Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): grudziądz Posiadane auto: Citroen Xantia II 1,8i
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 09 Paź 2011, 18:39
Temat postu:
zakup 407 i dobór właściwego silnika
Prosiłbym o rade.
W gamie Citroena obecnie brak auta spełniającego moje oczekiwania ( nowy C5 -ale cena )
Myśle o silniku 2,0 i jego zagazowaniu, lub zakupie już zagazowanego.
Pytanko czy gaz szkodzi tym silnikom na tyle żeby się tego bać?
czy 1,8 jest za słaby- czytałem takie opinie.
Dziękuje za rady, pozdrawiam
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 09 Paź 2011, 20:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
Przynajmniej moje sugestie, może ktoś będzie miał inne. 1/ Pug 407 to ciężki samochód i jeśli nie zamierzasz jeździć w zdecydowanej większości po mieście to silnik 2-litrowy lub 2,2-litrowy jest jednak lepszym rozwiązaniem, gdyż tych koników trochę więcej pod maską, 2/ kupuj raczej benzyniaka niezagazowanego bo z reguły ma mniej najechanych kilometrów niż już wcześniej zagazowany lub diesel, 3/ szukaj w pierwszej kolejności używanego benzyniaka u krajowych dilerów Peugeota, 4/ najlepiej jeśli ten samochód był zakupiony u tego samego dilera i tamże serwisowany i można tam znaleźć raczej pełną historię jego napraw, wymian części itp., kolejnych przeglądów odnotowanych w książce gwarancyjnej, 5/ silniki benzynowe PSA są podatne na zagazowanie i dobra firma gazownicza jest to w stanie zrobić b. porządnie i silniki pracują bez problemów, 6/ dlatego też sugeruję kupić benzyniaka 407 niezagazowanego i zamontować dobrą, sprawdzoną instalację (będzie nowa i z gwarancją), 7/ benzyniaki 407 są oferowane zarówno z mechaniczną 5-biegową skrzynią (2-litrowe silniki) i 6-biegową (2,2- litrowe silniki, o znakomitej kulturze pracy) oraz 4-stopniowe automaty, 7/ 4-stopniowy automat w 2-litrowej benzynie to wspólna konstrukcja PSA/Renault/Siemens o nazwie AL4 i niestety nie cieszący się zbyt dobrą opinią, 8/ 4-stopniowy automat w 2,2-litrowej benzynie to ZF 4HP20, z pewnością znacznie b. niezawodny ale też już przestarzały, 9/ moja pierwsza sugestia to jednak 2,2-litrowa benzyna, niezagazowana, z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów wybrana u któregoś z krajowych dilerów Peugeota, do ewentualnego zagazowania dobrą instalacją, w drugiej kolejności 2-litrowy benzyniak z 5-biegową skrzynią z uwarunkowaniami jak wyżej, a silnik 1,8 benzyna to raczej do jazdy po mieście, 10/ po ewentualnym zagazowaniu stosować świece zapłonowe dedykowane do danego silnika i jeśli to możliwe także do gazu oraz oleje silnikowe z wyraźnym zaznaczeniem w karcie charakterystyki technicznej, że olej ten jest zalecany do stosowania zarówno przy benzynie jak i przy gazie
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): grudziądz Posiadane auto: Citroen Xantia II 1,8i
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 19:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
a napiszcie koledzy na jakie elementy zwrócić uwagę przy zakupie auta 5-7 letniego z przebiegiem szukam koło 100-120 tysięcy.
może są jakieś miejsca zapalne jak to bywa w niektórych modelach czy egzemplarzach, jeżdże Xantiami 5 lat teraz czas na zmiany
p.s. kombi i sedan maja te same zawieszenie tylne ?
jaka długość bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń? z żoną zdaży się wyskoczyć nam i nocować w aucie ( w Xantii mam 172cm czyli trochę muszę podkurczać )
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 21:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
w benzynie nie ma miejsc zapalnych - co do spania to w sedamie raczej nie da rady - chyba dla 120 cm . to nie kombi , ale z żoną mozna się nawet zmieścic na kole zapasowym
Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Szczeciński Posiadane auto: peugeot 407 2,0 benzyna 2007 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 17 Paź 2011, 21:22
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
Też miałem takie dylematy jak ty. Na auto miałem ok. 40 tys. wybierałem pomiędzy dieslem a benzyną z późniejszą myślą o zagazowaniu. Powiem szczerzę, że do tej pory miałem toledo 1.9 tdi 110 koni z 2003 roku, nabiłem nim 220 tys. no i żadnych poważnych problemów nie doświadczyłem. Spalanie w granicach 5-6 litrów na 100 km. Jednak obecnych diesli sie obawiam. Przede wszystkim chodzi o DPF Fapy, koła dwumasowe, wtryski i tego typu historię. Poza tym 3-4 letnie auto ma przebieg już powyżej 100 tys. albo ma na blacie 40 tys, a w rzeczywistości 100 - 200 tys. No i zacząłem wybierać. Kandytatury to był: C5 ten starszy, vectra, signum, 407, może laguna, ale w benzyie. No i pewnego razu znalazłem w allegro 407 z 2007 roku z przebiegiem ok. 30 tys. z salonu autoryzowanego ze Szczecina za cene 39900. Pojechałem, obejrzałem i kupiłem. (Może rynkowo bym kupił coś taniej o jakieś 4 tys.) Auto bezwypadkowe, 2,0 benzyna z dobrym wyposażeniem, ładne, zadbane, zostawił je w rozliczenio Pan który sobie kupił 508. Pierwsze wrażenia z jazdy szok, ale ten negatywny. Auto nie chcę jechać, poprostu strasznie muli. Ale po każdym kilometrze nauczyłem się jego. Chodzi głównie o rozklad momentu obrotowego. To co w dieslu się kończyło tu się dopiero zaczyna, czyli ok. 3500 tys. obrotów. Teraz si przyzwyczaiłem i moja irytacja przeszła w zadowolenie. Oczywiście samochód zagazowałem za 3 tys. Spalanie gazu ok. 9-12 litrów na 100/km. Zaekonomiczne to nie jest, ale do przełknięcia. Autem zrobiłem ok. 7 tys km i na razie nic negatywnego się nie dzieję. Wady auta to wg mnie brak 6 biegu i wydaję mi się, że auto jest stosunkowo ciężkie co wpływa na jego lekkość poruszania. po za tymza dużo ma nasranych gadżetów elektronicznych typu czujniki ciśnienia w oponach, które nie raz bez powodów sygnalizują jakieś błędy. Dodatkowo koła bez przelotowe, 40 zł za wyważenie jednego i to nie wszędzie. Takie to są francuzkie samochody
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
felgi nieprzelotowe to problem, we wrocławiu obdzwoniłem dzisiaj 11 warsztatów i tylko w 1 to robia ale akurat sprzęt im się zepsuł... w takiej sytuacji na zimę kupuję komplet stalówek i po problemie.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 11:53
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
spec26 napisał:
felgi nieprzelotowe to problem, we wrocławiu obdzwoniłem dzisiaj 11 warsztatów i tylko w 1 to robia ale akurat sprzęt im się zepsuł... w takiej sytuacji na zimę kupuję komplet stalówek i po problemie.
To chyba najlepsze rozwiązanie - zakup drugiego kompletu felg. Droższe co prawda niż coroczne dwukrotne przekładanie opon zimowych na letnie i na odwrót ale zdecydowanie lepsze dla opon bezdętkowych (nie naruszanie szczelności połączenia felgi z oponą bezdętkową) oraz jeśli opony zużywają się równomiernie, samochód porusza się stabilnie, układ kierowniczy nie drży przy większych prędkosciach to nawet można zrezygnować z ich każdorazowego wyważania jak ma to miejsce przy zmianie opon na felgach. Ponadto opony na felgach można założyć samemu nie jadąc do warszatu, a czego nie uniknie się przy przekładaniu opon na felgach.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Czw 20 Paź 2011, 22:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
Nie jeżdżę na gazie ale na benzynie więc nie mam jakiegoś osobistego doświadczenia czy nastawienia pro czy kontra gazu. Opinie wśród użytkowników sa podzielone. Ale może to wynikać z niezbyt dobrej instalacji gazowej zainstalowanej w danym samochodzie. Wydaje mi się, że planując zakup i instalację gazową należy trzymać się kilku zasad: 1/ kupować instalację gazową możliwie najnowszej generacji dopuszczalnej dla danego rodzaju silnika, 2/ montaż powierzyć firmie uznanej na rynku, można to sprawdzić choćby w internecie, lub pytając wśród znajomych, 3/ używać świec zapłonowych, które przewidziane są zarówno do gazu jak i do benzyny i dedykowne do danego silnika - takie świece ma w swoim katalogu np firma NGK i też kielecka Iskra, 4/ stosować olej silnikowy, który w karcie charakterystyki technicznej ma wyraźnie zaznaczone że jest przewidziany zarówno do benzyny jak i do gazu.
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
Są jeszcze automaty 6 biegowe TF80SCsą dobre póki się nie popsują a naprawa to ok 9 tys.troche pózno to pisze ale to przestroga dla innych _________________ zrobię nie zrobię ale spróbuje
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 11 Gru 2011, 23:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) zakup 407 i dobór właściwego silnika
darek5514 napisał:
Są jeszcze automaty 6 biegowe TF80SCsą dobre póki się nie popsują a naprawa to ok 9 tys.troche pózno to pisze ale to przestroga dla innych
Automatyczne skrzynie biegów 6-stopniowe montowane w samochodach koncernu PSA to japońskie Aisin AM6 (takie oznaczenie noszą w samochodach koncernu PSA). W 407 montowane były tylko w benzynowych V6 i dieslach V6 i chyba też w dieslach 2-litrowych przynajmniej w poźniejszych latach produkcji. Skrzynia jest b. dobra tylko należy regularnie poczynając od przebiegu 60 tys km dokonywać częściowych wymian oleju ATF o specyfikacji JWS3309 (każdorazowo 3 litry) i wtedy służy niezawodnie. Niestety w wielu przypadkach właściciele samochodów ze skrzynią automatyczną nie czynią tego a po przebiegu 160-180 tys km skrzynia odmawia posłuszeństwa bo zamiast czerwonego rzadkiego oleju (taki jest normalny) w skrzyni jest czarny szlam. Wtedy już nie pomoże żadna wymiana oleju a tylko kosztowna naprawa. Między innymi wskutek degradacji oleju ATF (brak wymian) zaczynają pracować coraz gorzej elektrozawory sterujące przepływami oleju co w konsekwencji prowadzi do ich uszkodzeń. Wtedy konieczna wymiana sterownika skrzyni wraz z kompletem elektrozaworów, a to koszt 4 tys zł. Można zdecydowanie przedłużyć poprawne działanie skrzyni wymieniając regularnie olej choćby częściowo (tj po 3 litry)
Ostatnio zmieniony przez beers dnia Czw 02 Lut 2012, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.