Witam. Co może być przyczyną nagłej zmiany pozostałego przebiegu do wymiany oleju tzn. dzisiaj rano po odpaleniu samochodu licznik serwisowy pokazywał 18600km do wymiany oleju ( mam ustawiony na 30 000 km, ale wymieniam olej po 20 000 km), a wieczorem było już - 200 km tzn. 200 km temu powinna być wymiana. Co może być powodem takiej gwałtownej zmiany - miał może ktoś, cos takiego? Zaznaczam że dzisiaj zrobiłem około 150 km.
Tak też zrobiłem, zobaczymy w jakim tempie będzie zmieniać się ilość kilometrów, które pozostały do " serwisu " Ps. nic nie ruszałem przy liczniku - przypadek wykluczony. Nasuwa się następne pytanie - czy może komputer potrafi sprawdzić, jakość oleju w silniku np. zużycie, lepkość itp. może w tym kierunku szukać przyczyny nagłej zmiany pozostałych kilometrów do serwisu?
wydaje mi sie ze potrafi sprawdzic jakosc oleju. Jak kupiłem swojego to ze słownikiem niemieckiego w ręku tłumaczyłem sobie komunikat informujący o złej jakości ojelu i jego jaknajszybszej wymianie. Licznik serwisowy pokazywał 29 tysięcy z kawałkiem. Wydaje mi się że ktoś go przestawił więc ten licznik tylko pokazuje info o pozostałym przebiegu.
pozdr.
Witam ponownie. Dziękuję za zainteresowanie moją sprawą. Wczoraj rozmawiałem z kogą, który miał podobne objawy tzn. twierdzi, że w jego peugeocie po przejechaniu koko 18 - 20 tysięcy km. licznik servisowy przyśpieszał tzn. zchdził dużo prędzej niż licznik przejechanych kilometrów np. przejechał 200 km a licznik servisowy schodził np. o 500 - 800 km i tak było do wymiany oleju. Ciekawe, co? Czy jest to możliwe i co sądzicie o tym? Podobno przy niedokończonym wypalaniu filtra FAP część niespalonego paliwa dostaje sie do oleju silnikowego i go rozrzedza, co w skrajnych przypadkach może skutkować "zajechaniem " silnika, co Wy na to?
Ps. u mnie zawsze był skończony proces dopalania filtra - mam kontrolkę, która sygnalizuje proces dopalania i starałem się nie gasić silnika podczas tego procesu ( wspominałem kiedyś o tej kontrolce własnej roboty)
Pozdrawiam i oczekuje na Wasze sugestje.
Witam ponownie. Jednak po skasowaniu licznika servisowego i przejechaniu 1860km, nastąpił przeskok ( licznik servisowy ) na minus 100km stało się to, po pracy silnika na biegu jałowym przez około 15 minut. Myślę o wymianie oleju, na którym robię średnio 20000km. Co o tym sądzicie - jakieś inne sugestie?
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 13 Lis 2011, 21:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Licznik serwisowy
panowie - macie odpowiedz - przejedziesz np. 100 km, pozostawisz na jałowych obrotach 15 min, moze ci skasowac +- 130 km, - widocznie komp. rejestuje nie tylko przejechane km, ale równiez czas pracy silnika i przelicza to na SERWIS .. Moze sie myle ? dla mnie logiczne tak powinno być , nie tylko km ale i czas eksploatacji silnika - daje wynik zuzycia oleju - pozdr.
... tak też myślę jak " piekny-gienus "
jutro wymieniam olej i filtry- przejechane mam od wymiany 13750 km. - silnik zawsze zalewany był olejem OLEJ TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 5W40 i tak zostanie narazie. Będę obserwował to " zjawisko " i poinformuję Was jak to przebiega dalej.
Pozdrawiam.
Ps.
Ciekawe czy istnieje coś takiego co sprawdza jakość oleju, lub coś w tym stylu ? ? ?
Wymieniłem olej, okazało się że było go około 1 cm ponad znak max. na miarce - podejrzewam że paliwo ( ON ) dostaje się do oleju - co może być tego przyczyną ? Proszę o podpowiedzi od czego zacząć poszukiwania?
Ps. Jednak jest jakiś czujnik do spawdzania jakości oleju w silniku - w tym przypadku się sprawdził!
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Sob 19 Lis 2011, 22:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Licznik serwisowy
witam - kolego widze,że się dalej męczysz z tym olejem a przyczyn moze byc kilka :
- wlałeś przy wymianie za duzo ? / powinno byc 3/4 na bagnecie po wymianie .
- ON dostaje sie do oleju ? / gestośc - zapach ON /
- płyn- chłodzacy do oleju ? / w oleju jasne wąsy, jasne naloty na korku od oleju . /
Przyczyna : uszczelka pod głowica, uszczelniacze popychaczy, nieszczelne, zuzyte, wypalone zawory - czyli zuzyty silnik ??
PS . jaki ma przebieg auto ? 250-300 .000 km ? chociasz nawet to nie zawsze jest odzwierciedleniem problemu. Pozostaje mechanik i diagnostyka zuzycia silnika ..
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 598 Skąd jesteś (miejscowość / region): PLYMOUTH UK czasem RADOMSKO i BIELAWA Posiadane auto: CITROEN C4 1.6 16V VTR+ Oraz C5 x7 2009 2.0 hdi FAP
Piwa: 41/2
Wysłany: Sob 19 Lis 2011, 23:16
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Licznik serwisowy
zybin napisał:
Wymieniłem olej, okazało się że było go około 1 cm ponad znak max. na miarce - podejrzewam że paliwo ( ON ) dostaje się do oleju - co może być tego przyczyną ? Proszę o podpowiedzi od czego zacząć poszukiwania?
Ps. Jednak jest jakiś czujnik do spawdzania jakości oleju w silniku - w tym przypadku się sprawdził!
od stanu zapchania fap i czestotliwosci regeneracji ktora czasami sie zapetla _________________ WŁASNA LEXIA
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): Złocieniec Posiadane auto: peugeot 407 2.0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 20 Lis 2011, 21:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Licznik serwisowy
zybin napisał:
Witam ponownie. Jednak po skasowaniu licznika servisowego i przejechaniu 1860km, nastąpił przeskok ( licznik servisowy ) na minus 100km stało się to, po pracy silnika na biegu jałowym przez około 15 minut. Myślę o wymianie oleju, na którym robię średnio 20000km. Co o tym sądzicie - jakieś inne sugestie?
witam, to jest jakas kontrolka, co sygnalizuje proces wypalania FAP??? jak wyglada???
pozdr.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Pon 21 Lis 2011, 14:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Licznik serwisowy
Nie ma kontrolki ale można nauczyć się obserwować np wzrasta spalanie i nie spada do zera przy hamowaniu silnikiem.
Przy częstym wypalaniu Fap może wzrastać poziom oleju silnikowego,
bierze się to stąd iż sterownik daje dodatkową dawkę paliwa żeby zwiększyć temp spalin.
Ta dawka paliwa może nie ulec całkowitemu spalaniu i spływać poprzez cylindry (pierścienie) do miski olejowej.
Wtedy właśnie olej napedowy miesza sie z olejem silnikowym powodując wzrost poziomu w misce olejowej.
Innym sposobem rozpoznania momentu rozpoczęcia procedury wypalania fapu jest pracujący wentylator chłodnicy nawet na zimnym silniku.
Włącza się samoczynnie także tylna szyba ogrzewana ale nie widać tego na przycisku (dioda nie świeci).
Wszystko to ma na celu zwiększenie obciążenia silnika ażeby zwiększyć temp spalin.
Przepustnica zamyka także obieg powietrza przez intercooler.
Powietrze nie jest dodatkowo chłodzone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.