli sie pala a po od paleniu ganśa to moge jeżdzić króki okres na małe odcinki? ( jakiś tydz po mieście )
3) czy niezwłocznie mam sie udac do mechanika czy idzie to jakos samemu opanowac ??
posiadam Peugeota 306 1,8benzyna 94r
licze na jakąs pomoc i dobre porady
z góy dziekuje za pomoc
po pierwsze sprawdz czy ci się wentylator załącza jesli nie to padł czujnik załaczania wentylatora
sprawdz czy masz odpowiedni poziom płynu chłodzacego
moze tez być zapowietrzony układ chłodzenia,wtedy silnik bardzo szybko się przegrzewa
mogła też pęknac uszczelka pod glowicą sprawdz czy masz olej w płynie chłodniczym lub płyn chłodniczy w oleju
wentylator działa na 100 % bo sie załącza bez problemu... płynu chłodzącego miałem prawie ze max, musze obadać sprawe układem bo może być gdzieś zapowietrzony no i jeszcze termostat sprawdze... dzieki za informacje
jak wentylator sprawny to jakies czary mary chyba muszą być.
odpal go przejedź się niech złapie nominalnej temperatury nastepnie zatrzymaj się , nie gaś tylko podnieś maskę i czuwaj, co chwilę łap za chłodnicę (jak masz dostęp i uważaj aby ci palców wentylator nie zmielił) normalnie jak termostat puszcza to chłodnica powinna być cieplejsza u góry a zimniejsza na dole (najlepiej jest "macać" węże) nie wiem gdzie masz włącznik termiczny od wentylatora, jak w chłodnicy to wentylator nie załączy się jak nie będzie sprawny termostat (nie puści) jeśli czujnik masz przy silniku to wtedy może być tak że wentylator dostanie sygnał aby schłodzić silnik ale może tak być termostat może nie puścić ale wtedy to długo byś nie pojechał.
podsumowując: postój i obserwacja, na postoju wentylator musi się włączyć z dwa razy, jak w tym momecie nie zaświeci się żadna kontrolka to znaczy że to był jednorazowy wybryk, jak wentylator załączy się i wyłączy a na ręcke wyczujesz że temperatura chłodnicy lub węzy jest rózna (przed załączeniem w trakcie i po załączeniu wentylatora) to znaczy że czujnik do wymiany.
musisz tez obserwować czy czasem nie rośnie gwałtownie poziom płynu, bo to może oznaczać walniętą uszczelke _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.