Peugeot 407, 2,0 HDI, 70 tys przebiegu.
Zalany olejem TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30.
Czy ktoś doswiadczony może odpowiedzieć na pytanie: czy na "dolewki" mogę użyć oleju TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE 5W30?
Oba typy są syntetyczne i oba 5W30.
Wydaje się, że tak, ale...nie jestem pewien.
Mniej wiecej po 5 tys powinienem trochę ( do 0,7 litra dolać)
Proszę o podpowiedź.
pozdrawiam,
ARO49
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 12 Lis 2011, 22:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Typ oleju - mieszanie
Mieszanie olejów jest w zasadzie dopuszczalne ale są pewne wyjątki. 1/ mozna mieszać oleje o tej samej klasie lepkości wg standardu API (amerykański) czyli np dopuszczalne jest mieszanie oleju 5W40 SM/CF z innym olejem spełniającym wymienioną specyfikację. Podobnie można zmieszać oleje wypełniajace standard API 5W30 SM/CF 2/ oprócz standardu API jest jednak też standard ACEA (europejski), który jest bardziej rygorystyczny niż amerykański API 3/ wymieniony olej Total Ineo ECS 5W30 odpowiada standardowi ACEA C2 A5/B5 5W30 i może być mieszalny TYLKO z olejami odpowiadającymi standardowi ACEA C2 A5/B5 5W30 4/ mieszanie oleju w zasadzie ma miejsce w razie konieczności dolewek, gdy nie ma się akurat dostępu do oleju zalanego przy wymianie, a trzeba uzupełnić poziom oleju 5/ olej Total Quartz 9000 Future 5W30 odpowiada standardowi ACEA A5/B5 i API SL/CF 5W30 oraz zgodnie z kartą charakterystyki technicznej dostępnej na stronach internetowych koncernu Total jest przewidziany szczególnie do silników Ford 6/ nie jest więc wskazane mieszanie wymienionego oleju Future z Ineo ECS, gdyż nie są one kompatybilne w swoich parametrach 7/ inne oleje jakie odpowiadają klasie ACEA C2 A5/B5 to np Motul Eco-Clean 5W30 ACEA C2, Statoil Lazerway C2 5W30, Valvoline ENV C2 SAE 5W30, Mobil 1 ESP Formula 5W30, Repsol Evolution Fuel Economy 5W30, Liqui Moly Top Tec 4300 SAE 5W30, Neste City Pro C2 5W30, Mobil Super 3000 Formula P 5W30, Panolin Avanis C2 5W30, Gulf Formula PCX 5W30, Millers Oils XF Longlife C2 5W30 lub też polski Orlen Platinum MaxExpert XF 5W30, 8/ wybór jak widać jest bardzo duży i są to oleje. które w kartach charakterystyk technicznych wyraźnie stwierdzają, że swoimi parametrami odpowiadają bądź przewyższają wymagania silników koncernu PSA i homologacji PSA B71 2290
Bardzo dziekuję za podpowiedź.
Rozumiem zatem, że na dolewkę - tak.
Robienie mix-u na większą ilość - nie wskazane.
Będę się tego trzymał.
pozdrawaim i dziekuję
ARO49
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 13 Lis 2011, 17:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Typ oleju - mieszanie
Jednak nie bardzo zrozumiałeś. Dolewka oleju to też jest mieszanie. Jak napisałem wyraźnie nie można mieszać oleju Future 5W30 (robić dolewek) z olejem Ineo ECS (oleje o innych parametrach). Dolewki też należy czynić olejem o kompatybilnych parametrach czyli w przypadku stosowania oleju Total Quartz Ineo ECS innym olejem posiadającym specyfikację ACEA C2 A5/B5 5W30, których całą gamę wymieniłem na końcu mojej poprzedniej odpowiedzi. Mieszanie oleju o czym można nieraz przeczytać w wypowiedziach inernautów występuje na niektórych nieuczciwych stacjach obsługi samochodów, gdzie zakupiono beczkę (208 litrów) oleju silnikowego renomowanego producenta, a później ta sama beczka służy cały czas jako olej tego producenta, a jej stan uzupełnia się olejem producenta znacznie mniej renomowanego. Przynajmniej nie jest tak najgorzej jeśli jest to olej o tej samej klasie lepkości, ale znacznie gorzej jeśli jest to mieszanka różnych olejów, różnych producentów kupowanych aby taniej ale nalewanych z tej beczki bez dna lecz z etykietą znanego producenta. Zasada, którą trzeba stoasować zawsze to uzupełnianie oleju jest możliwe i dopuszczalne ale przy zastosowaniu oleju o tej samej klasie lepkości i tej samej ściśle określonej specyfikacji. Gdy dochodzi do całkowitej wymiany oleju wraz z filtrem oleju to wówczas albo ponownie stosujemy olej zalecany przez producenta samochodu (tu Total Quartz Ineo ECS 5W30) albo przechodzimy na olej innego producenta ale ścisle odpowiadający specyfikacji określonej przez producenta samochodu lub silnika (w przypadku samochodów koncernu PSA z silnikiem HDi i FAP to olej o specyfikacji ACEA C2 A5/B5 5W30). Zawsze przed zakupem i zastosowaniem oleju warto DOKŁADNIE poznać specyfikację (normę) jakiej powinien on odpowiadać zgodnie z zaleceniem producenta samochodu. Jest to zawsze podane w instrukcji obsługi samochodu bądź w tzw. książce gwarancyjnej.
No, teraz to kawa na ławę.
Wreszcie rozumiałem.
Dziękuję.
Wcześniej zabrakło mi tej łopatologii...
Nie chciałbym na siłę "ciągnąć" wymiany poglądów (jednostronnej...choć bardzo interesującej i pouczającej) ale dla pełnego wyobrażenia brakuje mi paru słów wyjaśnienia: co to znaczy dla mojego silnika?
Co się dzieje w procesie smarowania i jaki wpływ może mieć taka
mix-dolewka?
Myślę sobie, że takie dolewki z różnych olejów są dość popularne wśród nie tylko kierowców ale i domorsłych mechaników i nieźle byłoby znać ich konsekwencje.
Nawet te potencjalne. (ze stosownym uogólnieniem - oczywiście...)
Beers - znajdziesz jeszcze trochę cierpliwości?
Serdecznie pozdrawiam, ARO49
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 13 Lis 2011, 22:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Typ oleju - mieszanie
Dolewka oleju, która nie spełnia wymogów specyfikacji (dla oleju Total Quartz Ineo ECS 5W30) ACEA C2 A5/B5 nie będzie prawidłowo współpracować prawidłowo z nowoczesnymi systemami silnika diesla PSA HDi FAP co objawiać się będzie m.in. zwiększonym zużyciem paliwa, zwiększoną emisją dwutlenku węgla, a także możliwym skróceniem żywotności filtra FAP. Nie należy również zapominać, że obciążenia cieplne i dynamiczne w nowoczesnych silnikach diesla i jego osprzęcie (turbina doładowująca) wymagają olejów silnikowych o b. wysokich i ściśle określonych oraz stabilnych parametrach w funkcji czasu i przebiegu dostosowanych do danego typu silnika. Dolewanie innego oleju nie spełniającego określonej specyfikacji spowoduje też, że ten nowy olej (dolewka) ulegnie szybszemu zużyciu (degradacja parametrów) i mieszając się (rozcieńczając) z olejem wysokiej klasy obniży znacznie jego właściwości smarne z możliwymi przykrymi konsekwencjami dla silnika, a dodatki stosowane w różnych olejach mogą mieć nieraz własności wzajemnie kolizyjne. Dotyczy to oczywiście mieszania olejów o różnych specyfikacjach (normach). Jeśli zaś zmieszamy (dolewka) oleje o identycznych specyfikacjach ACEA i API to nie powinno być żadnych problemów. Np. znany francuski producent olejów firma Motul wprost dopuszcza mieszanie swoich olejów z innymi olejami tej samej klasy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.